Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898


mistähän tälläisen avainsytyttimen saapi ostettua?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Ei kenelläkään ollut muistikuvaa Xiaomin Pro2:n takarenkaan pulttien irrotuksesta? Mä vaihdoin omaan kympin kumit alle ja se meni ihan sujuvasti mutta nyt kun tuunasin pari päivää takaperin vähän liukkaamman lokasuojan niin huomasin että koon 27 torx pyörähteli tyhjää siinä vaiheessa kun olin jo uudestaan kirinyt pultit kiinni mutta olisin vielä vähän säätänyt juttuja.
En sitten uskaltanut alkaa niillä vehkeillä sen enempää availemaan ettei nuljaannu pultit kokonaan.
Perinteisen koon kuusiokoloa myös kokeilin mutta se on aivan hitusen verran liian iso.
Nyt pitäisi joku vehjes keksiä millä sen saa pulttia rikkomatta nätisti auki.

Pahimmassa tapauksessa rautasahalla pultista talttapäämeisselikanta halki sahaamalla ja sit etsimään vähän jämäkämmästä metallista valmistettu vastaavanlainen pultti. Etuhaarukan mutterithan oli samaa yhtä pehmeää alumiinimassaa kuin nuokin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
Ei kenelläkään ollut muistikuvaa Xiaomin Pro2:n takarenkaan pulttien irrotuksesta? Mä vaihdoin omaan kympin kumit alle ja se meni ihan sujuvasti mutta nyt kun tuunasin pari päivää takaperin vähän liukkaamman lokasuojan niin huomasin että koon 27 torx pyörähteli tyhjää siinä vaiheessa kun olin jo uudestaan kirinyt pultit kiinni mutta olisin vielä vähän säätänyt juttuja.
En sitten uskaltanut alkaa niillä vehkeillä sen enempää availemaan ettei nuljaannu pultit kokonaan.
Perinteisen koon kuusiokoloa myös kokeilin mutta se on aivan hitusen verran liian iso.
Nyt pitäisi joku vehjes keksiä millä sen saa pulttia rikkomatta nätisti auki.

Pahimmassa tapauksessa rautasahalla pultista talttapäämeisselikanta halki sahaamalla ja sit etsimään vähän jämäkämmästä metallista valmistettu vastaavanlainen pultti. Etuhaarukan mutterithan oli samaa yhtä pehmeää alumiinimassaa kuin nuokin.
Nyt on vaikea sanoa, onko jotain muutosta pron ja pro 2:n välillä mutta prossa on ainakin ihan normi kuusiokolo jos tarkoitat akselia paikallaan pitäviä. En oikein usko kakkosessakaan sen kummallisempaa olevan eikä varsinkaan tuumakokoista. Tuskin edes torxia. Tosin jos torxilla olet jo ne pyöristänyt, on paras ratkaisu helposti suurempi torx vasaroituna paikoilleen.

Mutta onko ihan oikeasti totta, että olisivat alumiinia? Kuulostaa niin älyttömältä, etten oikein heti asiaa usko. Jos kuitenkin pitää paikkansa, on menty reilusti takapakkia. Prossa on ihan kunnon rautaa kuten ehdottomasti tuollaisissa kuuluukin olla.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Nyt on vaikea sanoa, onko jotain muutosta pron ja pro 2:n välillä mutta prossa on ainakin ihan normi kuusiokolo jos tarkoitat akselia paikallaan pitäviä. En oikein usko kakkosessakaan sen kummallisempaa olevan eikä varsinkaan tuumakokoista. Tuskin edes torxia. Tosin jos torxilla olet jo ne pyöristänyt, on paras ratkaisu helposti suurempi torx vasaroituna paikoilleen.

Mutta onko ihan oikeasti totta, että olisivat alumiinia? Kuulostaa niin älyttömältä, etten oikein heti asiaa usko. Jos kuitenkin pitää paikkansa, on menty reilusti takapakkia. Prossa on ihan kunnon rautaa kuten ehdottomasti tuollaisissa kuuluukin olla.
No en mä takuuseen mene että alumiinia, mut kovin pehmeää tuntuu olevan. Etuhaarukan mutterin sain pyöreäksi ihan juuri jämptin kokoisella lenkkiavaimella.
Mutta joo, kuusiokolo se akselia paikallaan pitävä on, mutta ei omassa setissä vain osunut yksikään koko täysin kohdalleen, siksi kokeilin torxeilla joista sitten löytyi toimiva.. toimiva aina siihen asti kun ei enää ollutkaan. Kiristyi kyllä nätisti ilman mitään mutta avatessa sitten tosiaan alkoikin lipsumaan.

Mutta joo, tuo isompi torxi ja vasara onkin hyvä idea. Tuli aikanaan sama tehtyä auton renkaaseen katkenneelle pultille. Poralla reikä keskelle ja siihen torx.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Taitaa olla toi kiinan kontrolleri aika sekundaa.

Kaikki johdot on tiukasti kiinni, mutta etuvalo syttyy ja sammuu oman mielensä mukaan ajaessa o_O
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Osaako joku sanoa montako kilometriä tuo kontio v.2 pääsee tälläisillä keleillä liikkumaan?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
1633286685142.png

tehoakku on tuollainen. eli merkitään 1,2 kWh. Vakiona toimitetaan 0,7 kWh.

1633286719534.png


1633287051334.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 248
Tarkoitan sillä salaisuudella - tai sitten en osaa lukea - että en äkkiseltään löytänyt mitään kunnollisia speksejä. Jännitettä en nopeasti saanut selville. Olisihan se suorituskykymielessä ja hyvän suunnittelun puolesta ihan asiallista, että mopoversioinakin myytävässä tekniikassa olisi säädyllisen korkea jännite.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Tarkoitan sillä salaisuudella - tai sitten en osaa lukea - että en äkkiseltään löytänyt mitään kunnollisia speksejä. Jännitettä en nopeasti saanut selville. Olisihan se suorituskykymielessä ja hyvän suunnittelun puolesta ihan asiallista, että mopoversioinakin myytävässä tekniikassa olisi säädyllisen korkea jännite.
Tutun kontion akussa luki siis tämä 60v 20ah, joka kääntyi aika nopeasti verkkokaupassa ja spekkisivustoilla lukemaan 1,2 kWh. Eli oletettavasti hällä oli tehoakullinen. Rangesta ei ole mitään tietoa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Tutun kontion akussa luki siis tämä 60v 20ah, joka kääntyi aika nopeasti verkkokaupassa ja spekkisivustoilla lukemaan 1,2 kWh. Eli oletettavasti hällä oli tehoakullinen. Rangesta ei ole mitään tietoa.
Toi on se ns toiseks isoin akku mitä näihin saa, se 24ah on isoin. Tosiaan jännite on jotain 62-64v täytenä, sen näkee ego evolutionin mittaristosta. Ite pääsin omal 20ah akul about 90km matkan mutta voi olla ainakin 10km mittarivirhettä mutta tosi pitkän reissun pääsin tossa elokuussa. Ite en saanu loppuun edes akullista ajettua. Jotain 4h ajoin putkeen ja oli aika hellä takamus :D
 
Liittynyt
04.10.2021
Viestejä
3
terve väki, ostin tuossa pari viikkoa takaperin xiaomin mi pro 2 laudan ja xiaomin ilmakompressorin. eturenkaan ilmanpaine tuli laitettua ensin ilman ongelmia, mutta takarenkaaseen tultaessa ilmeni ongelma; takarenkaan venttiili ei ota ilmaa sisään eikä päästä sitä pois ja paineet ovat alhaiset. ei suostu edes mittaamaan tuota painetta kun työntää letkun venttiiliin. ostin laudan käytettynä, mutta sillä on ajettu todella vähän ja takuuta on jäljellä, mutta kiinnostaisi tietää ennen kuin takuu hommia alkaa käyttämään, niin onko tuota ongelmaa mahdollista korjata kotoa käsin? kellään muulla vastaavaa ongelmaa? ei ole noista auton venttiileistä juurikaan kokemusta eli vinkit otetaan vastaan! kiitos!
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
terve väki, ostin tuossa pari viikkoa takaperin xiaomin mi pro 2 laudan ja xiaomin ilmakompressorin. eturenkaan ilmanpaine tuli laitettua ensin ilman ongelmia, mutta takarenkaaseen tultaessa ilmeni ongelma; takarenkaan venttiili ei ota ilmaa sisään eikä päästä sitä pois ja paineet ovat alhaiset. ei suostu edes mittaamaan tuota painetta kun työntää letkun venttiiliin. ostin laudan käytettynä, mutta sillä on ajettu todella vähän ja takuuta on jäljellä, mutta kiinnostaisi tietää ennen kuin takuu hommia alkaa käyttämään, niin onko tuota ongelmaa mahdollista korjata kotoa käsin? kellään muulla vastaavaa ongelmaa? ei ole noista auton venttiileistä juurikaan kokemusta eli vinkit otetaan vastaan! kiitos!
Kokeile painaa jollakin ruuvarin kärjellä sitä keskellä olevaa nastaa. Sen pitäisi laskea ilmat pois. Katso että se liikkuu kunnolla.
Jos siihen on jotain vikaa päässyt käymään niin sisäkumin vaihto on yksi vaihtoehto. Vähän työläämpi kuin polkupyörän kumin vaihto mutta ei mahdoton homma. Ja takarengas on tunnetusti helpompi kuin eturengas.
Venttiilinkin voi ilmeisesti vaihtaa itse. En ole tehnyt mutta kuvittelisin sen olevan helpompi vaihtoehto kuin sisäkumin vaihto, jos se kerran on muuten ehjä.

Mutta varmista ihmeessä vielä myyjältä että onko laittanut jotain limaa renkaaseen vai onko ihan ilmoilla kuitenkin vielä.
 
Liittynyt
04.10.2021
Viestejä
3
Kokeile painaa jollakin ruuvarin kärjellä sitä keskellä olevaa nastaa. Sen pitäisi laskea ilmat pois. Katso että se liikkuu kunnolla.
Jos siihen on jotain vikaa päässyt käymään niin sisäkumin vaihto on yksi vaihtoehto. Vähän työläämpi kuin polkupyörän kumin vaihto mutta ei mahdoton homma. Ja takarengas on tunnetusti helpompi kuin eturengas.
Venttiilinkin voi ilmeisesti vaihtaa itse. En ole tehnyt mutta kuvittelisin sen olevan helpompi vaihtoehto kuin sisäkumin vaihto, jos se kerran on muuten ehjä.

Mutta varmista ihmeessä vielä myyjältä että onko laittanut jotain limaa renkaaseen vai onko ihan ilmoilla kuitenkin vielä.
Kiitos vastauksesta!

Ainakin myyjä itse sanoi ettei ole laittanut liimoja tms renkaaseen, mutta ihmetyttää että vaikka painan siitä venttiilin keskeltä niin mitään ilmaa ei lähde renkaasta pois, eikä tosiaan saa ilmaa sinne pumpattuakaan. Voisiko tuo liimakorjaus olla siis mahdollinen syy siihen, ettei rengasta voi täyttää tai ottaa ilmaa ulos? Onkohan noissa autonventtiileissä jotain muita mahdollisuuksi ettei ilmanpainetta saa muutettua esim likaa venttiilissä tms? Vaihtorengas tuli tosiaan mukana, että jossei muu auta niin pitää sitten koittaa sitä renkaan vaihtoa mistä olen lukenut kyllä kauhutarinoita. Mutta niin kuin mainitsit, taitaa olla takarengas onneksi helpompi nakki.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Vaihtorengas tuli tosiaan mukana, että jossei muu auta niin pitää sitten koittaa sitä renkaan vaihtoa mistä olen lukenut kyllä kauhutarinoita. Mutta niin kuin mainitsit, taitaa olla takarengas onneksi helpompi nakki.
Vaihda nyt ensin vaikka vaan se venttiilin "sielu", selviät muutamalla eurolla ja kahden minuutin hommalla :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 248
Aika vekkuli kampitus pyörävarkaalta. Tuossa kun olisi skuutin tangossa roikkunut lukitusketju jonka olisi napannut käteen niin voi olla ettei olisi pyörävaras käynyt päälle.
Voi olla että tuon tempun jälkeen ei olisi monen muun kohdalla ollut kiinni siitä, käykö pyörävaras kiinni, vaan olisi joka tapauksessa saanut melko pahasti selkäänsä. Aika rauhallinen kaveri. Äärimmäistä pidättyvyyttä. :D
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
No en mä takuuseen mene että alumiinia, mut kovin pehmeää tuntuu olevan. Etuhaarukan mutterin sain pyöreäksi ihan juuri jämptin kokoisella lenkkiavaimella.
Mutta joo, kuusiokolo se akselia paikallaan pitävä on, mutta ei omassa setissä vain osunut yksikään koko täysin kohdalleen, siksi kokeilin torxeilla joista sitten löytyi toimiva.. toimiva aina siihen asti kun ei enää ollutkaan. Kiristyi kyllä nätisti ilman mitään mutta avatessa sitten tosiaan alkoikin lipsumaan.

Mutta joo, tuo isompi torxi ja vasara onkin hyvä idea. Tuli aikanaan sama tehtyä auton renkaaseen katkenneelle pultille. Poralla reikä keskelle ja siihen torx.
Mutteriin kun laitat kunnon 6 kulmaisen hylsyn, niin ei kyllä yleensä pyöristy. Jos jollain halvalla lenkkiavaimen avoinaisella päällä kokeilee avata, niin voi saada helpostikkin pyöristettyä kun avain antaa periksi & mitoitus ei ole ihan se mikä pitäisi.

Autoja kanssa on sen oppinut, että sen avaimen pitää istua juuri eikä melkein, jos on tiukassa. Varsinkin kuusiokolot pyöristyy aika helposti väärän kokoisella. Hyvä olisi olla milliset & tuumakoon kuusiokolot, että sopiva löytyy. Riippuen missä kunnossa se kanta nyt on niin hakkaa siihen vasaralla sopivan kuusiokolon/torx. Sitten uudella pultilla kasaan.
 

ozo

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
22
Kuopiossa ja lähialueilla jos on laudan huollolle tarvetta, tännepäin voi ottaa yhteyttä. Kaikki huollot ja ohjelmoinnit onnistuu. Katsellaan jotain pientä korvausta tapauskohtaisesti. Ensi kesäksi sitten on ihan korjaamoyritys pystyssä, jokusen sanan voisin siitäkin tässä myöhemmällä syksyllä kirjoitella.
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
Kuopiossa ja lähialueilla jos on laudan huollolle tarvetta, tännepäin voi ottaa yhteyttä. Kaikki huollot ja ohjelmoinnit onnistuu. Katsellaan jotain pientä korvausta tapauskohtaisesti. Ensi kesäksi sitten on ihan korjaamoyritys pystyssä, jokusen sanan voisin siitäkin tässä myöhemmällä syksyllä kirjoitella.
Eco Augment kun onnistuu niin saat ainakin yhden asiakkaan :) Tosin pitää tuo leasing odottaa vielä loppuun ..
 
Liittynyt
30.09.2021
Viestejä
3
Zero 10:n ja vastaavien omistajat, huomasin tossa jarruja vaihteeksi säädellessä, että takapyörää kun heiluttelee sivuttain niin koko takapää liikkuu melkein sentin edestakasin sieltä johon ne ilmapumput ja taka-akselin kiinnitys menee lautaan sisälle.. oletteko huomanneet vastaavaa, onko ominaisuus vai onko nyt joku pahasti löystynyt. otin lyhyen videon havainnollistamiseksi, mutta en osaa sitä laittaa tänne foorumille mitenkään.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Zero 10:n ja vastaavien omistajat, huomasin tossa jarruja vaihteeksi säädellessä, että takapyörää kun heiluttelee sivuttain niin koko takapää liikkuu melkein sentin edestakasin sieltä johon ne ilmapumput ja taka-akselin kiinnitys menee lautaan sisälle.. oletteko huomanneet vastaavaa, onko ominaisuus vai onko nyt joku pahasti löystynyt. otin lyhyen videon havainnollistamiseksi, mutta en osaa sitä laittaa tänne foorumille mitenkään.
Tuota "saranaa" kun kiristelee, niin poikittaisklappi pitäisi pienentyä. Pultissa on aika tuhdisti kierrelukitetta, eli kannattaa ensin availla sitä. Hyvät kuusiokoloavaimet kannattaa olla, ettei lähde kanta pyöristymään. (kuva Zero 9, mutta Zeo 10:ssä samantyylinen "sarana")
 

Liitteet

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
Mutteriin kun laitat kunnon 6 kulmaisen hylsyn, niin ei kyllä yleensä pyöristy. Jos jollain halvalla lenkkiavaimen avoinaisella päällä kokeilee avata, niin voi saada helpostikkin pyöristettyä kun avain antaa periksi & mitoitus ei ole ihan se mikä pitäisi.

Autoja kanssa on sen oppinut, että sen avaimen pitää istua juuri eikä melkein, jos on tiukassa. Varsinkin kuusiokolot pyöristyy aika helposti väärän kokoisella. Hyvä olisi olla milliset & tuumakoon kuusiokolot, että sopiva löytyy. Riippuen missä kunnossa se kanta nyt on niin hakkaa siihen vasaralla sopivan kuusiokolon/torx. Sitten uudella pultilla kasaan.
Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.

Toisaalta en tiedä, mitä lopulta tarkoitat tuolla lenkkiavaimen avonaisella päällä. Avolenkki on oikein pätevä tuollaisissa jos vaan pakista sopiva löytyy. Ja vaikeasti sillä saa pyöristettyä. Jos taas tarkoitat ihan kiintoavainta niin sen kanssa riski on suurempi. Eli toki oikeaa kokoa ja mieluusti laadukkaampi avain, ovat oletuksena aika piukalla nuo mutterit.

Ainakaan itse en tiedä Xiaomin tekeleissä tuumakokoisia mutta tottakai työkaluksi valitaan sopiva. Itseään saa syyttää jos väärän kokoisella pilaa asioita. Varsinkaan, kun aina ei se uuteen vaihtaminenkaan ole helpoin. Vaikkapa tuo em eturenkaan mutteri tuottaa oman vaivansa vaihtaa uuteen, edellyttää kuitenkin johdotuksen irroittamista.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.

Toisaalta en tiedä, mitä lopulta tarkoitat tuolla lenkkiavaimen avonaisella päällä. Avolenkki on oikein pätevä tuollaisissa jos vaan pakista sopiva löytyy. Ja vaikeasti sillä saa pyöristettyä. Jos taas tarkoitat ihan kiintoavainta niin sen kanssa riski on suurempi. Eli toki oikeaa kokoa ja mieluusti laadukkaampi avain, ovat oletuksena aika piukalla nuo mutterit.

Ainakaan itse en tiedä Xiaomin tekeleissä tuumakokoisia mutta tottakai työkaluksi valitaan sopiva. Itseään saa syyttää jos väärän kokoisella pilaa asioita. Varsinkaan, kun aina ei se uuteen vaihtaminenkaan ole helpoin. Vaikkapa tuo em eturenkaan mutteri tuottaa oman vaivansa vaihtaa uuteen, edellyttää kuitenkin johdotuksen irroittamista.
Takarenkaasta itse asiassa oli puhe. Sivuhuomautuksena heitin tuosta eturenkaan muljautumisesta konstekstissa että vähän oli pehmeän tuntuista mutteria kautta linjan.
Eturenkaan kuseksimisen onnistuin tarkalleen sillä että ei se johdon puoli vaan toinen, josta mutteri oli upotuksissa haarukan sisään osittain, joten tarttumapintaa oli heikonlaisesti ja siitä sitten lenkkiavain vähän lipsahti. Lenkkiavain oli vielä sitä sorttia jossa se lenkkipää on pikkuisen kallellaan kahvaan nähden, eli vääntää ihan pikkuisen verran sivuun vielä.
Mutta jos tarve vielä on vaihtaa niin se mutteri on helppo vaihtaa uuteen.
Takarenkaan kuusiokolosetin kanssa (joka mahdollisesti menee vielä kerran avaukseen koska en luota lokarin johdon vientiin) voi olla hankalampi löytää korvaava mutteri, ainakin tavan rautakaupasta. Mutta se on sen ajan murhe. Todennäköisesti tämän vuoden ajot on pitkälti ajettu niin keväällä sitten.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
62
Xiaomi Pro2 lähti skuuttien taivaaseen ja nyt olisi hakusessa uusi työmatkakulkine. Olin ihan tyytyväinen tuohon pro2:een eli voisin periaatteessa ostaa uuden samanlaisen. Tuosta vanhasta voisi sitten tarvittaessa saada joitain varaosiakin. Ainoa omassa käytössä ilmennyt heikkous oli mäkiin hyytyminen.

Korvaajiksi olen katsellut myös:

E-Wheels E2S V2 pro 2021 (599€)
+ Saanut hyviä arvosteluja testeissä
+ Nousee mäet paremmin kuin pro2
+ IP56
- Suht tuntematon merkki. Kestääkö käytössä (esim. takalokarille ei tukea, pitääkö heti tehdä jotain purkkavirityksiä?)
- Nettisivuilla ristiriitaista tietoa onko huippunopeus 20 vai 25 km/h. On toki myös 30 km/h malli.

