Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Oletan asian liittyvän siihen, että se pitää vaihtaa jos 2 akkua otetaan käyttöön. Laudan vakio on mitoitettu yhdelle akulle.

Mun mielestä ei ole mitään estettä käyttää 2 akkua näissä m365 tai ainakaan pro mallissa. Ainoastaan firmis täytyy modata että saa sen "lataus bugin" pois.
 
Eikun se bms meni siihen liitokala akkuun eli laudan oma on koskematon. Ihan turvallisuuden takia hyvä olla itse akussa omansa. Eivät kuitenkaan maksa käytännössä mitään. Onko tilanne siis se ettei liitokala akussa ole ostaessa mitään suojaelektroniikkaa?
 
Eikun se bms meni siihen liitokala akkuun eli laudan oma on koskematon. Ihan turvallisuuden takia hyvä olla itse akussa omansa. Eivät kuitenkaan maksa käytännössä mitään. Onko tilanne siis se ettei liitokala akussa ole ostaessa mitään suojaelektroniikkaa?

Kyllä siinä käsittääkseni on. Tällänen tulee itelle:
US $98.0 20% OFF|36 V 12AH electric bicycle battery, 20A BMS 36V lithium battery pack with 2A Ebike battery charging, built in 18650 battery-in Battery Packs from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

Sitten ku ite noita akkuja värkkää kasaan niin sillon ainakin noita käytetään.
 
Jos etäisyyttä vaan kaipaa niin eikö akun sarjaankytkemisen sijaan olisi helpoin ja paras vaan tehdä ulkoinen liitin akulta?
Elikkä irrottaa laudan oman akun liittimen ja tökkää liittimen toiseen akkuun vaikka tien päällä, ihan normi sähköpyörän akku passaa.
Näin minä tein Kärkkäisen lelulautaankin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos molemmat on rinnankytkettynä on rasitus (purku amppeerit) per akku puolet. Km-määrään tuo ei vaikuta.
 
Te jotka olette teippiä laittaneet Xiaomin M365:een lokariin takavalon johdon suojaksi, niin voin kertoa että ei paljon auta. Omaani laitoin pari kerrosta jesaria heti uutena, ja nyt 80km myöhemmin oli jo hankautunut teippi puhki ja alkanut johdon eristettä syömään. Rakentelin nyt patentin minkä pitäisi kestää huomattavasti paremmin, eli leikkasin ohuesta alumiinista (en osaa paksuutta sanoa, paksumpaa kuin juomatölkeissä mutta kuitenkin vielä helposti käsin taivuteltavaa) alla olevan kuvan mukaisen/kokoisen palasen, jonka toisen pään kiilasin mustan klipsun alle ja toiseen päähän tein ruuvin kokoisen reiän ja laitoin sen takavalon ruuvilla kiinni:

i7Ba1ac.png


Toki kiinasta saisi näitä muovisia tukia lokarille muutamalla eurolla, mutta en jaksanut alkaa odottelemaan postitusta kuukautta.
 
Te jotka olette teippiä laittaneet Xiaomin M365:een lokariin takavalon johdon suojaksi, niin voin kertoa että ei paljon auta. Omaani laitoin pari kerrosta jesaria heti uutena, ja nyt 80km myöhemmin oli jo hankautunut teippi puhki ja alkanut johdon eristettä syömään. Rakentelin nyt patentin minkä pitäisi kestää huomattavasti paremmin, eli leikkasin ohuesta alumiinista (en osaa paksuutta sanoa, paksumpaa kuin juomatölkeissä mutta kuitenkin vielä helposti käsin taivuteltavaa) alla olevan kuvan mukaisen/kokoisen palasen, jonka toisen pään kiilasin mustan klipsun alle ja toiseen päähän tein ruuvin kokoisen reiän ja laitoin sen takavalon ruuvilla kiinni:

i7Ba1ac.png


Toki kiinasta saisi näitä muovisia tukia lokarille muutamalla eurolla, mutta en jaksanut alkaa odottelemaan postitusta kuukautta.
Tuo kiinan takalokasuojan tuki vissiin suojaa myös tuota johtoa, mutta ei liitintä mikä tulee kanssa kulumaan jossakin vaiheessa.

Oma ratkaisu on tässä, kutistesukkaa siis tuohon liittimeen ja vanhasta muovikortista muotoilua hiustenkuivaajan kanssa.
 
Jos molemmat on rinnankytkettynä on rasitus (purku amppeerit) per akku puolet. Km-määrään tuo ei vaikuta.

Niin että jännite pysyy samana ja milliamppeerit kasvaa. Kyllä itellä km määrä tulee ns tuplaantumaan.

Te jotka olette teippiä laittaneet Xiaomin M365:een lokariin takavalon johdon suojaksi, niin voin kertoa että ei paljon auta. Omaani laitoin pari kerrosta jesaria heti uutena, ja nyt 80km myöhemmin oli jo hankautunut teippi puhki ja alkanut johdon eristettä syömään. Rakentelin nyt patentin minkä pitäisi kestää huomattavasti paremmin, eli leikkasin ohuesta alumiinista (en osaa paksuutta sanoa, paksumpaa kuin juomatölkeissä mutta kuitenkin vielä helposti käsin taivuteltavaa) alla olevan kuvan mukaisen/kokoisen palasen, jonka toisen pään kiilasin mustan klipsun alle ja toiseen päähän tein ruuvin kokoisen reiän ja laitoin sen takavalon ruuvilla kiinni:

i7Ba1ac.png


Toki kiinasta saisi näitä muovisia tukia lokarille muutamalla eurolla, mutta en jaksanut alkaa odottelemaan postitusta kuukautta.

Tuohan voisi olla hyvä. Paljon riippuu missä ajelee ja millaisella teipillä. Itellä ainakin vielä johto liittimineen kunnossa koska alusta saakka teippi PLUS takalokarituki.

@e-distance

Näillä on tarkkaa näitten akkujen kytkeminen. Ensin tarvii yleismittarilla mitata jännite vakio akusta, sitten uudesta akusta. Jännite eroa saisi olla maksimissaan 0.5v.
 
Jos molemmat on rinnankytkettynä on rasitus (purku amppeerit) per akku puolet. Km-määrään tuo ei vaikuta.

Ei. Käytettävä energiamäärä tuplaantuu, joten kilometrejä tulee lisää, olettaen että uudet akut menee läpi laudan softalle/bms:lle
 
Tuohan voisi olla hyvä. Paljon riippuu missä ajelee ja millaisella teipillä. Itellä ainakin vielä johto liittimineen kunnossa koska alusta saakka teippi PLUS takalokarituki.
Juu kyllä sen pelkän tuen pitäisi olla riittävä. Suurin rasitus johdolle tulee juurikin siitä, että se fyysisesti osuu renkaaseen muutaman millin matkalta tuosta juuresta mistä johto lähtee kaartumaan ja lokari hieman heiluu ajaessa. En usko että lentävä hiekka tai pienet kivet siinä kovin paljon vaikuttavat jos nyt ei sitten jatkuvasti pelkällä hiekalla aja.

Täytyy kuitenkin varuilta vielä tuo liitinkin eristää kuten @e-distance teki.
 
Viimeksi muokattu:
Laitan kuvia vähän myöhemmin. Tosiaan lisäakku kun saapui, niin charging port ja discharge port näyttivät 13-14V, eikä lähempänä 36v. Avasin lisäakun ja tarkistin kennosarjojen jännitteet, jotka olivat kaikki ok 3,68V ja koko akku 36,8V. Juotoksetkin olivat ok, niin BMS oli viallinen. Lueskelin, että näissä akuissa nuo protection boardit ovat hieman halpaa kamaa niin tilasin laadukkaamman bms:n/protection boardin. Sen vaihdoin ja jännitteet porteista näytti 36,8V. Sitten vain lataus samaan jännitteeseen kuin m365:n akku ja näiden yhdistys.

Aina nuo akut eivät siis ole rikki, itsellä vain 2/2 saapunutta akkua ollut viallisia.

Ja tosiaan kapasiteetti kasvaa, kun laitetaan akut rinnan.
 
