Nyt kun kysyit niin: itse olen vain laskenut että tekemällä kerralla hieman pidemmän sopimuksen säästän sitten mielenrauhassa, tässä esimerkkejä:
1)
Sopimus alkaa
16.2.2018
Sopimus voimassa
30.11.2019 saakka
Fortum Markets Oy
Fortum Vakaa 100 % Vesisähkö
• Perusmaksu 0 e/kk
• Energia 4,14 c/kWh
Hinnat sisältävät ALV 24 %
2)
Uusi sähkösopimus
Yhtiön nimi: Vattenfall Oy
Sähkötuote: Ilmasto Mix 24 kk
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 24 kuukautta
Ympäristömerkintä: -
Perusmaksu: 0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleissähkö: 5,05 snt/kWh (sis. alv 24%)
3)
Nykyinen:
Yhtiön nimi: Lumme Energia
Sähkötuote: Vuosi Lumme
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 24 kuukautta
Perusmaksu: 0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleisenergia: 4,95 snt/kWh (sis. alv 24%)
Kesto: 30.11.2021 - 30.11.2023
Tuossa kolme viimeisintä käytössä ollutta / nykyistä (vaikka tuossa onkin pieni virhe, se alkoi vasta 1.12 eikä 30.11 mutta otin tuon virallisesti sopimuksesta mihin olivat vain typonneet päivämäärän).
Eli tärkeimmät itselleni ovat seuraavat: EI kuukausi maksua (eli 0€) ja mieluusti noin / alle 5snt / kWh. Bonusta toki jos vesi, ilma tms. puhtoinen energia mutta ei siitä nyt erikseen ala extroja makselemaan kun samoja johtoja pitkin ne tulevat kuitenkin eikä eroa naapurin "likaiseen" energiaan näe ainakaan paljaalla silmällä...
Toki jos haluaa itseään ruoskia näkee milloin olisi kannattanut ottaa se sopimus (jälkikäteen) että olisi saanut noin 3snt / kWh ja ketjuttaa vähintään 3 vuodeksi mutta jos haluaa päästä vähällä kuten itse tekee vain noin ja yleensä kesä-elokuun aikoihin katselen noita ja haen seuraavan tarjouksen vaikka tuo virallisesti loppuukin vasta marraskuun lopulla, esim. tuo nykyinen Lumme Energian sopimus, sovin samalla myös porukoilleni sen ja heillä se alkaa 22.3.2022 vaikka samana päivänä (30.7.2021) nuo tilaukset tein ja solmin.