Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
254
3 vuotta vanha Kontio Kruiser premium pack versiossa erikoinen ongelma, viikko sitten veto loppui yllättäen vaikka akussa oli reilusti varausta, laitteen näyttö sekosi ensin ja sitten meni täysin mustaksi. Otin heti akun virtapiuhan irti ja laitoin takasin, toimi 100 metriä ja taas sama vika.

Sitten huomasin, että akun virtapiuha ei pysy kunnolla akussa kiinni vaan on löysä, tilasin sitten uuden virtapiuhan, asensin sen eilen, sen jälkeen ajoin noin 4km ja laite pelasi normaalisti
Kotiopäin lähtiessä sama vika ilmeentyi noin 1km ajon jälkeen, virtapiuhan ottamalla pois ja takaisin, pääsin ehkä 10 metriä eteenpäin ja samaa vikaa pukkaa.

Mistähän voisi johtua?
Akku voi olla tullut tiensä päähän myös. Itellä oli samanlainen ongelma keväällä vastaavanlaisessa (eri merkki) cruiserissa.

Toisella akulla toimi normaalisti, toisella teki tuollaista. Akun kun latasi "täyteen" toimi muutamia kilometrejä normaalisti, mutta ekan kerran kun katkas, irrotti virtapiuhannja laitto takaisin, niin sen jälkeen maksimissaan päässi muutaman sata metriä kerrallaan.
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
95
Akku voi olla tullut tiensä päähän myös. Itellä oli samanlainen ongelma keväällä vastaavanlaisessa (eri merkki) cruiserissa.

Toisella akulla toimi normaalisti, toisella teki tuollaista. Akun kun latasi "täyteen" toimi muutamia kilometrejä normaalisti, mutta ekan kerran kun katkas, irrotti virtapiuhannja laitto takaisin, niin sen jälkeen maksimissaan päässi muutaman sata metriä kerrallaan.
Kiitos infosta, näin se voi tosiaan olla, täydellä akulla tosiaan toimii hyvin jonkin aikaa.
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
66
Ensimmäinen renkaanvaihto käynnissä G30 laudan eturenkaaaseen, sen ihmeemmin asiaan perehtymättä ja täynnä urheilumieltä ajattelin, että pienen vuodon voisi paikata sisäpuolelta kunhan saa renkaan pois vanteelta. Varustuksena minulla oli tarvittavat avaimet sekä yksi bilteman rengasrauta (onneksi löytyi pari isoa talttameisseliä lisäksi). Olipas se mielenkiintoinen urakka, lopulta pelastukseni oli laittaa korokkeet renkaan alapuolelle (toi paineen oikeisiin paikkoihin ja suojeli akselia) ja nousta seisomaan vanteen päälle! Tuntui, että pelkästään raudalla ja meisseleillä vääntämällä olisi ainoastaan rikkonut vanteen. Lopulta rengas antautui ja sen irrotus vanteesta menikin kohtalaisen helposti tämän jälkeen, valitettavasti hieno visioni paikkauksesta kariutui siihen, että huomasin renkaassa olleet paikkausvaahdot edellisen omistajan jäljiltä.

Nyt siis tarvittaisiin uutta kumia tilalle, jos teiltä ei tule parempia ehdotuksia niin tämä lähtee tilaukseen:
Ensin meinasin ottaa samasta puljusta halvimman renkaan, mutta pelottelut sen kovuudesta ja asennusvaikeuksista eivät houkutelleet.. Laakerissa tuntuu hienoista karkeutta, mutta ei mielestäni mitään huolestuttavaa. Venttiilin ostan myös samalla, vaikka se ei vesitestissä vuotanutkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 718
Ensimmäinen renkaanvaihto käynnissä G30 laudan eturenkaaaseen, sen ihmeemmin asiaan perehtymättä ja täynnä urheilumieltä ajattelin, että pienen vuodon voisi paikata sisäpuolelta kunhan saa renkaan pois vanteelta. Varustuksena minulla oli tarvittavat avaimet sekä yksi bilteman rengasrauta (onneksi löytyi pari isoa talttameisseliä lisäksi). Olipas se mielenkiintoinen urakka, lopulta pelastukseni oli laittaa korokkeet renkaan alapuolelle (toi paineen oikeisiin paikkoihin ja suojeli akselia) ja nousta seisomaan vanteen päälle! Tuntui, että pelkästään raudalla ja meisseleillä vääntämällä olisi ainoastaan rikkonut vanteen. Lopulta rengas antautui ja sen irrotus vanteesta menikin kohtalaisen helposti tämän jälkeen, valitettavasti hieno visioni paikkauksesta kariutui siihen, että huomasin renkaassa olleet paikkausvaahdot edellisen omistajan jäljiltä.

Nyt siis tarvittaisiin uutta kumia tilalle, jos teiltä ei tule parempia ehdotuksia niin tämä lähtee tilaukseen:
Ensin meinasin ottaa samasta puljusta halvimman renkaan, mutta pelottelut sen kovuudesta ja asennusvaikeuksista eivät houkutelleet.. Laakerissa tuntuu hienoista karkeutta, mutta ei mielestäni mitään huolestuttavaa. Venttiilin ostan myös samalla, vaikka se ei vesitestissä vuotanutkaan.
Vakionahan noissa Max G30 renkaissa on se pistosuojageeli joka on ihan kätevä olla. Eli sellasta ite ehdottaisin niin ei oo heti taas vaihtokunnossa se rengas.

Eli tää vaikka

 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
45
Morjesta.

Tänään tuli vaihdettua Augment ES ONE 10 skuuttiin takarengas ulko- ja sisäkumeineen. Vaihdon jälkeen normaalisti ajoon, ajoin ehkä 50 metriä, kaikki pelas täysin kunnes jarrutin eikä sen jälkeen kaasu vastaa mihinkään. Nopeusmittari toimii, jarruvalot toimii mutta kaasua kun painaa niin tenkkapoo - ei liiku mihinkään. Mikähän homma? Skuutti kuiten etuvetoinen eikä eturenkaaseen oo tarvinnu koskaan koskea. Apuja otetaan vastaan.
Veikkaisin että jarrutuksen tunnistus on päällä jostain syystä. Anturi tälle on jarrukahvan alla, siitä lähtisin liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
391
Kannattaa kysellä vaikka pyörähuolloista vaihtavatko noita renkaita. Turussa oleva huolto tekee vaihtoja, ja sinne voi lähettää Matkahuollolla kamppeen laitettavaksi. Sähköpotkulautojen huolto – Sähköpotkulaudat.fi
No niin tämä asia sai päätöksen. Järvenpäästä löytyi Eego niminen paja, jonka kanssa saatiin taas pyöreä kumi taakse. Tässä tapauksessa romuna olleesta vastaavasta vaihdettiin koko moottori renkaineen vanhan tilalle. Toki alkuperäinen vaihtoehto oli vaihtaa kumi, mutta ei oltu ihan 100 varmoja onko kyseessä nyt oikea kumi, joten tuo oli varavaihtoehtona. E-wayn verkkokauppa meinaan myy erikokoista kumia tuohon vaihtokumina, kuin mitä alkuperäisen kumin kyljessä lukee. Kumi olisi kyllä ollut sopiva, mutta viimehetkillä vanne murtui. Aika kovaa saa pakottaa tollasta kumia.

No itse olen kuitenkin tyytyväinen lopputulemaan ja ei maksanut kuin 55€. Eli ei voi kuin suositella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 482
Täällä Tampereen alueella Piketa (takuu)huoltaa muidenkin valmistajien skuutit. Tiketti Witt as:n kautta (josta muuten tuli tanskaksi vastaus) ja sitten Piketa ilmoitti, että vehkeen saa tuoda huoltoon. Siinä ei ollut mitään valittamista. Sen sijaan Wittin sivuilla annetaan ymmärtää, ettei takuu ole voimassa, jos laudalla on ajettu jossain muualla kuin kuivalla ja putsatulla asfaltilla aurinkoisena sunnuntai-iltapäivänä.

Luin jostain ulkomaankieliseltä sivulta, että laakereissa on ollut suojattuja malleja vaihtelevasti. Tyypillistä kiinantouhua. Luultavasti suojamattomia laakereita on tarjolla halvemmalla, niin niitä on sitten käytetty.
Vielä pari kyssäriä eli mistä sää siis ostit skuutin ja käytitkö jälleenmyyjää millään tavalla vai suoraan Witille viestiä ja toisena minkälainen huoltoaika tossa käytännössä Piketan kanssa oli eli kauan skuutti oli pois käytöstä?

Itsellä tuli nyt G2 Maxin yksi tyyppivioista vastaan eli about viimeisen kuukauden tai kaksi skuutin sisäinen laturi pätki latausta satunnaisesti latauksen aikana eli piippasi keskeyttäen latauksen ja jatkoi about minuutin päästä uudelleen kuitenkin niin että sai kyllä skuutin ladattua täyteen. Noh nyt se sitten yhtäkkiä pamautti kämpästä sulakkeen ja samalla hiljeni sisäinen laturi kokonaan eli meni sitten vissiin kokonaan särki. Itse ostin ton ulkomailta Voltes.eusta vuosi sitten toukokuussa eli äppsin mukaan 428 päivää omistettu ja 885km ajettu. Nyt pitäisi sitten arpoa lähteekö yrittämään Voltesin kautta vai suoraan viestiä Ninebotille tai Wittille joka on ilmeisesti Suomen maahantuoja. Tai sitten jos on laiska ja välttää huoltokatkot niin ostaa vaan Ninebotin pikalaturin itse ja jättää sisäisen laturin rikkinäiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 718
Vielä pari kyssäriä eli mistä sää siis ostit skuutin ja käytitkö jälleenmyyjää millään tavalla vai suoraan Witille viestiä ja toisena minkälainen huoltoaika tossa käytännössä Piketan kanssa oli eli kauan skuutti oli pois käytöstä?

Itsellä tuli nyt G2 Maxin yksi tyyppivioista vastaan eli about viimeisen kuukauden tai kaksi skuutin sisäinen laturi pätki latausta satunnaisesti latauksen aikana eli piippasi keskeyttäen latauksen ja jatkoi about minuutin päästä uudelleen kuitenkin niin että sai kyllä skuutin ladattua täyteen. Noh nyt se sitten yhtäkkiä pamautti kämpästä sulakkeen ja samalla hiljeni sisäinen laturi kokonaan eli meni sitten vissiin kokonaan särki. Itse ostin ton ulkomailta Voltes.eusta vuosi sitten toukokuussa eli äppsin mukaan 428 päivää omistettu ja 885km ajettu. Nyt pitäisi sitten arpoa lähteekö yrittämään Voltesin kautta vai suoraan viestiä Ninebotille tai Wittille joka on ilmeisesti Suomen maahantuoja. Tai sitten jos on laiska ja välttää huoltokatkot niin ostaa vaan Ninebotin pikalaturin itse ja jättää sisäisen laturin rikkinäiseksi.
Voltesin kautta, jos EU sisänen kauppa nii 2v takuu joka voimassa. Lähtökohtasestihan jälleenmyyjä noi hoitaa.

Mut jos se on tyyppivika jota ei olla viititty korjata, eli ne laturit on edelleen paskaa ja poksuu miten huvittaa, niin en nää ratkaseeko sen vaihtaminen uuteen sitä perimmäistä ongelmaa, eli sitä et se laturi on vaan huono. Max G30 latureissa en oo kuullu olevan vikaa niin kai sitten tossa on vaihteeks säästetty. Ite ehkä tekisin niin et vaihdattaisin sen takuussa uuteen kertaalleen (todnäk joudut asentamaan sen ite, eli avaamaan laudan, repimään vanhan ulos ja laittamaan uuden tilalle, ei pitäs olla vaikee homma) mut samalla tilaisin sen pikalaturin. Käyttää näitä sit tilanteen vaatiessa miten haluaa.

Tai no, näemmä ovat julkasseet tuon vaihdosta ihan videonkin koska on oletettavasti sen verran laaja ongelma, ja näytöstäis et toi ympyrän muotonen latausliitin menee kanssa ton mötikän kautta, eli mahollisuudet on et jos se on pamahtanu paskaks niin ei se porttikaan toimi.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 482
Voltesin kautta, jos EU sisänen kauppa nii 2v takuu joka voimassa. Lähtökohtasestihan jälleenmyyjä noi hoitaa.

Mut jos se on tyyppivika jota ei olla viititty korjata, eli ne laturit on edelleen paskaa ja poksuu miten huvittaa, niin en nää ratkaseeko sen vaihtaminen uuteen sitä perimmäistä ongelmaa, eli sitä et se laturi on vaan huono. Max G30 latureissa en oo kuullu olevan vikaa niin kai sitten tossa on vaihteeks säästetty. Ite ehkä tekisin niin et vaihdattaisin sen takuussa uuteen kertaalleen (todnäk joudut asentamaan sen ite, eli avaamaan laudan, repimään vanhan ulos ja laittamaan uuden tilalle, ei pitäs olla vaikee homma) mut samalla tilaisin sen pikalaturin. Käyttää näitä sit tilanteen vaatiessa miten haluaa.

Tai no, näemmä ovat julkasseet tuon vaihdosta ihan videonkin koska on oletettavasti sen verran laaja ongelma, ja näytöstäis et toi ympyrän muotonen latausliitin menee kanssa ton mötikän kautta, eli mahollisuudet on et jos se on pamahtanu paskaks niin ei se porttikaan toimi.

Toi on Redditin höpinöiden perusteella identtinen sisäinen laturi G30:n kanssa ja jonkin verran ollut tuolla Redditissä kommenttia myös vastaavista ongelmista G30:n kanssa. Mut joo mietin kans et kai tää on hyvä tekosyy ostaa se pikalaturi niin saa pidettyä skuutin käyttökunnossa huoltoa selvitellessä ja on sit backup jos hajoaa uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 718
Toi on Redditin höpinöiden perusteella identtinen sisäinen laturi G30:n kanssa ja jonkin verran ollut tuolla Redditissä kommenttia myös vastaavista ongelmista G30:n kanssa. Mut joo mietin kans et kai tää on hyvä tekosyy ostaa se pikalaturi niin saa pidettyä skuutin käyttökunnossa huoltoa selvitellessä ja on sit backup jos hajoaa uudelleen.
Nojoo, periaatteessa se voi olla identtinen kun jännitteet mätsää kuitenkin molemmissa vehkeissä. Mut se mitä on saattanu käydä on se et osissa on alettu säästämään ja sen takia noita on ruvennu poksumaan. En tosiaan ihan kauheasti muista kuulleeni et noita ois porsinu Max G30 kanssa kuitenkaan, ainakaan sillonku tuli vielä aktiivisemmin seurattua näitä hommia.

Mut on noi pikalaturit ihan kivoja. Voi heittää reppuun ja ladata vaikka kesken matkan jos tarvetta tulee ja ei mee ihan tuhottomasti aikaa venaillessakaan. Toki taitaa toi 5a laturi edelleenkin sen 3h viedä tyhjästä täyteen, mut pysähtyy syömään niin jossain vähän vajaassa tunnissakin saa jo ihan kivasti jerkkua takas.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 464
Viestejä
4 334 919
Jäsenet
72 221
Uusin jäsen
jepsjuu

Hinta.fi

Ylös Bottom