Laitan kuvia vähän myöhemmin. Tosiaan lisäakku kun saapui, niin charging port ja discharge port näyttivät 13-14V, eikä lähempänä 36v. Avasin lisäakun ja tarkistin kennosarjojen jännitteet, jotka olivat kaikki ok 3,68V ja koko akku 36,8V. Juotoksetkin olivat ok, niin BMS oli viallinen. Lueskelin, että näissä akuissa nuo protection boardit ovat hieman halpaa kamaa niin tilasin laadukkaamman bms:n/protection boardin. Sen vaihdoin ja jännitteet porteista näytti 36,8V. Sitten vain lataus samaan jännitteeseen kuin m365:n akku ja näiden yhdistys.

Aina nuo akut eivät siis ole rikki, itsellä vain 2/2 saapunutta akkua ollut viallisia.

Ja tosiaan kapasiteetti kasvaa, kun laitetaan akut rinnan.

Saiskos ton bms asennuksesta jotain kuvaa että miten vaihdettu ja tarkoitatko charging ja discharge porteilla Deans liitintä ja sitä toista mustaa liitintä josta tuo akku ladataan?

Kysytääs varmuuden vuoksi että kun nää on kytketty "yhdeksi" niin voiko nuo ladata M365 laudan lataus portista vai pitääkö akut ladata erikseen?
Kuis herkkiä nää oikeesti on jos ottaa sisälle tuon lisäakun ja ajelee pelkästään vakio akulla niin mitä jos vaan raakasti laittaa johdon kiinni orkkis akun kanssa? Elikkä kuinka tarkka tuo 0.5v ero noilla oikeasti on?
 
Satuin ottamaan yhden kuvan bmsn asennuksesta, kun tein vielä testimielessä juotokset ja katsoin toimiiko bms, johdot siis turhan pitkät eikä kaikki vielä eristetty. Näyttää aika kamalalta, mutta näkyy vähän ideaa.

Kyllä, latausportti/-liitin on se musta, josta ei kannata ehkä suoraan yrittää mitata jännitettä, koska oikosulun aiheuttaminen hyvin mahdollista. Tällaisen avulla pystyy "riskittä" mitata jännitteen tuosta latausjohdosta. Deans-liitin on tosiaan se discharge/purkujohdon päässä oleva liitin, josta jännitteen mittaaminen myös "riskitöntä".

Voi ladata m365 portista tai lisäakun latausportista, kun nämä kytketty yhteen. Jos liität akun toiseen, jossa varaus merkittävästi eroava, alkaa toinen akku ladata toista hyvin suurella teholla, mikä ei ole hyväksi akuille ja voi aiheuttaa tulipalon pahimmassa tapauksessa. En lähtisi kokeilemaan tai ottamaan tavaksi.
bms.jpg
 
Satuin ottamaan yhden kuvan bmsn asennuksesta, kun tein vielä testimielessä juotokset ja katsoin toimiiko bms, johdot siis turhan pitkät eikä kaikki vielä eristetty. Näyttää aika kamalalta, mutta näkyy vähän ideaa.

Kyllä, latausportti/-liitin on se musta, josta ei kannata ehkä suoraan yrittää mitata jännitettä, koska oikosulun aiheuttaminen hyvin mahdollista. Tällaisen avulla pystyy "riskittä" mitata jännitteen tuosta latausjohdosta. Deans-liitin on tosiaan se discharge/purkujohdon päässä oleva liitin, josta jännitteen mittaaminen myös "riskitöntä".

Voi ladata m365 portista tai lisäakun latausportista, kun nämä kytketty yhteen. Jos liität akun toiseen, jossa varaus merkittävästi eroava, alkaa toinen akku ladata toista hyvin suurella teholla, mikä ei ole hyväksi akuille ja voi aiheuttaa tulipalon pahimmassa tapauksessa. En lähtisi kokeilemaan tai ottamaan tavaksi.
bms.jpg

Ihan ku jostain leffasta missä puretaan pommia :rofl:

Liittyisköhän se lataus bugi tohon et lähtis lataamaan, se modaus kerta on pakollinen custom firmiksessä että voi ylipäätään pitää kahta akkua kiinni m365:ssa.

Pitääkö jokainen punainen piuha kolvata akun jompaan kumpaan napaan kiinni?? Aika hommalta tuo näyttää :)
 
Jos etäisyyttä vaan kaipaa niin eikö akun sarjaankytkemisen sijaan olisi helpoin ja paras vaan tehdä ulkoinen liitin akulta?
Elikkä irrottaa laudan oman akun liittimen ja tökkää liittimen toiseen akkuun vaikka tien päällä, ihan normi sähköpyörän akku passaa.
Näin minä tein Kärkkäisen lelulautaankin.

Jos molemmat on rinnankytkettynä on rasitus (purku amppeerit) per akku puolet. Km-määrään tuo ei vaikuta.

Ei. Käytettävä energiamäärä tuplaantuu, joten kilometrejä tulee lisää, olettaen että uudet akut menee läpi laudan softalle/bms:lle

Niinhän minä kirjoitin. Väännetään oikein rautalangasta: jos ajetaan kaksi akkua peräkkäin käytettynä tai kaksi akkua rinnakkain niin km-määrään ei tule muutosta. Kaksi rinnakkain on parempi, koska molempia akkuja puretaan vain puolella teholla. Ristus.
 
kaksi akkua rinnakkain niin km-määrään ei tule muutosta

Tuleehan sitä lisää, jännite pysyy samana mutta ampeerit lisääntyy eli kyllä, lisäämällä toisen akun, pääsee tässä tapauksessa noin puolet pidemmälle kuin vakio akulla. Siis jos jälkiasennus akku on 12Ah ja vakio 12,8Ah :)
 
Tuleehan sitä lisää, jännite pysyy samana mutta ampeerit lisääntyy eli kyllä, lisäämällä toisen akun, pääsee tässä tapauksessa noin puolet pidemmälle kuin vakio akulla. Siis jos jälkiasennus akku on 12Ah ja vakio 12,8Ah :)

Juu, mut tässä nyt sib77 tarkoittikin että km määrä ei lisäänny huolimatta ajetaanko kaksi akkua peräjälkeen tyhjäksi (vaihdetaan kun yksi loppuu), vai kytketäänkö kummatkin rinnan heti aluksi.

Energiaa ei vaan tule mistään lisää.
 
Kerran ollaan täälläkin vastuuasioista puhuttu niin kukas korvaa kun tuollainen itsetehty kiinakampe käräyttää kerrostalon ja pari naapuria :smiley:
 
Juu, mut tässä nyt sib77 tarkoittikin että km määrä ei lisäänny huolimatta ajetaanko kaksi akkua peräjälkeen tyhjäksi (vaihdetaan kun yksi loppuu), vai kytketäänkö kummatkin rinnan heti aluksi.

Energiaa ei vaan tule mistään lisää.
Ainakin lyijyakuissa kapasiteetti on sitä parempi mitä hitaammin/pienemmällä virralla akkua purkaa. Litium-ioneissa ei varmaan näy yhtä vahvasti samaa efektiä mutta lähes varmasti niissäkin akku kuumenee/sisäinen resistanssi kasvaa mitä suuremmalla virralla akkua puretaan ja siksi rinnakkain käytössä vähemmän energiaa hukataan akkujen kuumenemiseen -> parempi ”km-määrä”.
 
Lähes varmasti? Sovitaanko että et ala modaamaan akkuja mututuntumalla? Ei sieltä niitä extra kilometrejä muuten tule kuin ajamalla akku romuksi. Paljon fiksumpaa on pitää lataus 40-90% välillä (M365Pro) ja muissa 40-80% välillä.
 
Lähes varmasti? Sovitaanko että et ala modaamaan akkuja mututuntumalla? Ei sieltä niitä extra kilometrejä muuten tule kuin ajamalla akku romuksi. Paljon fiksumpaa on pitää lataus 40-90% välillä (M365Pro) ja muissa 40-80% välillä.
Calculating the Battery Runtime - Battery University
No siitä lähdettä niin ei tarvitse mutuilla. Jos akkuja ajetaan speksien rajoissa niin kyllä sieltä pieni ero silti näkyy pienemmällä purkuvirralla ja lisäksi akku kuluu vähemmän.
upload_2019-8-9_23-22-58.png

Cycle-C-Rate1.jpg
 
Niinhän minä kirjoitin. Väännetään oikein rautalangasta: jos ajetaan kaksi akkua peräkkäin käytettynä tai kaksi akkua rinnakkain niin km-määrään ei tule muutosta. Kaksi rinnakkain on parempi, koska molempia akkuja puretaan vain puolella teholla. Ristus.
Minä tuossa tarkotin lähinnä että kun laudan oma akku alkaa olemaan lopussa noin napsautetaan sen virtaliitin irti ja kytketään se controllerin piuha toiseen akkuun, eli vain yksi akku kerrallaan käytössä.
Homma on paljon yksinkertaisempi ja kätevämpi toteuttaa.
 
