Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Itselläni loppuu Väreen 12kk välkky sopimus 14.10.2025.
Onko siis niin että voin jo nyt tilata esimerkiksi Helenin 6kk sopimuksen alkamaan 15.10.2025 tai KSATin Jokerin?
 
Itselläni loppuu Väreen 12kk välkky sopimus 14.10.2025.
Onko siis niin että voin jo nyt tilata esimerkiksi Helenin 6kk sopimuksen alkamaan 15.10.2025 tai KSATin Jokerin?
Kokeilemallahan se selviää parhaiten, ja eikös siinä ole vielä sitten 14 vrk peruutus aika
 
Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?

ScreenShot249.jpg
 
Helen Oy



Energiamaksu 6,10 c/kWh Perusmaksu 2,99 €/kk

Menin tekemään sähkövertailun kautta mutta ei oo enään halpoja.
 
Laitoin alkamaan 12kk:n jokerisähkön 4.8.2025 alkaen, ja se näkyy Fingridissä vain 6kk:n sopimuksena? Mites muilla, jotka ovat tehneet saman sopimuksen?

ScreenShot249.jpg
Jep, tilausvahvistuksessa minullakin oikein. Jospa se korjaantuu Fingridiinkin aikanaan..
Kun katsoo sieltä KSAT:in tiedoista, niin selviää, että sopimus on kahdessa osassa. Ensimmäinen ilman kuukausimaksua ja toinen sen kanssa, datahubi näyttää vain sen ensimmäisen osan.
 
Onko joku kokeillut että Ksat jokeri sopimusen ottaisi tuonne 3kk päähän alkamaan niin muuttuisiko kuitenkin vahvistukseen tuonne nykyisen sopimuksen loppuun vajaan 6kk päästä?
 
Näkyykö muilla PKS:n 24kk määräaikaisen sopimuksen tehneillä Fingridissä mitään tietoa sopparista? Lumpeen kiinteä 30.9 asti ja 1.10 alkaa PKS:n, mutta Fingridin sivuilla ei mitään tietoa, sopimus vahivistus on kyllä tullut sähköpostiin.
 
Näkyykö muilla PKS:n 24kk määräaikaisen sopimuksen tehneillä Fingridissä mitään tietoa sopparista? Lumpeen kiinteä 30.9 asti ja 1.10 alkaa PKS:n, mutta Fingridin sivuilla ei mitään tietoa, sopimus vahivistus on kyllä tullut sähköpostiin.
Ei taida pystyä sopimuksia syöttämään yli 3kk ennen tuonne.
 
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
 
Laitoin tilaten tuon Turku-Energian 6kk pahvin 5.8. alkaen. KSAT Jokeri oli toinen vaihtoehto puntarissa mutta ei oikein tuo melkein 7snt hinta houkutellut ensi kevääksi/kesäksi (12kk sopimus). Vuosikulus siinä 10 000 - 12 000 kWh.
 
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Täällä pitäis näkyä kaikki omat uudet sopimukset. --> Kirjautuminen datahubin asiakasportaaliin
 
Kiitti, ei näy sielläkään. Saakelin Väre ja winbackkinsä. Jossei helpolla saa yhteyttä täytyy vaan laittaa toiseen firmaan siirtymään.
Itsellä tuli tieto1vrk sisällä kun tein maaliskuussa uuden jatkosopparin Väreellä. Laita sinne asiakaspalveluun spostilla kysely ja odottele vaikka perjantaihin jos vastaavat.
Yleensä vastaus tulee päivässä.
 
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
Itsellä ei ainakaan sopimukset näkyny ennenkuin alkoi. Nettichatti vastasi joka kerta lähes heti kun jotain kysyin, vaan eivät joko tienneet tai osanneet tehdä mitään. Puhelimella ehkä max 2min odotus ja kaikki asiat selväksi noin 40 sekunnissa jossa chatissä meni yrittäessä ainakin puolituntia.
 
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.

No mikä tuossa asiaan soittamisessa on niin vaikeaa ?

En ymmärrä kun hirveän ongelman tekee itselleen asiasta, mikä ei vielä edes ole ongelma.
 
Laitoin tilaten tuon Turku-Energian 6kk pahvin 5.8. alkaen. KSAT Jokeri oli toinen vaihtoehto puntarissa mutta ei oikein tuo melkein 7snt hinta houkutellut ensi kevääksi/kesäksi (12kk sopimus). Vuosikulus siinä 10 000 - 12 000 kWh.
Mietin itsekin noiden kahden välillä, ja päädyin Jokeriin, kun tuo Turku-Energian sopimus päättyy niin ikävästi keskellä talvea. Huonolla tuurilla helmi-maaliskuu saattaa olla pörsillä vuoden kalleimmat kuukaudet. Eipä tarvitse ainakaan sitä miettiä Jokerilla.

Kesän halvat pörssikuukaudet tuolla tietty menettää, mutta touko-syyskuun aikana keskikulutus itselläni 250-300kWh/kk. Laskin että pörssillä säästäisi tuona aikana vain n.40 euroa varrattuna Jokeriin. Siis viime kesän pörssihintojen mukaan. Aika vähän mielestäni siitä hyödystä että pääsee läpi talven stressaamatta hintoja.
 
Alkaa 6 kk kiinteät sopimukset olemaan kalliita. Päivitin kaksi päivää sitten kiinteiden listoja ja tänään tilanne puolen vuoden sopimuksissa on tällainen niiden kohdalla, jotka olivat halvimmat sopimukset:

Turku Energia 7,15 snt + 5,80 e/kk (oli 4,62 snt + 5,45 e/kk)
Aalto Energia 6,88 snt + 4,99 e/kk, 1 kk 0 e (oli 4,99 snt + 5,95 e/kk, 1 kk 0 e), aloitus 1.6. mennessä
Porvoon Energia 5,90 snt + 4,50 e/kk (oli 5,10 snt + 4,50 e/kk)
 
No mikä tuossa asiaan soittamisessa on niin vaikeaa ?

En ymmärrä kun hirveän ongelman tekee itselleen asiasta, mikä ei vielä edes ole ongelma.
Asia hoituu paremmin viestein kun perustuu tekstiviestitarjoukseen minkä hyväksymistä ei heillä näkynyt. Mitenkä olis edes puhelimessa onnistunut kun väpin kautta kirjautuneena chatissa vaati vielä vahvan tunnistautumisen? Vai olisko tullut perästä spostilinkki sopimuksen vahvistukseen vahvan tunnistuksen kautta? Ja typerää että mainostavat whatsappimahdollisuutta johon eivät vastaa.
 
Onko muuten kukaan toistaiseksi voimassa olevan sähkösopparilla menevä onnistunut tekemään yli 3kk päähän uutta sopparia? Jos on, mitä se on vaatinut?
 
Muistaako joku mihin aikaan kesästä viime vuonna oli halvimmat kiinteähintaiset sopparit?
 
Minä tein sähkövertailun kautta. Sieltä tuli vahvistus jonka jälkeen myös heleniltä tuli postia, Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Onko muuten kukaan toistaiseksi voimassa olevan sähkösopparilla menevä onnistunut tekemään yli 3kk päähän uutta sopparia? Jos on, mitä se on vaatinut?
Ei näytä mistään sähkönvertailupalvelusta saavan yli 3kk päähän alkamaan sopimusta. Eli ehkä jostain yhtiöstä suoraan voi löytyä?
 
Otin Helenin sivuilta 6kk määräaikaisen nykyisen Helenin 30.9. umpeutuvan määräaikaisen jatkoksi. Lomake antoi valita aloituspäiväksi enintään 30.7., ja sähköpostiin tuli kuittaus tilauksesta:
Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 30.01.2026 asti

Viestissä sanotaan tietojen olevan alustavat. Toivottavasti tuo päättymispäivä tuosta vielä korjaantuu vastaamaan voimaantulopäivää plus 6kk
 
Otin Helenin sivuilta 6kk määräaikaisen nykyisen Helenin 30.9. umpeutuvan määräaikaisen jatkoksi. Lomake antoi valita aloituspäiväksi enintään 30.7., ja sähköpostiin tuli kuittaus tilauksesta:
Sopimuksen voimaantulopäivä: 01.10.2025
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 30.01.2026 asti

Viestissä sanotaan tietojen olevan alustavat. Toivottavasti tuo päättymispäivä tuosta vielä korjaantuu vastaamaan voimaantulopäivää plus 6kk
Täsmälleen sama tilanne itsellä, eiköhän se korjaannu sitten lähempänä.👍🏼
 
mäkmahonin keississä pohjalla oli määräaikainen sopimus, jonka takia se onnistui.
Juurikin näin. Vaikka heidän järjestelmässään ei voi valita alkupäiväksi suoraan 1.10.2025 (koska valintaikkuna rajoittaa sen 3 kk päähän), niin Helen kuitenkin hyväksyy sopimuksia, jotka astuvat voimaan myöhemmin, enintään 6 kuukauden päähän alkuperäisestä toivotusta aloituksesta.
 
Juurikin näin. Vaikka heidän järjestelmässään ei voi valita alkupäiväksi suoraan 1.10.2025 (koska valintaikkuna rajoittaa sen 3 kk päähän), niin Helen kuitenkin hyväksyy sopimuksia, jotka astuvat voimaan myöhemmin, enintään 6 kuukauden päähän alkuperäisestä toivotusta aloituksesta.
Soititko tuonne ja päivittivät vai miten sait sen tehtyä?
 
Onkos ketään joutunut ottamaan yhteyttä Väreen aspaan? Kaksi päivää odottanut että vastaisivat whatsappiin, onko normaalia? Chatti olisi kanssa verkkosivuilla, mut ei jaksaisi sitä päivystää. Onko pakko vaan soitella? Typerää ettei väpissä ole mahdollisuutta pistää viestejä vaikka "postilaatikko" löytyy. Ongelmana, ettei hyväksytty jatkotarjous näy missään.
asiakaspalvelu@vare.fi

Pistä niiden sähköpostiin?
 
Lumme Energian pörssisähkösopimus on uudistunut. Tässä sähköpostitiedotteen oleelliset osat:

"Pörssisähkö-sopimukseesi sisältyy jatkossa maksuton hinnankiinnitysominaisuus, jonka ansiosta voit halutessasi kiinnittää sähkön hinnan valitsemallesi ajanjaksolle helposti OmaLumme-palvelussa.

Voit ottaa uuden kiinnitysominaisuuden käyttöön OmaLumme-palvelussa, ja saat siitä sopimusvahvistuksen. Jos et aktivoi ominaisuutta itse, uudenlainen Pörssisähkö-sopimus astuu voimaan automaattisesti 1.9.2025, ja saat sopimusvahvistuksen elokuun aikana. Pörssisähkön kuukausimaksu ja marginaali säilyvät ennallaan.
"

Lisätietoja kiinnityksistä:
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa 6 kk kiinteät sopimukset olemaan kalliita. Päivitin kaksi päivää sitten kiinteiden listoja ja tänään tilanne puolen vuoden sopimuksissa on tällainen niiden kohdalla, jotka olivat halvimmat sopimukset:

Turku Energia 7,15 snt + 5,80 e/kk (oli 4,62 snt + 5,45 e/kk)
Aalto Energia 6,88 snt + 4,99 e/kk, 1 kk 0 e (oli 4,99 snt + 5,95 e/kk, 1 kk 0 e), aloitus 1.6. mennessä
Porvoon Energia 5,90 snt + 4,50 e/kk (oli 5,10 snt + 4,50 e/kk)
Voihan hohtimet. Oli tuo Turku energian sopimus jos pari klikkausta vaille tilattuna mutta sitten vaimo/lapset veti johonkin "tärkeämpään" hommaan. Aattelin että kyllä sen vielä viikonloppuna ehtii tehdä. :dead:
 
Voihan hohtimet. Oli tuo Turku energian sopimus jos pari klikkausta vaille tilattuna mutta sitten vaimo/lapset veti johonkin "tärkeämpään" hommaan. Aattelin että kyllä sen vielä viikonloppuna ehtii tehdä. :dead:
Kirjaimellisesti sama tilanne itsellä. :D Eilen illalla löysin Vattenfallin sopimuksen 5,73c/kwh ja 2,98€/kk sähkövertailu .fi kautta. Vielä ei ole tosin tullut Vattenfallin sopimusvahvistusta..
 
Kiinteiden listoja päivitetty. Oli jälleen reilusti hintanousuja.
  • Väreen 3 kk talvisähkösopimus on poistunut myynnistä, kuten myös Lumme Energian 6 kk sopimus.
  • Vihreä älyenergia on vaihtanut kaikkiin sopimuksiin kuukausimaksuksi 3 e.
  • Turku energia on poistanut 17 kk sopimuksen myynnistä ja korvannut sen 24 kk sopimuksella.
  • Puolen vuoden listalla halvimpana näyttäytyy Aalto, mutta huomaa, että kyseessä ei ole tarkalleen 6 kk jakso vaan sopimus, joka päättyy 30.9.2025. Merkkasin siksi toiseksi halvimman (Vattenfallin) vaaleanvihreällä.
Hintoja nostaneet: Imatra (6 kk, 24 kk), Naantali, Omavoima, Oomi, Porvoo, Turku, Vattenfall (12 kk, 24 kk), Vihreä älyenergia (12 kk), Väre

Hintoja laskeneet: Kokemäki, Lumme, Vihreä älyenergia (4 kk, 6 kk, 24 kk)


kiinteat3-6kk.jpg


kiinteat12-18kk.jpg


kiinteat24kk.jpg
 
Tuli myös tartuttua tuohon Helenin 6,1snt/kWh 6kk diiliin palstan innoittamana. Nykyinen määräaika päättyy lokakuun lopussa mutta laitoin tuon toivotun alkamisajankohtan niin pitkälle kuin sain eli 7.8. Alustava vahvistus tuli että soppari alkaa 7.8.

Mitähän tässä kannattaa nyt tehdä vai kannattaako mitään? Ovatkohan yhteydessä että 7.8 ei saada vielä sopparia alkamaan vai mitenhän tämä etenee?
 
Mites muuten kun esim. tuollaisen kiinteähintaisen 6 kuukauden sopimuksen tekee netissä sähköyhtiön sivuilla, niin onnistuuko siellä yleensä kuinka hyvin syöttää se alkamisaika 3 kuukauden päähän? Vai vaatiiko tuo jotain erikoiskikkailua asiakaspalvelun kanssa?
 
Mites muuten kun esim. tuollaisen kiinteähintaisen 6 kuukauden sopimuksen tekee netissä sähköyhtiön sivuilla, niin onnistuuko siellä yleensä kuinka hyvin syöttää se alkamisaika 3 kuukauden päähän? Vai vaatiiko tuo jotain erikoiskikkailua asiakaspalvelun kanssa?
Onnistuu, eikä ne pidemmälle anna edes laittaa ellei ole joku moka tai harvinainen poikkeus. Taitaa suurinpiirtein kaikki sivut kysyä toivottua aloituspäivää.
 
Tuli myös tartuttua tuohon Helenin 6,1snt/kWh 6kk diiliin palstan innoittamana. Nykyinen määräaika päättyy lokakuun lopussa mutta laitoin tuon toivotun alkamisajankohtan niin pitkälle kuin sain eli 7.8. Alustava vahvistus tuli että soppari alkaa 7.8.

Mitähän tässä kannattaa nyt tehdä vai kannattaako mitään? Ovatkohan yhteydessä että 7.8 ei saada vielä sopparia alkamaan vai mitenhän tämä etenee?
Jos on määräaikainen, niin uusi sopimus ei tule voimaan, vaan nykyinen soppari sen blokkaa.
Mites muuten kun esim. tuollaisen kiinteähintaisen 6 kuukauden sopimuksen tekee netissä sähköyhtiön sivuilla, niin onnistuuko siellä yleensä kuinka hyvin syöttää se alkamisaika 3 kuukauden päähän? Vai vaatiiko tuo jotain erikoiskikkailua asiakaspalvelun kanssa?
3kk on yleensä se minimi, minkä puitteissa uuden sopparin saa alkamaan. Ei vaadi mitään kikkailuja.
 
Ei onnistunut minulla ainakaan tuo Helenin 6kk diili. Tuli sähköpostia jossa pyydettiin soittamaan tai tekemään uusi sopimus nykyisen määräajan vuoksi. No soitin ja sanoivat että ovat juuri muuttaneet käytäntöä että 3kk päähän saa määräaika olla korkeintaan vaikka netissä lukeekin 6kk. Dääm...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 030
Viestejä
4 897 516
Jäsenet
78 903
Uusin jäsen
Onsloww

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom