Väre tainnut ulkoistaa puhelinmyyjät. Jos ne lähettää sulle ehdot tai sopimusehdotus ja lähetät sen takaisin suoraan Väreelle tai soitat sinne niin puhelinmyyjän provikat voi jäädä pois, siksi ne väkisin haluaa tehdä kaupat puhelimessa.
Itse soittaisin Väreelle tai pistäisin reklamaatio vetämään. Onhan se nyt vähintään hämärää että ehdot ei saisi nähdä ennen kaupantekoa.
Sitten itse tuotteeseen. Värellä on Välkky niminen sopimustyyppi. Se on määräaikaisen ja pörssisähkön hybridi. Kulutusvaikutus on muistaakseni pörssin keskihinta (kuukauden) ja sinun oma toteutuneen pörssihköhinnan erotus. Siis, se keskihinta mitä olisit maksanut jos olisit käyttänyt pörssisähköä. Eli pörssihinnat painotettu sun kulutuksella.
Esimerkiksi kun nyt pörssin keskihinta on noin 30 senttiä, jos olisit käyttänyt sähkö vain ne yöt lin oli halpaa, jasun toteutunut keskihinta olisi siten 10 senttiä, lulutusvaikutus olisi -20 senttiä.
Jos mitenkään voit ajoittaa kulutuksesi että toteutunut hinta jäisi alle pörssin kuukauden keskihintaa, tämä vären kulutusvaikutuksenlisääminen vanhaan 4 sentin sopparille olisi lottovoitto, koska yllä olevan esimerkin mukaan maksaisit sitten -16 senttiä per kWh.
Tämän takia epäilen että tämä tarjous ei nyt voi olla niin hyvä että vanhaan soppariin laitettaisiin vain kulutusvaikutus päälle samanlaisena kun se on välkky sopimuksessa. Eli senkin takia väreelle nyt viestiä että ne seöventäisi tätä juttu.
Toisaalta työpaikkani sähkölaskut ollut miiinusmerkkisiä keväältä asti, ei väre täysin vieras tällaisille pelille olisi... Mutta haisee kyllä oudolta että jälkeenpäin antaisi sulle mahdollisuuden saada rahaa takaisin.