Tuleehan sitä lisää, jännite pysyy samana mutta ampeerit lisääntyy eli kyllä, lisäämällä toisen akun, pääsee tässä tapauksessa noin puolet pidemmälle kuin vakio akulla. Siis jos jälkiasennus akku on 12Ah ja vakio 12,8Ah :)
Tuohan jo muutamaan kertaan korjattiin eli kysymys ei lainkaan ollut tuosta. Jos olisikin, niin ei, siltikään eivät "amppeerit lisäänny" akustolaajennuksessa. Sattuu päähän, sanoisin jopa not even wrong. :confused2:

Lisäksi kaksinkertaistamalla rinnankytketyn akuston kapasiteetti ei päästä "noin puolet pidemmälle" eli noin 50% pidemmälle vaan noin 100% pidemmälle. Ero on hyvin merkittävä eikä kysymyksessä ole saivartelu. ;)

Minä tuossa tarkotin lähinnä että kun laudan oma akku alkaa olemaan lopussa noin napsautetaan sen virtaliitin irti ja kytketään se controllerin piuha toiseen akkuun, eli vain yksi akku kerrallaan käytössä.
Homma on paljon yksinkertaisempi ja kätevämpi toteuttaa.
Kävi erittäin selväksi, että juuri noin SiB77 myös ymmärsi sinun tarkoittaneen.

Pitää tosiaan paikkansa, että toimintamatkaan tuo ero ei ratkaisevasti vaikuta, kun akkua ei pureta suorituskykynsä äärirajoilla. Joka tapauksessa käytössä tuo on hankalaa nysväämistä, vaikka muutostyöt ovatkin yksinkertaisemmat. Lisäksi saisin pakko-oireita ja peräpukamat siitä, että kuskaan mukana tuplamäärää akkuja rasittaen samalla vain normaalimäärää eli puolta niistä - lisäten tarpeettomasti akustoni hetkellistä rasitusta 100%. Myös tarpeetonta syväpurkamista. Ei vaan pystyisi. Erillisen vaihdettavan vara-akuston idea menee hukkaan, jos sellaista roudaa mukana kiinteänä varatankkina. Jos akusto on aina asennettuna, niin tulee sen tietenkin kokonaan tehdä työtä aina, kun voimaa pyydetään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan jo muutamaan kertaan korjattiin eli kysymys ei lainkaan ollut tuosta. Jos olisikin, niin ei, siltikään eivät "amppeerit lisäänny" akustolaajennuksessa. Sattuu päähän, sanoisin jopa not even wrong. :confused2:

Lisäksi kaksinkertaistamalla rinnankytketyn akuston kapasiteetti ei päästä "noin puolet pidemmälle" eli noin 50% pidemmälle vaan noin 100% pidemmälle. Ero on hyvin merkittävä eikä kysymyksessä ole saivartelu. ;)


Kävi erittäin selväksi, että juuri noin SiB77 myös ymmärsi sinun tarkoittaneen.

Pitää tosiaan paikkansa, että toimintamatkaan tuo ero ei ratkaisevasti vaikuta, kun akkua ei pureta suorituskykynsä äärirajoilla. Joka tapauksessa käytössä tuo on hankalaa nysväämistä, vaikka muutostyöt ovatkin yksinkertaisemmat. Lisäksi saisin pakko-oireita ja peräpukamat siitä, että kuskaan mukana tuplamäärää akkuja rasittaen samalla vain normaalimäärää eli puolta niistä - lisäten tarpeettomasti akustoni hetkellistä rasitusta 100%. Myös tarpeetonta syväpurkamista. Ei vaan pystyisi. Erillisen vaihdettavan vara-akuston idea menee hukkaan, jos sellaista roudaa mukana kiinteänä varatankkina. Jos akusto on aina asennettuna, niin tulee sen tietenkin kokonaan tehdä työtä aina, kun voimaa pyydetään.
Pro malli on siitä hyvä että siihen ei lisä akkuja tarvita.
 
Tuohan jo muutamaan kertaan korjattiin eli kysymys ei lainkaan ollut tuosta. Jos olisikin, niin ei, siltikään eivät "amppeerit lisäänny" akustolaajennuksessa. Sattuu päähän, sanoisin jopa not even wrong. :confused2:

Lisäksi kaksinkertaistamalla rinnankytketyn akuston kapasiteetti ei päästä "noin puolet pidemmälle" eli noin 50% pidemmälle vaan noin 100% pidemmälle. Ero on hyvin merkittävä eikä kysymyksessä ole saivartelu. ;)


Kävi erittäin selväksi, että juuri noin SiB77 myös ymmärsi sinun tarkoittaneen.

Pitää tosiaan paikkansa, että toimintamatkaan tuo ero ei ratkaisevasti vaikuta, kun akkua ei pureta suorituskykynsä äärirajoilla. Joka tapauksessa käytössä tuo on hankalaa nysväämistä, vaikka muutostyöt ovatkin yksinkertaisemmat. Lisäksi saisin pakko-oireita ja peräpukamat siitä, että kuskaan mukana tuplamäärää akkuja rasittaen samalla vain normaalimäärää eli puolta niistä - lisäten tarpeettomasti akustoni hetkellistä rasitusta 100%. Myös tarpeetonta syväpurkamista. Ei vaan pystyisi. Erillisen vaihdettavan vara-akuston idea menee hukkaan, jos sellaista roudaa mukana. Jos akusto on aina asennettuna, niin tulee sen tietenkin kokonaan tehdä työtä aina, kun voimaa pyydetään.

Joo periaatteessa ei lisäänny ei mut käytännössä juu koska kilsoja tulee lisää eli pääsee pidemmälle mut se siitä.

Mitä sä muute oikee selität noissa boldatuissa kohdissa. Puhutko oikeen kokemuksesta asiasta? Mitä hankalaa nysväämistä se muka on että akku tulee olemaan sille tarkotetussa "kotelossa" pyörän etuosassa jonka voi siihen jättää koska skuutin molemmat akut tässä tapauksessa voi ladata vakio pistokkeesta samaan aikaan. Toki silloin menee varmaan se 16h latauksessa mutta ei tällä nyt joka päivä ajellakkaan :)

Pakko oireet ja peräpukamat, täh? Istuessa noita jälkimmäiseksi mainittuja yleensä tulee, jos sillonkaan mutta tässä seistään ellei nyt sellaista istuinta tähän ole hommannut ja semmostakin olen harkinnut. Pakko oireista en tiiä muuta kuin se että tekisi mieli ajaa tällä piiitkäään yhtä jaksoisesti, pidempään mitä normi akulla voi ajaa. Just ajoin cruisen kanssa melkein koko matkan tota 25kmh:ta ja aikaa kului n. 1h30min ja kilsoja vaan 37km. Toivottavasti lisäakulla pääsisin edes sen 70km.

Muuten kyllä oli oikein makia reissu tuon kanssa, toki välillä joutui vähän jalkoja nostelemaan ajossa mutta muuten ei ongelmaa :):tup:
 
Olikohan tuossa M365 Prossa jotain tiettyä akkuprosenttia minkä jälkeen tiputtaa tehoja? Tuntui melko nuhaiselta tuossa jossain 20-30% välimaastossa.
 
Mitä sä muute oikee selität noissa boldatuissa kohdissa.
Sähköopin, koneensuunnittelun ja yleisen loogisen ajattelun perusteita. Mielestäni kerroin ihan selkeästi.
Puhutko oikeen kokemuksesta asiasta?
Juu. Olen aika paljon harrastanut sähkölaitteiden ja muiden koneiden modifiointia.
Mitä hankalaa nysväämistä se muka on että akku tulee olemaan sille tarkotetussa "kotelossa" pyörän etuosassa jonka voi siihen jättää koska skuutin molemmat akut tässä tapauksessa voi ladata vakio pistokkeesta samaan aikaan. Toki silloin menee varmaan se 16h latauksessa mutta ei tällä nyt joka päivä ajellakkaan :)
Hankalaa on siis se, mitä edellä sanoin hankalaksi.
Pakko oireet ja peräpukamat, täh?
Ei tietenkään oikeasti.
 
Olikohan tuossa M365 Prossa jotain tiettyä akkuprosenttia minkä jälkeen tiputtaa tehoja? Tuntui melko nuhaiselta tuossa jossain 20-30% välimaastossa.

Joo tuo on totta, olisko alle 20% ni alkaa kuristus. Sit kannattaa siirtyä eco modiin. Muuten laskee loppu tosi nopeaan vaikka appi kertois kilsoja olevan lähel 10km jäljellä.

Akku on näissä loppu 3-4% paikkeilla ja akussa ~500mah.
 
Tuli käytyä M365 Prolla heittämässä testimielessä vähän pitempi 23km lenkki ilman pysähdyksiä. Suht navakka 5ms/s vastatuuli oli puolet matkasta, 64% meni akkua kaasu kokoajan täysillä eli keskinopeus reilu 22km/h. 30km voisi olla ihan realistinen matka minkä pääsee täydellä akulla kaasu pohjassa jos ei ihan optimiolosuhteet ole 82kg painoisella kuljettajalla. Olihan tuo sen verran pitkä pätkä jo yhteen soittoon ajaa, että ei tuollaista ehkä montaa kertaa viikossa jaksaisi, mutta kuitenkin vielä ihan ok silloin tällöin. Hieman alkoi pohkeissa tuntua viimeisellä 5km ja piti jalkoja hieman nostella ja oikoa.
 
Tuli käytyä M365 Prolla heittämässä testimielessä vähän pitempi 23km lenkki ilman pysähdyksiä. Suht navakka 5ms/s vastatuuli oli puolet matkasta, 64% meni akkua kaasu kokoajan täysillä eli keskinopeus reilu 22km/h. 30km voisi olla ihan realistinen matka minkä pääsee täydellä akulla kaasu pohjassa jos ei ihan optimiolosuhteet ole 82kg painoisella kuljettajalla. Olihan tuo sen verran pitkä pätkä jo yhteen soittoon ajaa, että ei tuollaista ehkä montaa kertaa viikossa jaksaisi, mutta kuitenkin vielä ihan ok silloin tällöin. Hieman alkoi pohkeissa tuntua viimeisellä 5km ja piti jalkoja hieman nostella ja oikoa.

Itellä tosiaan eilen se 37km matka yhtä soittoa eikä yhtään pitempään. Vauhti S nii kovaa ku pääsi eli 25kmh. Painoa itel varmaa "varusteineen" 80kg.

Eihän valmistaja silti lupaakkaan ku 45km, 15kmh, 74kg ja olisko ollu +24c eli mielestäni ihan ok suoritus. Kyllä tosiaan jalanpohjia välillä piti heilutella. Olisin halunnut silti pitempääkin ajaa mutta kun ei ollut mahdollista niin ei sitten. Kun alko akku olemaan 16% niin heitin ecolle eli 15kmh. Oli se kyllä melkosta matelua kun tottui tuohon 25kmh:hon :D
 
Itse heitin eilen 15 km lenkin tuolla ”viritetyllä” ES4:llä ja akku oli käytännössä loppu. Vie vähän eri tahtiin akkua kuin vakiosoftalla, jolla pitäisi päästä 45 km. :smiley:
 
Onko täällä ensikäden tietoa vaki-ES4:lla paljon on ajettu yhtä soittoa kilsoja?
 
Niin mimmoset viri viritykset sulla nyt on tossa jos ennen pääsi öbäyt 45km ja nyt 15km? :D

Eivät nyt ihan mahdottomat, motor power constant on laskettu 50000:een alkuperäisestä 51575:stä. Vielä pitäisi olla varaa turvallisesti kiristää 48000:een, mutta en näe kyllä mitään tarvetta, kun nytkin tahtoo sutia liikkeellelähdössä. Huippunopeus on aikalailla vakio, 34kmh, mutta käytännössä lauta kulkee 32kmh huiput.

Noilla vireillä kulkee selvään ylämäkeenkin 28-30kmh, joten olen hyvin tyytyväinen. Toki isommissa mäissä sitten laskee nopeus, mutta vakioasetuksilla sama mäki meni vähän reilut 20kmh. Tänä ohjelma tietysti kuluttaa akkua ja moottoria vakiota enemmän, mutta mennään toistaiseksi näin :think:
 
Tänään pääsi vähän kokeilemaan m365 pro:ta iskari istuimella ja olihan se melko muikeaa kyytiä kun pystyi istumaan, seisomisen sijasta :D Eiköhän sellainen tule itsellekkin jossain vaiheessa :tup:
 
Nyt on päristy M365 Prolla jo pari kertaa ja erittäin laadukkaan oloinen laite. Mutta latausportin silikonisuoja ei tunnu suojaavan kauheasti. Onko sellaista jossa pinta-ala olisi suurempi?
 
Nyt on päristy M365 Prolla jo pari kertaa ja erittäin laadukkaan oloinen laite. Mutta latausportin silikonisuoja ei tunnu suojaavan kauheasti. Onko sellaista jossa pinta-ala olisi suurempi?

Mimmoset lenkit sait vedettyä, millasta tietä ja kuinka pitkälle pääsit akullisella? Kyllä itellä ainakin korkki pysyy paikoillaan.
Itellä ina yli 3vko ollut ja mittarissa 141km. Miten on porukalla mennyt renkaita jo 60km paikkeilla? Jollain laakeriakin mennyt 200km kohdalla, waaat? :eek:
 
Latausportin silikooni on magneettinen niin pysyy se siinä hyvin. Jännästi paypal palautti sen ylimääräisen rahtimaksun takaisin, vastaanottajaa ei ollut. Tarkistin niin ihan oikein kirjoitin mailiosoitteen:
Koodi:
19xxxxx0@hotmail.com
.
 
Venttilinjatke tuli aliexpressistä. Toimii!

IMG_20190816_124748_6.jpg

IMG_20190816_124838_0.jpg

IMG_20190816_125103_9.jpg

Jatkossa venttiilit molemmissa päissä. Lisäksi irti ruuvattava pikkukappale on sielunkiristäjä (!)
 
Mimmoset lenkit sait vedettyä, millasta tietä ja kuinka pitkälle pääsit akullisella? Kyllä itellä ainakin korkki pysyy paikoillaan.
Itellä ina yli 3vko ollut ja mittarissa 141km. Miten on porukalla mennyt renkaita jo 60km paikkeilla? Jollain laakeriakin mennyt 200km kohdalla, waaat? :eek:

Pysyyhän se kiinni, mutta kai se sitten pitää kosteuden poissa jos sade joskus yllättää kesken matkan.

Erittäin loistava laite. Vielä en ole ehtinyt tekemään pidempiä reissuja, mutta päivittäin tulee useampi kilometri ajeltua.

Onko suosituksia sisä- ja ulkorenkaista? CST-merkkinen taitaa olla laadukas?
 
Pysyyhän se kiinni, mutta kai se sitten pitää kosteuden poissa jos sade joskus yllättää kesken matkan.

Erittäin loistava laite. Vielä en ole ehtinyt tekemään pidempiä reissuja, mutta päivittäin tulee useampi kilometri ajeltua.

Onko suosituksia sisä- ja ulkorenkaista? CST-merkkinen taitaa olla laadukas?

Youtube tutkimusteni / mutun mukaan CST (päivitetty malli?) olisi hyvä. Hakusanoilla "non slip cst", "anti slip cst" ja "upgraded cst" noita löytyy. Itse tilasin tällaiset halvalla US $4.7 |CST Scooter Tire 8.5 inch Non slip Pneumatic Tire Wheel for Xiaomi Mijia M365 Bird 8.5. Nuo ilmeisesti on paksumpaa ja hieman tahmeampaa matskua.

Tilaamani m365 pro ei ole vielä edes saapunut mutta kaikki nipstaakkelit on jo tilattuna. Kärjistäen: olen varautunut että ensimmäinen rengasrikko tapahtuu jo ennen kuin laitteella pääsee ulos :D.

Itsellä näyttäisi tätä menoa olevan melko nopea Gearbest tilaus, kun tilasin viime viikon sunnuntaina (11.8) tuon ja UPS seuranta näyttäisi että saapuu ensi viikon maanantaina (19.8).

Edit: Suunnittelin myös "litkuttavani" nuo alkuperäiset renkaat heti kun mahdollista sisäkumeineen päivineen, jolloin teoriassa renkaiden pitäisi paikata itsensä jos tulee pienehkö reikä.
 
Nuo kanttirenkaat ei ole kovin hyvät ajossa. Vaikeampi ohjata ja enemmän vastusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom