Sähköinen matkustajalentokone...missä ne viipyy ?

Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
1 108
Alice (Eviation) on keskeytetty samoin saksalainen Lilium on kuopattu.


Lilium proto syttyi tuleen ja sitten pian loppui rahoitus.


Ainoa joka vielä etenee lienee Heart Aerospace Ruotsista.


Onko kyse kyvyttömyydestä nähdä asiat uudella tavalla...outside the box ?

Sähköllä on kuitenkin kierretty maapallo ympäri ilman välilaskua...ja lennetty yli 500 km/t nopeudella.

Missä mättää ? Akuistako tämä nyt edelleen haraa ?

------


Spirit of Innovation liikkuu 555.9 km/t

 
Viimeksi muokattu:
Ne viipyy akkujen huonossa paino/energia suhteessa..
Oletko täysin varma ? Yritetäänkö ehkä liikaa...mitä järkeä on yrittää tehdä VTOL ja STOL koneita koska ne syö eniten tehoa akuista.

airflow.jpg


Jospa pitäisi sulkea silmät kunnolla ja avata ne uudestaan ?

Wright Flyer lensi 13 hv moottorilla.



0,23 hv teholla lennettiin jo 80 -luvulla 99 km.

 
Katsoppa, paljonko kulkee auto :
a) Kilolla sähköakkuja
b) Kilolla fossiilista polttoainetta.

Huomaat, että nykyakkujen paino / energiasuhde on erittäin kehno.

Lentokoneissa tuop paino on vielä erittäin oleellinen asia, joten ei tarvitse ihmetellä, missä ne akkkukoneet viipyvät.

Lisäksi:
Hätätilanteessa voidaan dumpata miltei kaikki polttoaine ja tehdä hätälasku ja ehkä selvitä. Akut taas: Niistä ei voida purkaa varausta ja jos ja kun varausta on reippaasti jäljellä, kun rysähtää, niin sen pahempi tuho.. akkuja on myöskin paha mennä tiputtamaan koneesta, tulee alhaalla rumaa jälkeä..
 
Katsoppa, paljonko kulkee auto :
a) Kilolla sähköakkuja
b) Kilolla fossiilista polttoainetta.

Huomaat, että nykyakkujen paino / energiasuhde on erittäin kehno.

Lentokoneissa tuop paino on vielä erittäin oleellinen asia, joten ei tarvitse ihmetellä, missä ne akkkukoneet viipyvät.

Lisäksi:
Hätätilanteessa voidaan dumpata miltei kaikki polttoaine ja tehdä hätälasku ja ehkä selvitä. Akut taas: Niistä ei voida purkaa varausta ja jos ja kun varausta on reippaasti jäljellä, kun rysähtää, niin sen pahempi tuho.. akkuja on myöskin paha mennä tiputtamaan koneesta, tulee alhaalla rumaa jälkeä..
Jotenkin minulle välittyy kuva että pyrit korvaamaan ajatuksissasi nykyiset lentokoneet ja niiden voimajärjestelmät akuilla ja sähkömoottoreilla...eikö sähkölentokoneiden pitäisi näyttää juuri siksi että tehoa ei ole samaa vertaa pitkille matkoille kuten ennen..... niin täysin erillaisilta kuin nykyisten ?

Mun mielestä niissä pitäisi olla pidemmät siivet kuin nykyisissä ja niiden tulisi lentää hiljempaa...ja mahdollisesti ottaa runkosiipi ja muut keksinnöt käyttöön ( mm aurinkokennot ).
 
Nykyistä hitaammin lentävät koneet eivät ainakaan olisi kaupallisesti kiinnostavia. Ihmiset valitsevat yhteydet matka-ajan ja hinnan perusteella.
 
Nykyistä hitaammin lentävät koneet eivät ainakaan olisi kaupallisesti kiinnostavia. Ihmiset valitsevat yhteydet matka-ajan ja hinnan perusteella.
Jos polttoaineen verotus laitettaisiin kuntoon, niin tilanne voisi olla toinen. Silloinkin pitkällä tähtäimellä synteettinen kerosiini lienee parempi hevonen.
Mun mielestä niissä pitäisi olla pidemmät siivet kuin nykyisissä ja niiden tulisi lentää hiljempaa...ja mahdollisesti ottaa runkosiipi ja muut keksinnöt käyttöön ( mm aurinkokennot ).
Miksei näitä olla otettu käyttöön kerosiinilentokoneissa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 029
Viestejä
4 681 453
Jäsenet
76 692
Uusin jäsen
saukke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom