- Liittynyt
- 30.06.2022
- Viestejä
- 37
Onko vahvistuksia tullut myös niille Helenin nykyisille asiakkaille jotka vahingossa valitsivat "Olen vaihtamassa sähkön myyjää" -vaihtoehdon? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laskitko, että mitä se hinta olisi ollut puhtaalla pörssisähköllä? Ihan vain noin vetailuksi. Tämä on kyllä ihan sama kuin bensa-diesel -hintavertailu autoilla. Siis siinä kohdassa missä toinen muuttuu kannattavammaksi, niin hintaerohan vaihtoehtojen välillä on tasan nolla. Tarkoittaa myös sitä, että jos siitä nyt sitten poikettaisiin jokusenkin tuhatta kilometria, niin edelleen hintaero on hyvin olematon kaikkiin muihin kuluihin verrattuna.Mikä oli sitten hintaero vuoden aikana?
Ilman kulutusvaikutusta olisin maksanut: 252,26€
Kulutusvaikutuksen kanssa maksoin: 250,47€
1,79 euron säästö!
OnOnko vahvistuksia tullut myös niille Helenin nykyisille asiakkaille jotka vahingossa valitsivat "Olen vaihtamassa sähkön myyjää" -vaihtoehdon?![]()
Ja nyt kun kiinnität kulutusvaikutuksellisen kausihinnan, esim. alle 4cnt keväällä ja kesällä, niin vaikka kulutusvaikutus olisikin pikkaisen plussalla laskusi on silti puolet pienempi.Nyt loppui kesäkuun loppuun vuoden kulutusvaikutuksellinen sopimus ja on vertailun aika. Viime kesänä halusin 12kk sopimuksen ja halvin oli 3,95€/kk ja 8,90snt/kWh. Mielestäni tuo oli liikaa ja tartuin
testimielessä kulutusvaikutukselliseen koska sen perushinta oli hieman halvempi, 8,20 snt/kWh.
Tarkoituksena oli käyttää sähköä kuten ennenkin eikä kyttäillä sähkön hintaa. Heti sopimuksen alottua alkoi älytön määrä eri vikoja niin ydinvoimaloissa kuin siirtoyhteyksissä. Tämä johti hulluna heiluvaan sähkönhintaan ja uuniruoka vaihtui monesti leipään ja pesukoneiden pesua piti lykätä. Ongelmien selvittyä käytinkin enimmäkseen sähköä katsomatta hintaa. Tämä johti mm.siihen että pesin tiskikoneen vuorokauden kalleimman tunnin aikaan ja kulutusvaikutusta tuli siltä päivältä suurin lukema koskaan eli +6,50 senttiä. Tämän yksittäisen päivän hyvitys osoittautuikin aika hankalaksi.
Toukokuussa satuin pesemään pesukoneita halpojen tuntien aikaan ja siltä kuukaudelta tuli kaikista halvin kulutusvaikutus eli +0,02snt. Suurin lukema oli joulukuussa +1,92snt.
Halusin miinushintoja edes yhdelle kuukaudelle joten kesäkuussa lykkäsin tiskikoneen pesun iltapäivään, lykkäsin pyykinpesua päivällä eteenpäin ja tälläisiä jo omia arkea sotkevia asioita. En onnistunut ja kesäkuu oli +0,08snt.
Mikä oli sitten hintaero vuoden aikana?
Ilman kulutusvaikutusta olisin maksanut:
252,26€
Kulutusvaikutuksen kanssa maksoin:
250,47€
1,79 euron säästö!
Minulle sanottiin ennen sopimuksen ottoa että kulutusvaikutus on kusetusvaikutus ja he olivat harvinaisen oikeassa.
Laskin että ois maksanut samalla ajalla 0,3snt marginaalilla ja jos kuukausimaksu olisi sama 3,95€=174,35€.Laskitko, että mitä se hinta olisi ollut puhtaalla pörssisähköllä? Ihan vain noin vetailuksi. Tämä on kyllä ihan sama kuin bensa-diesel -hintavertailu autoilla. Siis siinä kohdassa missä toinen muuttuu kannattavammaksi, niin hintaerohan vaihtoehtojen välillä on tasan nolla. Tarkoittaa myös sitä, että jos siitä nyt sitten poikettaisiin jokusenkin tuhatta kilometria, niin edelleen hintaero on hyvin olematon kaikkiin muihin kuluihin verrattuna.
Tarkoituksena oli selvittää mikä on kulutusvaikutuksellisen sopimuksen lopputulos kaukolämpöön kytketyssä kerrostalossa.Pitäisikö tässä olla yllättynyt, kun itsellesi epäsopivan sopimuksen ottamalla pääset huonoon tulokseen? Joko sen kulutusvaikutuksellisen sopparin hinnan pitää olla senttejä halvempi/kk-maksuton kiinteään hintaan nähden tai sitten sitä säätövaraa pitää olla mieluiten kymmeniä kWh/päivä eli käytännössä sähköauto tai pari.
Tein saman homman. Tuon jälkeen sitten taas pörssi ja sen jälkeen sama rumba...tuon vattenfall just tilasin, alkaen 1.10 ..tuskin paljoa edullisempaa enää saa tulevan talven ajalle..
Kiitos näistä minunkin puolesta. Piti hoitaa asia jo muutama päivä sitten, mutta laiskuus vaivasi.Kiinteiden listoja päivitetty. Tällä kertaa oli vain hintanousuja. Jos 6 kk sopimus kiinnostaa, niin alkaa olla kiire. Eilen edullisin 6 kk sopimus (Vattenfall) oli vielä 7,47 snt, mutta nyt 7,66 snt. Ja varmaan nousevat edelleen, mitä lähemmäs talvea mennään.
Hintoja nostaneet: Helen, Kerava (24 kk), Kokkola, Lumme (6, 18, 24 kk), Oomi, Vattenfall (6 kk), Vihreä älyenergia, Väre
Hintoja pudottaneet: -
Aalto Energia on poistanut 3 kk sopimuksen myynnistä.
KSAT:n JokeriSähkön linkit: 12 kk ja 24 kk. Jos on edelleen tarjolla, vaikka sivu toimiikin.
// edit klo 15.19: kommenttien perusteella JokeriSähköä ei ole enää tarjolla. Poistan Jokerit listalta seuraavan päivityksen yhteydessä.
![]()
![]()
![]()
Soitin äsken itse ja helposti onnistui.Soitin äskeb vattenfalille eikä onnistu enää ollenkaan yli 90 päivän päähän tehdä sopimuksia. 1.7 joku lakimuutos. Oma soppari loppuu 15.11 eikä onnistunut.
pörssisähköähän saa jatkuvasti 0e/kk maksulla. viimeisen vuoden keskihinta 4,6cOtin lumpeelta 8.88c/kw 0e perusmaksu 12kk... Oli laskujen mukaan hieman edukkaampi kuin mikään muu atm ~2900kw kulutuksella
Juu, ei kiinnosta keskikulutus, koska 85% menee kalliimmilla tunneilla.. Edit, varmaan 90%pörssisähköähän saa jatkuvasti 0e/kk maksulla. viimeisen vuoden keskihinta 4,6c
tulis tuolla kulutuksella 120e halvemmaksi
Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…Soitin äsken itse ja helposti onnistui.
Jopa heidän sivulla lukee: Mikäli haluat sähkösopimuksesi alkamaan yli 90 päivän päästä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse
Mahdollisesti kyse on tästä:Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…
Lueppa vaikka vähän taakseppäin.Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Ensinnäkin onnittelut tulevasta räbä/poikamies kaudesta oliko pitkään menetettyä nuoruutta takana? Enivei ota mikä tahansa kuukausimaksuton soppari niin neukkukuutio kulutuksilla tulee halvimmaksi jos ei meinaa kasvattaa huumeita.Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
tosi outoa, :o kokeile uudestaan. Mun edellinen loppuu myös 15.11Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…
Meneekö? Noin pienellä kulutuksella varmaan kylmälaitteiden osuus on melko suuri.Juu, ei kiinnosta keskikulutus, koska 85% menee kalliimmilla tunneilla.. Edit, varmaan 90%
Onnistui tänään aamulla myös 26.11 alkaen.tosi outoa, :o kokeile uudestaan. Mun edellinen loppuu myös 15.11
Soitin uusiksi eikä mitän ongelmaa. Hinta oli hieman noussut alkuviikosta ja pyysin siihen mätsäämään, ei onnistu sitten millään. No, kai tuo ihan ”halpa” on 7,66c kwh 3€/kk 6kk soppariksi. Sopivan pituinen.tosi outoa, :o kokeile uudestaan. Mun edellinen loppuu myös 15.11
Itsellä myös melko vastaavanlainen kulutus ja kylmälaitteet on ehkä reilu 1/10 osa kulutuksesta. Atk vie melkein kaiken sähkönMeneekö? Noin pienellä kulutuksella varmaan kylmälaitteiden osuus on melko suuri.
Ja tätä varten piti suorittaa ihan reaalimaailman testiTarkoituksena oli selvittää mikä on kulutusvaikutuksellisen sopimuksen lopputulos kaukolämpöön kytketyssä kerrostalossa.
Kulutusvaikutusta tyrkytetään jatkuvasti sähköyhtiöiden tarjouksissa ja siinä houkuttelevassa diilien diilissä onkin monesti leivottu kulutusvaikutus mukaan. Myöskin Kilpailuttajassa on jo pitkään näytetty oletuksena hinnat kulutusvaikutuksellisten sopimuksien mukaan ja täytyy itse valita "hinta on kiinteä" että näkee sen ilman.
Joku kk-maksuton pörssi. Näitä vaihtaa 6kk välein, niin aina saa kk-maksuttoman sopparin. Pienellä kulutuksella se kk-maksu näyttelee isoa osaa kulutuksesta ja kiinteät on mielestäni todella kalliita vrt. pörssi ja kerrostalossa kulutus on melko tasainen ympäri vuoden.Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Otapa fingridin datahubista viimevuoden kulutus ja syötä Liukurilla lasketaan sähkön hintaaJuu, ei kiinnosta keskikulutus, koska 85% menee kalliimmilla tunneilla.. Edit, varmaan 90%
En ymmärrä miten? Mutta, jos on maa lämpö ja öisin on idlet, 2 kelloa sekä jääkaappi pakastin päällä. Päivisin-iltaisin atk, tv, äänentoisto, hella, uuni, mikro, kahvinkeitin, sauna ja noi samat mitkä yöllä, niin siitä voi miettiäOtapa fingridin datahubista viimevuoden kulutus ja syötä Liukurilla lasketaan sähkön hintaa
Pistä kuva tänne, ei muuten uskota.
En ymmärrä miten? Mutta, jos on maa lämpö ja öisin on idlet, 2 kelloa sekä jääkaappi pakastin päällä. Päivisin-iltaisin atk, tv, äänentoisto, hella, uuni, mikro, kahvinkeitin, sauna ja noi samat mitkä yöllä, niin siitä voi miettiä
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.Helenin määräaikaisen perussähkön (6.55snt/kWh) sopimuksen tein ketjun innoittamana 21.5 ja aloituksen 1.10. Minulla oli sähkön myyjän vaihto ja nykyinen sopimus Vattenfallin toistaiseksi voimassa oleva pörssi.
Sain silloin ”tilauksesi on vastaanotettu” sähköpostin, jossa oli täälläkin mainittu sisältö ja spekulointia siitä, jäin odottelemaan vahvistusta.
Edellispäivänä sain sähköpostia Heleniltä:
Hei,
Olitte tehneet toukokuussa kanssamme sähkösopimuksen osoitteeseen xxxx xxxx
Kohteessa näyttäisi tällä hetkellä olevan voimassa toisen myyjän sopimus. Mikäli kyseessä on uusi sopimus ja haluatte peruuttaa sen olettehan yhteydessä kyseiseen myyntiyhtiöön.
Peruutuksen jälkeen voitte tehdä uuden sopimuksen kanssamme osoitteessa Sähkösopimukset tai olla yhteydessä 24/7-muuttopuhelimeemme 09 617 8020. Huomioittehan, että puhelimitse samalle tai seuraavalle päivälle tehtäviin sopimuksiin lisätään 19,90 euron pikamuuttomaksu. Verkossa sopimuksen tekeminen on maksutonta.
Jos kyseessä on sopimus, jonka peruutusaika on jo mennyt umpeen voitte tehdä uuden sopimuksen vasta kun kyseisen sopimuksen määräaika tulee päätökseen.
Ystävällisin terveisin
Oma nimi
Asiakaspalvelu
Helen Oy
Otin tietysti yhteyttä asiakaspalveluun, jossa kerrottiin, että määräaikainen sähkösopimus estää uuden sopimuksen teon. Kerroin, että nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, estettä ei ole. Sitten vedottiin Datahubiin, että siellä on merkitty määräaikainen, totesin, että ei ole. Hetken selvitettyään asiaa, totesi, että yrittää uudestaan rekisteröidä sopimuksen. Jonkin ajan päästä totesi, että ei onnistu ja varmaan johtuu siitä, että tässä on tilausta tehdessä ylitetty 3kk alkamisen aikaraja.
Kerroin, että minulla oli kysymyksessä myyjän vaihto ja Helenin järjestelmä sen tehdessä hyväksyi?
No, ilmoitti lopuksi, että hän ei onnistu tilausta laittamaan päälle ja hänen täytyy siirtää asia sopimusosastolle ja minun pitää odottaa heidän käsittelyään (ei tiennyt kuinka kauan). Kertoi kuitenkin, että tilanne on outo kun hän tietää, että toisilla on samanlainen (yli 3kk päähän alkamaan) tehty tilaus mennyt läpi, mutta toisilla tyssää ”järjestelmävirheeseen”
Vielä ei ole kuulunut mitään (2vrk) Helenin suunnalta, mutta kaipa tuosta hylsy tulee.
Helsingissä ainakin monessa taloyhtiössä(kerrostalo) on maalämpö nykyisin. Itselläkin oli viime vuokrakämpässä ja ei se mitään lisäkuluja tuonut.Kirjaudut datahubiin (Fingrid Customer Portal), lataa sieltä kulutuksen ja laitat sen tuonne liukuriin, laskee kulutusvaikutuksen, paljonko olisi maksanut pörssillä jne.
Siis täh? Miten voi olla muka noin pieni kulutus (alle 3000 kWh), jos lämmität sähköllä (sähköä se maalämpö käyttää)? Tuohan on jonkun kaukolämpö neukkukuution sähkönkulutus. Siltikään en usko, että 90% kulutuksesta osuu kalleimmille tunneille.
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.
Taloyhtiöiden keskuslämmitysjärjestelmien kulut on sisältyy vuokriin/vastikkeisiin. Eli sinunkin tapauksessa maalämpölasku oli osa vuokraasi.Helsingissä ainakin monessa taloyhtiössä(kerrostalo) on maalämpö nykyisin. Itselläkin oli viime vuokrakämpässä ja ei se mitään lisäkuluja tuonut.
Varmaan sähkön hinnan vaikea ennustettavuus.Mikä tuon 3kk rajoituksen tekee? Onko se datahub vanhaa koodia?
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.
Eikö niitä saman talon sisällä ole vaikka kuinka? Monihan on myynyt esimerkiksi 6kk soppareita vain 3kk päähän mutta samaan aikaan 12kk ja 24kk soppareita saa alkamaan liki milloin huvittaa.Teoriassa mikään ei estä tekemästä näitä sopimuksia kauemmas kuin 3kk päähän MUTTA niiden täytyy odottaa myyjän omissa järjestelmissä syöttöä datahubiin siihen asti että alkamisaikaan on kolme kuukautta tai alle. Tiedän myyjiä jotka katergorisesti eivät myy yli 3kk alkavia soppareita ja toisaalta tiedän myyjiä jotka eivät anna moisen jarruttaa bisnetin vääntöä. Se että saman talon myyntiosaston sisällä olisi kahta eri toimintatapaa kuulostaa erikoiselta.
Osa, esim. Lumme on todennut että uusille tilaajille ei saa yhtä pitkälle alkavia sopimuksia kuin vanhoille tilaajille. Esim. itse pystyin tekemään vuoden päästä alkavan sopimuksen mutta käsittääkseni ns. "uusille" tilaajille se raja taitaa olla 6kk.Eikö niitä saman talon sisällä ole vaikka kuinka?
Niin eihän siinä varsinaisesti mitään estettä ole, paitsi tuo uusi lakimuutos. Luulen että ensi keväänä netin kautta hankalampi tehdä näitä "mokasoppareita", olettaisin että voivat vedota silloin tuohon muutokseen. Soittamalla toki joo voi saada, tai sitten ei.Osa, esim. Lumme on todennut että uusille tilaajille ei saa yhtä pitkälle alkavia sopimuksia kuin vanhoille tilaajille. Esim. itse pystyin tekemään vuoden päästä alkavan sopimuksen mutta käsittääkseni ns. "uusille" tilaajille se raja taitaa olla 6kk.
Mutta kysymällähän se selviää...
Jos kuluttaja valitsee tilausta tehdessään sopimuksen alkamisajankohdan vaikka puolen vuoden päähän, niin silloin se on kuluttajan toive aloittaa sopimus sillä hetkellä, eikä kolmen kuukauden sisällä. Ei missään liene määritelty, millä tavalla se "yhteydenotto" tulee tehdä. Kyllä internetin tilauslomakkeen täyttökin on yhtä lailla kuluttajan yhteydenotto sähkönmyyjään kuin puhelukin. Ei siinä pitäisi olla mitään venkoilemisen varaa myyjällä. Eri asia sitten on taas se, sallivatko myyjät valita tilauslomakkeella kolmea kuukautta pidempiä aikoja enää jatkossa.Niin eihän siinä varsinaisesti mitään estettä ole, paitsi tuo uusi lakimuutos. Luulen että ensi keväänä netin kautta hankalampi tehdä näitä "mokasoppareita", olettaisin että voivat vedota silloin tuohon muutokseen. Soittamalla toki joo voi saada, tai sitten ei.
Mutta toisaalta yrityshän on silloin tarjonnut sopimusta yli 3kk päähän jota ei sallita joten.. Aivan miltä kantilta asiaa katsoo. Keväällä ollaan viisaampia, toivon toki että onni potkaisee sopimuksen kanssa.Jos kuluttaja valitsee tilausta tehdessään sopimuksen alkamisajankohdan vaikka puolen vuoden päähän, niin silloin se on kuluttajan toive aloittaa sopimus sillä hetkellä, eikä kolmen kuukauden sisällä. Ei missään liene määritelty, millä tavalla se "yhteydenotto" tulee tehdä. Kyllä internetin tilauslomakkeen täyttökin on yhtä lailla kuluttajan yhteydenotto sähkönmyyjään kuin puhelukin.
Saako tän vielä?Nyt on ilmestynyt Helenin 4,54 snt/kWh sopimus datahubiin välille 1.10.-1.4.26.
No mitäs lottoot?Saako tän vielä?
Luulen että peräkkäisten / päällekkäisten sopimusten vaara. Uudet sopimukset ja niiden peruutukset saisi sellaista sotkua aikaan että hyvä rajoittaa innovaatioaika 3kk:een.Mikä tuon 3kk rajoituksen tekee? Onko se datahub vanhaa koodia?
Ei vaan sieltä pystyt lataamaan tönös sähkökulutustiedot ja profiilin minkä sitten voit syöttää Liukuriin joka kertoo millainen profiili on ja millainen sopimus kannattaa tehdä.Miten toi datahub toimii? Saako sieltä tuon Helen tarjouksen jotenkin poimittua vai miten?
Minulla tuo sama sopimus tehty 11.10. alkavaksi. Ei ole vielä tullut vahvistusviestiä (joka vissiin pitäisi tulla 3kk ennen alkamista), mutta jos tulee negatiivinen päätös niin meinaan kyllä valittaa ns. yhdenvertaisuus periaatteen perusteella, kun monille on hyväksytty yli 3kk päähän. Eikä sopimusta tehdessä ollut mainintaa että pitäisi alkaa alle 3kk päästä.Helenin määräaikaisen perussähkön (6.55snt/kWh) sopimuksen tein ketjun innoittamana 21.5 ja aloituksen 1.10. Minulla oli sähkön myyjän vaihto ja nykyinen sopimus Vattenfallin toistaiseksi voimassa oleva pörssi.
Sain silloin ”tilauksesi on vastaanotettu” sähköpostin, jossa oli täälläkin mainittu sisältö ja spekulointia siitä, jäin odottelemaan vahvistusta.
Edellispäivänä sain sähköpostia Heleniltä:
Hei,
Olitte tehneet toukokuussa kanssamme sähkösopimuksen osoitteeseen xxxx xxxx
Kohteessa näyttäisi tällä hetkellä olevan voimassa toisen myyjän sopimus. Mikäli kyseessä on uusi sopimus ja haluatte peruuttaa sen olettehan yhteydessä kyseiseen myyntiyhtiöön.
Peruutuksen jälkeen voitte tehdä uuden sopimuksen kanssamme osoitteessa Sähkösopimukset tai olla yhteydessä 24/7-muuttopuhelimeemme 09 617 8020. Huomioittehan, että puhelimitse samalle tai seuraavalle päivälle tehtäviin sopimuksiin lisätään 19,90 euron pikamuuttomaksu. Verkossa sopimuksen tekeminen on maksutonta.
Jos kyseessä on sopimus, jonka peruutusaika on jo mennyt umpeen voitte tehdä uuden sopimuksen vasta kun kyseisen sopimuksen määräaika tulee päätökseen.
Ystävällisin terveisin
Oma nimi
Asiakaspalvelu
Helen Oy
Otin tietysti yhteyttä asiakaspalveluun, jossa kerrottiin, että määräaikainen sähkösopimus estää uuden sopimuksen teon. Kerroin, että nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, estettä ei ole. Sitten vedottiin Datahubiin, että siellä on merkitty määräaikainen, totesin, että ei ole. Hetken selvitettyään asiaa, totesi, että yrittää uudestaan rekisteröidä sopimuksen. Jonkin ajan päästä totesi, että ei onnistu ja varmaan johtuu siitä, että tässä on tilausta tehdessä ylitetty 3kk alkamisen aikaraja.
Kerroin, että minulla oli kysymyksessä myyjän vaihto ja Helenin järjestelmä sen tehdessä hyväksyi?
No, ilmoitti lopuksi, että hän ei onnistu tilausta laittamaan päälle ja hänen täytyy siirtää asia sopimusosastolle ja minun pitää odottaa heidän käsittelyään (ei tiennyt kuinka kauan). Kertoi kuitenkin, että tilanne on outo kun hän tietää, että toisilla on samanlainen (yli 3kk päähän alkamaan) tehty tilaus mennyt läpi, mutta toisilla tyssää ”järjestelmävirheeseen”
Vielä ei ole kuulunut mitään (2vrk) Helenin suunnalta, mutta kaipa tuosta hylsy tulee.
Kyllä se sieltä tulee, onhan se nähty jo monta kertaa.Minulla tuo sama sopimus tehty 11.10. alkavaksi. Ei ole vielä tullut vahvistusviestiä (joka vissiin pitäisi tulla 3kk ennen alkamista), mutta jos tulee negatiivinen päätös niin meinaan kyllä valittaa ns. yhdenvertaisuus periaatteen perusteella, kun monille on hyväksytty yli 3kk päähän. Eikä sopimusta tehdessä ollut mainintaa että pitäisi alkaa alle 3kk päästä.
Niin minäkin uskon, mutta tuossa lainaamassa viestissäni on esimerkki että kaikilla ei tule ihan suoraan ja helposti.Kyllä se sieltä tulee, onhan se nähty jo monta kertaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.