Ei ole kristallipalloa mutta valistunut arvaus minkä perusteella solmin oman sopimukseni on seuraava:
- Hyväksyin 3,99€/kk sopimuksen koska: vaikka varmaan vuosikymmen on menty ilman kuukausimaksuja nyt näyttää tilanne olevan se että ilman ei sopimusta saa. Luultavasti sama tilanne myös ensivuoden aikana.
- Hyväksyin 8.1 senttiä kWh 24kk sopimuksen koska ajattelen että hinnat luultavasti nousevat talveksi (nyt jo alkaneet nousta kkun katselee että
Sähkön hintavertailu <= Lumme Energian 24kk sopimus olisi 8.85 snt/kWh + 3,99€/kk tai jotain jousto/hybridi tms. missä se hinta sitten vaihtelee kuitenkin mitä en halua) lisäksi olen aika varma että ei se ensivuoden kesälläkään vielä paljoa alle 7 sentin kWh voi mennä.
Eli JOS olen väärässä ja ensivuoden kesällä saa taas 0€/kk ja alle 5snt/kWh sopimuksia niin takkiin tulee tuo 3,99€/kk + 3 snt/kWh. Mutta jos ensivuoden kesällä tarjoukset ovat kuten epäilen luokkaa 3,99€/kk ja jotain 7snt/kWh ei se niin paljoa haittaa vaikka olisinkin silloin maksanut "ylihintaa" talven hintojen varmuudesta tuon ~1snt/kWh seuraavaa vuotta ajatellen.
Koska niin olen tehnyt joskus aiemminkin, kun on tullut black friday 3,99snt/kWh tarjouksia olen itse mennyt jollain kesällä solmitulla sentin kalliimmalla enkä niin stressannut siitä.
Lisäksi olen seurannut pörssisähkön hintaa nyt mikä mielestäni antaa aika hyvää osviittaa jo tulevasta talvesta jos tulee jotain yllätyksiä, kuten ettei tulekaan leutoa talvea tms, tuosta käppyrästä täytyy myös muistaa että siihen tulee päälle sitten se palvelun tarjoajan oma siivu vielä eli kukaan tavallinen kuluttaja ei sitä tuohon allaolevaan hintaan saa. (Esim. Kokkolan Energian sinänsä halpa pörssisähkö tarjous on Energiamaksu 0,54snt/kWh + 2,5€/kk eli juuri NYT se hinta olisi siis 19,75kWh + 2,5€/kk *
Hinta vaihtelee referenssihinnan mukaan. Myyjä voi vaihtaa marginaalia kuukauden kuluttua ilmoituksen lähettämisestä. ):