Sähkötupakka

Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Sain työkaverin kaverille tuupattua kaikki kamat. Sillä ehdolla meni, että perästä ei kuulu ja mitään ei tuo takaisin.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Ainakin Helsingin ja Vantaan puffiloista löytyy hyvin niksapohjia hyllystä. Jäi epäselväksi tuossa aiemmin niin soitin ja kyselin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Kävin itse JKL:n puffilassa tällä viikolla. Jatkossa ei saa pohjanesteitä tai makuja heiltä, niksanesteitä kyllä. Tiedä mikä viritys on meneillään, mutta tekee himpun hankalampaa tästä touhusta. Saattaa kyllä aikaistaa omaa lopetuspäätöstä ja hyvä niin.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Millähän meinaavat pitää firman pystyssä, ei taida pelkät niksat ja modit riittää
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Ei ole helppoa olla ilman höyryä. Aina ulkosalla ollessa tunne että jotain puuttuu. Sen lisäksi jatkuva napostelemisen tarve, joka ei hellitä vaikka napostelis. Kokoajan tuntuu ja hellittää vain nukahtaessa. Toisaalta taas järki tuntuu leikkaavan terävämmin.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 943
Ei ole helppoa olla ilman höyryä. Aina ulkosalla ollessa tunne että jotain puuttuu. Sen lisäksi jatkuva napostelemisen tarve, joka ei hellitä vaikka napostelis. Kokoajan tuntuu ja hellittää vain nukahtaessa. Toisaalta taas järki tuntuu leikkaavan terävämmin.
Tsemppiä. Ei oikein muuta neuvoa kun että jotain muuta ajateltavaa sen höyryn tilalle. Itellä röökin/höyryn tauottaessa(ei oo lopetus onnistunu) jeesaa ihan kynän pitäminen sormien välissä.
Jos jaksat, niin tuu kertoo parin viikon päästä miten menny.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
71
Ei ole helppoa olla ilman höyryä. Aina ulkosalla ollessa tunne että jotain puuttuu. Sen lisäksi jatkuva napostelemisen tarve, joka ei hellitä vaikka napostelis. Kokoajan tuntuu ja hellittää vain nukahtaessa. Toisaalta taas järki tuntuu leikkaavan terävämmin.
Mulla jäi onneksi ulkona höyryttely pois jo korona-aikana, kun olin niin tautikuumotuksissa ettei ulkona uskaltanut edes naamaansa koskea saati laittaa jotain suuhunsa. Kyllä siitä äkkiä oppii pois.
Itsellä kohta 3vrk ilman nikotiinia ja olo on mainio. Totta kai välillä tekee mieli ja varsinkin koneella istuessa tulee himot. Kuitenkin jatkuvasti isompi osa ajasta menee asiaa ajattelematta.

Pyrin kääntämään asian mielessä niin, että sen sijaan että luovun jostain mitä kovasti haluan tehdä, olen nyt itse asiassa vapaa jostain sellaisesta, mistä ei ole minulle mitään hyötyä, mutta mikä silti vie elämästä huomattavan osan aikaa ja huomiota.

Suosittelen kaikille lopettamista harkitseville Allen Carrin kirjaa The Easy Way To Stop Smoking. (Siitä on myös sähkötupakkaversio ...To Stop Vaping). Varsinkin jos olette sellaisia ihmisiä, että tykkäätte palastella ongelman osiin ja ratkoa sitä sitten, niin erittäin toimivaa self-helppiä. Olin itse aika skeptinen kuten self-helpin kanssa yleensäkin, mutta niin vaan kirjan loputtua modi ja akut lähti siltä seisomalta lähimmän S-marketin serriin ja mehut, atopäät ja kaikki muu tilpehööri roskiin.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Mulla jäi onneksi ulkona höyryttely pois jo korona-aikana, kun olin niin tautikuumotuksissa ettei ulkona uskaltanut edes naamaansa koskea saati laittaa jotain suuhunsa. Kyllä siitä äkkiä oppii pois.
Itsellä kohta 3vrk ilman nikotiinia ja olo on mainio. Totta kai välillä tekee mieli ja varsinkin koneella istuessa tulee himot. Kuitenkin jatkuvasti isompi osa ajasta menee asiaa ajattelematta.

Pyrin kääntämään asian mielessä niin, että sen sijaan että luovun jostain mitä kovasti haluan tehdä, olen nyt itse asiassa vapaa jostain sellaisesta, mistä ei ole minulle mitään hyötyä, mutta mikä silti vie elämästä huomattavan osan aikaa ja huomiota.

Suosittelen kaikille lopettamista harkitseville Allen Carrin kirjaa The Easy Way To Stop Smoking. (Siitä on myös sähkötupakkaversio ...To Stop Vaping). Varsinkin jos olette sellaisia ihmisiä, että tykkäätte palastella ongelman osiin ja ratkoa sitä sitten, niin erittäin toimivaa self-helppiä. Olin itse aika skeptinen kuten self-helpin kanssa yleensäkin, mutta niin vaan kirjan loputtua modi ja akut lähti siltä seisomalta lähimmän S-marketin serriin ja mehut, atopäät ja kaikki muu tilpehööri roskiin.
Minullahan ei tuota hienoa kirjaa ole. Eikä tässä olotilassa oikein saa aikaseksi miettiä syvällisiä. Se on nyt loppu ja kärvistellään niin kauan kuin se ottaa aikaa. Onko se vuosi vai 20vuotta, sen aika näyttää.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Kellään vinkkejä minkälainen laite kannattaisi hommata jos haluaa höyrytellä MTL (tai korkeintaan RDL) 70/30 freebase nesteitä?
Nyt on Caliburn G2 joka toimii kyllä paremmin nicsalteilla 50/50 suhteella. Toiveena olisi saada hieman isommalla akulla.
Onko Kroma Z enää hyvä vaihtoehto 2022? Tai lähteä ihan Nautilus GT modia kasaamaan? Ainakin Caliburnissa pidän ilman auki tai lähes täysin auki, en tykkää kauhean kuumasta tai tiukasta vedosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
425
Kellään vinkkejä minkälainen laite kannattaisi hommata jos haluaa höyrytellä MTL (tai korkeintaan RDL) 70/30 freebase nesteitä?
Nyt on Caliburn G2 joka toimii kyllä paremmin nicsalteilla 50/50 suhteella. Toiveena olisi saada hieman isommalla akulla.
Onko Kroma Z enää hyvä vaihtoehto 2022? Tai lähteä ihan Nautilus GT modia kasaamaan? Ainakin Caliburnissa pidän ilman auki tai lähes täysin auki, en tykkää kauhean kuumasta tai tiukasta vedosta.
Pitääkö nimenomaan olla tuollainen all-in-one laite? Itellä ollu nyt MTL tankkeja pari päivittäisessä käytössä pitkän aikaa. Aspire Nautilus 2 ja joku AVP Pro. Taitaa jo vanhoja malleja ollut molemmat, mutta toimii eivätkä vuoda, molemmissa 70/30 VG/PG nesteitä käytössä. Modit sitten käyttötarpeen mukaan, itse suosinu irtoakullisia, enkä näköjään suotta, kun poikkeuksetta kaikki kiinteällä akulla olevat ovat mykistyneet vuosien varrella. Ainoat mitkä enää toimii on tupla-akulliset Sigelei Fuchai 213 ja Joyetech Cuboid. Vähän kömpelön kokoisia nuo toki on kuljettaa mukana, mutta ei ole pitkään aikaa päässyt kaupoille, että voisi katsella jotain yksiakkuista modia.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Pitääkö nimenomaan olla tuollainen all-in-one laite? Itellä ollu nyt MTL tankkeja pari päivittäisessä käytössä pitkän aikaa. Aspire Nautilus 2 ja joku AVP Pro. Taitaa jo vanhoja malleja ollut molemmat, mutta toimii eivätkä vuoda, molemmissa 70/30 VG/PG nesteitä käytössä. Modit sitten käyttötarpeen mukaan, itse suosinu irtoakullisia, enkä näköjään suotta, kun poikkeuksetta kaikki kiinteällä akulla olevat ovat mykistyneet vuosien varrella. Ainoat mitkä enää toimii on tupla-akulliset Sigelei Fuchai 213 ja Joyetech Cuboid. Vähän kömpelön kokoisia nuo toki on kuljettaa mukana, mutta ei ole pitkään aikaa päässyt kaupoille, että voisi katsella jotain yksiakkuista modia.
Nautilus GT tai esim Zelos X olisi irtoakullinen modi erillisellä tankilla :hmm: vai onko muuta hyvää mitä vois ranskan matkalla tuoda Le petit vapoteurin valikoimista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
425
iStick Pico on yks omista suosikeista modien osalta pienen kokonsa puolesta. Tuossa vanhassa mallissa taisi olla maks 22mm tankit, mutta uudempiin käynee isompi? En oikein saanu selvää onko tuo Pico kitissä tuleva tankki MTL, mutta saa kai sitä modia ilmankin sitä. Siihen kylkeen esim joku Nautilus niin on varmasti hyvä combo.
 

Japi1978

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
36
Minkähänlaiset markkinat portugalissa on, lähen parin viikon päästä työmatkalle lissaboniin, niin kantsiiko sieltä yrittää ettiä mitään
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
alkanut itsekin kyseenalaistamaan tätä addiktiota vapeen... kävin eilen stadin Puffissa ja sieltä sai vielä jotain, niksaa, coileja ja makuja. Mutta kyllä vaikuttaisi olevan heidän tuho edessä kun siirtyy maut ja pohjat nettiin. Niksat ja coilit saisi putiikista vielä haettua, taisi tapahtua Finnvapet heillekin joka tuli yllätyksenä.

Onhan näitä makutukku-sivustoja ja muita josta saisi pohjaa, mutta kyllä vähän menee vähän fiilis tähän addiktioon, taitaa kahvi jäädä tämän jälkeen jos lopetan vapen imemisen :cool:
 
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Kävin itse JKL:n puffilassa tällä viikolla. Jatkossa ei saa pohjanesteitä tai makuja heiltä, niksanesteitä kyllä. Tiedä mikä viritys on meneillään, mutta tekee himpun hankalampaa tästä touhusta. Saattaa kyllä aikaistaa omaa lopetuspäätöstä ja hyvä niin.
Jep liekö siis luovat uuden "kosmetiikka, savukone tai elintarvike" kaupan, jossa myisivät ilman tupakkaveroa niitä pohjanesteitä.

Hullua ajatella, että 5 litran tönikkä pohjaa olisi 1500 euroa näillä syksyn hinnoilla eli 30 senttiä per ml, kun normaalisti 50 euroa..

Ainoa nettikauppa, josta saa pohjanesteitä suomessa taitaa olla juurikin tuo makustore ja ne tilaavat lubrisolvelta juurikin noita 200L tynnyreitä ja niistä he pullottavat pienempiin.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Onko makustoren aakkoset oikeesti niin mauton? Nyt kahdella täysin erilaisella laitteella ja kolmella erilaisella coililla sitä höyrytellyt ja en vaan maista mitään. En sitten mitään. Ihan ohjeen mukaan on miksattu, VG/PG pitoisuus jossain 60-65/35-40 hujakoilla. Vitamiinia ekassa satsissa oli 6mg ja loput aakkoset miksasin vanhan päälle jolloin tässä nyt on ehkä 7-8mg (joka on kyllä sinänsä ihan liikaa 4-5 riittäis). Syökö toi 100mg freeebase vitamiini noi maut vai mikä homma? Pitää varmaan jatkossa kans testata nesteet ensin ilman vitamiinia ensin ja katsoa vaikuttaako makuun..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Tsemppiä. Ei oikein muuta neuvoa kun että jotain muuta ajateltavaa sen höyryn tilalle. Itellä röökin/höyryn tauottaessa(ei oo lopetus onnistunu) jeesaa ihan kynän pitäminen sormien välissä.
Jos jaksat, niin tuu kertoo parin viikon päästä miten menny.
2 viikkoa menny. Tarve höyrylle ei ole enää tunti-tunnista. Höyryn tarve iskee piikkinä aina tietyn tutun tapahtuman yhteydessä. Olen 3-4 kertaa viimesen viikon aikana vetänyt takin niskaan ja ollu menossa höyrylle. Ekan viikon tunneista selvisin sillä, että menin pihalle 0.5l vesipullon kanssa ja join sen pitkinä hörppyinä siellä istuessa. Näitä sessioita oli 2-5 päivässä. Sen vain tunnisti siitä, että tästä ei päästä yli ilman pihalla käyntiä. Olen nyt alkanut huomaamaan, että pään sisällä oleva ääni pyrkii kusemaan muroihin. Kyllä sitä vastustaa ehkä jopa helpommin kuin röökin lopettamista, koska höyryvehkeet pitää tilata netistä ja sitä ei saa ihan just heti. Uniin ei _vielä_ ole lopettaminen tullut. Se tulee kyllä eteen viimeistään sitten kun kuukausi on täynnä. Silloin pitänee laittaa makkarin oveen lappu, että: "Se oli vain unta, et sinä oikeasti höyrytelly". Napostelun tarve on hävinny kokonaan, kun tein sen päätöksen, että en korvaa millään tätä lopetusta. Ainakin melkein... Olen ollu vuoden ilman kahvia. En enää omista minkäälaista kahvinkeitintä. Silti alkanu töissä menee kahvia ihan eri tavalla tämän lopettamisen jälkeen. En ole koukussa kahviin, vaan näyttää pikemminkin siltä, että keho koettaa löytää jonkin toisen "riippuvuuden", jolla sitten kammeta tätä höyrylopetusta pois. Tämä kaikki on pelkästään pään sisällä. Kun voitat sisäisen "äänen", voit tehdä mitä haluat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
215
Rouva hukkasi Oxva Velocity -laitteensa ja nyt pitäisi tilata uusi tilalle. Ongelma on vain siinä, että tuntuu olevan kaikkialta loppu. Englannista toki löytyy, mutta eipä tilailla sieltä. Löysin yhden Tshekki-firman jossa oli saldoilla, mutta eivät toimita Suomeen. Ei kenelläkään olisi tiedossa firmaa, jossa tuota olisi saldoilla?
 
Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
10
Mites onko joku vielä lähiaikoina tilaillut tuolta MixnMatchilta 100mg/ml nikotiinia? Ajattelin tilata, mutta vähän nuo tulli hommat kuumottaa.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
346
Onko hyvää tavaraa? Olin lukenut joskus vanhoja arvosteluja ja siellä oltiin kiukuteltu laadusta ja väristä.
Aina sieltä kelvollista itselle tuli. Nykyään tuskin kannattaa ainakaan kovin ronkeliksi heittäytyä, niin kuin joskus ennen vanhaan jos ei väri miellyttänyt.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 312
Laitoin tuolta La petit vapourista tilaukseen vähän pohjaa ja sit heisenbergiä.
Onko ihmiset tilailleet ulkomailta noita coileja yms, ovatko tulleet ongelmitta perille?

Tuli aiemmin tilattua niitä suoraan Kiinasta ongelmitta tuossa reilu vuosi sitten, en tiedä miten nykyisin homma toimii.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
580
Fasttechiltä ainakin tuli heittämällä edelleen lävitse alkusyksystä, tosin kesti yli 2kk seilailla maailman merillä, että jos kiire on niin kiina ei välttämättä ole nykytilanteessa se optimi.
E: niin ja tuolla tosiaan pystyy hoitamaan jo ostaessa sen alvin ettei mitään maksuja pitäisi tulla tullissa.
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
46
Laitoin tuolta La petit vapourista tilaukseen vähän pohjaa ja sit heisenbergiä.
Onko ihmiset tilailleet ulkomailta noita coileja yms, ovatko tulleet ongelmitta perille?

Tuli aiemmin tilattua niitä suoraan Kiinasta ongelmitta tuossa reilu vuosi sitten, en tiedä miten nykyisin homma toimii.
La petit vapoteurista on tullut hommattua coilit samalla, kun pohjia ja esansseja tilaa. Ei ongelmia.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
17
Jos tuontiliikkeen sivulla näkyy myyntipiste, niin myydäänkö siellä myös nikotiininesteitä? Täällä pikkukaupungissa ei ole mitään vapekauppoja.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 611
Jos tuontiliikkeen sivulla näkyy myyntipiste, niin myydäänkö siellä myös nikotiininesteitä? Täällä pikkukaupungissa ei ole mitään vapekauppoja.
Kyllä ainakin ärrät myy, todennäköisesti muutkin. Aina ei ehkä ole mautonta nikotiininestettä kaikkialla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Nyt on 30% alennus koodilla "JD30" La petit vapoteurissa ainakin nikotiinittomien nesteiden osalta, kestää 5.11 saakka. Alkanut kai tänään.
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Nyt on 30% alennus koodilla "JD30" La petit vapoteurissa ainakin nikotiinittomien nesteiden osalta, kestää 5.11 saakka. Alkanut kai tänään.
Kiitos tiedosta :cool:

Voiko sieltä tilata niksaa ja se tulisi tänne takuuvarmasti ilman mitään sählinkejä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
215
Hyvin näyttää 100mg niksakin tulevan tullin läpi. Kaksi 100ml pulloa tuli tilattua. Ei tarvitse maksaa FB:ssä riistohintaa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Makustorelta tuli spostia. Ilmeisesti aloitetaan perimään tupakkaveroa myös pohjanesteistä. Epäilevät joutuvansa lopettamaan toiminnan vuoden loppuun mennessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
580
Makustorelta tuli spostia. Ilmeisesti aloitetaan perimään tupakkaveroa myös pohjanesteistä. Epäilevät joutuvansa lopettamaan toiminnan vuoden loppuun mennessä.
No vittu sentään :tdown: Näyttää tosiaan olevan sivuilla loppuunmyynti käynnissä, häviää sitten tämänkin kylän ainoa putiikki, mikä tietysti on viisaiden päättäjiemme tarkoituskin.
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
46
No vittu sentään :tdown: Näyttää tosiaan olevan sivuilla loppuunmyynti käynnissä, häviää sitten tämänkin kylän ainoa putiikki, mikä tietysti on viisaiden päättäjiemme tarkoituskin.
Näinhän se menee. Kajaanista lähti puffin liike ja R-kioskilla monesti eioota myytävänä. Pitäs koittaa resepti saaha niksalle niin voisi tilata ulkomailta laillisesti.
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
33
Mistähän saisi makukuulia jotka sekoitetaan kiehuvaan veteen ja vg/pg? Ilmeisesti jotai kristallimaisia palloja?
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
33
Ylempi kysymys siksi kun ei hirveästi luottoa ulkomaan nesteisiin kun ei ole tutkittu yhtään mitä myrkkyjä sisältää ja helpompi olisi itse tehdä nesteet.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Makustorelta tuli spostia. Ilmeisesti aloitetaan perimään tupakkaveroa myös pohjanesteistä. Epäilevät joutuvansa lopettamaan toiminnan vuoden loppuun mennessä.
Koodilla loppu saa 20% alennusta tilauksesta eli näemmä tosiaan myyvät varaston tyhjäksi.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuollaisesta viiden litran VG-pöntöstä pitäisi maksaa 1500€ veroa?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
425
Joo, näin minäkin ymmärsin. On kyllä ihan käsittämätöntä. Kai tässä pitää alkaa suunnittelemaan lopettamista, nikotiinia onneksi vielä n. vuoden tarpeisiin mutta pohjat pitäis yrittää myös hankkia varastoon.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 562
Viestejä
4 204 233
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom