Minulla ei. Todella hyvin toiminut aina, tosin ehkä poislukien ne tilanteet, kun auringon valo tulee suoraan puhelimen takaa. Ehkä olen aina käyttänyt puhelinta juuri optimaalisella tavalla tuon lukijan kannalta ja ehkä tummanruskeat silmät ovat jotenkin poikkeus.
Omassa S8:ssa voi olla tosin jotain ongelmaa tuon sormenjälkilukijan kanssa, kun se ei oikeastaan koskaan toimi kunnolla. Poistan ja asetan sormenjälkiasetukset uudelleen noin kuukauden välein, kun Pivoon tai S-mobiiliin ei enää pääse, vaikka miten yrittäisi. Käytin hetken Huawein P Smarttia ja siinä en samanlaista ongelmaa huomannut. Siinä oli tosin isompi alue tunnistimelle, liekö sillä vaikutusta?
Mutta tosiaan elin siinä uskossa, että tuo tulee olemaan Sampoissa. S8 on hieman yli 2 vuotta vanha, joten nyt alkaa olla päivityksen aika. Kun tuo iirislukija puuttuu, voin hyvillä mielin katsella myös muita vaihtoehtoja S10:n sijaan, kuten OnePlus 7 Pro:ta tai iPhone 11:sta. Iirislukija oli ainoa proprietary feature Sampalle, jolla itselleni oli väliä ja jolla olisin merkissä 100% varmuudella pysynyt. Kasvojen tunnistukseen en luota, joten toivottavasti tuo sormenjälkien lukemisongelma on minun tapauksessani rajoittunut ainoastaan tähän nykyiseen yksilöön.