- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 471
Löytyi työpaikan henkilöstöetuna, ei julkisesti tarjolla.
Jos siinä ei ole muita kuluja ja tuo hinta pysyy koko 2 vuoden ajan, niin loistotarjoushan se on. Ota pois.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Löytyi työpaikan henkilöstöetuna, ei julkisesti tarjolla.
Meinattiin perseellemme lentää kun tuli kans Lumolta samanlainen lasku.Meni viime kuussa Lumon pörssisähkö yli 12 snt/kWh. Sähkölasku oli pikkasen päälle 100e ja siihen siirrot päälle. Otinpa Kokkolan Energialta toistaiseksi voimassaolevan sopparin 5,76 snt/kWh ja 2,65 e/kk
Miksei se onnistunut? 14 päivää se odotusaika on ennen siirtymistä uuteen jos ei mitään määräaikaista ole.mulla on nykyisessä ollut jo vuoden toistaiseksi oleva sähkösoppari ja yritin vaihtaa toiseen mutta siirto ei kuulemma onnistu ? eikö tuo toistaiseksi nimenomaan sitä tarkoita että voi vaihtaa kun lystään (14 vrk irtisanomusajalla)?
mulla on nykyisessä ollut jo vuoden toistaiseksi oleva sähkösoppari ja yritin vaihtaa toiseen mutta siirto ei kuulemma onnistu ? eikö tuo toistaiseksi nimenomaan sitä tarkoita että voi vaihtaa kun lystään (14 vrk irtisanomusajalla)?
Ei sinun mitään tarvitse "liittää". Ilmoitat nykyiselle, että irtisanot sopimuksen ja sovit uuden kanssa alkamisen sinne seuraavalle päivälle, kun nykyinen loppuu.en ole siirtoyhtiötä vaihtamassa tietenkään vaan sähkönmyyntiä koskevaa sopparia. no maanantaina aspaan viestiä ja liitän siihen tuon uuden sähkönmyyjän viestin mukaan. (btw,laitoin vielä 15 päivän päähän tuon siirronajankohdan eli siitäkään ei ole kiinni.)
Ei sinun mitään tarvitse "liittää". Ilmoitat nykyiselle, että irtisanot sopimuksen ja sovit uuden kanssa alkamisen sinne seuraavalle päivälle, kun nykyinen loppuu.
päivitystä tähän juttuun: uutta sopparia ei voida tehdä, tarkista nykyinen sopimustilanteesi sähkönmyyjältä. asia tarkistettu NGE:n omilta sivuilta missä sopparissa lukeeVielä helpommalla pääsee kun tekee uuden kanssa sopimuksen ja sopii että ne hoitaa irtisanomisen
Haiskahtaa pahasti et toimivat epärehellisesti.Puhelin Aspa heillä nurin ja muutama viesti lähetetty jo, ei vastausta.
pitänee varmaan odotella ja toivoo parempaa päivää ennenkuin menettää hermonsa!
Tee nyt niinkuin sinulle on neuvottu. Irtisanot nykyisen ja teet uuden firman kanssa sopimuksen, joka alkaa seuraavana päivänä. Ei ole rakettitiedettä tämä.päivitystä tähän juttuun: uutta sopparia ei voida tehdä, tarkista nykyinen sopimustilanteesi sähkönmyyjältä. asia tarkistettu NGE:n omilta sivuilta missä sopparissa lukee
Sopimus luotu:
1.8.2020
Päättyy:
Voimassa toistaiseksi
Puhelin Aspa heillä nurin ja muutama viesti lähetetty jo, ei vastausta.
pitänee varmaan odotella ja toivoo parempaa päivää ennenkuin menettää hermonsa!
Haluatko kertoa vielä miten se tehdään kun ei saa asiakaspalvelua kiinni?Tee nyt niinkuin sinulle on neuvottu. Irtisanot nykyisen ja teet uuden firman kanssa sopimuksen, joka alkaa seuraavana päivänä. Ei ole rakettitiedettä tämä.
Haluatko kertoa vielä miten se tehdään kun ei saa asiakaspalvelua kiinni?
Ongelmahan ei nyt ollut tuo mitenkään. Ongelma oli se että uusi yhtiö ei suostunut tekemään sopimusta, koska vanha soppari jumissa. Se nyt on aivan sama mitä sen entisen kanssa taustalla pelailee (saamatta sinne oikeaa yhteyttä ja mitään lisätodisteita aiheeseen), kun se ei auta sitä uuden tekemistä tässä tilanteessa.Sopimuksen irtisanominen
Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen irtisanominen Toistaiseksi voimassa oleva sopimus loppuu, kun jompikumpi sopimuksen osapuolista on irtisanonut sen. Irtisanomisen voi yleensä tehdä milloin…www.kkv.fi
Tekee irtisanomisilmoituksen kirjallisena ja tilaa uuden sähkösopimuksen alkamaan seuraavana päivänä. Kirjallisesti toimitettu irtisanomisilmoitus pätee.
Uudelle sähkönmyyjälle voi ilmoittaa irtisanoneensa sähkösopimuksen. Jos vanha yrittää jatkaa laskuttamista, niin kiistää laskut.
Sanoo sopparin irti ja jos sähkö ei katkea sovittuna päivänä niin reklamoi kaikista sen päivän jälkeen tulleista maksuvaatimuksista?Ongelmahan ei nyt ollut tuo mitenkään. Ongelma oli se että uusi yhtiö ei suostunut tekemään sopimusta, koska vanha soppari jumissa. Se nyt on aivan sama mitä sen entisen kanssa taustalla pelailee (saamatta sinne oikeaa yhteyttä ja mitään lisätodisteita aiheeseen), kun se ei auta sitä uuden tekemistä tässä tilanteessa.
Ainoa apu neuvoistaisi voisi olla että koittaa sanoa uudelle yhtiölle että on tosiaankin irtisanonut sen kirjallisesti, mutta ei vaan saa sinne yhteyttä puhelimella tai sähköpostilla. Jos uuden case etenisi sitten.
No mut eihän niitä laskujakaan tule jos sähköt on poikkiJos kumminkin löytyisi turvallisempia keinoja kuin laskujen kiistäminen. Ei tunnu kovin mielekkäältä jos jossain vaiheessa joutuu tappelemaan käräjillä sähkölaskuista. Joihin valmistautuminen sähköttömässä kämpässä hieman epämukavaa.
Just näin. Ikinä en ole irtisanonut sähkösopimusta vaan uusi yhtiö on hoitanut homman. Tämä useita kertoja.Vielä helpommalla pääsee kun tekee uuden kanssa sopimuksen ja sopii että ne hoitaa irtisanomisen
Pojat nyt ilmeisesti tahallaan ei ymmärrä et nykyinen sähkönmyyjä syystä X pistää siirrossa hanttiin. En itsekään ole koskaan vastaavaan tilanteeseen joutunut, mutta internet kertoo joidenkin sähkön myyjien toimivan näin.Just näin. Ikinä en ole irtisanonut sähkösopimusta vaan uusi yhtiö on hoitanut homman. Tämä useita kertoja.
Lähetä se irtisanomisilmoitus sekä vanhalle, että uudelle toimittajalle. Samaan kirjeeseen laita kopio tehdystä sopimuksesta. Tiedä auttaako mutta...Ainoa apu neuvoistaisi voisi olla että koittaa sanoa uudelle yhtiölle että on tosiaankin irtisanonut sen kirjallisesti, mutta ei vaan saa sinne yhteyttä puhelimella tai sähköpostilla. Jos uuden case etenisi sitten.
Pojat nyt ilmeisesti tahallaan ei ymmärrä et nykyinen sähkönmyyjä syystä X pistää siirrossa hanttiin. En itsekään ole koskaan vastaavaan tilanteeseen joutunut, mutta internet kertoo joidenkin sähkön myyjien toimivan näin.
Jos taloudesta löytyy toinen täysi-ikäinen niin tekee uuden sopimuksen tämän nimiin. Kohteeseen tulee uusi verkkopalvelusopimus ja tämän myötä vanha myynti- ja verkkopalvelusopimus katkeavat ilman yhteydenottoa nykyiseen myyjään. Samalla keinolla on mahdollista vaihtaa määräaikainenkin sopimus.
Kirjattu kirje vastaanottajan kuittauksella voisi kenties auttaa, tosin maksaa aika paljon. Tai yhteydenotto kuluttajaneuvontaan.
Päteekö tämä kaikkiin määräaikaisiin sähkösopimuksiin ? Eli onnistuuko näin lopettaa määräaikainen voimassa oleva sähkösopimus ?Jos taloudesta löytyy toinen täysi-ikäinen niin tekee uuden sopimuksen tämän nimiin. Kohteeseen tulee uusi verkkopalvelusopimus ja tämän myötä vanha myynti- ja verkkopalvelusopimus katkeavat ilman yhteydenottoa nykyiseen myyjään. Samalla keinolla on mahdollista vaihtaa määräaikainenkin sopimus.
Päteekö tämä kaikkiin määräaikaisiin sähkösopimuksiin ? Eli onnistuuko näin lopettaa määräaikainen voimassa oleva sähkösopimus ?
Jos taloudesta löytyy toinen täysi-ikäinen niin tekee uuden sopimuksen tämän nimiin. Kohteeseen tulee uusi verkkopalvelusopimus ja tämän myötä vanha myynti- ja verkkopalvelusopimus katkeavat ilman yhteydenottoa nykyiseen myyjään. Samalla keinolla on mahdollista vaihtaa määräaikainenkin sopimus.
Eli tarkennetaan vielä kysymystä. Meillä vaimon nimissä 7/2022 asti voimassa oleva määräaikainen sähkösopimus. Loppuuko tämä sopimus määräajasta huolimatta ilman mitään ongelmia ja kyselyitä vanhalta sopimuksentuottajalta jos minä itse solmin toisen yhtiön kanssa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen samaan osoitteeseen ?Kyllä pätee ja kyllä onnistuu.
Eli tarkennetaan vielä kysymystä. Meillä vaimon nimissä 7/2022 asti voimassa oleva määräaikainen sähkösopimus. Loppuuko tämä sopimus määräajasta huolimatta ilman mitään ongelmia ja kyselyitä vanhalta sopimuksentuottajalta jos minä itse solmin toisen yhtiön kanssa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen samaan osoitteeseen ?
Huomiona, että sun pitää tehdä sopimus muuttajana, eli ikään kuin muuttaisit uuteen asuntoon.Eli tarkennetaan vielä kysymystä. Meillä vaimon nimissä 7/2022 asti voimassa oleva määräaikainen sähkösopimus. Loppuuko tämä sopimus määräajasta huolimatta ilman mitään ongelmia ja kyselyitä vanhalta sopimuksentuottajalta jos minä itse solmin toisen yhtiön kanssa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen samaan osoitteeseen ?
Kannattaa oman juristin kanssa olla ensin yhteydessä nykyiseen myyjään ennen kuluttajaneuvonnan yhteydenottoa.
päivitystä tähän juttuun: uutta sopparia ei voida tehdä, tarkista nykyinen sopimustilanteesi sähkönmyyjältä. asia tarkistettu NGE:n omilta sivuilta missä sopparissa lukee
Sopimus luotu:
1.8.2020
Päättyy:
Voimassa toistaiseksi
Puhelin Aspa heillä nurin ja muutama viesti lähetetty jo, ei vastausta.
pitänee varmaan odotella ja toivoo parempaa päivää ennenkuin menettää hermonsa!
Tee nyt niinkuin sinulle on neuvottu. Irtisanot nykyisen ja teet uuden firman kanssa sopimuksen, joka alkaa seuraavana päivänä. Ei ole rakettitiedettä tämä.
Kuluttajamies ei tarjoa sähkö- eikä tietoverkoissa r/woosh-palvelua.Miksi ?
Miksi eka juristiin eikä kuluttajamieheen ?
Meinaatko että se juristi ilmaiseksi koittaa saada katkastua sähkösopparin ?
Vielä helpommalla pääsee kun tekee uuden kanssa sopimuksen ja sopii että ne hoitaa irtisanomisen
Just näin. Ikinä en ole irtisanonut sähkösopimusta vaan uusi yhtiö on hoitanut homman. Tämä useita kertoja.
