Epäilemme.kihveliEi välttämättä etene, 11 pinniä oli valmiiksi lanattu ympäri socket:a.
Ettei olis socketin suojaa irrottaessa taipuneet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Epäilemme.kihveliEi välttämättä etene, 11 pinniä oli valmiiksi lanattu ympäri socket:a.
Ikinä ei ole yksikään pinni vääntynyt, miten tämä edes onnistuisi vahingossa?Epäilemme.kihveli
Ettei olis socketin suojaa irrottaessa taipuneet.
Siis meinaat että tehtaalta tollasena lähtenyt?Ikinä ei ole yksikään pinni vääntynyt, miten tämä edes onnistuisi vahingossa?
Sitä en tiedä kuka on "ryssinyt", mutta uutena tuli tuollaisena. Ihan kuin joku olisi tahallaan rikkonut viimeisenä työpäivänä, ei tuota vahingossa saa aikaan.Siis meinaat että tehtaalta tollasena lähtenyt?
Piirun verran lisää jännitettä niin ei tule virheitä. Kyllähän tuo jo erittäin vakaa onKuinka paljon prosentteja pitäisi tuon karhun memtestin kanssa ajaa että voi sanoa vakaaksi? Nyt mulla testissä noi amazon tarjous G.Skill muistit ja tuli error 4591% kohdalla asetuksilla stiltin safe cl14 3200MHz 1,36V.
Onkos markkinoilla tällä hetkellä 4x4GB b-die -settejä? Trident z taitaa 4 kammalla olla vähintään 32gb.
Vastataan hivenen vanhaan postaukseen. Aikanaan oli myynnissä 4x4GB CL14 kittejä, ei ole enää. G.Skill RipjawsV DDR4 3600 MHz 16 Gt (4 x 4 Gt) -muistimodulipaketti 257,90 €
Linkin mukaiset taitaa olla parhaita mitä on enää saatavissa. Saattaa olla Samsung B-Die piirilliset jopa, en kuitenkaan ole 100% varma, meneekö muitapiirejä kyseisillä asetuksilla.
Onko nämä B-diet?
G.Skill 16GB (2 x 8GB) Trident Z RGB, DDR4 3866MHz, CL18, 1.35V - 295,40€
Tuli aikoinaan ostettua reilulla 200€ Jimmsiltä, nyt näköjään hinta noussut sen 80€.
Löytyykö noille Stiltiltä asetuksia, en tiedä mistä edes alan katselemaan? Vakiotaajuudella kulkee nyt, Z270 piirisarjalla.
Voisin vaikka vannoa, että jossain päin foorumia oli vastaava tilanne, eli smd-komponentti oli lähtenyt irti muistista. En ole varma minkä valmistajan muisti oli kyseessä. Ellet sitten ole aiemmin asiasta maininnut jossain muualla, mutta aikaa tästä on jo kuitenkin tovi vierähtänyt.B-diet ovat omat kammat, voin täydentää tarkemmat tiedot tähän myöhemmin.
EDIT: Piirit k4a8g085wb-bcpb
Kellotusta ei vielä kokeiltu, koska ainoa ddr4 lauta on htpc:ssä. Omat kammat toimivat, mutta toinen kampa on viallinen. Muistista puuttuu yksi smd komponentti ja toinen on visuaalisesti rikki. Tämä huomattu jo ennen testaamista eli olivat tällaiset suoraan paketista. Onko muilla ollut mitään vastaavaa g skillin muisteissa?
Aspa jo varovasti lupasi kammat takuuseen jos ei ole fyysistä damagea, mutta hieman epäilyttää että tuleeko bumerangina takaisin vedoten siihen että on käyttäjän rikkomat.
Lataa thaiphoon burner ja katso sillä mitkä piirit niissä muisteissa on. Katso jostain ohjeet
Thaiphoon Burner - Official Support Website
Download Thaiphoon Burner 14.1.2.0 Build 0920 / 15.0.0.2 Build 0220 RC4
Voi johtua tuostakin. Joskus koko emo rupeaa kanittamaan kulmista, kun blokin täräyttää tiukkaan ja tuosta syystä tulee vaikka minkälaista oiretta.Onko mahdollista, että nämä muisti ongelmat minkä kanssa täälläkin olen paininut voisi johtua siitä, että olen esimerkiksi kiristänyt cpu blockin liian kireälle? Nimittäin nyt, kun kokeilin itseäni viihdyttääkseni ja masentuakseni taas niin kone postasi ihan normaalisti työpöydälle xmp 1 profiililla.
Onko mahdollista, että nämä muisti ongelmat minkä kanssa täälläkin olen paininut voisi johtua siitä, että olen esimerkiksi kiristänyt cpu blockin liian kireälle? Nimittäin nyt, kun kokeilin itseäni viihdyttääkseni ja masentuakseni taas niin kone postasi ihan normaalisti työpöydälle xmp 1 profiililla.
Voi johtua tuostakin. Joskus koko emo rupeaa kanittamaan kulmista, kun blokin täräyttää tiukkaan ja tuosta syystä tulee vaikka minkälaista oiretta.
Onko mahdollista, että nämä muisti ongelmat minkä kanssa täälläkin olen paininut voisi johtua siitä, että olen esimerkiksi kiristänyt cpu blockin liian kireälle? Nimittäin nyt, kun kokeilin itseäni viihdyttääkseni ja masentuakseni taas niin kone postasi ihan normaalisti työpöydälle xmp 1 profiililla.
@Hezzuu
Löytyihän se @Snowman oli tällaiseen törmännyt:
Ratkaistu - RAM tikussa fyysinen vika, takuu ei korvaa.
@Hezzuu
Löytyihän se @Snowman oli tällaiseen törmännyt:
Ratkaistu - RAM tikussa fyysinen vika, takuu ei korvaa.
Joo, RMA suoraan g.skillille sitten... ei kannata alkaa myyjän kanssa vääntämään. Minulla ei myyjäliike korvannut mitään, g.skill lähetti uudet kammat. Sama juttu paketista otettaessa smd:tä pari irti. Yv:llä lisätietoja jos tulee tarvis.
Toisaalla mainittiin että g.skill binnaa kovasti noita ja eivät usein kule paljoa lujempaa.Vaihdoin muistit 2x16Gb kittiin (F4-3200C14D-32GTZKW). Ei anna mennä enempää kuin 3500mhz vaikka kuinka olisi löysät latencyt eikä jänöjen nosto vaikuta. 1,40v olen saanut näillä mustanaamio-vakaaksi:
Toisaalla mainittiin että g.skill binnaa kovasti noita ja eivät usein kule paljoa lujempaa.
Taisi olla vanhemmissa kiteissä enemmän niitä hyvin yli speksatun kulkevia. Nyt tietysti volyymit on niin suuria, että on helpompi myydä maksimi kuluillaan muistit.
Näinhän se taitaa olla. Ostin omat 3600CL15 tikut kun ne olivat kokolailla nopeimmat mitä löytyi. Jotain 185e maksoi 2x 8gb loppuvuodesta 2016. Sittemmin on tullut 4000++ Mhz kittejä saataville, ja uusimmissa Royaleissa on jo noita 4600Mhz CL18 kittejä mitkä on paitsi nopeat, myös todella kireillä latensseilla (varsinkin tolle nopeudelle).
Silläpä nämä omat tikkuset onkin olleet sitten aika hyvät, mukisematta menee 4266MhzCL18 ja oon saanu boottailemaan Z370 Taichilla 4300Mhz, mutta siinä loppui joko emosta tai prossun muistiohjaimesta kyvyt eikä ollut vakaa. Muilla vastaavien muistien omistajilla, jotka on ostaneet tikkunsa paljon myöhemmin on ollut hankaluuksia saada kulkemaan ihan noin kireästi. Mikä on loogista, kun G.Skill binnaa itse noita nopeakulkuisia tikkuja myytäväksi korkeammilla hertseillä ja isommalla hintalapulla.
