• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Sähköpyörä - GZR Pedelec Fat-E (taittuva runko, 20") 699€

Kannattaa siihen myös muokata tuo miten se kontrolleri "hakkeroidaan" ja pyörän koon muuttaminen, että ajetut kilometrit vastaa edes melkein todellista matkaa. Tuskin tuo nyt takuuta rikkoo, tai mistä sen kukaan voi tietää jos sinne on käyty muuttelemassa arvoja.
 
Kannattaa siihen myös muokata tuo miten se kontrolleri "hakkeroidaan" ja pyörän koon muuttaminen, että ajetut kilometrit vastaa edes melkein todellista matkaa. Tuskin tuo nyt takuuta rikkoo, tai mistä sen kukaan voi tietää jos sinne on käyty muuttelemassa arvoja.
Tässä uudessa kontrollerissa ihan eri asetukset mitä alkuperäisessä, 5-tasolla kun lähti liikkelle niin parilla polkasulla oli jo maksimivauhti päällä :D
 
Tässä uudessa kontrollerissa ihan eri asetukset mitä alkuperäisessä, 5-tasolla kun lähti liikkelle niin parilla polkasulla oli jo maksimivauhti päällä :D

Eikö tuo ole jo aika vaarallista? Kyllä tuossa omassa pitää nyt vauhtia ainaki se 7km/h ottaa luomulla ennen ku moottori tulee apuun. Tuo oli siis ihan hihasta heitetty arvio nopeudesta. Minkälainen kontrolleri siinä on? Löytyisköhän siitä toimivaa cruiseria? Siitä tässä aikasemmin puhuttiin ketjussa ja itekki kokeilin. Asetus kyllä löytyy muttei se toimi. Et vissiin ihan mahottomia ole vielä polkenu, mutta mittaako matkaa kuinka tarkasti?
 
Eikö tuo ole jo aika vaarallista? Kyllä tuossa omassa pitää nyt vauhtia ainaki se 7km/h ottaa luomulla ennen ku moottori tulee apuun. Tuo oli siis ihan hihasta heitetty arvio nopeudesta. Minkälainen kontrolleri siinä on? Löytyisköhän siitä toimivaa cruiseria? Siitä tässä aikasemmin puhuttiin ketjussa ja itekki kokeilin. Asetus kyllä löytyy muttei se toimi. Et vissiin ihan mahottomia ole vielä polkenu, mutta mittaako matkaa kuinka tarkasti?
Sama kontrolleri malliltaan tämä uusikin. Ajanut noin 200m niin en osaa sanoa miten tarkkaan mittaa matkaa, paremmalla ajalla käyn vilkasemassa asetukset (toivottavasti sama koodi eli pelkkiä kutosia toimii). Kotipihasta (lyhyt alamäki) lähdin liikkeelle rullaten ja kyllä se rajotin otti vastaan yhen lyhtypylväiden välisellä matkalla kun siinä isoimmalla vaihteella vähän polkas, muistikuvana ettei ollut näin ärhäkkä alkuperäisellä kontrollerilla (en kokenut vaarallisena, ennemmin ärhäkkäänä).

Miten tuon etuvalon saa päälle?
 
No ehkä ymmärsin sitte vaan väärin tuon "parilla polkasulla".

Etuvalo syttyy kun painaa pitkään + -näppäintä pohjassa.
 
On muutama kymmenen kilometriä nyt talvella tullut ajettua. Lumella pitää kohtuullisen hyvin, ja sama jäällä, jos on hiekkaa / soraa vähän päällä. Mutta paljaalla jäällä takapyörä sutii kyllä todella helposti. Käytännössä en paljoa ole ajanut talvella 4- tai 5-tason avustuksella, kun meno tuntuu noissa nopeuksissa jo aika hazardilta. Itsellä ei ainakaan ole pieni lumi/räntä/vesi aiheuttanut mitään toimintaongelmia. Akku tosin kuluu selvästi nopeammin talviajossa.

Mutta tosiaan ei tuota ole kyllä Suomen talveen ole suunniteltu, esim. etulokari ei ole tarpeeksi alhaalla, vaan räntäkelillä loska lentää pyörän keskiosaan (alla oleva kuva 1,2 km ajamisen jälkeen).
ranta.jpg
Siis kestääkö noin hyvin lumi/räntä/vesikeliä? Oletko suojannut pyörää jotenkin, esim Plastik elektroniikka aineella? Ite en oo malttanu edes vesisateessa ajaa :D

jos hipasee polkimiin niin menee aina sitä max vauhtia mikä tietyllä avustuksella on, lokarit on vitusti paremmat kun ne peltiset paskat,
Siis kyllähän tää pyörä aika nopeesti ottaa sen tehoavustus nopeuden käyttöön ku polkasee, alkaa ns vetämään vaikka vähän polkis. Sitten taas muuttuu ajo kuin yöllä ja päivällä kun ajaa peukkukaasulla ja saa t a r k asti säädettyä nopeutta mieluisekseen +pyöräilyn matkaan lähtö peukulla luontevampaa kuin ns luomu tyylisesti
On kyllä huippu pyörä edelleen ja hintakin oli kohdillaan tolla 699e
 
Siis kestääkö noin hyvin lumi/räntä/vesikeliä?
Kaatosateessa en ole ajanut, mutta kovassa räntä- ja lumisateessa olen ajanut. Mitään suojauksia en ole tehnyt, eikä noiden sähköjen toimivuuden kohdalla ole ollut ongelmia. Kuraa pyörä kyllä kerää helposti, jos on edes vähän kosteaa ajoradalla, mutta ei tuo kura ole ainakaan toistaiseksi mitään ongelmia aiheuttanut.
 
Asennus on johto kiinni ja kaasun mallista riippuen vipu vaan tankoon. Todella helppo siis. Itse suosin peukkukaasua, mutta aliexpress on täynnä eri vaihtoehtoja -suositusta ei ole antaa mallista tai myyjästä, kun omat olen ostanut pari vuotta sitten jo.

Omat kokemukset: Pyörä itsessään todella mukava ajaa. Mutta se on tosiaan PAINAVA (vakioakulla aika tarkkaan 30kg) ja taittuminen ei nostamista helpota (menee toki taitettuna pienempään tilaan. Jos ei tarvitse nostella, niin erinomainen ja edullinen ajopeli. Joka päivä autoon ja pois, kuten itse haaveilin, niin ei -> kannattaa katsoa kevyempää mallia ohuilla renkailla

Edit. Ensimmäinen linkki alista. Ja tosiaan sitten WP liitin!
€ 8,45 15%OFF | eBike Throttle 130X Thumb Throttle EBike Accelerator 12V-72V Electric Bicycle Throttle SM/Waterproof Plug Ebike Left/Right Hand
Nonnih nyt sain minäkin aikaiseksi vihdoinkin tilata tämän.
Antoi jostain syystä mulle hinnaksi 5.7e.

Sit ei muuta ku odotellaan. :rolleyes: :D
 
Mulla jäi ylimääräiseksi yks peukkukaasu, jos jollain tarvetta, käyttämätön. Ei sovi oman pyörän uusien sähköjen kanssa tuo malli.

Uutta suoraan sopivaa kontrolleria en löytänyt mistään, joten tuli ostettua 350w kontrolleri, sille sopiva näyttö ja johtosarja.
 
Mulla jäi ylimääräiseksi yks peukkukaasu, jos jollain tarvetta, käyttämätön. Ei sovi oman pyörän uusien sähköjen kanssa tuo malli.

Uutta suoraan sopivaa kontrolleria en löytänyt mistään, joten tuli ostettua 350w kontrolleri, sille sopiva näyttö ja johtosarja.
Kerro tästä projektista lisää kun valmistuu
 
Kerro tästä projektista lisää kun valmistuu

Torista ostin edulliseen hintaan rikkinäisen 360km ajetun pyörän. Pari päivää pähkäiltyä ja mittailtuani tulin tulokseen, että kontrolleri rikki. Näyttö herjasi jotain tiedonsiirtovikaa tms. Kontrollerissa ei ollut mikään kärähtänyt eikä näkynyt mitään muitakaan visuaalisia vaurioita.

Pitkään etsin alkuperäistä kontrolleria. Kyselin näiden pyörien huoltoliikkeeltä varaosaa, mutta mitään ei kuulunut. Koneglansilla näytti olevan lähes samanlainen kontrolleri suolaiseen ~130€ hintaan jonka yhteensopivuudesta ei ollut varmuutta, sillä tismalleen sama se ei ollut. Päädyin tilaamaan aliexpressistä Kuntengin 350w kontrollerin ja siihen sopivan LCD näytön. Mukana tuli peukkukaasu ja johtosarja. Hintaa osille tuli 85€

Pyörä on nyt ajokuntoinen sähköllä, mutta tarvitsee uuden pedal assist sensorin, jarrutunnistimet ja etuvalon sillä liittimet ei käy suoraan uuteen johtosarjaan, ellei johtoja rupea parsimaan. Tärkeintä oli, että saan yhdistettyä moottorin, kontrollerin ja näytön nyt alkuun.

90kg kuskin alla pyörä kulkee ilman rajoittimia hieman vajaat 40kmh. Hauskan oloinen peli mitä nyt ehtinyt noin 5km ajamaan sähköllä ja suurin piirtein saman verran ilman. Tieliikennekelpoinen tämähän ei ole tässä kunnossa.;)
 
@Jamboa
Vaikka et kellekkään suosittele räpeltämään sitä controlleri koteloa niin silti olisi kiva nähdä miltä siellä näyttää ja mikä on controllerin tarkka malli tms? Onko ne sähkö veden kestävät siltinkin vaikka ei ole mitään koteloa ympärillä? :hmm: Pääseekö siihen käsiksi heti kun ne ruuvit avaa kotelon kyljestä?
Oli pakko testata tuon alkuperäisen kontrollerin vedenkestävyys, kun tämän viestin näin. Upotin oman rikkinäisen kontrollerin noin minuutiksi veteen. Tämän jälkeen avasin kontrollerin ja katsoin oliko vettä päässyt sisään. Yllättäen sisältä ei löytynyt vettä, mutta en silti luottaisi täysin tähän kontrollerin vesisuojaukseen, sillä vain johtojen läpimeno on valettu silikoonilla tms.
 
Mulla alkoi tämän kapistuksen ohjaustanko klappaamaan aika reilusti. Onko ideaa mistä sitä voisi kiristää? Sarankohdassa ongelma ei ole eikä ainakaan taittokohdassa olevan kuusiokoloruuvin kiristys auta mitään.
 
Mulla alkoi tämän kapistuksen ohjaustanko klappaamaan aika reilusti. Onko ideaa mistä sitä voisi kiristää? Sarankohdassa ongelma ei ole eikä ainakaan taittokohdassa olevan kuusiokoloruuvin kiristys auta mitään.
Sama vika. Huomaa varsinkin etujarrua käyttäessä. Lääkkeenä olen koittanut kiristää juurikin sitä taittokohdan ruuvia, mutta kokonaan en ole ongelmasta päässyt. Ei toki estä ajamista, mutta kieltämättä kovissa vauhdeissa kaikenlainen klapi vähän kuumottaa.
 
Moikka, uusi täällä. Google toi. Tiedustelisin josko saisinko mahdollisesti apua kahteen kyssäriin. Verkkokaupan listaamat huoltoliikkeet erittäin nihkeitä asian kanssa.

Ostin pojalle käytettynä GZR Pedelec Fat 4.0 2017 -pyörän. Vuosi meni hyvin. Nyt katkeaa virrat viimeistään kilometrin ajon jälkeen. Avaimesta virrat pois ja takaisin, niin pääsee taas vähän matkaa -> tihentyvä ongelma. Akku näyttää täyttä varausta, mutta onkohan vika siinä kuitenkin?

Toinen juttu, vaikuttaisi, että tähän malliin ei sovi verkkokaupan myymä varaosa GZR FAT 4.0 vara-akku – Verkkokauppa.com . Tori.fissä on yksi käytettynä ja emme saaneet sitä myyjän kanssa istumaan. Liitinreiät ovat akuissa hivenen erimuotoiset. Olisiko käsitystä, mistä tähän vanhaan malliin saisi tarvikeakkuja. Akussa ei ole ainakaan tallella mitään mallimerkintää. Päällä on nappula varauksen näyttämiseen ja muutoinkin on ulkoisesti identtinen verkkokaupan linkin kanssa.

Suurkiitokset mahdollisesta avusta ja hauskaa loppukesää kaikille!
 
Moikka, uusi täällä. Google toi. Tiedustelisin josko saisinko mahdollisesti apua kahteen kyssäriin. Verkkokaupan listaamat huoltoliikkeet erittäin nihkeitä asian kanssa.
Olisko samaa vikaa kuin tuossa toisessa GRZ:n mallissa joka katkoi virtoja:


Tuolla on muitakin aiheita GRZ:n pyöristä (esim. GZR Raw/Black Raw ) joista voi saada apua paremmin kuin täältä tarjous-langasta.

Tämänkin foorumin aiheeseen pyhitetyssä langassa on varmaan enemmän käyttäjiä lukemassa kuin tässä langassa:
 
Onko tämä GZR jotain verkkokaupan omaa tuontia ja oikea merkki on jotain muuta? Helpottaisi varaosien metsästyksessä.
 
Onko tämä GZR jotain verkkokaupan omaa tuontia ja oikea merkki on jotain muuta? Helpottaisi varaosien metsästyksessä.
Kai se jokin "aito" kiinanmerkki on, esim. eVille myy kalliimpia GZR:iä:

Noita ollut myynnissä myös CDONilla ainakin muissa pohjoismaissa, jne. Liekö vain joku kokoonpanofirma joka tilaa rungot ja niihin sopivat osat esim. Bafangilta, jne.
 
Sama vika. Huomaa varsinkin etujarrua käyttäessä. Lääkkeenä olen koittanut kiristää juurikin sitä taittokohdan ruuvia, mutta kokonaan en ole ongelmasta päässyt. Ei toki estä ajamista, mutta kieltämättä kovissa vauhdeissa kaikenlainen klapi vähän kuumottaa.
Ohjaustankoon tuli lopulta niin paljon klapia, että oli pakko lopettaa ajaminen ja ottaa kajoavammat hoitomenetelmät käyttöön. Kävi ilmi, että jos sen taittokohdan ruuvin avaa, pääsee käsiksi laakeriston kohdalla oleviin isoihin kiristysmuttereihin. Varovaisesti käytetty iso (36) kiintoavain riitti tiukentamaan niitä sen verran, että nyt on fillari taas ajokunnossa.
 
Ohjaustankoon tuli lopulta niin paljon klapia, että oli pakko lopettaa ajaminen ja ottaa kajoavammat hoitomenetelmät käyttöön. Kävi ilmi, että jos sen taittokohdan ruuvin avaa, pääsee käsiksi laakeriston kohdalla oleviin isoihin kiristysmuttereihin. Varovaisesti käytetty iso (36) kiintoavain riitti tiukentamaan niitä sen verran, että nyt on fillari taas ajokunnossa.

Täällä kans tuota klapia jonku verran. Mutta voitko vähän avata miten noihin laakeriston kohdalla oleviin muttereihin pääsee käsiksi?

gzr.jpeg

Mulla tuo kyllä näyttää aika kiinteältä ja vaikka tuon ruuvin tuosta irrottaa niin en hoksaa miten tän jälkeen pääsee kiristään niitä muttereita? Ei tuosta saa mitään "auki" vaikka mutterin pois ottaa.

E: Joo lähtihän tämä irti kun hieman ensin rattia käänti.
 
Viimeksi muokattu:
Nostellaampa vanhaa ketjua vaihteeksi. Mikähän hemmetti tähän on nyt iskeny. Akku 100% ladattu ja sammuu kesken matkan. "Käynnistyy" uudelleen kun käyttää virtoja pois avaimesta tai akkua hetken aikaa pois paikaltaan.
 
Nostellaampa vanhaa ketjua vaihteeksi. Mikähän hemmetti tähän on nyt iskeny. Akku 100% ladattu ja sammuu kesken matkan. "Käynnistyy" uudelleen kun käyttää virtoja pois avaimesta tai akkua hetken aikaa pois paikaltaan.
Onko tässä vuosimallissa pohjassa se ohjainrasia? Kokeile että piuhat on paikallaan eikä ole täynnä vettä se loota
 
Onko tässä vuosimallissa pohjassa se ohjainrasia? Kokeile että piuhat on paikallaan eikä ole täynnä vettä se loota

En kyllä osaa tuohon sanoa mitään. Siis meinaatko siinä "akkukotelon" pohjassa? Tuolla ei kyllä ole ajeltu ku muutama kilometri kun on vettä satanu ja aina lämpimässä tallissa säilytetty
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 426
Viestejä
4 537 331
Jäsenet
74 796
Uusin jäsen
Kummila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom