Millä tavalla pörssisähkö on ollut ongelmallinen? Meillä on sähkölämmitteinen rivitalo n. 18000 kWh:n vuosikulutuksella ja tämän vuoden alusta keskihinta on ollut 14,9 snt/kWh. Elokuun lukemat olivat seuraavat:Itse veikkaan, että pörssisähkön piikit ja täten keskihinta tulee olemaan todella kallis syksyllä ja talvella, kalliimpi kuin tuo Kokkolan Energian 0,46c/kwh olisi ollut. Ehkä. Ei tässä taida oikein olla enää muita toistaiseksia olevia vaihtoehtojakaan? Kaikkien hinnat noussee elokuussa sinne 50 sentin tienoille.
No ainakin päätöksen tekeminen helpottui siinä mielessä, ettei tarvitse enää edes miettiä, pitääkö Kokkolan Energiaa, kun potkivat pois. Kaipa täälläkin siis kallistuu kelkka Enefitin puolelle... muut vaihtoehdot liian kalliita tässä vaiheessa. Pörssisähkö jos oli jo viime talvella ongelmikas, voin vain kuvitella mitä se tulee olemaan tänä talvena.
Itse en oikein usko, että kovin helposti pystyy tuon Enefitin määräaikaisen purkamaan myöhemmin, joten tässä tulee sitten lukittua kallis sähkö 2 vuoden ajalle. Ellei sitten ne 500 ja 800 euron purkumaininnat pidä paikkaansa. Tuli vähän sellainen fiilis, että olivat pikapäissään keksineet vastaavan purkuviritelmän, mitä Helenillä on, koska asiakaspalvelu ei ainakaan tämän foorumin viestien perusteella ollut ihan yhtenäinen vastauksissaan.
Valittu jakso 1.8.2022 - 31.8.2022
Kulutus: 488 kWh Kustannukset: 142,80 € Keskihinta: 26,50 snt/kWh
Pysyn jatkossakin pörssisähkössä, sillä en usko, että keskipitkällä aikavälillä sähköyhtiöiden toiminta on tappiollista. Nyt tulee monelle yhtiölle takkiin, ja se tullaan kompensoimaan nyt ja tulevaisuudessa solmittavilla sopimuksilla ja hinnantarkistuksilla. Minä en ajatellut osallistua tappioiden maksamiseen.