Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Yleissähkö ja Yösähkö ovat sähkönsiirron verkkopalvelutuotteita, sähkönmyyjällä ei ole näiden kanssa mitään tekemistä, vaan asia hoidetaan siirtoyhtiön kanssa.

Käsittääkseni.
Yleensä käytössä olevat vaihtoehdot sähkösopimukselle ovat yleis-, aika- ja kausisähkö eli hinta on joko kiinteä, vaihtuu kellonajanmukaan (yö/päivä) tai vuodenajan mukaan (talvi/kesä). Siirtosopimuksiin nämä eivät liity ja ne ovat yhteensopivia kaikkien sähkönsiirtosopimusten kanssa. Mulla on yleissähkösopimus ja siirtosopparissa eri hinnat päivä/yö.
 

Liitteet

  • IMG_0987.jpeg
    IMG_0987.jpeg
    91,1 KB · Luettu: 62
Onko täällä tietoa voiko yösähkön vaihtaa yleissähköön ihan tilaamalla sähkömyyjältä yleissähkösopimuksen? Vai pitääkö siirtoyhtiön kanssa puljata asiasta? Aspat on niin tukossa ettei työpäivän puitteissa ehdi jonottaa. Oomin viestien käsittely kestää sivuston mukaan 2-3 viikkoa.
Nykyinen 24kk päättyy 6.10. joten asia alkaa olla ajankohtainen.

Meillä on yösähkö siirrossa ja yleissähkö energiassa... Silloin joskus monta monta vuotta sitten, ~4cnt/kWh aikaan vaihdettiin yleissähköön, kun oli halvempaa näin. Ei siirtoyhtiö siitä mitään kysellyt.
 
Onko täällä tietoa voiko yösähkön vaihtaa yleissähköön ihan tilaamalla sähkömyyjältä yleissähkösopimuksen? Vai pitääkö siirtoyhtiön kanssa puljata asiasta? Aspat on niin tukossa ettei työpäivän puitteissa ehdi jonottaa. Oomin viestien käsittely kestää sivuston mukaan 2-3 viikkoa.
Nykyinen 24kk päättyy 6.10. joten asia alkaa olla ajankohtainen.

Noin yksinkertaisesti asia todellakin hoitui Oomin kanssa omien vanhempieni kohdalla. Aspaan toki joutui puhelimessa jonottamaan, mutta sopimus tulikin sitten voimaan jo seuraavana arkipäivänä.
 
Yleensä käytössä olevat vaihtoehdot sähkösopimukselle ovat yleis-, aika- ja kausisähkö eli hinta on joko kiinteä, vaihtuu kellonajanmukaan (yö/päivä) tai vuodenajan mukaan (talvi/kesä). Siirtosopimuksiin nämä eivät liity ja ne ovat yhteensopivia kaikkien sähkönsiirtosopimusten kanssa. Mulla on yleissähkösopimus ja siirtosopparissa eri hinnat päivä/yö.
No jeps. Aika suurta saa päiväkäyttö olla jotta kannattais siirtosopparia muuttaa yleissiirroksi. Yösiirto siis 1,4c ja päiväsiirto 3,2c. Yleissiirto 2,9c.
Tilaanpa vaan yleissähködiilin sitten.
 
No jeps. Aika suurta saa päiväkäyttö olla jotta kannattais siirtosopparia muuttaa yleissiirroksi. Yösiirto siis 1,4c ja päiväsiirto 3,2c. Yleissiirto 2,9c.
Tilaanpa vaan yleissähködiilin sitten.
Ainakin Caruna Espoon verkossa Caruna+ palvelu kertoo mikä siirtotuote on edellisvuoden kulutustietojen perusteella ollut edullisin. Tuotetyypin voi myös vaihtaa samalta sivulta. Caruna+ -> Sopimus - ja laskutustiedot
 
No jeps. Aika suurta saa päiväkäyttö olla jotta kannattais siirtosopparia muuttaa yleissiirroksi. Yösiirto siis 1,4c ja päiväsiirto 3,2c. Yleissiirto 2,9c.
Tilaanpa vaan yleissähködiilin sitten.
Paljonko noilla on eroa kuukausimaksussa, se suhteutettuna käytön määrään kai sen ratkaisee kannattaako aikasiirto? Meillä Tampereella 5€ vs. 13€ kuukaudessa 3x25A liittymällä.
 
Elenialla ei ole vielä laskuria yösähkö vs yleissähkö mutta Väreen appsi laskee sen puolestasi. Laitoin vielä elenian aspaan meilin jossa pyysin että laskevat yösähkön hinnan mun historiatiedoilla ja sieltä soittelikin parin viikon päästä oikein mukava Marjatta ja varmisti että yösähkö on mulle vuodessa 250€-270€ halvempi vaikka perusmaksu nousi johonkin 30€/kk.
 
Paljonko noilla on eroa kuukausimaksussa, se suhteutettuna käytön määrään kai sen ratkaisee kannattaako aikasiirto? Meillä Tampereella 5€ vs. 13€ kuukaudessa 3x25A liittymällä.
Aikasiirto on 10€ ja yleissiirto on 5€ per kk. Mutta meidän kulutustiedoilla aikasiirto tulee vuodessa 30€ halvemmaksi kuukausimaksukin huomioiden.
 
Ei ole mulla enempää sanottavaa siirtoon.
Nappasin Lumpeen 12kk yleissähkön kun sain kysymyksiini hyvät vastaukset. Katellaan ens syksynä uudestaan.
 
Tarvitseeko moisessa tilanteessa myös siirtosopimus siirtää vaimon nimiin?

Ei tarvitse, siirtosopimus siirtyy automaattisesti sähkösopimuksen vaihdon yhteydessä. Tietääkseni siirtosopimus ei edes voi olla eri henkilön nimissä kuin varsinainen sähkösopimus ?
 
Tosin sähköyhtiöön pitää kuitenkin ilmoittaa "muutosta" ja antaa osoite loppulaskua varten...
Jos on nykyaikainen ja laskut tulevat verkkopankkiin paperilaskujen sijaan, niin eiköhän laskut löydä perille, vaikka uutta osoitetta sähköyhtiöön ei ilmoitakaan.
 
Vattenfallilla 12 kk jo ilman mitään synttäritarjouksia 8,35c/kWh ja 3,99 €/kk

Screenshot_20230917_184453_Samsung Internet.jpg

Ittellä 1.1.2024 asti Helenin 5,59 niin tarkoittaa sitä et kohta tulee sieltä tarjousta ja 1.10.2023 asti aikaa päättää. Mielenkiintoseks menee, Liukurilla laskin niin kulutusvaikutus negatiivinen plugariauton omistamisesta lähtien ja lvv vois myös ajastaa vaikka klo 2-7 ajankohtaan nykysen klo 22 tai klo 23 alkamisen sijaan. Periaattees Helenin Fiksusähkö 7,99c +- kulutusvaikutus ois aika jees vaihtoehto myös PKS Priiman ohessa.
 
Jos on nykyaikainen ja laskut tulevat verkkopankkiin paperilaskujen sijaan, niin eiköhän laskut löydä perille, vaikka uutta osoitetta sähköyhtiöön ei ilmoitakaan.

Ainakin Oomilla lukee sopimusehdoissa, että asiakas on velvollinen ilmoittamaan kaksi viikkoa ennen muuttoa ja irtisanomaan nykyisen sopparinsa. En toki tiedä miten tuota käytännössä kytätään, mutta olen kuullut et jollakin ei ollut onnistunut uusi soppari kun vanhaa ei oltu irtisanottu ensin.
 
Otin itsekin tuon lumpeen 8,29 snt/kWh sopparin vuodeksi. Jonkun sentin häviää vs pörssi kesällä, mutta eipähän tarvitse miettiä. Kuukausikulutus on noin 400kWh.
 
Muutama sentti hintahäviötä ei niin haittaa vs. talvikuukausien mahdolliset hirmuhinnat kun sähköä menee toistatuhatta kwh kuussa.
 
Tosin sähköyhtiöön pitää kuitenkin ilmoittaa "muutosta" ja antaa osoite loppulaskua varten...
Ei tarvitse. Loppulasku tulee ihan sinne mihin se tuli aiemminkin. Se että muuttaa johonkin, ja se mihin vastaanottaa postinsa kun on 2 eri asiaa, ja kumpikaan näistä ei ole millään tavalla sähköyhtiölle kuuluvia asioita.
 
Vattenfallilla 12 kk jo ilman mitään synttäritarjouksia 8,35c/kWh ja 3,99 €/kk

Niin no Lumpeellakin sitä synttäritarjousta on vain se 4 kuukauden kuukausimaksuttomuus, ei ne hinnat sinänsä (joissa ei ole mitään poikkeuksellista Lumpeen viime aikojen hintoihin nähden).

"SYNTTÄRITARJOUKSEMME SINULLE:
Kun teet Vuosisähkö 12 kk-sopimuksen nyt, saat Lumme Energian syntymäpäivän kunniaksi ensimmäiset 4 kuukautta ilman kuukausiveloitusta! Tarjous on voimassa vain 15.-17.9.2023."
 
Kokeamuksia Lumme-sopparin purusta ennenaikaisesti ja mahdollisista sakoista?

Mitä aiemmin kyselin aspasta niin olisi ollut mahdollista lopettaa aiemmin (esim. kesällä) tuo 0€/kk ja alle 5senttiä kWh määräaikainen ja ottaa vaikka pörssisähkö ennenkuin olisin ottanut tuon minulle tarjotun 8.1senttiä kWh + 3,99€/kk jatkosopimus tarjouksen vastaan mutta päätin että en ala turhia monimutkaistamaan tätä kuviota vaan jatkan niin pitkään kuin nykyistä sopimusta riittää ja siirryn sitten suosilla tuohon seuraavaan ilman että testaan muita muotoja tuossa välissä.

Eli ainkakin itselleni olisi tuo ollut täysin mahdollista ilman mitään sakkoja tms. vaihtaa eri muotoon (eli lopettaa monia kuukausia etuajassa).
 
Peruisin Vattenfallin kanssa tehdyn sopimuksen 14 päivän perumisajan puitteissa, mutta eihän niillä ole sähköpostiosoitetta asiakaspalveluun missään? Soittamalla peruminen ei jätä jälkiä, niin no no. Onko tosiaan näin hankalaksi tehty? Lisäksi ohjeet nettisivulla sanovat, että perumisohje tilausvahvistuksessa. Tilausvahvistuksessa puolestaan että nettisivulla. Aika pelleilyä ja tuollainen taitaa jo oikeuttaa jopa 12kk perumisaikaan, kun ohjeita ei ole olemassa. Kannattaa kiertää tällaiset firmat kaukaa.
 
Soittamalla peruminen ei jätä jälkiä, niin no no.
Voiko tässä tulla joku ongelma vai? Juuri oeruttiin tampereen energialle puhelimessa sopimus ja ei edes vahvistusta tule perumisesta kuulemma. Mutta ei käynyt edes mielessä, että tästäkin voisi joku ongelma tulla.
 
Ei kai muuta, kuin että jos ei ole tahallaan tai vahingossa peruttukaan siellä firmassa niin ei pysty todistamaan että teki peruutuksen.
 
Peruisin Vattenfallin kanssa tehdyn sopimuksen 14 päivän perumisajan puitteissa, mutta eihän niillä ole sähköpostiosoitetta asiakaspalveluun missään? Soittamalla peruminen ei jätä jälkiä, niin no no. Onko tosiaan näin hankalaksi tehty? Lisäksi ohjeet nettisivulla sanovat, että perumisohje tilausvahvistuksessa. Tilausvahvistuksessa puolestaan että nettisivulla. Aika pelleilyä ja tuollainen taitaa jo oikeuttaa jopa 12kk perumisaikaan, kun ohjeita ei ole olemassa. Kannattaa kiertää tällaiset firmat kaukaa.
Vattenfallin kanssa ainoa lomake peruutuksiin on Oma Vattenfall -tili ja sieltä löytyvä lomake. Sain peruttua sopparin ja tuli vahvistus, tosin vain aspan sanomana: peruttu on.
Peruutusvahvistusta harvemmin saa, mutta ainakin Datahubissa peruttujen soppareiden pitäisi näkyä ja tulevien, joista täälläkin tarjottu monia hyvään hintaan.
 
Nyt alkaa oleen PKS Priimassa jo passelia hintaa ja kohta vois kiinnittää syksyn ja ehkä talven 24

pks hinta.JPG

Laskin tuossa että oma kiinnityshinta joka oli jotain 5.9 tulee maksamaan jonkun 20 euroa enemmän syksylle maksimissaan.

Talven hinnan kanssa pitää kyllä olla paljon tarkempi sillä siellä pienetkin erot alkavat tuntumaan.
 
jep niin tekee ja meillä sähkölämmitteinen 70-luvun 200m2 talo varaavalla takalla , ensin meni 20,000kwh pari vuotta sitten josta putosi 15,000 ja nyt tavoite 12,000-13,000 kwh
 
Vaimoltasi kysytään että kohteeseen on sopimus olemassa. Ei voi laittaa uutta sopimusta. Mitä on tapahtunut?

Sitten vaimosi valehtelee ja tekee lievän petoksen. Tai olet rehellinen ja noudatat sopimuksia. Eli irtisanot oman sopparisi Helenin kanssa.
Ainakin Oomilla lukee sopimusehdoissa, että asiakas on velvollinen ilmoittamaan kaksi viikkoa ennen muuttoa ja irtisanomaan nykyisen sopparinsa. En toki tiedä miten tuota käytännössä kytätään, mutta olen kuullut et jollakin ei ollut onnistunut uusi soppari kun vanhaa ei oltu irtisanottu ensin.
Teillä molemmilla menee asiakkaat sekaisin. Se vanha asiakas on sen sopimuksen tehnyt ja ehdot sitovat häntä. Jos toinen henkilö, vaikka se vaimo, ottaa uuden sopparin, niin hän ei ole missään sopimussuhteessa vanhan sähköntarjoajan kanssa. Jos vanha yhtiö ei vapauta käyttöpaikkaa uuteen sopimukseen, he tekevät siinä virheen. Sähköyhtiöt kyllä mieluusti yrittävät näitä sopimuksia hämärtää "perheen" sopimuksiksi, mutta tämähän ei pidä millään tasolla paikkaansa. Toki varmaan olisi mahdollista laittaa sähkösopimukseen kahden henkilön nimet yhteisvastuullisesti, mutta itse en ainakaan tiedä näin tehdyn. Jolloin sopimus koskee yhtä henkilöä ja sähköyhtiötä, perheen toinen henkilö voi tehdä uusia soppareita itsenäisesti ilman huolta petoksesta tai muusta harmista.
 
Tuo PKS Priima kyllä vaikuttaisi varsin mielenkiintoselta tapaukselta. Nykyinen halpa sopimus kuitenkin loppuu vasta lokakuun puolen välin paikkeilla. Onko kellään kokemusta pystyykö syksyn hintaa kiinnittämään, vaikka nykyinen sopimus olisi vielä hetken voimassa?
 
Tuo PKS Priima kyllä vaikuttaisi varsin mielenkiintoselta tapaukselta. Nykyinen halpa sopimus kuitenkin loppuu vasta lokakuun puolen välin paikkeilla. Onko kellään kokemusta pystyykö syksyn hintaa kiinnittämään, vaikka nykyinen sopimus olisi vielä hetken voimassa?
Vasta vaihdoin itse Priiman ja alkamispäivä on 9.10, en pysty enää tätä syksyä kiinnittämään. Vuoden alusta onnistuu kiinnityksiä tekemään.
 
Peruisin Vattenfallin kanssa tehdyn sopimuksen 14 päivän perumisajan puitteissa, mutta eihän niillä ole sähköpostiosoitetta asiakaspalveluun missään? Soittamalla peruminen ei jätä jälkiä, niin no no. Onko tosiaan näin hankalaksi tehty? Lisäksi ohjeet nettisivulla sanovat, että perumisohje tilausvahvistuksessa. Tilausvahvistuksessa puolestaan että nettisivulla. Aika pelleilyä ja tuollainen taitaa jo oikeuttaa jopa 12kk perumisaikaan, kun ohjeita ei ole olemassa. Kannattaa kiertää tällaiset firmat kaukaa.

Vähän samoja ongelmia oli itsellä, kun puhelinpalvelussa ruuhkaa, chattilinkki hukassa ja tosiaan ei sähköpostiosoitetta missään. Oma Energia -tiliä en edes kokeillut, kun ei vielä ollut asiakasnumeroa edes olemassa. Selvisi kuitenkin asia sitten puhelimitse, mutta aika heikot yhteydenottokanavat kyllä tuon kokoisella puljulla.
 
Vasta vaihdoin itse Priiman ja alkamispäivä on 9.10, en pysty enää tätä syksyä kiinnittämään. Vuoden alusta onnistuu kiinnityksiä tekemään.

Itsellä kanssa Priima 1.12. lähtien. Ei näy kiinnityksissä syksyä 1.10.-31.12., mutta soitin tästä PKS:n Aspaan ja heidän mukaan joulukuun kiinnitys avautuu itselleni lokakuun alussa ja kiinnitys pitää tehdä (luonnollisesti) 30.11. mennessä.
Joten tuossa sinun tapauksessa arvelisin, että pääset ainakin marras-joulukuun kiinnityksiä katselemaan 1.10. alkaen.
 
Itsellä kanssa Priima 1.12. lähtien. Ei näy kiinnityksissä syksyä 1.10.-31.12., mutta soitin tästä PKS:n Aspaan ja heidän mukaan joulukuun kiinnitys avautuu itselleni lokakuun alussa ja kiinnitys pitää tehdä (luonnollisesti) 30.11. mennessä.
Joten tuossa sinun tapauksessa arvelisin, että pääset ainakin marras-joulukuun kiinnityksiä katselemaan 1.10. alkaen.
Onko tuossa PKS Priimassa aina se kuluvaikutus mukana? Eli kiinnitys ei ole mitenkään sitova vaan senkin hinta muuttuu oman kulutusprofiilin mukaan?
 
Tuo PKS Priima kyllä vaikuttaisi varsin mielenkiintoselta tapaukselta. Nykyinen halpa sopimus kuitenkin loppuu vasta lokakuun puolen välin paikkeilla. Onko kellään kokemusta pystyykö syksyn hintaa kiinnittämään, vaikka nykyinen sopimus olisi vielä hetken voimassa?
Et voi saada sopimusta PKS:lle ja tehdä kiinnityksiä niin kauan kuin nykyinen sopimus on voimassa.
Jos teet sopimuksen syyskuun aikana, niin käsittääkseni loppusyksyn eli marras-joulukuun hinnan pystyisit kiinnittämään lokakuun alusta alkaen, ehkä jopa sopimuksen alusta eli lokakuun puoliväli-31.10.
Aspasta saat varmaan tarkemman vastauksen tähän.
 
Onko tuossa PKS Priimassa aina se kuluvaikutus mukana? Eli kiinnitys ei ole mitenkään sitova vaan senkin hinta muuttuu oman kulutusprofiilin mukaan?

Kuten edellä todettiin, niin kuluvaikutus on mukana. Jos jaksa nähdä vaivaa, niin Fingridin palvelusta saa oman kulutuksen ulos ja liukurista näkee oman kuluvaikutuksen. Itselläni vaikutus oli talvella 2023 noin -0,1 c/kwh - +0,28 c/kWh riippuen kuukaudesta (vertasin joulu-huhtikuut).

