Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Vattenfallin pörssi menossa umpeen ja tarjoavat ryöstöhintaista 0,5c/kWh + 4,95e pörssisähkösopparia tilalle.

Mistä halvin pörssi nyt? Itse löysin halvimman tähän astisista 0,4c/kWh + 0e/3kk, jonka jälkeen 1,74e/kk

Vattenfallin pörssi menossa umpeen ja tarjoavat ryöstöhintaista 0,5c/kWh + 4,95e pörssisähkösopparia tilalle.

Mistä halvin pörssi nyt? Itse löysin halvimman tähän astisista 0,4c/kWh + 0e/3kk, jonka jälkeen 1,74e/kk

Helen-Lumme-Vattenfall, aina jollain 6kk kuukausi maksuton pörssi kamppis päällä joten vaihtelee noiden välillä.

Hinnat senku nousee juuri kun parin viikon päästä voisi alkaa ettimään uutta sopimusta kesäkuun lopussa päättyvän tilalle.
Vihreä älyenergia:
12kk 7.41snt -> 7.99snt
24kk 7.28snt -> 7.79snt
Tämä on ollut trendi viimeiset 2 vuotta kun yrittänyt hyvää kiinteää määräaikaista löytää. Parhaat tarjoukset tulee helmikuussa kuten nyt Helenin 6,55snt 30.9.26 kampanja. Viime vuonna se oli Tampereen energian 7,8snt Mitä lähemmäksi kesää mennään pitkät sopimukset alkaa nousta ja 6kk sopimukset alkaa nousemaan heinäkuun paikkeilla.

Hmmm, pitäisköhän tuota koittaa. Eivät siis (ainakaan vielä) yrittäneet laskuttaa mitään määräaikaisen irtisanomisesta? Toisaalta mikä se lasku voisi olla, kun tällä hetkellä tarjolla olevat Väreen määräaikaiset ovat about samanhintaisia (tai halvempia), joten velotettavaa erotusta ei pahemmin voi olla, mutta mistä näistä aina tietää mitä yrittävät :) Sopimussakkokin olisi aika mielenkiintoinen, kun kuitenkin jatkat saman osapuolen kanssa sopimuksella. Ts. ymmärtäisin, jos sieltä tulisi viesti, että ei onnistu, mutta ylimääräinen lasku olisi kyllä kyseenalainen ainakin ilman mitään varmistusta.

Edit: Pistin kans kokeiluun, katsotaan miten käy.
Kerrohan sit miten kävi. Voisi itekin harkita hyppäämistä Väreelle pörssiin huhtikuussa samasta sopimuksesta jos onnistuu noin helposti ilman sanktioita.

Kokeile vaihtaa lumme-energian kuukausimaksuttomaan pörssiin. Todennäköisesti saat jatkoa Vattenfallille winback soittona.

Väreellähän on tällä hetkellä 0e / 6kk (kts. kuva alla) ja itse sain Vattenfallille ketjutettua uuden 0e / 6kk toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, kun vaan tein tilauksen nettisivuilta ja laitoin sen alkamaan siitä kun edellinen kuukausimaksuton jakso päättyy.

1742486852025.png

Statistiikka

Viestiketjuista
272 061
Jäsenet
76 836
Uusin jäsen
luca63636

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom