Samsung Galaxy S10-sarja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Nyt kun tämä Android 10 kerta tuli niin miten tässä pitäisi saada käyttöön Android 10:n mukaiset navigaatioeleet? Näkyy edelleen samat One UI 1.0:n eleet ja tuo More options painike on harmaana.
http://i.imgur.com/nKIsXsu.jpg

EDIT: Löysinkin syyn. Google estää tuon muilta kuin stock launchereilta ja itsellä on Nova Launcher. Samsungin omalla toimisi mutta ei sitä siedä käyttää.

Osoittautui muutenkin tosi hankaliksi käyttää joten eipä noita jää kaipaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Voiko noita sovelluksia muka päivittää muunkin kuin storen kautta? Jostain ihmeen syystä Samsung ei löytänyt omalle selaimelleen ei play-kaupasta eikä siitä omastaan Galaxy Storesta päivitystä omalle Samsung-selaimelle vaan vasta kun sen selaimen aukaisi niin sanoi että päivitystä pukkaa. Ja lisäksi Play kauppa sanoo että tuo on 10.2 versio vaikka itse ohjelmasta katsottuna versio 11.0 mitä ehmettiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Voiko noita sovelluksia muka päivittää muunkin kuin storen kautta? Jostain ihmeen syystä Samsung ei löytänyt omalle selaimelleen ei play-kaupasta eikä siitä omastaan Galaxy Storesta päivitystä omalle Samsung-selaimelle vaan vasta kun sen selaimen aukaisi niin sanoi että päivitystä pukkaa. Ja lisäksi Play kauppa sanoo että tuo on 10.2 versio vaikka itse ohjelmasta katsottuna versio 11.0 mitä ehmettiä?
Tietenkin voi. Ei Android ole mikään suljettu ekosysteemi.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Omassa S10:ssä ihan ekan kerran taisin avata tuon, Version 11.0.00.76 "The latest version is installed."
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Nojuu siis just sama, mutta mitä teillä Google kauppa näyttää kun mulla näyttää tosiaan sen 10.jotain :confused2:

Ja edelleenkin kysyn että miksi toi goole kauppa tuota edes päivittää. Eikö sen pitäisi mennä Galaxy Storen kautta se päivitys?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
10.2.01.10 kaupan mielestä, näköjään 14. päivä päivitelly ittensä viimeeks.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Nojuu siis just sama, mutta mitä teillä Google kauppa näyttää kun mulla näyttää tosiaan sen 10.jotain :confused2:

Ja edelleenkin kysyn että miksi toi goole kauppa tuota edes päivittää. Eikö sen pitäisi mennä Galaxy Storen kautta se päivitys?
Tuo on tarjolla kaikille Android-laitteille Play kaupan kautta. Ei tarvitse käyttää Chromen hirvitystä vaikka ei olisikaan Samsungin puhelin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Samsungin puhelimet saa oletettavasti ensin uudemman päivityksen kuin muut. Itsellä motossa samsungin selain ja on juurikin tuo 10.2.. Versio
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Samsungin puhelimet saa oletettavasti ensin uudemman päivityksen kuin muut. Itsellä motossa samsungin selain ja on juurikin tuo 10.2.. Versio
Ahaa, no tämähän se sitten on syy, mutta edelleenkään en tiedä miksi tuo ei päivittynyt Samsung Storen kautta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Ahaa, no tämähän se sitten on syy, mutta edelleenkään en tiedä miksi tuo ei päivittynyt Samsung Storen kautta!
No eihän Facebookikaan joka päivitystä Play storen kautta tuuppaa vaan päivittää suoraan itse. Kuten sanottua: Android ei ole suljettu systeemi joten softaa voi tuupata ihan mitä kautta haluaa.
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
No eihän Facebookikaan joka päivitystä Play storen kautta tuuppaa vaan päivittää suoraan itse. Kuten sanottua: Android ei ole suljettu systeemi joten softaa voi tuupata ihan mitä kautta haluaa.
En käytä facebookia mutta playstähän tuota ripulia päivitetään tämä tästä. Mut joo, uskotaan, että onni ja autuus ei siis ole olla noita päivittämässä kummankaan ei samsungin oman kaupan eikä playn kautta.
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
71
oletteko saaneet bixbyssä toimimaan spotifyä?

Onko mahdollista saada bixby näppäimeen myös google assistant? katoin netistä nuota assistant launcher ohjeita, mut vaikka lataan play kaupasta tollasen assistant laucherin nii se kyseinen laucnheri käynnistää bixbyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Muilla alkanut Android 10:n myötä GPS menemään itsestään pois päältä?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Itsellä ei ole ongelmaa kummankaan kanssa, molempia käytän kyllä päivittäin.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Mulla on mobiiliverkon kanssa ongelmia päivittäin. Ei toimi vaikka kenttää on. Wifi auttaa tässä. Sit kun kokeilee hetken päästä, niin saattaa taas toimia. Jos ei toimi, niin bootin jälkeen sit toimii taas satavarmasti.
 
Liittynyt
13.02.2020
Viestejä
1
Moro! Ajattelin jakaa teille kokemuksia Galaxy S10e ja Android 10 toimivuudesta.

Kun Galaxy S10e:hen tuli tuossa jokin aika sitten ensimmäinen Android 10 päivitys, niin meinas olla ongelmia ainakin UI:n kanssa (takkuilua, hidastelua esim. vakio alkunäytössä) ja puhelin tuntui yleisesti hitaalta. Ennen Android 10 puhelin toimi sujuvasti ja tuntui hyvältä käyttää.

Nyt pari päivää sitten saapui uusi päivitys, jonka myötä puhelin tuntuu toimivan taas normaaliin malliin ja UI:n hidastelut ym. vaikuttavat kadonneen. Ilmeisesti uusi päivitys on korjannut suorituskykyä tietoturvapäivitysten lisäksi.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Mulla on mobiiliverkon kanssa ongelmia päivittäin. Ei toimi vaikka kenttää on. Wifi auttaa tässä. Sit kun kokeilee hetken päästä, niin saattaa taas toimia. Jos ei toimi, niin bootin jälkeen sit toimii taas satavarmasti.
Täällä ei ihan päivittäin, mutta päivästä viikkoon menee väliä, että joku appis hukkaa verkon. Vaikutta olevan vaan tietty setti eri appiksia mihin mulla vaikuttaa tuo. Muutama peli, heiaheia, eazybreak, ym.
Kuitenkin kun tuo jumi on päällä niin chromella saa sivuja ladattua, että ei se nettiyhteys ihan rikki kuitenkaan ole... Boottaamalla tosiaan korjautuu.

Voisiko tässä olla joku mystinen asetus mikä ei anna noille appiksille verkkoa käyttöön? Joku virransäästö juttu mikä ei mene pois päältä vaikka appis aktiivisena?
Tuntuu nimittäin että kaikki asiat päivittyy puhelimeen tosi hitaasti. Jos olet esim käynyt lukemassa sähköpostin toista kautta niin se tieto ei päivity puhelimeen ennen kuin avaa gmail sovelluksen. Myös samsungin oma kalenteri softa on tosi laiska päivittymään. Toisaalla googlen kalenteriin lisätyt merkinnät päivittyy sinne vasta kun käsipelissä painaa sync.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Itsellä tuli parisen kuukautta sitten aivan järkyttävä nykimispiikki pariin otteeseen. Piti molempien jälkeen käynnistää luuri uudestaan että loppui.

vrt. että winukkakoneesta muisti loppuu totaalisen kesken työpöydällä ja hidas kovo siihen päälle. Samanlainen efekti.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Pari päivää sitten tuli joku ohjelmistopäivitys, jonka myötä katosi noin 2000 valokuvaa SD kortilta. Kamera siis oletuksena tallentanut sinne. Kuvasovelluksena se vakio galleria. Onko muilla ollut tällaista? Vielä en ole keksinyt, miten kuvat saisi takaisin. Mukavasti esikoisen ekat 6kk kateissa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Pari päivää sitten tuli joku ohjelmistopäivitys, jonka myötä katosi noin 2000 valokuvaa SD kortilta. Kamera siis oletuksena tallentanut sinne. Kuvasovelluksena se vakio galleria. Onko muilla ollut tällaista? Vielä en ole keksinyt, miten kuvat saisi takaisin. Mukavasti esikoisen ekat 6kk kateissa.
Ota se muistikortti ainakin ensimmäisenä pois luurista.

Sitten palautusta tietokoneella itse sopivalla palautusohjelmalla. Tai jos kuvat tarpeeksi arvokkaitaja ja budjetti venyy niin onhan niitä Ibas ja muita firmoja jotka erikoistuneet niihin palautuksiin. Hinta tosin voi olla kyllä järkyttävä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Mukavasti esikoisen ekat 6kk kateissa.
Tää on aina sellainen kohta mikä saa ihmettelemään mikä siinä kuvien synkkauksessa vaikkapa google photos:iin tai mihin tahansa pilveen on niin vastenmielistä. Ja joo, sorry, ei toki auta enää jälkikäteen, toivottavasti saat kuvat kaiveltua esiin.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Tää on aina sellainen kohta mikä saa ihmettelemään mikä siinä kuvien synkkauksessa vaikkapa google photos:iin tai mihin tahansa pilveen on niin vastenmielistä. Ja joo, sorry, ei toki auta enää jälkikäteen, toivottavasti saat kuvat kaiveltua esiin.
Niin, google kuviin tuo yleensä menee ja samsung cloudiin myös, mutta yllättäen molemmissa se 15Gt rajoite täyttynyt juuri marraskuun aikana, eli muutaman kuvan sieltä sai talteen mutta edelleen elokuu-marraskuu kuvat häipyneet.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 410
2e/kk = 100gb lisää tilaa ja google photosiin saa kuvatkin ilmaiseksi, jossei vaadi korkeaa tasoa.. Mutta mitäpä tässä enempää cpt hindsightia leikkimään
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Niin, google kuviin tuo yleensä menee ja samsung cloudiin myös, mutta yllättäen molemmissa se 15Gt rajoite täyttynyt juuri marraskuun aikana, eli muutaman kuvan sieltä sai talteen mutta edelleen elokuu-marraskuu kuvat häipyneet.
Google kuvissa voi valita sovelluksen asutuksista myös varmuuskopiointi häviöllisellä laadulla jolloin kuvia ja videota mahtuu rajattomasti pilveen maksutta.

Toki se ei ole kuvanlaadultaan aivan samaa luokkaa kuin alkuperäiset, mutta noin miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin se että kuvista ei ole mitään jäljellä kun muistikortti tai luuri menee paskaksi ja kuvat niiden mukana.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 200
Google kuvissa voi valita sovelluksen asutuksista myös varmuuskopiointi häviöllisellä laadulla jolloin kuvia ja videota mahtuu rajattomasti pilveen maksutta.

Toki se ei ole kuvanlaadultaan aivan samaa luokkaa kuin alkuperäiset, mutta noin miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin se että kuvista ei ole mitään jäljellä kun muistikortti tai luuri menee paskaksi ja kuvat niiden mukana.
Galaxy S10:n akkusäästöominaisuudet on vain niin ärsyttävät, ettei itsellä ainakaan Dropbox tai Kuvat uppaa automaattisesti heti kuvia pilveen vaan vaatii sen, että kyseiset ohjelmat käynnistetään itse ennen kuin uppaus alkaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 200
Pari päivää sitten tuli joku ohjelmistopäivitys, jonka myötä katosi noin 2000 valokuvaa SD kortilta. Kamera siis oletuksena tallentanut sinne. Kuvasovelluksena se vakio galleria. Onko muilla ollut tällaista? Vielä en ole keksinyt, miten kuvat saisi takaisin. Mukavasti esikoisen ekat 6kk kateissa.
Ei saatana. Mulla kävi ihan samalla tapaa joku aika sitten päivityksen jälkeen. Tosin kuvat eivät hävinneet, mutta muistikortti lopetti kokonaan toimimasta eikä sitä saanut kuntoon enää millään. Nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen kortti toimi kuitenkin ihan normaalisti eli voi olla sattumaakin tuo kortin hajoaminen.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 410
Galaxy S10:n akkusäästöominaisuudet on vain niin ärsyttävät, ettei itsellä ainakaan Dropbox tai Kuvat uppaa automaattisesti heti kuvia pilveen vaan vaatii sen, että kyseiset ohjelmat käynnistetään itse ennen kuin uppaus alkaa.
Otat ne sovelluskohtaiset virransäästöt pois, niin Photos uppaa kyllä ihan normaalisti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Mikäs idea tuossa S10 Liten nimeämisessä on taas oikeen ollu? Koko siinä on isompi ainakin mitä normi S10:ssa on?!
Että mitähän Liteä siinä on?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Samsungilla ilmeisesti joku bitti vinossa, kun puhelimeen tuli ilmoitus tekstillä "1" etsi puhelimeni apilta. Ilmeisesti ihan normaali päivitys puhelimen sijainnista samsungille jos nettiä on uskominen. Tuosta oli jo satoja viestejä samsungin foorumil
Otin tuolta S7:ska ketjusta. Eli tällainen ilmoitus tuli itsellekin luuriin. Eikä mitään tapahtunut vaikka sitä klikkasikin. Ei ollut paikannus päällä, tiedä sitten onko tuolla mitään merkitystäkään.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Suositelkaas S10e:lle tuulettimen ritilään sopivaa autotelinettä. Ei kuitenkaan tuota kuvan mukaista mallia. Tuo on minusta aika kömpelö käyttää.
 

Liitteet

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Brodit mallissa on huono puoli ettei toimi suojakuoren kanssa.
Itse luopuin jo monta vuotta sitten tuuletinaukkoon asennetuista kun koko teline tuli mukaan aina puhelinta irrottaessa.
Itse olen vuodesta 2005 käyttänyt brodit kiinnitysalustoita autoissa mitä olen omistanut ja parhaillaan nykyautossa on sellainen mutta itse teline suosittelen Arkon Slim Grip mallia ja siinä on parasta että on oikeaoppisesti puristus on ylhällä ja alhalla eikä sivuista painamassa volymi tai muita nappeja.
Ja sen saa sopimaan eri kokoisiin malleihin (tulee 2 erilaista osaa mukaan)
Tuossa malli lasiasennusta varteen mutta löytyy ihan muita malleja ja brodit löytyy adapteri mihin saa asennettu heidän alustaan.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
176
Paljonkohan s10+ hinta putuaa tässä kun s20 julkaistaan? Saiskohan kohta 500€:lla :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 350
Oliko S10e jossain vaiheessa jo 399 tms tarjouksissa? Nyt hikisesti aina näyttää 499 olevan alin missä välillä on.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Onko mitään merkitystä kummasta lataa noit appeja, galaxay store vai play kaupasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Onko mitään merkitystä kummasta lataa noit appeja, galaxay store vai play kaupasta?
Ei sinänsä. Itse suosin Play kauppaa kaikessa ensisijaisesti koska se on kuitenkin jokaisessa Android-laitteessa (en laske kiinavehkeitä tähän).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Saako S10 aloitusnäytön muutettua jollain asetuksella niin, että eri lehdet "pyörisivät ympäri"? Eli niin, että kun swaippaa vaikka oikealle niin lopulta tulisi takaisin aloitusnäyttöön sen sijaan, että sinne pitää palata swaippaamalla vasemmalle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Saako S10 aloitusnäytön muutettua jollain asetuksella niin, että eri lehdet "pyörisivät ympäri"? Eli niin, että kun swaippaa vaikka oikealle niin lopulta tulisi takaisin aloitusnäyttöön sen sijaan, että sinne pitää palata swaippaamalla vasemmalle.
Ei taida saada vakiona. Jollakin toisella launcherilla onnistunee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 583
Viestejä
4 195 445
Jäsenet
70 752
Uusin jäsen
Nurmine

Hinta.fi

Ylös Bottom