Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Pointti lienee se, että turha puhua hintojen alkavan nyt vihdoin kutosella, jos tarjolla on vain 6kk sopimus, jollaista tarjottiin myös viime keväänä. Sitten kun 12kk tai 24kk sopimukset alkavat kutosella, niin voidaan puhua hintojen laskeneen. Tällä hetkellä muutokset noissa ovat melko marginaalisia.

Pointti nyt ei ollutkaan siinä kuinka kauas sen sai alkavaksi, vaan että kutosella alkavia sopimuksia oli tarjolla myös alle vuosi sitten.
Itse asiassa viime vuonna Väreeltä sai 6kk kulutusvaikutuksellisen sopparin tammi-helmikuun vaihteessa 5,90 snt / kWh + 4,03€/kk. Aloituksen sai 6kk päähän. Sellaisella olen mennyt tämän talven ja odottelen, jos vastaava tarjous tulisi myös tänä vuonna.

IMG_4548.jpeg

Itse asiassa viime vuonna Väreeltä sai 6kk kulutusvaikutuksellisen sopparin tammi-helmikuun vaihteessa 5,90 snt / kWh + 4,03€/kk. Aloituksen sai 6kk päähän. Sellaisella olen mennyt tämän talven ja odottelen, jos vastaava tarjous tulisi myös tänä vuonna.

IMG_4548.jpeg
KV sopparit on oma kategoriansa. Mutta aika hyvä hinta, kun ajoittaa käytön kuten pösällä. Tai kun pystyy siihen. KV kuitenkin muodostuu samoin pösälläkin.

Pointti lienee se, että turha puhua hintojen alkavan nyt vihdoin kutosella, jos tarjolla on vain 6kk sopimus, jollaista tarjottiin myös viime keväänä.
Mutta tarjottiinko viime tammikuussa? Ei kait. Hinnat siis nyt alamäessä.
Pointti nyt ei ollutkaan siinä kuinka kauas sen sai alkavaksi, vaan että kutosella alkavia sopimuksia oli tarjolla myös alle vuosi sitten.
Mutta ei tasan vuosi sitten. Hinnat siis alemmalla käyrällä nyt.

Juuri niin kuin oli odotettavissa. Ei muuta kuin uutta kriisiä pesään. Mutta joudutaanko odottamaan neljä vuotta...

Hyvin toimii Vattenfallin 0€/6kk pörssisähkön winback, kunhan muistaa kerran puolessa vuodessa laittaa siirron muualle vetämään. Aina tulee heti seuraavana päivänä soitto, että saa uudet 6kk ilman perusmaksua.
Täällä kanssa Vattenfall -> Lumme vaihdon jälkeen soiteltiin vanhasta. Vattenfall myyjä ehdotti, että pidän lumpeen 3kk ja hän laittaa paluun Vattenfallille 3kk päähän, niin saan 9kk kuukausimaksutonta, eikä tarvitse heti vaihtaa uudelleen.

Mutta ei tasan vuosi sitten. Hinnat siis alemmalla käyrällä nyt.
Ei sellaista ole väitettykään. Puhuttiin ettei 3 vuoteen ole näkynyt 6 alkavia tarjouksia.

Lumpeen 18kk jatkotarjous hinta näköjään tänään päivittyi ylöspäin, 8,17 snt/kWh. Noh maaliskuuhun asti on aikaa seurailla tuon liikehdintää.

Ei sellaista ole väitettykään. Puhuttiin ettei 3 vuoteen ole näkynyt 6 alkavia tarjouksia.
Jep, minun virhe. En muistanut tuota Lumpeen tarjousta, vaikka sen silloin noteerasin. Muita täysin kiinteitä kutosella alkavia diilejä ei ole sitten loppukesän 2021 tainnut olla?

Pitkistä diileistä tulee mieleen toissasyksyn Vattenfallin yhden viikonlopun kestänyt 7,49c/12kk. Ei ole taittu tuon alle mennä pitkissä kiinteissä vieläkään.

IMG_4548.jpeg
Vaikka olen vältellyt näitä KV-soppareita niin tuossa voisi olla jokseenkin järkeä jo. Täytyypäs pyöräyttää liukurin kautta muutama edellinen kuukausi niin näkee millainen KV on ollut ilman optimointeja.

Jep, minun virhe. En muistanut tuota Lumpeen tarjousta, vaikka sen noteerasin. Muita täysin kiinteitä kotosalla alkavia diilejä ei ole sitten loppukesän 2021 tainnut olla?

Pitkistä diileistä tulee mieleen toissasyksyn Vattenfallin yhden viikonlopun kestänyt 7,49c/12kk. Ei ole taittu tuon alle mennä pitkissä kiinteissä vieläkään.
En ainakaan ihan äkkiä muista että olisi ollut muita. 23-24 talveksi parhaita tarjouksia oli KSATin 6kk VakaaWirta soppari 7,95 snt/kWh. Kivasti ollaan kyllä kokoajan tultu alaspäin hinnoissa, on vaan liian tuoreessa muistissa korona-ajan nelosella alkaneet hinnat, niin tuntuu muka vieläkin kalliilta nämä nykyiset :asif:

Mitähän ekstraetua vielä kuvittelisit saavasi vain ottamalla pörssisähkösopimuksen? Varsinkin kk-maksuttomissa (jos niitä enää on) sellaisissa se myyntiyhtiön kate alkaa olla jo niin olematon, ettei tuohon mitään kylkiäisetuja mahduteta.

Powerilla on saanut jo ainakin parina black fridayna 50e alennusta ostokseen kun on ottanut tavallisen Vattenfallin pörssin, jonka on sitten helpolla saanut muutettua kuukausimaksuttomaksi. Samoin ainakin syksyllä 2024 oli tuollainen tarjous 30e alennuksella.

Mutta just tällä hetkellä ja enimmäkseen, on vain muutama noita kuukausimaksuttomia.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 874
Jäsenet
75 519
Uusin jäsen
juhalele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom