Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ostamasi enegiasopimushan on se suurempi tekijä usein, kuin pientuotannon myynti. Vertasitko niitä? Marginaalilla tai ilman vaikuttaa myynnissä vaan niin vähän. Toki jos on megawatteja tuotantoa, mutta sitten ei olekaan enää pientuottajaPäädyin sitten Lumpeeseen. Eivät rokota myymästäni sähköstä vaikkei nyt suurista summista kyse olekaan.
Samanlaiset tarjoukset Vattenfallilla ja Lumpeella muuten paitsi Vf ottaa 0,3 senttiä marginaalia myymästäni sähköstä, Lumme 0 senttiä.Ostamasi enegiasopimushan on se suurempi tekijä usein, kuin pientuotannon myynti. Vertasitko niitä? Marginaalilla tai ilman vaikuttaa myynnissä vaan niin vähän. Toki jos on megawatteja tuotantoa, mutta sitten ei olekaan enää pientuottaja
cheap on koijari tietääkseniTuolla aikaisemmin ollut keskustelua cheap energystä ja onko se huijausta tms, itsellä ollut 4-5kk nyt kyseisen lafkan soppari pörssistä ja ei ole ollut ongelmia tai mitään outouksia laskutuksessa vaan laskutettu kuten pitääkin. En jaksa katsoa onko vielä 6kk ilmainen kk maksu kamppis päällänsä sielä.
Onko tuohon koijari hommaan mitään faktaa tai miten koijari? Vai onko vain puheen sorinaa.cheap on koijari tietääkseni, ja saa kyllä 6kk ilmatteeks viissn kk maksuista nyt jos ottaa 36 kk sopparin...tääkin vaan kiinteeseen (edit)
edit niiden nettisivutkin näyttää jo siltä et enemää en halua ees katsoa...
Lumme Energian 6 kk kiinteä on nyt hinnassa 5,88 snt/kWh + 5,91 e/kk.
![]()
6 kk määräaikainen sähkösopimus | Lumme Energia
Vuosisähkö on 6 kuukauden määräaikainen sähkösopimus sinulle, joka haluat vakautta maksamaasi sähkönhintaan, mutta et halua sitoutua pitkään sopimukseen.www.lumme-energia.fi
Kesäksi sanoisin kalliiksi soppariksi, pidemmät onkin sitten heti pari senttiä kalliimpia. Viimekesä oli pörssissä halpa ja tästä tulee luultavasti saman hintainen tai halvempi, koska uusiutuvan tuotannon määrä on kasvat reippaasti viime kesään nähden.Nyt alkaa hinnat olemaan kohdillaan. Tosin kesää kohden mennään...
Juu hinta alkaa olla mutta ajankohta väärä, kesäksi tuota voi luonnehtia melkein jopa kalliiksi. Tuollaisen kun saa lukita talvelle niin voi jo sanoa hinnan olevan kohdallaan.Nyt alkaa hinnat olemaan kohdillaan. Tosin kesää kohden mennään...
Onko tuo kiinteä vai kv-soppari? Kiinteäksi sanoihin ihan ok, vaikka itse näkisin paineita hintojen laskulle. Tuo kk-maksu nostaa varsinkin kesällä sähkön hintaa aika reilusti (esim. 500kWh/kk kulutuksella yli sentin per kWh).Tämänhetkinen hintakehitys laittaa miettimään. Minä kuulun niihin, jotka saivat Helen 6,55snt/kwh + perusmaksu 5,99€/lk ajalle 10.8.2025 - 30.9.2026. Nyt mietin pidänkö vai perunko kyseisen sopimuksen. Onko näkemyksiä?
Torpassa suorasähkölämmitys (ilp). Vuosikulutus reilu 10 000kwh. Talvikuukausina sähkön kulutus tietysti jopa 2-3 kertaista verrattuna kesäaikaan
Onko tuo kiinteä vai kv-soppari? Kiinteäksi sanoihin ihan ok, vaikka itse näkisin paineita hintojen laskulle. Tuo kk-maksu nostaa varsinkin kesällä sähkön hintaa aika reilusti (esim. 500kWh/kk kulutuksella yli sentin per kWh).
Ihan arpapeliä. Juuri äsken pohdin tuota samaa asiaa ja oma mutu on että tuo voi olla oikeasti halpa.Tämänhetkinen hintakehitys laittaa miettimään. Minä kuulun niihin, jotka saivat Helen 6,55snt/kwh + perusmaksu 5,99€/lk ajalle 10.8.2025 - 30.9.2026. Nyt mietin pidänkö vai perunko kyseisen sopimuksen. Onko näkemyksiä?
Torpassa suorasähkölämmitys (ilp). Vuosikulutus reilu 10 000kwh. Talvikuukausina sähkön kulutus tietysti jopa 2-3 kertaista verrattuna kesäaikaan
Ihan arpapeliä. Juuri äsken pohdin tuota samaa asiaa ja oma mutu on että tuo voi olla oikeasti halpa.
Laskevaa hintapainetta on joo mutta... Kaikki edukkaalta näyttävät sopparit on tulevalle kesälle joka vähän hämää sitä hintatasoa, kyllä niihin oletettavasti pari senttiä tulee taas lisää tuossa loppukesästä kun talvi alkaa lähestyä.
Viime vuonna nimittäin jäin myös "katselemaan" niitä halvempia ja sai sitten katsella ihan rauhassa kun ei niitä enää tullut..
Samaa mietin, tosin sillä erotuksella, että en enää ehtinyt saada alkamaan elokuulta. Laitoin siis alkamaan jo ensi kuun alusta. Ehkäpä se sitten hieman suojaa OL3:n huollolta ja kaikenlaisilta kevätyllätyksiltä.Tämänhetkinen hintakehitys laittaa miettimään. Minä kuulun niihin, jotka saivat Helen 6,55snt/kwh + perusmaksu 5,99€/lk ajalle 10.8.2025 - 30.9.2026. Nyt mietin pidänkö vai perunko kyseisen sopimuksen. Onko näkemyksiä?
Siis mikä se "tämänhetkinen hintakehitys" nyt sitten on? Mielestäni esim. tuo Lumpeen alle 6 sentin soppari ei oo kovin relevantti verrattaessa 13kk soppariin, kun se on 6kk pitkälti kesäaikaan.Tämänhetkinen hintakehitys laittaa miettimään. Minä kuulun niihin, jotka saivat Helen 6,55snt/kwh + perusmaksu 5,99€/lk ajalle 10.8.2025 - 30.9.2026. Nyt mietin pidänkö vai perunko kyseisen sopimuksen. Onko näkemyksiä?
Muistaa vielä että OL3 huolto ajoittuu syksylle vuonna -26. Jälkiviisaus on helppoa, tulevaisuuden ennustaminen pykälän haastavampaa.Samaa mietin, tosin sillä erotuksella, että en enää ehtinyt saada alkamaan elokuulta. Laitoin siis alkamaan jo ensi kuun alusta. Ehkäpä se sitten hieman suojaa OL3:n huollolta ja kaikenlaisilta kevätyllätyksiltä.
Itse olen kyllä pohtinut, että peruuttaisin tuon kuitenkin. Mikäli pörssisähkö pysyy pääosin edullisena, Helenin sopparille tulee sopimuskaudella omalla kulutuksella (n. 20000 kWh) 300 euroa enemmän hintaa kuin pörssille. Toisaalta tietysti on sekin mahdollisuus, että pörssi on pilvissä koko vuoden. Heti kun päätän peruuttaa Helenin sopparin, hinnat ampuvat kohtisuoraan ylös ja se on 1 € / kWh tästä ikuisuuteen.
Yksi asia, mikä myös mietityttää, on tuo Helenin päättymisajankohta. Nyt saa siis edullisen hinnan, mutta 2026 sopimuksen pääsee tekemäänkin vasta heinäkuussa. Jos nykymerkit pitävät silloinkin paikkansa, hinnat ovat silloin kaiketi jo noususuunnassa. Eli tavallaan tässä on pohdittava myös sitä, että edullinen tänä vuonna tarkoittaa sitä, että ensi vuonna kevään edullisimpiin sopimuksiin ei ole mahdollisuutta tarttua.
Siis mikä se "tämänhetkinen hintakehitys" nyt sitten on? Mielestäni esim. tuo Lumpeen alle 6 sentin soppari ei oo kovin relevantti verrattaessa 13kk soppariin, kun se on 6kk pitkälti kesäaikaan.
Ei futuureissa näy sen kummemmin laskua, siis jos katsotaan kesän yli seuraavaan syksyyn ja talveen. Ihan hyvä tuo Helen oli, jos sen sai syksyllä alkamaan ja sopii käyttöprofiiliin. Tuleva kevät ja kesä näyttää halvalta, en itse lähtisi 6kk soppareita kiinnittämään.Sähkön futuureja minä ainakin tarkoitin, vaikka keskusteluun intouduinkin 6kk soppariviestin jälkeen
Eiköhän siellä ensi vuonnakin ole sopimuksia tarjolla joita voi kiinnittää 6kk etukäteen.Yksi asia, mikä myös mietityttää, on tuo Helenin päättymisajankohta. Nyt saa siis edullisen hinnan, mutta 2026 sopimuksen pääsee tekemäänkin vasta heinäkuussa. Jos nykymerkit pitävät silloinkin paikkansa, hinnat ovat silloin kaiketi jo noususuunnassa. Eli tavallaan tässä on pohdittava myös sitä, että edullinen tänä vuonna tarkoittaa sitä, että ensi vuonna kevään edullisimpiin sopimuksiin ei ole mahdollisuutta tarttua.