Samsung Galaxy S10-sarja

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
S10:iin on taas joku päivitys tarjolla, liki neljäsataa megaa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
kosketus onkin reistannut ainakin vivaldissa. tökkää ihan väärään paikkaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
177
Näyttäisi sama päivitys tulleen myös S10e malliin. Samsung on selkeästi panostanut ainakin lippulaivamallien päivityksiin, kun niitä tuntuu tulevan nykyään kohtuullisen nopeasti.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Itse vaihdoin tähän vajaa 3 vuotta vanhasta Galaxy S7:sta jossa oli jo akku siinä kunnossa ettei välttämättä iltaan asti päässyt. Oma käyttö on aika kevyttä kun esim työpäivän aikana tulee ehkä parin puhelun lisäksi lähinnä whatsapissa viestiteltyä ja tauolla nettiä pläräiltyä. Mutta 10e:llä pärjään hyvin vaikka unohtuisi laittaa laturiin edellisenä iltana ja mulla on myös netti ja bluetooth 24/7 päällä.

Jos hakee puhelinta jossa nimenomaan olisi loistava akunkesto himokäyttäjän käsissä, niin katsoisin jotain muuta, mutta peruskäyttäjälle täysin riittävä. Ennen tämän hankkimista luin jonkun verran parjaavia kommentteja tuosta akunkestosta, mutta nyt itse luuria käyttäneenä niistä suurin osa on liioiteltuja. Akunkesto ei ole yhtään sen huonompi kuin yhdessäkään muussa puhelimessa mitä mulla on ollut.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
331
Mites S10e:n omistajat, onko se akunkesto niin käytännössä millainen?
Minulla naurettavan pienellä peruskäytöllä kestää sen about 3vrk.... :redface:

Se mikä itseäni häiritsee on tuo Google play palvelut.... tuo on siis käytännössä jokapäivä suurin akunkuluttaja... on taustalla sen 20h - 23h 55min vuorokaudesta?!?
Tarviiko tuon olla aktiivisena taustalla kokoajan tai onko muita keinoja miten tuon akunkäyttöä saisi vähennettyä??
En ymmärrä miksi tarvii kokoajan olla siellä käynnissä... eihän siellä play-kaupassa kokoajan vierailla.... vai mikä sovellus tuo edes on?!?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 151
Minulla naurettavan pienellä peruskäytöllä kestää sen about 3vrk.... :redface:

Se mikä itseäni häiritsee on tuo Google play palvelut.... tuo on siis käytännössä jokapäivä suurin akunkuluttaja... on taustalla sen 20h - 23h 55min vuorokaudesta?!?
Tarviiko tuon olla aktiivisena taustalla kokoajan tai onko muita keinoja miten tuon akunkäyttöä saisi vähennettyä??
En ymmärrä miksi tarvii kokoajan olla siellä käynnissä... eihän siellä play-kaupassa kokoajan vierailla.... vai mikä sovellus tuo edes on?!?
Se sisältää aika paljon enemmän kuin pelkän play-kaupan palvelut. Itseasiassa Google on siirtänyt kokoajan yhä enemmän androidin toiminnallisuutta play serviceen koska tämä mahdollistaa uusien ominaisuuksien tuomisen puhelimeen silloinkin kun valmistajat eivät vaivaudu tarjoamaan päivityksiä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Minulla naurettavan pienellä peruskäytöllä kestää sen about 3vrk.... :redface:

Se mikä itseäni häiritsee on tuo Google play palvelut.... tuo on siis käytännössä jokapäivä suurin akunkuluttaja... on taustalla sen 20h - 23h 55min vuorokaudesta?!?
Tarviiko tuon olla aktiivisena taustalla kokoajan tai onko muita keinoja miten tuon akunkäyttöä saisi vähennettyä??
En ymmärrä miksi tarvii kokoajan olla siellä käynnissä... eihän siellä play-kaupassa kokoajan vierailla.... vai mikä sovellus tuo edes on?!?
Ööhh, ei se akkua kuluttele juurikaan siellä taustalla makoillessaan, omassa S10:ssäkin se on taustalla ollu 12h 1 min, mut aktiivisena vaan alle minuutin ja akunkulutus on 1%.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Viekö play akkua jos automaattinen päivitys off? Kuten itsellä aina ollut, manuaalisesti aina katson/päivitän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 151
Viekö play akkua jos automaattinen päivitys off? Kuten itsellä aina ollut, manuaalisesti aina katson/päivitän.
Play services vai kauppa? Servives vie kyllä, koska se kuten mainitsin tarjoaa huomattavan määrän erilaisia palvelurajapintoja eri sovelluksille. Mutta ei se nyt mitenkään hirvittävän paljon vie ainakaan minulla pari prosenttia päivässä.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
331
Ööhh, ei se akkua kuluttele juurikaan siellä taustalla makoillessaan, omassa S10:ssäkin se on taustalla ollu 12h 1 min, mut aktiivisena vaan alle minuutin ja akunkulutus on 1%.
Ei varmaan monenkaan mielestä hirveästi, mutta kuten sanoin minun naurettavalla puhelimen käytöllä tuo on yleensä suurin akun kuluttaja vuorokaudessa.... minulla vie noin 5% päivässä....
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
331
Play services vai kauppa? Servives vie kyllä, koska se kuten mainitsin tarjoaa huomattavan määrän erilaisia palvelurajapintoja eri sovelluksille. Mutta ei se nyt mitenkään hirvittävän paljon vie ainakaan minulla pari prosenttia päivässä.
Joo tuota play services "sovellusta" nimenomaan tarkoitin.
Mutta on siis sellainen sovellus jota ei saa pois päältä ilman että jokin toiminto tms. kärsii??
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 151
Joo tuota play services "sovellusta" nimenomaan tarkoitin.
Mutta on siis sellainen sovellus jota ei saa pois päältä ilman että jokin toiminto tms. kärsii??
Ei saa päältä ilman huomattavaa vaikutusta moniin toimintoihin. En osaa eritellä tarkemmin mihin kaikkeen vaikuttaa.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Alkaa olla lähes päivittäistä S10e boottaus tarve kun luuri hukkaa mobiilidatan. Alussa oli tyyliin pari kertaa kuussa niin asiaan ei ihmeemmin edes kiinnittänyt huomiota, mutta tahti tihenee uhkaavasti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Yläpalkin mukaan esim 4G on sujuvasti auki ja dataa yritetään liikutella, mutta mitään ei tapahdu.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Alkaa olla lähes päivittäistä S10e boottaus tarve kun luuri hukkaa mobiilidatan. Alussa oli tyyliin pari kertaa kuussa niin asiaan ei ihmeemmin edes kiinnittänyt huomiota, mutta tahti tihenee uhkaavasti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Yläpalkin mukaan esim 4G on sujuvasti auki ja dataa yritetään liikutella, mutta mitään ei tapahdu.
Mulla oli samaa ongelmaa, mutta tulin siihen tulokseen että ongelma johtui siitä, missä olin kotonani suhteessa tukariin. Esim ulkona ja olohuoneessa ei ikinä ole pätkinyt, mutta makkarissa on.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Mulla oli samaa ongelmaa, mutta tulin siihen tulokseen että ongelma johtui siitä, missä olin kotonani suhteessa tukariin. Esim ulkona ja olohuoneessa ei ikinä ole pätkinyt, mutta makkarissa on.
Kuuluvuudesta ei ole tuo kiinni, koska ei auta vaikka menee sellaiseen paikkaan missä täysi kuuluvuus niin tilanne ei palaudu muuta kuin bootilla.

Jossain vaiheessa oli semmoinen fiilis tuosta jumista, että vaikuttaisi vain osaan sovelluksia, mutta en ole enää ihan varma tuosta havainnosta... Tämä kun esiintyy yleensä sellaisessa paikassa kun olet maksamassa puhelimella jotain tai näyttämässä jotain lippua tjsp ja sitten se softa ei teekkään mitään niin ei ole ollut sopivaa hetkeä tutkia tarkemmin.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Elisa. Lentotila ei oo käyny ees mielessä korjaus keinona. Testataan kun sattuu seuraavan kerran.
Ei oo mitään erillistä adblock appista ainakaan. Tämä siis jumittaa muutakin kun selaimen. Appikset ei myöskään saa yhteyksiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
13
Itselläni oli täsmälleen sama ongelma muutamia viikkoja sitten. Ongelmaan auttoi lopulta wifi-tukarin buuttaaminen. Ennen sitä olin myös resetoinut luurin verkkoasetukset, mutta se ei tuntunut pelkästään auttavan.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Alkaa olla lähes päivittäistä S10e boottaus tarve kun luuri hukkaa mobiilidatan. Alussa oli tyyliin pari kertaa kuussa niin asiaan ei ihmeemmin edes kiinnittänyt huomiota, mutta tahti tihenee uhkaavasti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Yläpalkin mukaan esim 4G on sujuvasti auki ja dataa yritetään liikutella, mutta mitään ei tapahdu.
Itsellä tekee samaa normi S10, Elisan SIM. Vaihtaa moodin 4G -> 3G niin tokenee, takaisin 4G:hen ja toimii. Ehkä lentotilassa käyttäminenkin auttaisi.

Nyt muutamia kertoja lähiaikoina huomannut sen siitä kun jossakin liikkuessa WhatsApp-viestit eivät ole tulleet perille.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Itsellä tekee samaa normi S10, Elisan SIM. Vaihtaa moodin 4G -> 3G niin tokenee, takaisin 4G:hen ja toimii. Ehkä lentotilassa käyttäminenkin auttaisi.

Nyt muutamia kertoja lähiaikoina huomannut sen siitä kun jossakin liikkuessa WhatsApp-viestit eivät ole tulleet perille.
Yhden testikerran perusteella lentotilassa käyttö näyttäisi auttavan. Ei sen pitäs kyllä tuommosta tehdä silti...
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Minulla S7 teki aikanaan täsmälleen samaa Saunalahden liittymällä. Ei muilla. Tämä s10 ei onneksi ole ainakaan vielä alkanut tekemään.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 412
Suosittelisin käymään liikkeessä uusimassa simmin tai tilaamaan uuden.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Suosittelisin käymään liikkeessä uusimassa simmin tai tilaamaan uuden.
Ei ole ollut tuota ongelmaa kuin ehkä kerran siis että netti kokonaan häviäisi. Mutta siis tämä lainaus, että minkä ihmeen takia vuonna 2020 vielä tarvitaan jokin ihmeen pieni muovinkappale tuonne luuriin, eikä sitä nyt voi mitenkään muuten toteuttaa muka?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Ei ole ollut tuota ongelmaa kuin ehkä kerran siis että netti kokonaan häviäisi. Mutta siis tämä lainaus, että minkä ihmeen takia vuonna 2020 vielä tarvitaan jokin ihmeen pieni muovinkappale tuonne luuriin, eikä sitä nyt voi mitenkään muuten toteuttaa muka?
Voi toki, ei mun Galaxy Watchissakaan sim-korttia ole vaikka sillä oma numero onkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Kauhulla odotan sitä päivää kun puhelimeen ei saa fyysistä sim-korttia. Arvostan mahdollisuutta vaihaa liittymä puhelimesta toiseen ilman että tarvitsen siihen operaattorin edustajaa eikä ole väliä minkä ikäiseen puhelimeen sen laittaa. Galaxy S10:stä voi vaihtaa Nokia 3310:ään huoletta.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Ei siihen operaattorin edustajaa tarvitse, mut jollain vermeellä tarttee kyl päästä omille hallintasivuille joilta tarvii löytää qr-koodi jota tarvitaan masennuksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Ei siihen operaattorin edustajaa tarvitse, mut jollain vermeellä tarttee kyl päästä omille hallintasivuille joilta tarvii löytää qr-koodi jota tarvitaan masennuksessa.
Paskaa joka tapauksessa ihan suoraan sanottuna. Kortin voi vaihtaa vaikka keskellä metsää laitteesta toiseen jos vaikka hajoaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Normi S10 nyt ensi kertaa(ainakin sen hintaseurannan mukaan) alle 500, eli 499€

Pikkaisen kiinnostaisi mutta enemmän kuitenkin olisi aina se E kiinnostanut, kun ei isoa puhelinta halua S7:n seuraajaksi. Ja tuossa pyöristetty näyttö josta en ajatuksena pidä, Nilkinin takakuorikaan(sitä tapana kaikissa käyttää) ei taida tuollaisessa nousta aavistuksen näytön reunan yli, kuten suoran näytön puhelimissa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Paskaa joka tapauksessa ihan suoraan sanottuna. Kortin voi vaihtaa vaikka keskellä metsää laitteesta toiseen jos vaikka hajoaa.
Meh, itsellä ainakin jos on toinen laite mukana sen takia että yks voi hajota niin siinä toisessakin on jo simmi, ja vaikkapa juuri S10:n hajotessa siitä simmin pois saaminen vaatii työkalun tai neulan jota ei mulla ainakaan näköjään ole mukana. Itse en kyllä oikein osaa edes kuvitella tilannetta jossa joudun vahingossa moiseen "metsään" jossa sit puhelin hajoaa, mut kaipa sekin mahdollista olisi.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 412
Meh, itsellä ainakin jos on toinen laite mukana sen takia että yks voi hajota niin siinä toisessakin on jo simmi, ja vaikkapa juuri S10:n hajotessa siitä simmin pois saaminen vaatii työkalun tai neulan jota ei mulla ainakaan näköjään ole mukana. Itse en kyllä oikein osaa edes kuvitella tilannetta jossa joudun vahingossa moiseen "metsään" jossa sit puhelin hajoaa, mut kaipa sekin mahdollista olisi.
Kannattaa muistaa että tämä foorumi koostuu tekniikan erikois ja ihmekäyttäjistä. Itketään 3.5mm plugin perään, sd korttipaikan, vaihdetyavan simin, fyysisen qwertyn jne. :psmoke:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Meh, itsellä ainakin jos on toinen laite mukana sen takia että yks voi hajota niin siinä toisessakin on jo simmi, ja vaikkapa juuri S10:n hajotessa siitä simmin pois saaminen vaatii työkalun tai neulan jota ei mulla ainakaan näköjään ole mukana.
Jos nyt lähtee metsän keskelle niin, että varautuu toisella puhelimellakin, niin ehkä voi varautua myös ottamalla sen avaustyökalun mukaan? Teippaa vaikka siihen luuriin kiinni. Oudoista jutuista tehdään ongelma. Tuo on kuitenkin aika marginaalinen tilanne.

Muistikorttipaikkaa sen sijaan kyllä arvostan. Välillä esim. reissussa tulee kuvailtua paljon videoitakin, niin äkkiäkös tallennustila hupenee. Muistikortilla saa tilaa lisää. Samoin 3.5mm liitintä. Tämän toki voisi korvata ostamalla kasan adaptereita ja laittamalla yhden jokaisiin kuulokkeisiin, jotka on käytössä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Jos nyt lähtee metsän keskelle niin, että varautuu toisella puhelimellakin, niin ehkä voi varautua myös ottamalla sen avaustyökalun mukaan?
Meh, itsellä ainakin jos on toinen laite mukana sen takia että yks voi hajota niin siinä toisessakin on jo simmi.
Kuka tässä nyt teki ongelman asiasta jossa ei ongelmaa ole?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Kuka tässä nyt teki ongelman asiasta jossa ei ongelmaa ole?
Kunhan nyt totesin, että suurimmalle osalle luulisi olevan helpompaa ottaa se tikku mukaan kuin hommata toinen simmi. Toki, jos jollain sellainen jo on, niin eipä siinä mitään.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Joo, niitä on kyllä.. Galaxy Watchillakin voi soitella ja tekstailla isommassa hädässä, en oo kyllä tullu seuranneeks onko se kovin herkkä kuuluvuudeltaan jos sattuu liikkuun alueella jossa ei oman operaadon kenttä ole parhaimmillaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Joo, niitä on kyllä.. Galaxy Watchillakin voi soitella ja tekstailla isommassa hädässä, en oo kyllä tullu seuranneeks onko se kovin herkkä kuuluvuudeltaan jos sattuu liikkuun alueella jossa ei oman operaadon kenttä ole parhaimmillaan.
Voi jos viitsii maksaa liittymää siihen.
Kannattaa muistaa että tämä foorumi koostuu tekniikan erikois ja ihmekäyttäjistä. Itketään 3.5mm plugin perään, sd korttipaikan, vaihdetyavan simin, fyysisen qwertyn jne. :psmoke:
Ai musiikin kuuntelu ja puhelimeen lisätilan saaminen on jotain erikoisia käyttötapoja?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Voi jos viitsii maksaa liittymää siihen.
No nytpä tosiaan unohdin missä kirjoittelen, täällähän mikään ei saa ikinä maksaa mitään. Mutta eipä tuo multi-sim maksa mun liittymässa muuta kuin kertaluontoisen vitosen aktivointimaksun ja toisekseen pääasiallinen syy itsellä koko GW:n hankintaan oli mahdollisuus puheluihin eli siinä ois liittymä hinnasta riippumatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
No nytpä tosiaan unohdin missä kirjoittelen, täällähän mikään ei saa ikinä maksaa mitään. Mutta eipä tuo multi-sim maksa mun liittymässa muuta kuin kertaluontoisen vitosen aktivointimaksun ja toisekseen pääasiallinen syy itsellä koko GW:n hankintaan oli mahdollisuus puheluihin eli siinä ois liittymä hinnasta riippumatta.
Onnittelut että se sinulla on ilmainen ja mahdollista. Telialla tuo maksaa 6,90€/kk. Harvempi tuota viitsinee maksaa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Joo, tyttärellä on suomi-liittymänä telia jossa on tuo Esim kelloa varten, mä saan maksaa senkin, on jotenkin rajuhko hinta siihen nähden mitä tolla 6,90 eurolla saa. Orangella eka multi-sim on tosiaan ilmanen, seuraavat 2,90€/kk, niitä taitaa saada 5 maksimissaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Onnittelut että se sinulla on ilmainen ja mahdollista. Telialla tuo maksaa 6,90€/kk. Harvempi tuota viitsinee maksaa.
Maksaahan ihmiset musiikin ja leffojen/sarjojen/urheilun streamauspalveluistakin ja vieläpä huomattavasti suurempia summia, niin miksi ei liittymästä, jos se kerran tarpeeseen tulee.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 412
Voi jos viitsii maksaa liittymää siihen.

Ai musiikin kuuntelu ja puhelimeen lisätilan saaminen on jotain erikoisia käyttötapoja?
Kyllähän ne on jos halutaan lisätilaa erillisellä kortilla ja halutaan kuunnella musiikkia johdon kautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 691
Viestejä
4 189 188
Jäsenet
70 783
Uusin jäsen
tolvmaister

Hinta.fi

Ylös Bottom