Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Millaista määrää suojavarusteita porukka käyttää potkulaudalla hurisellessaan? Vedin pari viime kesää ilman mitään suojaa, jollei t-paitaa sellaiseksi lasketa. Nyt peilistä vilkaisun jälkeen tajusin, että aika hataraa tekoa sitä lopulta ihmiskeho on, joten pitäisi varmaan ainakin kypärä hommata. Onko teillä käytössä jopa jotain polvi- ja kyynärpääsuojia?
Kypärä on aina käytössä. Polvi- ja kyynärsuojia käyttänyt jos aikomus ajella "radalla" tai temppuilen enemmän. Hyvät hanskat on kanssa must, ettei nahkat ole heti rullalla käsistä.

Itse ainakin ajattelen, että näiden kanssa ei jos, vaan kun kaadutaan. Ja muutama kerta jo tullut kaaduttuakin tänä vuonna.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Millaista määrää suojavarusteita porukka käyttää potkulaudalla hurisellessaan? Vedin pari viime kesää ilman mitään suojaa, jollei t-paitaa sellaiseksi lasketa. Nyt peilistä vilkaisun jälkeen tajusin, että aika hataraa tekoa sitä lopulta ihmiskeho on, joten pitäisi varmaan ainakin kypärä hommata. Onko teillä käytössä jopa jotain polvi- ja kyynärpääsuojia?
Ehdottomasti kypärä. Itse pidän myös pyöräilylaseja koska kylmällä ilmalla (-10 - +10) silmät vuotaa kylmän tuulen takia niin helvetisti että ei nää ajaa muuten. Hanskat myös usein kädessä, kesäksi kannattaa hommata sellaiset hanskat jossa sormet vapaana mutta kämmenellä olisi hyvä olla nahkaa päällä jotta voi sitten ottaa iskun vastaan. Polvi ja kyynärpääsuojat on kyllä turhat, ainakin työmatkalle.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Morjesta. Eli siis yksi yksi liitos on juu sulanut tosta liitoksesta. Mitkä nuo mustat liittimet on ja kuuluuko niiden tulla yhteen? Piirilevyä kun kattelin niin kun liittimen yhdistää niin menisi +5v ja ground yhteen, joten tuskin sen niin kuuluisi mennä? Tämä laitos ostettu siis käytettynä, ei toimivana. voi olla, että jopa piuha on kolvattu väärään paikkaanpiirilevyllä. Mitkä nuo piuhat tuossa on ja mihin ne kuuluisi mennä?Tämä on täysin uusi aluevaltaus, ihan sillä ostin tuon. Ei vain löytynyt mitään kytkentäkuvaa tai muutakaan mistä näkisi mikä kuuluu mihinkin.
Jäi tähän aikanaan vastaamatta... Korjataanpa nyt ja kysytään, onko jotain edistystä tapahtunut?

Katselin uudelleen ja vähän jäi lopulta auki, minne sen palaneen kolminapaisen karvat on vedetty. Keltaista ei mene levylle joten meneekö sille toiselle mustalle liittimelle? Joka tapauksessa nuo palamis / sulamisjäljet viittaavat kyllä vahvasti niiden olleen yhdessä. Se jäi sitten jo avoimeksi, mitä siinä välillä voisi mahdollisesti olla. Levyn merkinnöistä voisi ehkä päätellä jotain. Mutta yhteen ei pitäisi tosiaan mennä ja toki siinä voikin olla syy rikkoutumiseen. Ovatkin oleet irti ja joku on askarrellessaan päätellyt niiden kuuluvan yhteen. Ihan toki käypä teoria ja kyllä tuo palamisjälki viittaisi juuri tuollaiseen.

Joku oli kuvista maininnutkin, ettei taida helposti. Tosin uutta elektoniikkaakin voi olla yhtä vaikea. Ilman niitä on aika pitkälti koitettava katsoa levyltä, minkä kautta menee yhteen. Hyvällä tuurilla välissä on vain sulake, diodi tms helposti vaihdettava.

Kokeilitko muuten sen moottorin pyörittämisen moottorin johto kiinni ja irti? Ei toki mikään aukottoman varma ole mutta jos tosiaan johto kiinni pyörii heikommin, viittaa päätekiviin. Siitä tapauksessa syy voikin olla alkujaan sieltä. Akussa kyllä riittää potkua polttamaan enemmänkin.

Ei siinä itse levyssä tai muualla ole mitään tyyppiä, jonka perusteella voisi koittaa eteenpäin? Välttämättä joka laitteeseen ei ole tehty omaa ohjainta joten jostain muusta voisi löytyä jopa ihan sama. Samoin levyn kääntöpuolestakin voisi kuvan napata.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Löytyisikö jostain pikalaturia Xiaomin PRO 2:selle? Mukana tullut pirun hidas ja joutuu liian kauan venttailemaan kunnes akut taas täynnä :mad:

Tai sitten tällaista vaihtoehtoisesti tilaukseen kun ei vaan kestä omalla käytöllä niinkuin haluaisi?
Kyllä se oletuksena on tuon kaltaisissa se, mitä valmistaja on mitoittanut. Laturin vaihtokaan auta mitään jos akun latauselektroniikka on se, joka rajoittaa. Se taas on mitoitettu kennojen mukaan. Eli tässä tulisi tietää ko. laitteen osalta, pystyykö se hyödyntämään tehokkaampaa laturia. Jos ei suoraan pysty, menee haasteelliseksi.

En ainakaan itse tunne tuon latauselektroniikkaa riittävän hyvin joten vaikea antaa suoraa vastausta. Ahkera googlettaminen voi tuottaa tulosta jos täällä ei joku ole asiaan tutustunut. Äkkiseltään en kyllä muista, onko minkään laudan kohdalla ollut suuremmin puhetta.

Lisäakkua voi toki miettiä. Takuu siinä menee kyllä mutta tottakai lauta kulkee pidemmälle. Tosin latausaika venyy luonnollisesti samalla tuota pakettia käyttäen. Se kannattaa huomioida.

Mutta paljonko se lauta sitten kulkee latauksella? Ja olethan asentanut luuriin softan ja katsonut sen kautta akun prosentit, et vain sen mukaan, koska lauta / laturi kertoo akun olevan täynnä? Lataus hidastuu loppua kohden ja ne muutama viimeinen prosentti ovat jo todella hitaita. Samalla vaikutus aika minimaallinen joten eipä aina kannata odottaa.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Juu, pitää paikkansa. Eläkkeellä olevalla liikuntavammaisella ei ole, muuta kuin aikaa :)
Oma tilanne vähän samanlainen. Liikuminen ilman ajopeliä on itselläkin vähän hankalaa. Tuon eläköitymisen taas koen kyllä toisin päin, sillä nykyään ei meinaa aika riittää mihinkään!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
En ainakaan itse tunne tuon latauselektroniikkaa riittävän hyvin joten vaikea antaa suoraa vastausta. Ahkera googlettaminen voi tuottaa tulosta jos täällä ei joku ole asiaan tutustunut. Äkkiseltään en kyllä muista, onko minkään laudan kohdalla ollut suuremmin puhetta.
Kovin suuresti ei ole tainnut pikalatauksesta olla puhetta. Ninebot Maxiin voi kytkeä ulkoisen "laturin" vaihtoehtona integroidulle 3 A "laturille". En ole niin katsonut onko näitä eri kokoisia, mutta ainakin 5 ampeerin "pikalaturia" niihin myydään. Käyttöohjeen ja valmistajan lupauksen mukaan lataus nopeutuu, mutta ei sekään mikään kovin nopea ole.

Toki tästä helposti päättelisin, että monen muunkin skuutin latausta voi olla mahdollista jonkin verran nopeuttaa vaihtamalla esimerkiksi 2 tai 3 A alkuperäisestä liitäntälaitteesta isompaan. Niinikään olettaisin, että kovin paljon ei nopeudu. Tulee myös sellainen huoli, onko tämä joissain tapauksissa riski esimerkiksi lämpöongelmien puolesta, jos ja kun kokonaisuus on suunniteltu juosten kusten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Kyllä on hankalaa mokoma laudan valinta, nää nyt pyörinyt viimeksi mielessä:
- xiaomi mi pro 2 (499€)
- e-way e-500 (550€)
- augment es 10 (n.550€)

E-way lupaa ip56 laudalleen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Onkos kukaan saanut tuota augment es10 viriteltyä? Puhti tuntuu loppuvan vähän liian helposti ylämäessä sen kanssa.
Pientä kiinnostusta samaan olisi. Olen laiskasti koettanut etsiäkin dataa, mutta ei mitään kovin relevanttia ole tullut vastaan.

Sen verran olen käsittänyt, että Augment ES One 10 on alkuperäisen valmistajan mallimerkinnältään HX X8 eli tämä isompi, jossa vaihtoakku tulee etuputken takareunaan ajettuun koloon. Tämä on tunnettu myös nimellä Levy Plus.

On myös pienempi samansukuinen HX X7, jossa akku työnnetään etuputken sisään nostamalla mittaristo. Tämä tunnetaan ainakin nimillä Turboant X7 ja Levy Electric Scooter. Ilmeisesti myös Bongo Serie A on tämä pienempi, mutta siihen tarkoitettu sovellus toimii Augmentin kanssa, mistä voisi päätellä että ehkä bluetooth-liitettävyys on kaikissa X7 ja X8 -skoottereissa samanlainen. Liekö koko elektroniikka sama?

Näiden muiden brändien avulla löytyy materiaalia laitteen huoltoa, säätöä ja osien vaihtoa varten. Varsinaisia modifiontiohjeita en ole nähnyt. Ehkä tämä ei ole kiinnostava aihio.

Akun kiinnityksessähän taitaa usein olla vähän klappia, mikä aiheuttaa häijyn häröäänen. Siinä pitäisi näköjään olla säätövaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Pientä kiinnostusta samaan olisi. Olen laiskasti koettanut etsiäkin dataa, mutta ei mitään kovin relevanttia ole tullut vastaan.

Sen verran olen käsittänyt, että Augment ES One 10 on alkuperäisen valmistajan mallimerkinnältään HX X8 eli tämä isompi, jossa vaihtoakku tulee etuputken takareunaan ajettuun koloon. Tämä on tunnettu myös nimellä Levy Plus.

On myös pienempi samansukuinen HX X7, jossa akku työnnetään etuputken sisään nostamalla mittaristo. Tämä tunnetaan ainakin nimillä Turboant X7 ja Levy Electric Scooter. Ilmeisesti myös Bongo Serie A on tämä pienempi, mutta siihen tarkoitettu sovellus toimii Augmentin kanssa, mistä voisi päätellä että ehkä bluetooth-liitettävyys on kaikissa X7 ja X8 -skoottereissa samanlainen. Liekö koko elektroniikka sama?

Näiden muiden brändien avulla löytyy materiaalia laitteen huoltoa, säätöä ja osien vaihtoa varten. Varsinaisia modifiontiohjeita en ole nähnyt. Ehkä tämä ei ole kiinnostava aihio.

Akun kiinnityksessähän taitaa usein olla vähän klappia, mikä aiheuttaa häijyn häröäänen. Siinä pitäisi näköjään olla säätövaraa.
Jooh tuota bongon appia koitin parittaa oman laitteeni kanssa mutta ei toiminut. Puhelin kyllä löytää laitteen mutta bongo ei. Levyllä/hx kanssa koittanu löytää infoo mut aika huonosti löytyny aikasemmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Jooh tuota bongon appia koitin parittaa oman laitteeni kanssa mutta ei toiminut. Puhelin kyllä löytää laitteen mutta bongo ei. Levyllä/hx kanssa koittanu löytää infoo mut aika huonosti löytyny aikasemmin.
Pitää vissiin olla vanha 1.2, kun uudemmissa on kai tahallaan rajattu väärällä merkillä myydyt laitteet pois. Ei siis playstoresta vaan kaivamalla webistä vanha apk.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Kiitos vastauksestasi :cool:

On niin malttamaton ja kärsimätön koska kyseessä on omalla kohdallani eka lauta minkä on hommannut ja huomannut miten kliffa koko peli on loppupeleissä ;) Sitä melkein joka mestaan pyrkii menemään kyseisellä laitoksella, mun ennätykseni tähän mennessä on 25km semi kylmässä miljöössä, about +2 - 5 asteen lämmöissä mun suuremalla massallani :D

Kerran tsekkasin sellasella m365-toolsilla tai vastaavalla akun ilmoitettua kapasiteettia ja se oli ilmoitettu pienemmäksi jonkun turvamekanismin vuoksi ettei akusto hirveen nopeasti kuluisi loppuun.
Tuotahan se pyrkii olemaan. Itsellä pro ilman kakkosta ja kyllä viime kesänä mukavilla keleillä ihan jo yhtä mittaa ajellen olisi monesti mielellään pidemmälle. Tosin ikuisesti ei jatku samana, seuraavaksi tulee niiden tärkeämpien ajelut.

Kyllä jossain kohtaa vielä sekin lauta tulee, jolla pääsee 100+ kilsaa ja lataus on alle tunti. Tai no, 50 piisaa jos tunnissa saa täyteen. Itsehän pääsen omalla sen vähän reilut 20 kun neuvolakokoa ei enää ole. Originaalilla firmiksellä saisi muutaman kilsan lisää.

Kovin suuresti ei ole tainnut pikalatauksesta olla puhetta. Ninebot Maxiin voi kytkeä ulkoisen "laturin" vaihtoehtona integroidulle 3 A "laturille". En ole niin katsonut onko näitä eri kokoisia, mutta ainakin 5 ampeerin "pikalaturia" niihin myydään. Käyttöohjeen ja valmistajan lupauksen mukaan lataus nopeutuu, mutta ei sekään mikään kovin nopea ole.

Toki tästä helposti päättelisin, että monen muunkin skuutin latausta voi olla mahdollista jonkin verran nopeuttaa vaihtamalla esimerkiksi 2 tai 3 A alkuperäisestä liitäntälaitteesta isompaan. Niinikään olettaisin, että kovin paljon ei nopeudu. Tulee myös sellainen huoli, onko tämä joissain tapauksissa riski esimerkiksi lämpöongelmien puolesta, jos ja kun kokonaisuus on suunniteltu juosten kusten.
Onhan tuon Maxin lataus tuollaisella laturilla joka tapauksessa nopeampaa kuin M365-sarjan 1,7A laturi. Toisaalta, loppu ladataan joka tapauksessa hitaammin joten aivan suoraviivaisesti ei voi nopeutumista miettiä ja varsinaisesta pikalatauksesta ei oikeastaan voi puhua.

Toki normaalimpi tapa on hieman alimitoitettu laturi siihen verrattuna, mitä se laite x pystyy hyödyntämään. Ylimitoitus kun maksaa rahaa, sitä ei kannata tehdä. Kokonaan oma asiansa on se, onko sitä varaa paljonkin. Mikäli latausajan saa laturia vaihtamalla puolitettua, saati kolmasosaan, voi olla aivan varma valmistajan myyvät tällaista lisävarusteena hyvällä hinnalla ja todella moni ostaa. Samalla selkeä etu kilpaileviin tuotteisiin verrattuna.