Kiinnitys on sitova ja valitun kauden ajaksi solmit määräaikaisen sopimuksen PKS:n kanssa kun teet kiinnityksen. Sen päälle vielä tosiaan 0,45c/kWh + kulutusvaikutus
 
Onko kukaan perunut PKS:n kanssa sopimusta 14vrk etämyyntiperuutuksena tehtyään tuona aikana kiinnitykset? Eihän siinä pitäisi ongelmaa olla?
 
Jee, tänään pääsin lopulta yrittämään pankkitunnuksilla kirjautumista oma lumpeeseen ja riemu oli ylimmillään :giggle:

...kunnes tunnukset syötettyäni..
lumme.png

...täytyi vielä kerran mennä tarkistamaan jospa se kuitenkin olisi roskapostissa tms, tai ehkä lumpeella on sähköpostiosoitteeni väärin, eikä postit tule läpi. Läpi tulee, sieltähän löytyi mm. lumpeen eilen lähettämä email, eli ainakin sähköpostiosoite pitäisi heiltä löytyä. Vähän kyllä tuntuu jo vittuilulta...
lumme2.png

Kun kerran pankkitunnistukseen asti on päästy, niin ei voinut luovuttaa. Luova ratkaisu, eli kokeillaan luoda kokonaan uusi lummetunnus eri pankin tunnistautumisella ja käyttämällä eri emailia tunnusta luodessa. Tunnistuksen jälkeen aukesi tyhjä lomake, eli ei muuta kuin perustiedot sisään. Tässä vaiheessa tuli jo vähän voittajafiilis, kunnes "tallenna" napin painamisen jälkeen ruutuun ilmestyy pienellä punaisella fontilla...
lumme3.png

Huoh, uhosin elokuun alussa että enää en tuhlaa aikaa lumpeen aspaan, vaan että kkv olisi seuraava osoite. Kuitenkin tässä taas häntä koipien välissä jonotetaan että Noora tai Neea tai ehkä joku uusi lummetyttö pääsee sanomaan "asioiden olevan kunnossa" :hmm:

Kieltämättä vähän hymyilyttää muutenkin toi sivujen hierarkia. "Tarvitsetko apua?" linkkiä klikkaamalla pääsee kohtaan jossa pyydetään lummetunnusta. "Tunnistaudu pankkitunnuksilla" vaihtoehto taas kertoo että "Pankkitunnuksilla tunnistautumista varten sinulla tulee olla Lummetunnus." o_O
Perintäfirma vastasi tunnissa että perintä lopetettu ja asia on heidän ja Lumme energian välillä kuitattu maksetuksi. Lumme-chatissa lupaus että palaavat tuohon oma-lumme ongelmaan viimeistään seuraavana päivänä ei ihan vielä ole toteutunut. Kukaan ei ole ainakaan vielä muutamassa viikossa "palannut asiaan". Tuskin edes palaa. Chat-henkilö kyllä selvästi mietti ratkaisua ja ehdotti että palauttaisin salasanan. Homma meni vaikeaksi siinä vaiheessa kun yritin kertoa että olin ehkä tehnyt virheen omalumpeeseen rekisteröityessäni (firefoxiin tallennettu email oli jäänyt @googl.com eikä @google.com), mutta asiakaspalvelijan mukaan heillä lukee google.com. Varmaan ulkoistettu toi seuranta jotenkin muuten, eikä mitään universaalia yhteystietokantaa ole. Ala näistä sitten väittämään jonkun vuokratyöfirman välittämän ressukan kanssa.
 
Onko kukaan perunut PKS:n kanssa sopimusta 14vrk etämyyntiperuutuksena tehtyään tuona aikana kiinnitykset? Eihän siinä pitäisi ongelmaa olla?

Sopimusehdoissa lukee:
Asiakas voi sanoa sopimuksen irti kahden viikon irtisanomisajalla, mikäli asiakkaalla ei ole voimassaolevia hintakiinnityksiä. Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:n (PKS) osalta irtisanomisaika on yksi kuukausi vastaavin hintakiinnityksiä koskevin ehdoin.

Edit: Pätee normaali 14 pv etämyyntiä koskeva oikeus perua sopimus vaikka olisi mitä kiinnityksiä


https://www.pks.fi/sahkotarjoukset/kotiin/sahkotuotteet/priima-alykkaampi-sahko/priima-tuotekohtaiset-sopimusehdot/
 
Viimeksi muokattu:
On ongelma. Sopimusehdoissa lukee:
Asiakas voi sanoa sopimuksen irti kahden viikon irtisanomisajalla, mikäli asiakkaalla ei ole voimassaolevia hintakiinnityksiä. Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:n (PKS) osalta irtisanomisaika on yksi kuukausi vastaavin hintakiinnityksiä koskevin ehdoin.

https://www.pks.fi/sahkotarjoukset/kotiin/sahkotuotteet/priima-alykkaampi-sahko/priima-tuotekohtaiset-sopimusehdot/
Niin, normaalisti etämyynnin peruutusoikeuden mentyä ohitse. Voihan suoraan määräaikaisena sovitun sopimuksenkin perua alkamisesta 14vrk aikana.
 
Nyt alkaa oleen PKS Priimassa jo passelia hintaa ja kohta vois kiinnittää syksyn ja ehkä talven 24

pks hinta.JPG
Minullekin tulee "tappiota" tuohon syksyltä n. 20 euroa (kiinnitys 5,879) ja pörssin kautta mahd. enemmän, mutta voittaa kiinteän niin olen tyytyväinen. Nyt houkuttaisi jo talvi 2024, kun tippui
1695045566208.png
 
On ongelma. Sopimusehdoissa lukee:
Asiakas voi sanoa sopimuksen irti kahden viikon irtisanomisajalla, mikäli asiakkaalla ei ole voimassaolevia hintakiinnityksiä. Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:n (PKS) osalta irtisanomisaika on yksi kuukausi vastaavin hintakiinnityksiä koskevin ehdoin.

https://www.pks.fi/sahkotarjoukset/kotiin/sahkotuotteet/priima-alykkaampi-sahko/priima-tuotekohtaiset-sopimusehdot/
Tuo koskee aikaa, jolloin tuo 14pv on jo mennyt umpeen. Ei sitä etämyyntipykälää voi kiertää millään kiinnityksillä tms.
 
Tuo koskee aikaa, jolloin tuo 14pv on jo mennyt umpeen. Ei sitä etämyyntipykälää voi kiertää millään kiinnityksillä tms.
Jep. Soitinkin aiheesta PKS:lle, sopimuksen voi kyllä purkaa vaikka mitä olisi kiinnitettynä. Sitten vain pitää pikaisesti tilata uusi sopimus jostain. Täytyypä muutama päivä harkita.
 
Irtisanoin Turku energian 50 sakkomaksulla ja otin Lumpeen. Irtisanomiseen meni viikko. Ja olisi pitänyt heti seuraavana päivänä saada Lumpeen soppari voimaan. No sehän ei onnistunut niin meinasi tulla ensi kuun vaihteeseen useampi sähkötön päivä. Tänäön Lumpeen aspan kanssa junailtiin puhelimessa niin että uusi soppari tulee vaimon nimeen ja minulla valtuudet hoidella. Muuten ei ois kuulemma onnistunut. Eli aikamoista säätämistä kun irtisanoo sopparin.
 
Tuli äsken PKS Sähkönmyyntisopimuksen vahvistusilmoitus sähköpostiin, mutta tunnareita en muka pysty tekemään?

Herjaa, ettei löydy sopparia. Liekö vasta sitten huomenna olla aktiivinen?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 067
Viestejä
4 863 072
Jäsenet
78 519
Uusin jäsen
jooo_o

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom