Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
14.07.2024
Viestejä
1
Morjesta.

Tänään tuli vaihdettua Augment ES ONE 10 skuuttiin takarengas ulko- ja sisäkumeineen. Vaihdon jälkeen normaalisti ajoon, ajoin ehkä 50 metriä, kaikki pelas täysin kunnes jarrutin eikä sen jälkeen kaasu vastaa mihinkään. Nopeusmittari toimii, jarruvalot toimii mutta kaasua kun painaa niin tenkkapoo - ei liiku mihinkään. Mikähän homma? Skuutti kuiten etuvetoinen eikä eturenkaaseen oo tarvinnu koskaan koskea. Apuja otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2023
Viestejä
10
Tilasin viime vuonna dhgatesta ninebot g30 maxeja pari kappaletta. Ne on jenkkimallia ja kulkee 30 km/h. Nyt kun laki muuttui ja niillä pitäisi olla lv, vaikka sekään ei tee niistä laillisia, niin haluaisin saada niihin nopeuden rajoitettua 25 km/h:iin. Myös turvallisuus huolettaa kun lapset niillä painaa menemään.

Appista en löydä sellaista asetusta.

Osaako joku sanoa onnistuuko ja miten? Jokin firmis jostain?
Pitäisi onnistua vaikka sarjanumeroa vaihtamalla, muuttamalla sarjanumeron viisi ensimmäistä merkkiä.

N4GSD: 30km/h
N4GCD: 25km/h
N4GEA: 20km/h

Sovellukseksi käy vaikka tämä.
En saa menemään läpi. Kokeilin ensin android appilla (XiaoFlasher m365, jolla myös ninebotteja pystyy raplaamaan. Siinä on ihan maatunnuksen vaihtotoiminto, mutta ei mene läpi. Skootti vain piippaa, eikä mitään tapahdu.).

Sitten kokeilen tätä yo. Windows softaa ja sillä vaihtaa vain serialin alkuosan. Se ilmoittaa, että "Hex Convert Exception: Format_NoParsibleDigits". Eli ei hyväksy tota serial numeroa. Yritin siis laittaa alkuperäisen serialin, mutta tuo alkuosa vain eri tavalla. Osaatko sanoa mikä neuvoksi?


Tossa ekassa luulen, että kyse on siitä, että tässä uudemmassa fw:ssä on jotenkin estetty ropaaminen. Yritin myös vaihtaa vanhemman fw:n, mutta ei sekään mennyt perille.

Liekö samasta syystä ei onnistu sarjanumeronkaan vaihto.20240715_171833.jpg
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
427
Tilasin viime vuonna dhgatesta ninebot g30 maxeja pari kappaletta. Ne on jenkkimallia ja kulkee 30 km/h. Nyt kun laki muuttui ja niillä pitäisi olla lv, vaikka sekään ei tee niistä laillisia, niin haluaisin saada niihin nopeuden rajoitettua 25 km/h:iin. Myös turvallisuus huolettaa kun lapset niillä painaa menemään.

Appista en löydä sellaista asetusta.

Osaako joku sanoa onnistuuko ja miten? Jokin firmis jostain?


En saa menemään läpi. Kokeilin ensin android appilla (XiaoFlasher m365, jolla myös ninebotteja pystyy raplaamaan. Siinä on ihan maatunnuksen vaihtotoiminto, mutta ei mene läpi. Skootti vain piippaa, eikä mitään tapahdu.).

Sitten kokeilen tätä yo. Windows softaa ja sillä vaihtaa vain serialin alkuosan. Se ilmoittaa, että "Hex Convert Exception: Format_NoParsibleDigits". Eli ei hyväksy tota serial numeroa. Yritin siis laittaa alkuperäisen serialin, mutta tuo alkuosa vain eri tavalla. Osaatko sanoa mikä neuvoksi?


Tossa ekassa luulen, että kyse on siitä, että tässä uudemmassa fw:ssä on jotenkin estetty ropaaminen. Yritin myös vaihtaa vanhemman fw:n, mutta ei sekään mennyt perille.

Liekö samasta syystä ei onnistu sarjanumeronkaan vaihto.
Joo, tuolla se käytännössä on mennyt aivan kuten omalla Xiaomi Pro2:lla. XiaomiFlasher on asennettuna vielä vaikka ei ole tullut sen kanssa värkättyä pariin kesään, mutta tämä kontekstina siihen että oikea appsi kyseessä.

Jos olet kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehnyt niin pitäisi toimia, PAITSI jos laite on niin uusi että ohjelmisto on tuore, eikä sitä myötä salli muutoksia. Todennäköisesti kyse on tästä, koska jo viime kesän laitteissa oli puhetta tästä. Itse tein sähköpyörään saman homman aiemmin tänä kesänä (päinvastoin, eli laitoin EU:sta US:n nopeudet) ja mikä piti tehdä oli vaihtaa alempi ohjelmistoversio. Itse onnistuin, vaikka aika lailla on saanut lukea juttuja siitä että se paskoo koko laitteen tiiliskiveksi jos homma kusee. Toisaalta joku puhui (viime vuoden juttuja, eli joku korjatkoon) että skuuteissa on kontrollerien muutos estänyt tämän, eli käytännössä kontrolleri pitäisi fyysisesti vaihtaa että muutos onnistuisi (tämä siis nopeuden korottamiseen, oletus on että sama päinvastoin).

Jos haluat tähän käytännön helpon ratkaisun niin lapsille ukaasi että pelkästään keskimmäisellä todella ajetaan jonka nopeus on se 17-20km/h ja korkeimman moden käytöstä poliisi sakottaa. Jos lapset ovat tottelevaisia niin toimii, mutta sitten taas ehkä ei.

Jos hyvin vähän ajettu laite on niin ehkä paikallinen FB-ryhmä saattaa olla otollinen paikka vaihtaa laite jonkun kanssa jolla on vastaava ongelma mutta päinvastaisessa nopeuspreferenssissä.

Sitten on se kolmas vaihtoehto, eli rajoittaa nopeutta muiden appsien kautta. Itse olen käyttänyt Xiaomin kanssa m365 Tools -nimistä ohjelmaa tuon aiemmin mainitun jälkeen erinäisiin pienempiin säätöihin, mutta tämä pitää kyllä tarkistaa ennen kuin uskallan luvata mitä se osaa tehdä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
27
Tilasin viime vuonna dhgatesta ninebot g30 maxeja pari kappaletta. Ne on jenkkimallia ja kulkee 30 km/h. Nyt kun laki muuttui ja niillä pitäisi olla lv, vaikka sekään ei tee niistä laillisia, niin haluaisin saada niihin nopeuden rajoitettua 25 km/h:iin. Myös turvallisuus huolettaa kun lapset niillä painaa menemään.

Appista en löydä sellaista asetusta.

Osaako joku sanoa onnistuuko ja miten? Jokin firmis jostain?


En saa menemään läpi. Kokeilin ensin android appilla (XiaoFlasher m365, jolla myös ninebotteja pystyy raplaamaan. Siinä on ihan maatunnuksen vaihtotoiminto, mutta ei mene läpi. Skootti vain piippaa, eikä mitään tapahdu.).

Sitten kokeilen tätä yo. Windows softaa ja sillä vaihtaa vain serialin alkuosan. Se ilmoittaa, että "Hex Convert Exception: Format_NoParsibleDigits". Eli ei hyväksy tota serial numeroa. Yritin siis laittaa alkuperäisen serialin, mutta tuo alkuosa vain eri tavalla. Osaatko sanoa mikä neuvoksi?


Tossa ekassa luulen, että kyse on siitä, että tässä uudemmassa fw:ssä on jotenkin estetty ropaaminen. Yritin myös vaihtaa vanhemman fw:n, mutta ei sekään mennyt perille.

Liekö samasta syystä ei onnistu sarjanumeronkaan vaihto.
Tällä ScooterHacking Utilityllä olen itse aikoinaan laittanut omani toisinpäin eu-->us, mutta voi hyvinkin olla kuten ylempänäkin mainittu että olisi mahdollisesti liian uutta softaa ettei enää onnistu vaihto tai jotain, koska kuvittelisin että kaikki nuo eri appit sen regionin samaan tapaan vaihtaisi kuitenkin.
Koko firmwaren uudelleen flashaamista en uskalla itse suositella, kun itseltäni aikoinaan brickaantui lauta, kun olin flashannut jo varmaan 15-20 kertaa eri firmwareja kun testailin kaikenlaisia teho arvoja jne. ja sitten yhdellä kerralla se jäikin jumiin ja vaikka odotin monta tuntia niin lopulta piti koittaa käynnistää lauta uusiksi ja sitten se heittikin enää jotain erroria ja muistaakseni suoraan sammui ettei saanut edes flashattua uusiksi, joutui uuden controllerin sitten hommaamaan ja sille en olekaan muuta tehnyt kuin juuri tuon maakoodin vaihtanut..
Varmaan oli vain huonoa tuuria, mutta opinpa että aina noissa säätämisissä on riskinsä..
Ja nykyään on kai mahdotonta enää flashata taaksepäin jos on liian uusi firmware, ja tietysti ne uudet firmwaret on kaikinpuolin enemmän lukittuja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 983
Viestejä
4 316 047
Jäsenet
71 951
Uusin jäsen
Leerde

Hinta.fi

Ylös Bottom