Ninebot max G30E II (795€)
+ Paljon kehuttu
+ Nousee mäet paremmin kuin pro2
- Oliko tässä niitä johdon sulamisia?
- Kestääkö takalokari mukulakivikatujen tärinän?

Inokim quick 4 super (1390€)
+ Paljon kehuttu
+ Voimaa kuin pienessä kylässä
- Pieni dekki (saako kunnollisen ajoasennon?)
- Hinta karkaa aika korkealle
- Saatavuus?

Niin kuin näkyy, hintahaitari on aika suuri ja tuohon väliin mahtuu varmasti monia muitakin hyviä ja huonoja malleja. Saa ihan vapaasti suositella jotakin muutakin lautaa, jos on positiivisia kokemuksia. Hakusessa laillinen lauta.

Onko palstalaisilla kokemuksia Inokimista tai E-Wheelsistä? Ninebottiahan täällä onkin käsitelty sivutolkulla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Tuossa puhuttiin Pro2:n eturenkaasta. Sitä ei avata hylsyllä kuin korkeintaan toiselta puolelta. Toiselta menee moottorille johto joten vaatisi jonkun lambda-hylsyn tyylisen halkaistun. Samaa on tottakai muissakin laudoissa, jostain sinne moottorille on tottakai johto vietävä.

Toisaalta en tiedä, mitä lopulta tarkoitat tuolla lenkkiavaimen avonaisella päällä. Avolenkki on oikein pätevä tuollaisissa jos vaan pakista sopiva löytyy. Ja vaikeasti sillä saa pyöristettyä. Jos taas tarkoitat ihan kiintoavainta niin sen kanssa riski on suurempi. Eli toki oikeaa kokoa ja mieluusti laadukkaampi avain, ovat oletuksena aika piukalla nuo mutterit.

Ainakaan itse en tiedä Xiaomin tekeleissä tuumakokoisia mutta tottakai työkaluksi valitaan sopiva. Itseään saa syyttää jos väärän kokoisella pilaa asioita. Varsinkaan, kun aina ei se uuteen vaihtaminenkaan ole helpoin. Vaikkapa tuo em eturenkaan mutteri tuottaa oman vaivansa vaihtaa uuteen, edellyttää kuitenkin johdotuksen irroittamista.
Kiintoavainta tarkoitin, sen avonaisella päällä pyöristää aika helposti jos ei halpisavaimessa mitoitus ole ihan se mitä pitäisi. Harvoin sillä käyttötarkoitukseen sopivalla oikean kokoisella laadullakkaalla muttereita pyöristää.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
Takarenkaasta itse asiassa oli puhe. Sivuhuomautuksena heitin tuosta eturenkaan muljautumisesta konstekstissa että vähän oli pehmeän tuntuista mutteria kautta linjan.
Eturenkaan kuseksimisen onnistuin tarkalleen sillä että ei se johdon puoli vaan toinen, josta mutteri oli upotuksissa haarukan sisään osittain, joten tarttumapintaa oli heikonlaisesti ja siitä sitten lenkkiavain vähän lipsahti. Lenkkiavain oli vielä sitä sorttia jossa se lenkkipää on pikkuisen kallellaan kahvaan nähden, eli vääntää ihan pikkuisen verran sivuun vielä.
Mutta jos tarve vielä on vaihtaa niin se mutteri on helppo vaihtaa uuteen.
Takarenkaan kuusiokolosetin kanssa (joka mahdollisesti menee vielä kerran avaukseen koska en luota lokarin johdon vientiin) voi olla hankalampi löytää korvaava mutteri, ainakin tavan rautakaupasta. Mutta se on sen ajan murhe. Todennäköisesti tämän vuoden ajot on pitkälti ajettu niin keväällä sitten.
Takarenkaassa on kuitenkin ne kuusiokolot eli kyllä se eturengas on muusta puhuessa.

Mutta siis miten niin tartuntapintaa heikosti? Eturenkaan osalta pitää avata ensin se mutterin suojaava muovikotelointi ja sen jälkeen itse haarukan päällä oleva muovi, jotta saat avaimen sinne väliin. Jos jälkimmäisen jätät pois välistä, rikot turhan varmasti sen mutterin. Turha ottaa riskiä, varsinkaan kun tosiaan johdon puolelta vaihto ei ole niin helppo.

Takarenkaan osalta hieman ihmettelen, nehän eivät ole edes kovin piukalla. Itse olen takarenkaan ottanut pois paikoiltaan puolisen tusinaa kertaa ilman mitään ongelmaa ja kiinnittämättä huomiota metallin olevan normaalia pehmeämpää.

Joku muukin pro2:n omistaja voisi kommentoida aihetta. Olisi tosiaan kiinnostava tietää, onko pro -> pro2 todellakin heikennetty materiaaleja,

Kiintoavainta tarkoitin, sen avonaisella päällä pyöristää aika helposti jos ei halpisavaimessa mitoitus ole ihan se mitä pitäisi. Harvoin sillä käyttötarkoitukseen sopivalla oikean kokoisella laadullakkaalla muttereita pyöristää.
Hämäsi tuo avoimesta päästä puhuminen, kiintoavain kun on aina avoin ja yhdistelmä taas kiintolenkki tms.

Mutta tottahan kiintoavaimen käyttäminen on vain askeleen jakoavainta parempi. Lenkki, hylsy jne on aina parempi jos siihen on mahdollisuus. Laudassa kuitenkin momentit sellaisia, että vähän heikompilaatuisellakin aukeaa jos muuta ei ole. Tosin jos työkaluja ei entuudestaan ole, kannattaa tottakai se muutama kymppi uhrata ja hankkia ne laudan kanssa tarpeelliset vähän parempina.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
Xiaomi Pro2 lähti skuuttien taivaaseen ja nyt olisi hakusessa uusi työmatkakulkine. Olin ihan tyytyväinen tuohon pro2:een eli voisin periaatteessa ostaa uuden samanlaisen. Tuosta vanhasta voisi sitten tarvittaessa saada joitain varaosiakin. Ainoa omassa käytössä ilmennyt heikkous oli mäkiin hyytyminen.
Tartun tähän aiheeseen ja pyydän tarkennusta... Olet mielestäni ensimmäinen, joka kertoo merkkilaudan hajonneen niin, ettei sitä enää saa kuntoon. Ja tässä vielä kyseessä varsin uusi lauta. Eli mitäs tuolle laudalle tapahtui?

Ja jos ei itsellä ole käyttöä varaosina niin laita myyntiin. Uskoisin ostajan löytyvän helpostikin jos ei aivan räjähtänyt ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Takarenkaassa on kuitenkin ne kuusiokolot eli kyllä se eturengas on muusta puhuessa.
Nyt tää ei ihan täysin mennyt mulla jakeluun, kun se oli mun takarengas kuitenkin josta aloitin keskustelun.

Eturenkaan kanssa tosiaan tein tuubista löytämieni ohjeiden mukaan eli koteloinnin otin pois mutta haarukan muovi oli päällä, mikä jätti lenkille aika vähän sitä tarttumapintaa. Avain itsessään oli laadukas ja sopivan kokoinen, mutta pikkuisen kallistettu pää vei momenttia sopivasti sivuun ja pienempi tarttumapinta viimeisteli työn.
Ei se vaatinut kuin sen yhden väännön ja kulmia oli jo pyöreänä.
Lokarin kanssa testailin eri vaihtoehtoja sitten joten tuota eturenkaan paikoilleen laittoa tuli useampi kerta tehtyä eikä yksikään kiristyskerta helpottanut asiaa, jos nyt ei vaikeuttanutkaan.
Johdon puolella haarukan muovi ei ollut niin pahasti edessä joten se lähti auki hienosti kiintoavaimen avopäällä. Toki sekin varmaan vaikutti kun se avopää on suora toisin kuin lenkki.
Tällä tietoa sen kanssa ei enää tarvitse pelata niin homma bueno, mutta uusi mutteri tilattava jos vielä on tarve sille.

Takarenkaan kohdalla tosiaan oli kinkkisempi homma kun olin renkaita vaihtaessa 27-koon torxilla avannut useamman kerran ilman mitään ongelmia muutamankin kerran kun rengasta mallasin. Nyt sitten joitakin viikkoja myöhemmin vaihdoin takalokarin ja irrotin renkaan. Taas onnistui hienosti myös paikalleen. Sitten tulin toisiin aatoksiin ja ajattelin kokeilla takalokarin valon johdon vientiä toista kautta ja silloin avausta yrittäessä torx antoi periksi. Jätin homman sitten sikseen sen jälkeen kun totesin ettei kuuskulmista 25 eikä 30 ole sopivan kokoisia tuohon ja torxeista tuo 27 oli ainoa omaa kokoaan oleva mitä vielä löytyi. Pitää vielä tarkistaa työväline uudestaan koska nyt heräsi ajatus että torx siinä oli varmaan hajonnut eikä mutterin kanta. Tilanteessa ei käynyt mielessä tuo vaihtoehto vaan ajatus oli automaattisesti siinä että ei v***u taas mennyt mutteri niinkuin edestäkin.

Tuo takapään pulttiloinen vain on vähän spesifimpi kuin etupään geneerinen mutteri, joten saa nähdä löytyykö korvaavaa niin helposti.
Muutoin minkään ruuvin ja mutterin kanssa ei laudassa ole ollut ongelmia. Kuitenkin oman kikkailun piikkiin laitan enemmän kuin paperisten mutterien piikkiin, vaikka nyt en niidenkään luota olevan parhaita mahdollisia.

Mutta alkuperäinen pohdinta tosiaan tämän tiimoilta oli että minkä vehkeen mä työnnän tuonne takarenkaan kuusiokoloon; onko 27-kokoisen torxin vastinetta kuusiokolomaailmassa? Itsellä kolme kuusiokolosarjaa sekä yksittäisiä avaimia sen lisäksi eikä yhdestäkään löydy 25 ja 30:n väliltä mitään.
Jos porukka niitä 25:lla availee niin sit mun kanta on varmaan vähän levinnyt, tai vastaavasti haen uuden 27-torxin jolla kokeilen paremmalla onnella.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mutta alkuperäinen pohdinta tosiaan tämän tiimoilta oli että minkä vehkeen mä työnnän tuonne takarenkaan kuusiokoloon; onko 27-kokoisen torxin vastinetta kuusiokolomaailmassa? Itsellä kolme kuusiokolosarjaa sekä yksittäisiä avaimia sen lisäksi eikä yhdestäkään löydy 25 ja 30:n väliltä mitään.
Jos porukka niitä 25:lla availee niin sit mun kanta on varmaan vähän levinnyt, tai vastaavasti haen uuden 27-torxin jolla kokeilen paremmalla onnella.
Löytyykö tuumaisia kuusiokoloja? 3/16" kuusiokolo on hieman T25 isompi, mutta T27 pienempi. Luulisi tuon tuumaisen menevän pienellä väkivallalla.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
62
Tartun tähän aiheeseen ja pyydän tarkennusta... Olet mielestäni ensimmäinen, joka kertoo merkkilaudan hajonneen niin, ettei sitä enää saa kuntoon. Ja tässä vielä kyseessä varsin uusi lauta. Eli mitäs tuolle laudalle tapahtui?

Ja jos ei itsellä ole käyttöä varaosina niin laita myyntiin. Uskoisin ostajan löytyvän helpostikin jos ei aivan räjähtänyt ole.
Lauta jäi auton alle ja suurimmat vauriot on etuhaarukassa ja etupyörässä. Toimivan pelin tuosta voisi saada esim. etujousitus paketilla ja uudella moottorilla (edellyttäen, että akustossa, elektroniikassa tms. ei ole vaurioita täräyksen seurauksena.)

Koska kuskia suojasi kypärä ja läskikerros, niin vahingot rajoittuivat venähtäneeseen peukaloon.

Vakuutusrahat kopsahtivat tilille aamulla, niin nyt voi katsella uutta kulkupeliä alle. Tuskin alan tuota vanhaa lautaa itse korjailemaan, kun siitä voi tulla loputon suo, jos sisältä on pamahtanut jotain. Nyt lauta ei edes käynnisty, kun yksi johto on poikki.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
mie oon ajanu nyt Xiaomi mi pro 2:lla 3300 kilometriä.
Ostin laudan elisalta kun se oli 500e hinnalla alennuksessa keskikesällä.

Takakumi puhkesi 1500 km kohdalla. ja 2000km kohdalla vaihdoin huvikseni 10" renkaat tähän, helpottui ajaminen. Mutta mäet kiipee erittäis surkeasti isoimmilla renkailla. Eli luultavimmin laitan 8,5" renkaat takaisin tähän kun nämä 10" puhkeaa.
Käytössä on myös Speed+range akku (51v)+Rita-adapteribundle.

Olen ajanut kaatosateessa tällä. Laitoin vain silikonia pohjaan sekä johtojen reikiin sekä laitoin kaasukahvan sekä näytön päälle kumin.
Ei tässä ole mitään vikaa. lokarit ei mahtunu enään paikoilleen 10" renkaiden takia, on liian ahdast. takalokarin laitoin mitensattuu kyllä, kun se on pakko olla, kun muuten perse on märkänä lätäköstä ajaessa.
Ostin myös puolihydrauliset jarrut tähän semmonen isompi jarru curious joe:lta. Kun edelliset jarrupalat olivat aivan umpisurkeat enkä viittiny maksaa pelkistä jarrupaloista 8e/kpl+16e dhl toimitukseen. niin ostin suoraan sitten nuo.

Olisihan tuo ihan kätevä idea joskus ostaa käytettynä toinen samanlainen, kun laadultaan nämä on kyllä tehty kestämään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
@Rxd
Tuollainen lyhyempi ducktail-lokari olisi omiaan siihen. Itse tilasin valollisen sellaisen 8€:llä Wishistä. Ilman valoa, jos haluaa alkuperäisen valon vaihtaa itse siihen, oli halvempi.
Menee 10" kumien kanssa ilman korotuspalaa kivasti, kahdella korotuspalalla ruhtinaallisesti. Itse tykkäsin yhden korotuspalan väliin ja tilaa on hienosti. Paljon enemmän kuin alkuperäisellä lokasuojalla kahden korotuspalan kanssa.

Etulokari olikin sitten vähän eri juttu. Itse jouduin lokasuojan sisäpinnasta kanssa hiomaan ulokkeita pienemmäksi ja etuhaarukan sisään piiloon jäävästä osasta vähän kaventamaan, mutta nyt mahtuu. Pienet kivet siellä välillä kyllä rohisee ajoittain eli ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole.

Mutta sama juttu mäkien kanssa, heikkoa tekee, varsinkin jos akku alkaa olemaan alle 50%.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
@Rxd
Tuollainen lyhyempi ducktail-lokari olisi omiaan siihen. Itse tilasin valollisen sellaisen 8€:llä Wishistä. Ilman valoa, jos haluaa alkuperäisen valon vaihtaa itse siihen, oli halvempi.
Menee 10" kumien kanssa ilman korotuspalaa kivasti, kahdella korotuspalalla ruhtinaallisesti. Itse tykkäsin yhden korotuspalan väliin ja tilaa on hienosti. Paljon enemmän kuin alkuperäisellä lokasuojalla kahden korotuspalan kanssa.

Etulokari olikin sitten vähän eri juttu. Itse jouduin lokasuojan sisäpinnasta kanssa hiomaan ulokkeita pienemmäksi ja etuhaarukan sisään piiloon jäävästä osasta vähän kaventamaan, mutta nyt mahtuu. Pienet kivet siellä välillä kyllä rohisee ajoittain eli ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole.

Mutta sama juttu mäkien kanssa, heikkoa tekee, varsinkin jos akku alkaa olemaan alle 50%.
no mulla on tuossa enemmän voltteja käytössä. Mutta huomaan kyllä myös sen eron selkeästi silloin jos lisäakun olen jättänyt reppuun kytkemättä paikoilleen.

Ylämäen pääsen lisäakun avustuksella 25km/h (10" renkailla)
Vakioakulla ja 8,5" renkailla sama mäki meni 28km/h
mietin vain että kuinkahan lujaa olisin päässyt 8,5" renkailla menemään ja tuon lisäakun kanssa. Vaihdoin nimittäin 10" renkaat samaan aikaan kun otin tuon lisäakun käyttöön.

maksimivauhti on 37-38 km/h jonka tämä laite saa gps-nopeusmittarin mukaan maksimissaan ennenkuin "moottorijarrutus" iskee vastaan lisäakun ja 10" renkaiden olleen käytössä yhtäaikaa.
vakioakulla ja 8,5" renkailla se teki tuon 32km/h kohdalla.

Rengaskoon äpistä laitoin 8,80 jotta se nopeus on todellinen gps-nopeudella mitattuna.

Ajan suurimman osan ajasta 29A rajotuksella säädetty sport mode. käytännössä piikkaa korkeintaa 25A kohdalla sovelluksen mukaan.
nopeutena pidän 28km/h keskimäärin kun ajan.

/edit
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
27
Onko palstalaisilla kokemuksia Inokimista tai E-Wheelsistä? Ninebottiahan täällä onkin käsitelty sivutolkulla.
E-Wheels on oikeasti KingSong. Eli sama valmistaja kun E-Way:llä. E-Waystä täällä on paljon kirjoiteltu ja pätee sen kehut ja haukut tuohon E-Wheelsiin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Hämäsi tuo avoimesta päästä puhuminen, kiintoavain kun on aina avoin ja yhdistelmä taas kiintolenkki tms.

Mutta tottahan kiintoavaimen käyttäminen on vain askeleen jakoavainta parempi. Lenkki, hylsy jne on aina parempi jos siihen on mahdollisuus. Laudassa kuitenkin momentit sellaisia, että vähän heikompilaatuisellakin aukeaa jos muuta ei ole. Tosin jos työkaluja ei entuudestaan ole, kannattaa tottakai se muutama kymppi uhrata ja hankkia ne laudan kanssa tarpeelliset vähän parempina.
No joo noista nyt käytetään aika kirjavasti eri termejä kun katsoo millä nimillä noita myydään. Kiintolenkkiäkin myydään kiintoavaimena jne. Itse olen sen oppinut jo aikoja sitten autojen kanssa, että työkalujen pitää istua kunnolla, jos jotain tiukassa olevaa/lukitteella olevaa aukaisee tai muuten ottaa riskin pyöristää kannan. Sitten homma muuttuukin aina pykälää hankalammaksi varsinkin jos on rajallisesti työkaluja käytössä.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kunnon työkalut ostoon jos vähänkään tuntee tarvetta tehdä enemmän itse. Hankin joskus 20v sitten Kamasan isoimman hylsysarjan joka sisältää tuumaisia ja millisiä hylsyjä, lenkkejä jne… Tuotteella 25v takuu ja hinta n. 300€ on tullut säästettyä moninkertaisesti itse tehtyjen remonttien ansiosta. Autoja, prätkiä, mopoja, polkupyöriä, perämoottoreita yms tullut huollettua tuon avulla. Torxien kanssa kannattaa vielä huomioida se, että ellei tiedä minkä kokoinen on oikea kärki kyseiselle ruuville, kokeilee sitten kaikkia niin että löytyy liian iso. Moni avaa juuri pykälää pienemmällä joka toimii hetken, ennen kuin alkaa kulmat pyöristyä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
lokarit ei mahtunu enään paikoilleen 10" renkaiden takia, on liian ahdast. takalokarin laitoin mitensattuu kyllä, kun se on pakko olla, kun muuten perse on märkänä lätäköstä ajaessa.
Tuossa kuvatus aiemmin mainitsemastani ducktailista. Tilaa jää reilun laisesti yhden korotuspalan kanssa. Täältä joltakin foorumilaiselta itse ostin 10" renkaat ja niiden mukana tulivat korotuspalat, tiedä sitten kuuluvatko pakettiin vai oliko erikseen ostettu.

Jos lokarista itsestään vielä niin kantokoukku on muovia, toisin kuin alkuperäinen joka on metallia. Molemmat kuitenkin ruuvilla kiinni eli jos haluaa niin voi vaihtaa metallisen.
Valo ei näytä aivan yhtä kirkkaalta kuin alkuperäinen, mutta hämärällä ihan riittävä. Valon johto on hyvin päällystetty ja riittävän pitkä vähän eksoottisemmallekin läpiviennille, jos haluaa välttää alkuperäistä johdon sijaintia joka on kieltämättä aika nafti kymppituumaisten kanssa.
 

Liitteet

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?
Äkkiseltään näyttäisi että kuntoluokitus. Outletin vehkeet oli yksittäiskappaleita, eli ei kokonainen poistoerä vaan asiakkaalla kokeilussa käyneitä.

Ei pahan hintaisia kyllä kun kattoo että 520€ ja olikohan toinen 550€. Hitto kun tekisi mieli investoida ensi kesäksi tuollaiseen. Ei sillä että Xiaomi Pro2 huono olisi mutta lisäkantama tuollaisessa on maukas.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 975
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom