Itse nappasin tänään ksatin 7,56cnt kWh 12kk sopparin. Syyskuussa umpeutuu nykyinen Helenin soppari ja eivät suostuneet hintamätsäämään kun soitin ja kysyin jatkoa. Yli 8cnt olisi ollut Helenin. Vakaa sähkösopimus - Koillis-Satakunnan Sähkö Oy - VakaaWirta
Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…
Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…
Jos sähkönmyyntisopimus on tehty kuluttajan kanssa kuluttajansuojalain 6 luvussa tarkoitetussa kotimyynnissä tai etämyynnissä tai muutoin vähittäismyyjän kiinteän toimipaikan ulkopuolella, sopimuksen mukaisen sähköntoimituksen on käynnistyttävä viimeistään 90 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä. Jos sähköntoimitusta ei voida aloittaa viimeistään 90 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä, sopimus raukeaa. Vähittäismyyjän on ilmoitettava kuluttajalle viipymättä sopimuksen raukeamisesta saatuaan tiedon siitä, ettei sähköntoimitusta voida aloittaa 90 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä. Kuluttajalta ei saa periä sopimukseen perustuvia maksuja ennen sähköntoimituksen aloittamista. Mitä edellä tässä momentissa säädetään, ei sovelleta, jos kuluttaja on omasta aloitteestaan ottanut yhteyttä elinkeinonharjoittajaan tai jos elinkeinonharjoittaja on ottanut yhteyttä kuluttajaan tämän nimenomaisesta pyynnöstä sellaisen sähkönmyyntisopimuksen tekemiseksi, jonka mukainen toimitus käynnistyy yli 90 vuorokauden kuluttua sopimuksen tekemisestä.
Eli jos itse soittaa myyjäfirman aspaan niin voi tehdä sopimuksen alkamaan, vaikka puolenvuoden päähän.
Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Ensinnäkin onnittelut tulevasta räbä/poikamies kaudesta oliko pitkään menetettyä nuoruutta takana? Enivei ota mikä tahansa kuukausimaksuton soppari niin neukkukuutio kulutuksilla tulee halvimmaksi jos ei meinaa kasvattaa huumeita.
Huoh mitä vittua… kovin toitotti miten kaikkia on ohjeistetru nyt ja tuo teksi on jäänyt vahingossa. Miten laki muuttui 1.7 eikä nyt vaan enää millään onnistu…
Soitin uusiksi eikä mitän ongelmaa. Hinta oli hieman noussut alkuviikosta ja pyysin siihen mätsäämään, ei onnistu sitten millään. No, kai tuo ihan ”halpa” on 7,66c kwh 3€/kk 6kk soppariksi. Sopivan pituinen.
Noista "mihin kenelläkin menee sähköä ja kuinka paljon" -aiheista voinette siirtyä keskustelemaan toisiin ketjuihin. Tähän ketjuun vain sähkösopimusjutut.
Tarkoituksena oli selvittää mikä on kulutusvaikutuksellisen sopimuksen lopputulos kaukolämpöön kytketyssä kerrostalossa.
Kulutusvaikutusta tyrkytetään jatkuvasti sähköyhtiöiden tarjouksissa ja siinä houkuttelevassa diilien diilissä onkin monesti leivottu kulutusvaikutus mukaan. Myöskin Kilpailuttajassa on jo pitkään näytetty oletuksena hinnat kulutusvaikutuksellisten sopimuksien mukaan ja täytyy itse valita "hinta on kiinteä" että näkee sen ilman.
Ja tätä varten piti suorittaa ihan reaalimaailman testi vaikka asia on yleisessä tiedossa ollut alusta asti että ko. kulutusprofiililla kk-maksuton pörssi on ainoa no-brainer vaihtoehto.
Helenin määräaikaisen perussähkön (6.55snt/kWh) sopimuksen tein ketjun innoittamana 21.5 ja aloituksen 1.10. Minulla oli sähkön myyjän vaihto ja nykyinen sopimus Vattenfallin toistaiseksi voimassa oleva pörssi.
Sain silloin ”tilauksesi on vastaanotettu” sähköpostin, jossa oli täälläkin mainittu sisältö ja spekulointia siitä, jäin odottelemaan vahvistusta.
