Sähköauton kotilataus

Juu testaan sitä tuolla fastilla. Sitä tässä käytän ennenkuin siirryn pörssisähköön ja paneelit tulee katolle.

Kuormanhallinta on tehty siinä määrityksessä, eli EVCC auki ja sieltä määritykset ja integraatiot. YAML:ssa ei ole kuormanhallinnasta mitään.
ja määrityksissä näkyy tähänmalliin?
1766003615278.png

(pienensin omaa kw:tä testiin)
edit: mistä mittaus tulee evcc:lle? onkohan se nyt ihan kunnossa? mitä evvc näkee pääikkunassa kuormia? onko ne oikein?
tässä siis:

1766004134818.png

edit: noi mun ei ny oo ihan samalta ajalta kaappaukset ko napsautin saunan päälle välissä, ja akusta jne ei tarvee miettiä, kohan se o järkeenkäypä siihen mitä siellä kuormanhallinnassa on! eli etusivu näyttää samoja ko si se määrityssivun kuormanhallinta
1766005071923.png
1766005104324.png

otin nopsaan uudet kun kerkesin, peräjälkeen, eli load balance on samalla aaltopituudella ko evcc:n etusivu
 
Viimeksi muokattu:
Joo näyttää just samalta. Se minkä olen huomannut, että tuo teho on kaikkien kolmen vaiheen kokonaisteho, eli jokainen vaiheteho yhteenlaskettuna. Virta taas näyttää sen vaiheen virran, jossa on suurin virta ja se tietty vaihtelee sen mukaan missä vaiheessa on mitäkin kiinni ja mitkä laitteet on päällä.

Mulla on sähkömittarin HAN-portissa Homewizard P1 ja se kyllä näyttää oikeaa lukemaa ja EVCC:n pääikkunassa teholukemat vasta todellisuutta, eli laturin työntämä teho näkyy oikein ja myös talon muu kulutus näkyy oikein.

Miltä sull näyttää tuo Eebus tuolta määrityksistä? Mulla on kaikissa se risuait siinä edessä, mutta se näyttää ton eebus:in, että se on määritetty. Toki YAML:ssa on ne private ja public keyt laitettu. Voiko tossa kuitenkin olla joku syypää, kun eikös tuo EVCC kuitenkin ton eebus:in kautt noita tehoja säätele tai kommunikoi laturin kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Joo näyttää just samalta. Se minkä olen huomannut, että tuo teho on kaikkien kolmen vaiheen kokonaisteho, eli jokainen vaiheteho yhteenlaskettuna. Virta taas näyttää sen vaiheen virran, jossa on suurin virta ja se tietty vaihtelee sen mukaan missä vaiheessa on mitäkin kiinni ja mitkä laitteet on päällä.

Mulla on sähkömittarin HAN-portissa Homewizard P1 ja se kyllä näyttää oikeaa lukemaa ja EVCC:n pääikkunassa teholukemat vasta todellisuutta, eli laturin työntämä teho näkyy oikein ja myös talon muu kulutus näkyy oikein.

Miltä sull näyttää tuo Eebus tuolta määrityksistä? Mulla on kaikissa se risuait siinä edessä, mutta se näyttää ton eebus:in, että se on määritetty. Toki YAML:ssa on ne private ja public keyt laitettu. Voiko tossa kuitenkin olla joku syypää, kun eikös tuo EVCC kuitenkin ton eebus:in kautt noita tehoja säätele tai kommunikoi laturin kanssa?
Eebus mulla on vään kyllä, ja en olemäörittänyt itse evcc::ssä sitä siksi jo klikkaan auki kaikki onn# alkuisisa..ja ei sano myöskään et määritetty yamlissa ettei voida täällä muokata kuten esim autosta tai muutamasta muusta jotka yamlissa jo
Edit hankala case..mutta ei luovuteta.. toki joku vois heti sanoo missä vika ko näkis kaikki paikanpäällä ja tutustuis.. mut ny mennään forumin 💪🏻 ja pikkuhiljaa kunnes joku ratkaisee 🤗
Edit. Veikkaan et joku pieni ny mitä ei nähdä. Olet kyllä toimittany paljon infoa, mutta esim allekirjottanut nähny vasta paljon myöhemmin mitä ois heti siitä nähdä. Me tarvetaan viisaampia paikalle 😊
 
Viimeksi muokattu:
Joo vähän tuntuu hankalalta, mutta eiköhän se ratkaisu jostain löydy. Täytyy koittaa vielä poistaa tuo auton määrittely tuolta yaml:sta.
 
Laatusähkärille Tampereella iso peukku. Hyvin nopeaa kommunikaatiota ja toimintaa.

Laturi oli toisen firman toimesta asennettu taloyhtiöön ja oli kuormanhallinta pätkinyt alusta asti virtaa on/off. Hiukan tätä ihmettelin mutta annoin asian olla, kun se kummiskin latasi yön yli normaalisti 80%.

Noh, yhtenä yönä oli ladannut 10%, niin päätin että hoidetaan viimein kuntoon. Ja mitäs sieltä löytyikään, laturin sisällä oli piuhaa irti ja vaiheet väärin päin. Vähän siinä ihmeteltiin miten se oli edes toiminut.
 
Laatusähkärille Tampereella iso peukku. Hyvin nopeaa kommunikaatiota ja toimintaa.

Laturi oli toisen firman toimesta asennettu taloyhtiöön ja oli kuormanhallinta pätkinyt alusta asti virtaa on/off. Hiukan tätä ihmettelin mutta annoin asian olla, kun se kummiskin latasi yön yli normaalisti 80%.

Noh, yhtenä yönä oli ladannut 10%, niin päätin että hoidetaan viimein kuntoon. Ja mitäs sieltä löytyikään, laturin sisällä oli piuhaa irti ja vaiheet väärin päin. Vähän siinä ihmeteltiin miten se oli edes toiminut.
Muistahan reklamoida toista yritystä/laitetoimittajaa ja vaatia korjauskeikan lasku maksettavaksi.
 
Ei noita korjauksia voi noin vain jälkikäteen vaatia toisen yrityksen maksettavaksi, ensin pitää reklamoida virheestä alkuperäiselle tekijälle ja antaa heille mahdollisuus korjata tekemänsä virhe.
Totta kai noin, mutta nyt korjaus on jo tehty niin kannattaa sitä kuitenkin yrittää.
 
Etsiskelen sopivaa latausasemaa. Latauspiste tulee olemaan heti auton vieressä mutta tila on ahdas. Koska välimatka on lyhyt, niin haluaisin kierrekaapelin, jotta ei tarvitisi pelailla pitkien johtojen kanssa.
'
'Kysymys, tuleeko kennellekään mieleen latausasemaa, jossa olisi irrallinen johto (ei kiinteää) ja latausjohto kiinnittyyisi latausaseman sivuun, jotta se veisi mahdollisimman vähän tilaa syvyyssuunnassa?

Kiinteällä kaapelilla olevalla asemalla se kaapeli ei sojota koskaan ulospäin. Sitä kaapelia ei tarvitse aina kokonaan levitellä suoraksi, jos et ole erityisen tiukalle kiepille rakentanut kelaa. Ts. käytössä nappaat liittimen käteen ja piuhaa on aina se sama pätkä roikkumassa, ei mitään ongelmaa käytön kanssa. Liitin sojottaa siitä autosta joka tapauksessa.

Plussana jos sattuu syystä tai toisesta (eli heti seuraavan oman auton tai kyläilevän vieraan auton) latausportti olemaankin eri paikassa, sopiva kaapeli on jo valmiina.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 530
Viestejä
5 049 477
Jäsenet
80 897
Uusin jäsen
matias09

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom