Elikkäs tuli ostettua käytettynä Amazon Kindle 3, 7th Generation. Ongelma nyt on, että en saa noita kirjoja tuonne näkyviin mitä mulla on tuossa pari hankittuna. Olen yrittänyt fyysisesti siirtää tietokoneen kautta ja sitten suoraan emailin kautta (olen Amazonin sivuilta hyväksynyt lähettäjän osoitteen, että kirja ei jää matkalle), silti mitään ei tule mun Kindleen asti näkyviin. Missähä nyt prakaa?
Oletko jo ladannut Calibren? (
calibre - Download calibre )?
Yritä seuraavaa:
1) avaa tietokoneesi
2) lisää Kindle USB:n kautta tietokoneeseesi siten että se tulee näkyviin tietokoneeseen liitettynä laitteena, mutta älä turhaan avaa sitä
3) avaa calibre
4) Rakenna itsellesi calibre kirjasto (Lisää kirjoja => lisää kansioista ja alikansioista) tai lisää edes muutama kirja mitkä haluat siirtää calibreen
5) valitse "kirjasto" siellä olevista kirjoista se minkä haluat kindleen ja paina "Laitteeseen lähettäminen" minkä jälkeen calibre luultavasti kysyy "Auto convert the following books before uploading to the device?" jos kirja on esim. EPUB muodossa. Vastaa siihen "Kyllä" ja näet oikealla alhaalla "Työt" kohdassa pyörivän ikonin sekä numeron mikä näyttää töitä mitä tehdään (kirjoja mitä siirretään kirjanlukulaitteeseesi calibren kirjastostasi)
6) Kun tuossa "työt" kohdassa lukee tasaisesti "0" voit vielä painaa siitä ja saat auki valikon mistä näkee mitä on tehty luokkaa: "get device information, set library information, get list of books on device, lähetä 0 kirjaa laitteelle, lähetä metatiedot laitteelle, convert book 1 of 1 (kirjan nimi), lähetä yksi kirja laitteelle: (kirjan nimi), lähetä metatiedot laitteelle"
7) poista kindle tietokoneestasi, sulje Calibre
8) avaa kindle, valitse uusi kirjasi ja aloita lukeminen (jos kindle ei tahdo heti aueta odota hetki pitäen virtanappia pohjassa ja sinulle tulee valikko missä kysytään haluatko käynnistää laitteen uudestaan vai mitä ja valitse vaan channel niin pääset päänäkymään ja valitsemaan kirjan).