Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
254
3 vuotta vanha Kontio Kruiser premium pack versiossa erikoinen ongelma, viikko sitten veto loppui yllättäen vaikka akussa oli reilusti varausta, laitteen näyttö sekosi ensin ja sitten meni täysin mustaksi. Otin heti akun virtapiuhan irti ja laitoin takasin, toimi 100 metriä ja taas sama vika.

Sitten huomasin, että akun virtapiuha ei pysy kunnolla akussa kiinni vaan on löysä, tilasin sitten uuden virtapiuhan, asensin sen eilen, sen jälkeen ajoin noin 4km ja laite pelasi normaalisti
Kotiopäin lähtiessä sama vika ilmeentyi noin 1km ajon jälkeen, virtapiuhan ottamalla pois ja takaisin, pääsin ehkä 10 metriä eteenpäin ja samaa vikaa pukkaa.

Mistähän voisi johtua?
Akku voi olla tullut tiensä päähän myös. Itellä oli samanlainen ongelma keväällä vastaavanlaisessa (eri merkki) cruiserissa.

Toisella akulla toimi normaalisti, toisella teki tuollaista. Akun kun latasi "täyteen" toimi muutamia kilometrejä normaalisti, mutta ekan kerran kun katkas, irrotti virtapiuhannja laitto takaisin, niin sen jälkeen maksimissaan päässi muutaman sata metriä kerrallaan.
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
95
Akku voi olla tullut tiensä päähän myös. Itellä oli samanlainen ongelma keväällä vastaavanlaisessa (eri merkki) cruiserissa.

Toisella akulla toimi normaalisti, toisella teki tuollaista. Akun kun latasi "täyteen" toimi muutamia kilometrejä normaalisti, mutta ekan kerran kun katkas, irrotti virtapiuhannja laitto takaisin, niin sen jälkeen maksimissaan päässi muutaman sata metriä kerrallaan.
Kiitos infosta, näin se voi tosiaan olla, täydellä akulla tosiaan toimii hyvin jonkin aikaa.
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
66
Ensimmäinen renkaanvaihto käynnissä G30 laudan eturenkaaaseen, sen ihmeemmin asiaan perehtymättä ja täynnä urheilumieltä ajattelin, että pienen vuodon voisi paikata sisäpuolelta kunhan saa renkaan pois vanteelta. Varustuksena minulla oli tarvittavat avaimet sekä yksi bilteman rengasrauta (onneksi löytyi pari isoa talttameisseliä lisäksi). Olipas se mielenkiintoinen urakka, lopulta pelastukseni oli laittaa korokkeet renkaan alapuolelle (toi paineen oikeisiin paikkoihin ja suojeli akselia) ja nousta seisomaan vanteen päälle! Tuntui, että pelkästään raudalla ja meisseleillä vääntämällä olisi ainoastaan rikkonut vanteen. Lopulta rengas antautui ja sen irrotus vanteesta menikin kohtalaisen helposti tämän jälkeen, valitettavasti hieno visioni paikkauksesta kariutui siihen, että huomasin renkaassa olleet paikkausvaahdot edellisen omistajan jäljiltä.

Nyt siis tarvittaisiin uutta kumia tilalle, jos teiltä ei tule parempia ehdotuksia niin tämä lähtee tilaukseen:
Ensin meinasin ottaa samasta puljusta halvimman renkaan, mutta pelottelut sen kovuudesta ja asennusvaikeuksista eivät houkutelleet.. Laakerissa tuntuu hienoista karkeutta, mutta ei mielestäni mitään huolestuttavaa. Venttiilin ostan myös samalla, vaikka se ei vesitestissä vuotanutkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 716
Ensimmäinen renkaanvaihto käynnissä G30 laudan eturenkaaaseen, sen ihmeemmin asiaan perehtymättä ja täynnä urheilumieltä ajattelin, että pienen vuodon voisi paikata sisäpuolelta kunhan saa renkaan pois vanteelta. Varustuksena minulla oli tarvittavat avaimet sekä yksi bilteman rengasrauta (onneksi löytyi pari isoa talttameisseliä lisäksi). Olipas se mielenkiintoinen urakka, lopulta pelastukseni oli laittaa korokkeet renkaan alapuolelle (toi paineen oikeisiin paikkoihin ja suojeli akselia) ja nousta seisomaan vanteen päälle! Tuntui, että pelkästään raudalla ja meisseleillä vääntämällä olisi ainoastaan rikkonut vanteen. Lopulta rengas antautui ja sen irrotus vanteesta menikin kohtalaisen helposti tämän jälkeen, valitettavasti hieno visioni paikkauksesta kariutui siihen, että huomasin renkaassa olleet paikkausvaahdot edellisen omistajan jäljiltä.

Nyt siis tarvittaisiin uutta kumia tilalle, jos teiltä ei tule parempia ehdotuksia niin tämä lähtee tilaukseen:
Ensin meinasin ottaa samasta puljusta halvimman renkaan, mutta pelottelut sen kovuudesta ja asennusvaikeuksista eivät houkutelleet.. Laakerissa tuntuu hienoista karkeutta, mutta ei mielestäni mitään huolestuttavaa. Venttiilin ostan myös samalla, vaikka se ei vesitestissä vuotanutkaan.
Vakionahan noissa Max G30 renkaissa on se pistosuojageeli joka on ihan kätevä olla. Eli sellasta ite ehdottaisin niin ei oo heti taas vaihtokunnossa se rengas.

Eli tää vaikka

 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
45
Morjesta.

Tänään tuli vaihdettua Augment ES ONE 10 skuuttiin takarengas ulko- ja sisäkumeineen. Vaihdon jälkeen normaalisti ajoon, ajoin ehkä 50 metriä, kaikki pelas täysin kunnes jarrutin eikä sen jälkeen kaasu vastaa mihinkään. Nopeusmittari toimii, jarruvalot toimii mutta kaasua kun painaa niin tenkkapoo - ei liiku mihinkään. Mikähän homma? Skuutti kuiten etuvetoinen eikä eturenkaaseen oo tarvinnu koskaan koskea. Apuja otetaan vastaan.
Veikkaisin että jarrutuksen tunnistus on päällä jostain syystä. Anturi tälle on jarrukahvan alla, siitä lähtisin liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
391
Kannattaa kysellä vaikka pyörähuolloista vaihtavatko noita renkaita. Turussa oleva huolto tekee vaihtoja, ja sinne voi lähettää Matkahuollolla kamppeen laitettavaksi. Sähköpotkulautojen huolto – Sähköpotkulaudat.fi
No niin tämä asia sai päätöksen. Järvenpäästä löytyi Eego niminen paja, jonka kanssa saatiin taas pyöreä kumi taakse. Tässä tapauksessa romuna olleesta vastaavasta vaihdettiin koko moottori renkaineen vanhan tilalle. Toki alkuperäinen vaihtoehto oli vaihtaa kumi, mutta ei oltu ihan 100 varmoja onko kyseessä nyt oikea kumi, joten tuo oli varavaihtoehtona. E-wayn verkkokauppa meinaan myy erikokoista kumia tuohon vaihtokumina, kuin mitä alkuperäisen kumin kyljessä lukee. Kumi olisi kyllä ollut sopiva, mutta viimehetkillä vanne murtui. Aika kovaa saa pakottaa tollasta kumia.

No itse olen kuitenkin tyytyväinen lopputulemaan ja ei maksanut kuin 55€. Eli ei voi kuin suositella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 451
Viestejä
4 334 012
Jäsenet
72 211
Uusin jäsen
Reqqu

Hinta.fi

Ylös Bottom