Jos puhelimessa kaupataan ”päivitystä” määräaikaiseen sopimukseen tällaisessa tilanteessa, kuluttajan on tietenki oltava erittäin tarkkana, ettei muita sopimusehtoja mennä muuttamaan. Mutta tarkasti ne sopimukset pitäisi lukea muutenkin, eikä vain poikkeustilanteissa. Perusajatuksena minusta tällainen Välkyn kaltainen tuote olisi oikein tervetullut, enkä ymmärrä pohjatonta negatiivisuutta.
Niin, siis Värehän tosiaan esim. tänne kaupitteli juurikin tällaista "päivitystä" vanhaan n. 4snt/kWh soppariin tämän Välkyn kanssa. Eivätkä suostuneet toimittamaan sopimusehtoja etukäteen minnekään tutustuttavaksi, eikä niistä aiemmin ollut heidän sivuillansakaan mitään avattuna tarkemmin. Sitä voi sitten miettiä että mistä kumpuaa negatiivisuus jos vanhoja soppareita yritetään päivittää ilman että uusiin ehtoihin olisi edes mahdollista tutustua ennakkoon.