Edellispäivänä sain sähköpostia Heleniltä:
Hei,
Olitte tehneet toukokuussa kanssamme sähkösopimuksen osoitteeseen xxxx xxxx
Kohteessa näyttäisi tällä hetkellä olevan voimassa toisen myyjän sopimus. Mikäli kyseessä on uusi sopimus ja haluatte peruuttaa sen olettehan yhteydessä kyseiseen myyntiyhtiöön.
Peruutuksen jälkeen voitte tehdä uuden sopimuksen kanssamme osoitteessa Sähkösopimukset tai olla yhteydessä 24/7-muuttopuhelimeemme 09 617 8020. Huomioittehan, että puhelimitse samalle tai seuraavalle päivälle tehtäviin sopimuksiin lisätään 19,90 euron pikamuuttomaksu. Verkossa sopimuksen tekeminen on maksutonta.
Jos kyseessä on sopimus, jonka peruutusaika on jo mennyt umpeen voitte tehdä uuden sopimuksen vasta kun kyseisen sopimuksen määräaika tulee päätökseen.
Ystävällisin terveisin
Oma nimi
Asiakaspalvelu
Helen Oy
Otin tietysti yhteyttä asiakaspalveluun, jossa kerrottiin, että määräaikainen sähkösopimus estää uuden sopimuksen teon. Kerroin, että nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, estettä ei ole. Sitten vedottiin Datahubiin, että siellä on merkitty määräaikainen, totesin, että ei ole. Hetken selvitettyään asiaa, totesi, että yrittää uudestaan rekisteröidä sopimuksen. Jonkin ajan päästä totesi, että ei onnistu ja varmaan johtuu siitä, että tässä on tilausta tehdessä ylitetty 3kk alkamisen aikaraja.
Kerroin, että minulla oli kysymyksessä myyjän vaihto ja Helenin järjestelmä sen tehdessä hyväksyi?
No, ilmoitti lopuksi, että hän ei onnistu tilausta laittamaan päälle ja hänen täytyy siirtää asia sopimusosastolle ja minun pitää odottaa heidän käsittelyään (ei tiennyt kuinka kauan). Kertoi kuitenkin, että tilanne on outo kun hän tietää, että toisilla on samanlainen (yli 3kk päähän alkamaan) tehty tilaus mennyt läpi, mutta toisilla tyssää ”järjestelmävirheeseen”
Vielä ei ole kuulunut mitään (2vrk) Helenin suunnalta, mutta kaipa tuosta hylsy tulee.
Mikä/ mistä pörssisähkö soppari ehkäpä kannattaisi noin suuntaa antavasti ottaa. En ole siis aikoihin näiden kanssa pelannut. Nyt muuttamassa vuokrakaksioon 48m2, Helsingissä. Mitä näissä nyt pitää tai kannattaa huomioida, talvella tietenkin pörssihinnat nousee jne. On esim, Helen marginaali 0,49 c/kWh ekat 6kk perusmaksu nolla euroa ja sen jälkeen vitosen vs Vire tuuli tjs. 12kk puoleen hintaan perusmaksu about 2,50€/kk + marg 0,43 c/kWh. En nyt liikaa ajatellut alkaa säätää näiden kanssa, mutta tällainen pörssisähkö yleisesti voisiko olla suositeltava tällaiseen perus ,kröh tulevaan räbä/poikamies neukkukuutio talouteen?
Joku kk-maksuton pörssi. Näitä vaihtaa 6kk välein, niin aina saa kk-maksuttoman sopparin. Pienellä kulutuksella se kk-maksu näyttelee isoa osaa kulutuksesta ja kiinteät on mielestäni todella kalliita vrt. pörssi ja kerrostalossa kulutus on melko tasainen ympäri vuoden.
En ymmärrä miten? Mutta, jos on maa lämpö ja öisin on idlet, 2 kelloa sekä jääkaappi pakastin päällä. Päivisin-iltaisin atk, tv, äänentoisto, hella, uuni, mikro, kahvinkeitin, sauna ja noi samat mitkä yöllä, niin siitä voi miettiä
En ymmärrä miten? Mutta, jos on maa lämpö ja öisin on idlet, 2 kelloa sekä jääkaappi pakastin päällä. Päivisin-iltaisin atk, tv, äänentoisto, hella, uuni, mikro, kahvinkeitin, sauna ja noi samat mitkä yöllä, niin siitä voi miettiä
Kirjaudut datahubiin (Fingrid Customer Portal), lataa sieltä kulutuksen ja laitat sen tuonne liukuriin, laskee kulutusvaikutuksen, paljonko olisi maksanut pörssillä jne.
Siis täh? Miten voi olla muka noin pieni kulutus (alle 3000 kWh), jos lämmität sähköllä (sähköä se maalämpö käyttää)? Tuohan on jonkun kaukolämpö neukkukuution sähkönkulutus. Siltikään en usko, että 90% kulutuksesta osuu kalleimmille tunneille.
Helenin määräaikaisen perussähkön (6.55snt/kWh) sopimuksen tein ketjun innoittamana 21.5 ja aloituksen 1.10. Minulla oli sähkön myyjän vaihto ja nykyinen sopimus Vattenfallin toistaiseksi voimassa oleva pörssi.
Sain silloin ”tilauksesi on vastaanotettu” sähköpostin, jossa oli täälläkin mainittu sisältö ja spekulointia siitä, jäin odottelemaan vahvistusta.
Edellispäivänä sain sähköpostia Heleniltä:
Hei,
Olitte tehneet toukokuussa kanssamme sähkösopimuksen osoitteeseen xxxx xxxx
Kohteessa näyttäisi tällä hetkellä olevan voimassa toisen myyjän sopimus. Mikäli kyseessä on uusi sopimus ja haluatte peruuttaa sen olettehan yhteydessä kyseiseen myyntiyhtiöön.
Peruutuksen jälkeen voitte tehdä uuden sopimuksen kanssamme osoitteessa Sähkösopimukset tai olla yhteydessä 24/7-muuttopuhelimeemme 09 617 8020. Huomioittehan, että puhelimitse samalle tai seuraavalle päivälle tehtäviin sopimuksiin lisätään 19,90 euron pikamuuttomaksu. Verkossa sopimuksen tekeminen on maksutonta.
Jos kyseessä on sopimus, jonka peruutusaika on jo mennyt umpeen voitte tehdä uuden sopimuksen vasta kun kyseisen sopimuksen määräaika tulee päätökseen.
Ystävällisin terveisin
Oma nimi
Asiakaspalvelu
Helen Oy
Otin tietysti yhteyttä asiakaspalveluun, jossa kerrottiin, että määräaikainen sähkösopimus estää uuden sopimuksen teon. Kerroin, että nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, estettä ei ole. Sitten vedottiin Datahubiin, että siellä on merkitty määräaikainen, totesin, että ei ole. Hetken selvitettyään asiaa, totesi, että yrittää uudestaan rekisteröidä sopimuksen. Jonkin ajan päästä totesi, että ei onnistu ja varmaan johtuu siitä, että tässä on tilausta tehdessä ylitetty 3kk alkamisen aikaraja.
Kerroin, että minulla oli kysymyksessä myyjän vaihto ja Helenin järjestelmä sen tehdessä hyväksyi?
No, ilmoitti lopuksi, että hän ei onnistu tilausta laittamaan päälle ja hänen täytyy siirtää asia sopimusosastolle ja minun pitää odottaa heidän käsittelyään (ei tiennyt kuinka kauan). Kertoi kuitenkin, että tilanne on outo kun hän tietää, että toisilla on samanlainen (yli 3kk päähän alkamaan) tehty tilaus mennyt läpi, mutta toisilla tyssää ”järjestelmävirheeseen”
Vielä ei ole kuulunut mitään (2vrk) Helenin suunnalta, mutta kaipa tuosta hylsy tulee.
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.
Kirjaudut datahubiin (Fingrid Customer Portal), lataa sieltä kulutuksen ja laitat sen tuonne liukuriin, laskee kulutusvaikutuksen, paljonko olisi maksanut pörssillä jne.
Siis täh? Miten voi olla muka noin pieni kulutus (alle 3000 kWh), jos lämmität sähköllä (sähköä se maalämpö käyttää)? Tuohan on jonkun kaukolämpö neukkukuution sähkönkulutus. Siltikään en usko, että 90% kulutuksesta osuu kalleimmille tunneille.
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.
Joopa joo.. Täällä on vakuuteltu että kaikki jotka onnistuivat tekemään kyseisen sopparin yli 3kk:n päähän menee kyllä sukkana läpi. Melkein arvasinkin ettei asia ole noin yksinkertainen. Saa nähdä miten käy omassa tapauksessani. Pitäisi alkaa 18.11.
Teoriassa mikään ei estä tekemästä näitä sopimuksia kauemmas kuin 3kk päähän MUTTA niiden täytyy odottaa myyjän omissa järjestelmissä syöttöä datahubiin siihen asti että alkamisaikaan on kolme kuukautta tai alle. Tiedän myyjiä jotka katergorisesti eivät myy yli 3kk alkavia soppareita ja toisaalta tiedän myyjiä jotka eivät anna moisen jarruttaa bisnetin vääntöä. Se että saman talon myyntiosaston sisällä olisi kahta eri toimintatapaa kuulostaa erikoiselta.
Teoriassa mikään ei estä tekemästä näitä sopimuksia kauemmas kuin 3kk päähän MUTTA niiden täytyy odottaa myyjän omissa järjestelmissä syöttöä datahubiin siihen asti että alkamisaikaan on kolme kuukautta tai alle. Tiedän myyjiä jotka katergorisesti eivät myy yli 3kk alkavia soppareita ja toisaalta tiedän myyjiä jotka eivät anna moisen jarruttaa bisnetin vääntöä. Se että saman talon myyntiosaston sisällä olisi kahta eri toimintatapaa kuulostaa erikoiselta.
Eikö niitä saman talon sisällä ole vaikka kuinka? Monihan on myynyt esimerkiksi 6kk soppareita vain 3kk päähän mutta samaan aikaan 12kk ja 24kk soppareita saa alkamaan liki milloin huvittaa.
Osa, esim. Lumme on todennut että uusille tilaajille ei saa yhtä pitkälle alkavia sopimuksia kuin vanhoille tilaajille. Esim. itse pystyin tekemään vuoden päästä alkavan sopimuksen mutta käsittääkseni ns. "uusille" tilaajille se raja taitaa olla 6kk.
Osa, esim. Lumme on todennut että uusille tilaajille ei saa yhtä pitkälle alkavia sopimuksia kuin vanhoille tilaajille. Esim. itse pystyin tekemään vuoden päästä alkavan sopimuksen mutta käsittääkseni ns. "uusille" tilaajille se raja taitaa olla 6kk.
Niin eihän siinä varsinaisesti mitään estettä ole, paitsi tuo uusi lakimuutos. Luulen että ensi keväänä netin kautta hankalampi tehdä näitä "mokasoppareita", olettaisin että voivat vedota silloin tuohon muutokseen. Soittamalla toki joo voi saada, tai sitten ei.
Niin eihän siinä varsinaisesti mitään estettä ole, paitsi tuo uusi lakimuutos. Luulen että ensi keväänä netin kautta hankalampi tehdä näitä "mokasoppareita", olettaisin että voivat vedota silloin tuohon muutokseen. Soittamalla toki joo voi saada, tai sitten ei.
Jos kuluttaja valitsee tilausta tehdessään sopimuksen alkamisajankohdan vaikka puolen vuoden päähän, niin silloin se on kuluttajan toive aloittaa sopimus sillä hetkellä, eikä kolmen kuukauden sisällä. Ei missään liene määritelty, millä tavalla se "yhteydenotto" tulee tehdä. Kyllä internetin tilauslomakkeen täyttökin on yhtä lailla kuluttajan yhteydenotto sähkönmyyjään kuin puhelukin. Ei siinä pitäisi olla mitään venkoilemisen varaa myyjällä. Eri asia sitten on taas se, sallivatko myyjät valita tilauslomakkeella kolmea kuukautta pidempiä aikoja enää jatkossa.
Muutenkin tuon lakimuutoksen taustasyy vaikuttaa äkkiseltään melko mysteeriltä, ellei tarkoitus sitten ole se, että datahub mahdollistaisi jatkossa sopimuksen kirjaamisen pidemmälle kuin kolmen kuukauden päähän.
