Muistelen että akku lentämisen sähköistämisessä se suurin haaste.
muutamia ongelmia
- Paino
- Kustannukset
- Lataaminen
Kokokaan ei ole ongelmaton, ja tegnologiat missä sekä painoa ja missä kokoa pienennetään ei mene aina yksiin.
Akkuissa on myös omat riskinsä vs polttoaineet.
Jos sähköistymisen tavoite on päästövähennykset, niin kilpailia on puhtaa polttoaineet.
350km toimintamatka reserveillä rittää joillekkin reiteille, lähinnä nämä vesistöjen ylitykset lyhyillä matkoilla. Kehityshankkeita ollut ja vielä ei ole saavutettu sitä tasoa. Kilpailia niissäkin on puhtaat polttoaineet.
Ketjun alkupuolella nähtiin jotain etuja sähköstä, niin niiden etujen saavuttamiseksi ei kannata rajata energian varastointi tapaa akkuihin. Jos taasen sähkössä ei ole riittävästi etuja, vaan haetaan ilmasto juttuja, niin sitten ei kannata rajoittua sähköön. Nuo vety keskusketelut, niin onko tehokkain tapa sähkö, vai jalostaa vedystä polttoaineita, tai polttaa suoraa (ei vetykenno)