Pojat nyt ilmeisesti tahallaan ei ymmärrä et nykyinen sähkönmyyjä syystä X pistää siirrossa hanttiin. En itsekään ole koskaan vastaavaan tilanteeseen joutunut, mutta internet kertoo joidenkin sähkön myyjien toimivan näin.
Ilmeisesti kyseessä nämä erään henkilön hämäräfirmat jotka pistää hanttiin??? eikös ne ole nyt viranomaisten selvityksessä? Aika paljon kertoo firman nimi ja googlen setä löytää nopeasti lisää tietoa kun selvittää etukäteen näitä huijareita. Edelleen sanon että ei ikinä ole ollut ongelmia siirron kanssa. Seuraava selvitys itsellä parin kuukauden päästä edessä.
PS. kerro ihmeessä mistä firmasta kyse muillekin
Kuluttajamies ei tarjoa sähkö- eikä tietoverkoissa r/woosh-palvelua.
No eikös r/woosh ole kaikilla itseään kunniottavilla, trenditietoisilla jupeilla kielen päällä? Pitää elää ajan hermoilla ja kloussata sitsyeissönit!Oli kyllä niin hieno sana etten ymmärrä, ja googlekin tarjoaa vain niken tuotteita
Nopeasti kun selasin muutaman päivän jakson sähkön spot hintoja ja verta sinne niitä viime vuoden hintoihin aika pienet ovat erot.. Tällä hetkellä vuorokauden korkeimmat ovat piikkinä selvästi yli viime vuoden, taas yön alimmat ovat alle..
En jaksanut mitään pitkän ajan vertailua ruveta tekemään.. Mutta ihan vaan huomio kun puhutaan reilusti nousseista hinnoista.
Itsellä ihan sama tilanne. Vanha soppari päättyy helmikuussa ja uusi tarjous oli tuo 6,69c/kWh ja 1,99€/kk, siis Lumme 24kk. Soittelin ja yritin tinkiä edes kk-maksut pois, mutta ei mitään reagointia. Joskus aikoinaan sain näiden kilpailluttajien kautta selkeästi halvemman ja kuukausimaksuttomaton tarjouksen muistaaksi entiseltä Loisteelta. Käytin jo tänään aika tovin työajasta näiden parissa, mutta nyt ei kyllä parempaa tullut vastaan. Tämä on kuitenkin huonoin mahdollinen vuodenaika tehdä pitkiä sopimuksia, niin taidan siirtyä alkutalven ja kevään ajaksi toistaiseksi voimassa olevan sopparin piiriin ja sitten kesällä tutkia tilannetta uudestaan.Itse yritin kysellä vastaavan perään.... minulla siis myös tällä hetkellä Lumpeen 3,99c/kWh tarjous joka on voimassa tuonne helmikuun alkuun -22...
Lumpeelta tuli kuitenkin tarjous sopimuksen uusimisesta tuosta samaisesta Vuosi Lumme 24kk... hintana 6,69c/kWh aja 1,99€/kk......
Soittelin vielä Lumpeelle ja kyselin että löytyisikö tännepäin myös tuollainen parempi tarjous, mutta ei puhettakaan.... se on kuulemma ollut henkilökohtainen tarjous vaan sinulle?!?
Aika mielenkiintoista kun kuitenkin samanlaisesta sopparista ollaan jatkamassa samanlaiseen... ainoa ero kaiketi sitten tuo että minun nykyinen sopimus päättyy noin kuukausi tuon jälkeen...
No aikaa on ja voihan sitä toivoa että alkuvuodesta hinnat vaikka vahingossa alkaa menemään taas alaspäin...
Mielenkiintoinen ratkaisu.Huonoon väliin päättyy vanha 2v määräaikanen soppari: 5,8snt/kwh/1,25€kk. Tarjosivat jatkoon 7,8snt/kwh/1,25€kk (2v) jonka hyväksyin. Oma kulutus sen verran pieni ettei tuo juuri vaikuta laskuun.
Tuleepahan tuettua paikallista sähköyhtiötä.