Jos kuluttaja valitsee tilausta tehdessään sopimuksen alkamisajankohdan vaikka puolen vuoden päähän, niin silloin se on kuluttajan toive aloittaa sopimus sillä hetkellä, eikä kolmen kuukauden sisällä. Ei missään liene määritelty, millä tavalla se "yhteydenotto" tulee tehdä. Kyllä internetin tilauslomakkeen täyttökin on yhtä lailla kuluttajan yhteydenotto sähkönmyyjään kuin puhelukin.
Mutta toisaalta yrityshän on silloin tarjonnut sopimusta yli 3kk päähän jota ei sallita joten.. Aivan miltä kantilta asiaa katsoo. Keväällä ollaan viisaampia, toivon toki että onni potkaisee sopimuksen kanssa.
Luulen että peräkkäisten / päällekkäisten sopimusten vaara. Uudet sopimukset ja niiden peruutukset saisi sellaista sotkua aikaan että hyvä rajoittaa innovaatioaika 3kk:een.
Tekniikka sallii vaikka 30kk, mutta sähköyhtiöiden toimintamallit jne käytännössä estää kahden "odottavan" sopimuksen tekemisen. 3kk ajatus varmaan että on vain nykyinen soppari ja seuraava soppari. Yksinkertaistaa prosesseja
Ei vaan sieltä pystyt lataamaan tönös sähkökulutustiedot ja profiilin minkä sitten voit syöttää Liukuriin joka kertoo millainen profiili on ja millainen sopimus kannattaa tehdä.
Helenin määräaikaisen perussähkön (6.55snt/kWh) sopimuksen tein ketjun innoittamana 21.5 ja aloituksen 1.10. Minulla oli sähkön myyjän vaihto ja nykyinen sopimus Vattenfallin toistaiseksi voimassa oleva pörssi.
Sain silloin ”tilauksesi on vastaanotettu” sähköpostin, jossa oli täälläkin mainittu sisältö ja spekulointia siitä, jäin odottelemaan vahvistusta.
Edellispäivänä sain sähköpostia Heleniltä:
Hei,
Olitte tehneet toukokuussa kanssamme sähkösopimuksen osoitteeseen xxxx xxxx
Kohteessa näyttäisi tällä hetkellä olevan voimassa toisen myyjän sopimus. Mikäli kyseessä on uusi sopimus ja haluatte peruuttaa sen olettehan yhteydessä kyseiseen myyntiyhtiöön.
Peruutuksen jälkeen voitte tehdä uuden sopimuksen kanssamme osoitteessa Sähkösopimukset tai olla yhteydessä 24/7-muuttopuhelimeemme 09 617 8020. Huomioittehan, että puhelimitse samalle tai seuraavalle päivälle tehtäviin sopimuksiin lisätään 19,90 euron pikamuuttomaksu. Verkossa sopimuksen tekeminen on maksutonta.
Jos kyseessä on sopimus, jonka peruutusaika on jo mennyt umpeen voitte tehdä uuden sopimuksen vasta kun kyseisen sopimuksen määräaika tulee päätökseen.
Ystävällisin terveisin
Oma nimi
Asiakaspalvelu
Helen Oy
Otin tietysti yhteyttä asiakaspalveluun, jossa kerrottiin, että määräaikainen sähkösopimus estää uuden sopimuksen teon. Kerroin, että nykyinen sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, estettä ei ole. Sitten vedottiin Datahubiin, että siellä on merkitty määräaikainen, totesin, että ei ole. Hetken selvitettyään asiaa, totesi, että yrittää uudestaan rekisteröidä sopimuksen. Jonkin ajan päästä totesi, että ei onnistu ja varmaan johtuu siitä, että tässä on tilausta tehdessä ylitetty 3kk alkamisen aikaraja.
Kerroin, että minulla oli kysymyksessä myyjän vaihto ja Helenin järjestelmä sen tehdessä hyväksyi?
No, ilmoitti lopuksi, että hän ei onnistu tilausta laittamaan päälle ja hänen täytyy siirtää asia sopimusosastolle ja minun pitää odottaa heidän käsittelyään (ei tiennyt kuinka kauan). Kertoi kuitenkin, että tilanne on outo kun hän tietää, että toisilla on samanlainen (yli 3kk päähän alkamaan) tehty tilaus mennyt läpi, mutta toisilla tyssää ”järjestelmävirheeseen”
Vielä ei ole kuulunut mitään (2vrk) Helenin suunnalta, mutta kaipa tuosta hylsy tulee.
Minulla tuo sama sopimus tehty 11.10. alkavaksi. Ei ole vielä tullut vahvistusviestiä (joka vissiin pitäisi tulla 3kk ennen alkamista), mutta jos tulee negatiivinen päätös niin meinaan kyllä valittaa ns. yhdenvertaisuus periaatteen perusteella, kun monille on hyväksytty yli 3kk päähän. Eikä sopimusta tehdessä ollut mainintaa että pitäisi alkaa alle 3kk päästä.
Minulla tuo sama sopimus tehty 11.10. alkavaksi. Ei ole vielä tullut vahvistusviestiä (joka vissiin pitäisi tulla 3kk ennen alkamista), mutta jos tulee negatiivinen päätös niin meinaan kyllä valittaa ns. yhdenvertaisuus periaatteen perusteella, kun monille on hyväksytty yli 3kk päähän. Eikä sopimusta tehdessä ollut mainintaa että pitäisi alkaa alle 3kk päästä.
Ja juuri äsken napsahti sähköpostiin vahvistus tuosta 6,55 snt/kWh sopimuksesta. Eli meni helpoimman kautta
Onnittelut Marionille ja muille niille, jotka tuon 4,54 snt/kWh kerkesivät napata. Harmi kun ei tullut itse oltua valppaana tarpeeksi ajoissa vielä näissä sopimuksissa. Ehkä sitten ensi keväänä
Minulla tuo sama sopimus tehty 11.10. alkavaksi. Ei ole vielä tullut vahvistusviestiä (joka vissiin pitäisi tulla 3kk ennen alkamista), mutta jos tulee negatiivinen päätös niin meinaan kyllä valittaa ns. yhdenvertaisuus periaatteen perusteella, kun monille on hyväksytty yli 3kk päähän. Eikä sopimusta tehdessä ollut mainintaa että pitäisi alkaa alle 3kk päästä.
Jep, toisille näköjään lotto on osunut. Itse olin uudestaan yhteydessä asiakaspalveluun ja vastaus oli, että edelleen sopimukseni hyväksyntä on ”sopimusosaston” käsittelyssä ja eivät voi asian käsittelynopeuteen mitenkään vaikuttaa. Minun kohdallani Helen on näköjään valinnut Kamux/Saka-tyyppisen viivytystaktiikan.
Vihreä älyenergia on poistanut kaikki lyhyet sopimukset myynnistä. Jäljelle jäivät vain 12 ja 24 kk.
Vattenfall on poistanut Lidl-etusivultaan 24 kk sopimuksen.
KSAT:n JokeriSähkö on poistettu listoilta.
Viimeinen kuulutus 6 kk sopimusta etsivälle! Hinnat ovat nousseet rajusti, ainut hyvä hinta on enää Turku Energialla (7,65 snt/kWh + 4,90 e/kk). Mutta kuinka kauan, kun muilla hinnat on yli 9 snt...?
2.10 umpeen menevään soppariin Helen lähetti 24kk tarjouksen 7,73c+3,99kk
Mitä nyt klikkailin niin aikalailla vaikuttaisi olevan kilpailukykyinen tarjous, jokunen euro sinne tänne. ~3500kWh kulutuksella sentin kymmenykset ei paljoa vaikuta.
13.10.2025 alkava 6.55snt/kwh soppari ilmestynyt Fingridiin ja Helenin sopimuksiin, mutta ei vielä kirjettä eikä sähköpostia. Alla tällä hetkellä Helenin pörssi. Eiköhän tuo siis läpi mennyt.
MIstä tuo paneliakosken voiman sähkösopimus tilataan?
Edit. Etusivulta löytyikin nappi tuolle tilauslomakkeelle "TEE SÄHKÖSOPIMUS!". Jossa ei tosin ole hintoja esillä
Jep, ilmaisin itseni huonosti tuon ka:n suhteen. Eli just sen takia otinkin kiinteen talveksi pahojen päivien varalle, jos kova pakkanen ja useamman vuorokauden ajan pösän hinta olisi per kw/h tyyliin 50c, niin ei paljon naarattais (160m² okt, suora sähkö+ilp). Vaikka pösän kk:n keskiarvohinta oliski "halpa", niin takkiin tulisi pirusti kalliiden päivien aikana.