Ok.
Tavallaan on siis hieman nurinkurista, että tasaiseen tahtiin tulee uusia aina hiukan entistä nopeampia-Mhz, mutta vastaavasti hitaammilla latensseilla olevia kampoja. Tämähän on siis juuri päinvastoin, kuin olisi edullista edellämainituilla parametreillä eli reaktioaika vs kiintolevyn data?
Toki itse voi laskea Mhz ja kiristää CL arvoja. Toisaalta porukka pyrkii tässäkin ketjussa saamaan max ultimate Mhz käyttön voltteja jne viilaamalla? Itse olen näin tulkinnut, että täällä ei kilvoitella Mhz kustannuksella ja voltteja nostamalla mahdollisimman matalia CL arvoja? Tai sitten pyritään saamaan molempia, eli korkeat Mhz ja matalat latenssit, muttei kuitenkaan niin, että tähtäimessä ainoastaan matalat latenssit.
PS: Sellainen huomio, että eikös tuossa datan kaistassa ole kyse myös CPU:n ja muistin välisestä siirrosta, eli Mhz asiasta josssa viittasit vain muistin ja kiintolevyn keskustelun. CPU cache kykenee varmaan hyvinkin suuriin siirtonopeuksiin jolloin nopeinkin RAM-muisti on se hitaampi komponentti.
PPS: niin ja tietysti myös GPU:n GDDR muistiin tulee siirtoja keskusmuistista.