Itse ajelin memtest:ä 420%:n kohdalle, kun tuli virhe, siis yli kaksi tuntia. Kokeilin mielenkiinnosta toisena päivänä ihan samoilla säädöillä niin ei lähellekään tuota päässyt. 3733MHz 14-14-14-35 jäi ainakin motivaation puolesta siihen, aika pieni oli ero 15-15-15-35 säätöihin, kun aidalla kattoi, joten se kelpasi itselle. Tuota enempää ei nostella sitten millään, siis tällä laudalla.3000MHz CL14 Tridenteillä ajoin mustanaamion testiä 3600MHZ 15-15-15-32 kelloilla yli 6000% ilman virheitä, mutta pelit joko kaatuu tai jäätyy.. vakiona näkyy toimivan pelitkin ok. kokeiltu eri kellotaajuuksia 3000-3600MHz väliltä, muistien jännitteet 1.45-1.50, VCCIO 1.2 VCCSA 1.225 mutta mitään selvää syytä en ongelmiin ole keksinyt. Liekö prossun muistiohjain sitten paska. Ainakin välimuistin kellojen suhteen tuo kivi on ollut aina äärimmäisen nirso.
CAS x 2000 / freq = tCasMillä laskukaavalla sai laskettua onko hitaammat muistit kireimmillä viiveillä paremmat? Hommasin tollaset trident z rgb 4266MHz joita oma emo ei tue, mutta sain ne kulkemaan 4100MHz 18-18-18-38 2T. Pari päivää tässä koittanut kiristellä vaikka mitä, mutta tuosta en enään kireämpää saa.
Eli asiaan. Olisiko fiksumpaa ajaa esim. 3900MHz 16-16-16-32 2T mitkä aikaisemmin oli ja on todettu myös näillä tikuilla vakaaksi? Tai vielä alemmas, jos saa kiristettyä viiveitä?
CAS x 2000 / freq = tCas
Kyllä. Nuo on siis nanosekunteja.18 x 2000 / 4100 = 8,78
16 x 2000 / 3900 = 8,2
Ja pienempi on oletettavasti parempi?
Riippuu pelistä. Yleensä isommat kellotaajuudet ja sen tuoma muistikaista = korkeampi avg ja max fps. Toisaalta ero fps:ssä 3600Mhz ja 4000Mhz välillä on melko pieni ja pienemmillä viiveillä voi saada niitä 0,1% ja 1% low tuloksia ylös ja sitäkautta sulavamman pelikokemuksen. Kannattaa testata itse niissä peleissä mitä yleensä pelaa ja jättää parhaat asetukset käyttöön.Tykkääkö pelit suuremmista MHz vai pienemmästä Ns? Meneekö jossain kultainen keskitie? No täytyy koittaa lähemmäs tuota 8ns saada tai ehkä hieman alle.
Uuden windows päivityksen myötä ei tolla 100 strapilla toimi prossunkaan kellotukset.Miulla oli yhet muistit, jotka ei toimineet yli 3000MHz, jos strap oli 100.
Millä laskukaavalla sai laskettua onko hitaammat muistit kireimmillä viiveillä paremmat? Hommasin tollaset trident z rgb 4266MHz joita oma emo ei tue, mutta sain ne kulkemaan 4100MHz 18-18-18-38 2T. Pari päivää tässä koittanut kiristellä vaikka mitä, mutta tuosta en enään kireämpää saa.
Eli asiaan. Olisiko fiksumpaa ajaa esim. 3900MHz 16-16-16-32 2T mitkä aikaisemmin oli ja on todettu myös näillä tikuilla vakaaksi? Tai vielä alemmas, jos saa kiristettyä viiveitä?
Paljonko noilla b-die Muisteilla on fps hyöty? Onko ne oikeasti sijoittamisen arvoinen juttu? 1700x vakiona ja rtx2060 näyttiksenä.