Jostain on jäänyt ajatus M365:n BMS:n sallivan 2,5A eli silloin pientä parannusta saisi alkuperäiseen laturiin verrattuna. En kuitenkaan ole varma tuosta lukemasta. Toisaalta se rajoitus voi olla puhtaasti firmiksessä joten sitä puukottamalla saa parannusta yhdessä laturin vaihtamisen kanssa. Tämä taas ei onnistu jos firmikseen ei pääse käsiksi. Ja tietää pitää myös se, mitä se itse BMS:n rauta kestää.

Koska laudoissa kuitenkin on noita akkuun syöttäviä sähköjarruja, pystyy akkua lataamaan sitä normia laturia selvästi tehokkaammin. Menee rakentamiseksi mutta tuota hyödyntämällä saa latausaikoja pudotettua. Kunhan taas on varma, mitä tekee.

Kieltämättä ihmettelen, miksi tarjolla ei ole paremmin pikalaturia, lisäakkua jne. Nyt myydään vain se lauta, ei käytännössä mitään tarvikkeita. Ja jos lauta hajoaa, ei olla mitenkään sidottu samaan merkkiin kun valmiina ei ole kasaa erilaista merkkikohtaista tarviketta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Pistin hetki sitten GeekBuyingista tilaukseen Kugoo Kirin M4 Pron ensimmäiseksi sähköpotkulaudaksi. Olen toki vuokrattavilla ajellut monessa eri maassakin, eli sitä kautta on kyllä useita erilaisia lautoja tullut testattua mutta toisaalta en tiedä saako markkinoilta edes täysin vastaavia mitä firmoilla on, ja jos ne on yleensä jotain vuokrafirmojen omia malleja niin miten vertautuvat kuluttajaversiohin, eli minkä hintaluokan vehkeet olisivat vastaavia?

Joka tapauksessa noita on tullut tosiaan käytettyä monessa maassa monen eri firman kautta. Aina välillä on käynyt mielessä, että voisi ostaa omankin mutta ei ole sitten kuitenkaan ryhtynyt tuumasta toimeen. Nyt sitten satuin bongaamaan supermarketissa asioidessani tarjouksesta Xiaomi Pro 2:n (olisikohan ollut n. 550€) ja ajattelin että hinta ei ole kyllä enää paha. Ihastelin pakettia ja lueskelin ominaisuuksia siinä jonkin aikaa ja oli hyvin lähellä ettei lähtenyt siltä istumalta mukaan. Maltoin kuitenkin mieleni ja sukelsin tähän maailmaan ensin internetin kautta muiden mielipiteitä lueskellakseni.

Monia eri arvosteluita katsottuani ja pientä hintavertailua tehtyäni tulin siihen lopputulokseen, että Xiaomi Pro 2 on kyllä ihan hyvä vehje ja netistä tilattuna sen saisi vielä vähän halvemmallakin, mutta noin 600€ hintaan saisi myös täällä paljon suositellun Segway Ninebot G30:n. Se vaikuttikin paremmalta, mutta sitten törmäsin vielä tähän Kugoo Kiri M4 Prohon, joka maksoi 660€ sisältäen toimituksen. Ninebottiin verrattuna tässä on ainakin paperilla parempaa 500W moottori (vs 350W Ninebot), nopeampi huippunopeus 45km/h (vs 30km/h), täysi jousitus, tupla levyjarrut, offroad renkaat, "jopa 70km" ilmoitettu kantama (vs 65km) ja tietysti tuo irrotettava penkki mukana.

Saa nähdä millainen tuo nyt sitten on käytännössä, voin raportoida kokemuksia kun saapuu! Mitähän oheislaitteita pitää ehdottomasti olla? Kypärä nyt on ensimmäisenä hankinnassa tietysti, kännykkätelineen hommaan varmasti ja ilmeisesti jokin sähköinen pumppukin kannattaa hommata millä voi renkaita täytellä? Onko jotain muuta aivan välttämätöntä tai muuten hyviä QoL suosituksia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Onko kukaan löytänyt Augment ES One 10 vaihtoakkuja, muualta kuin tuolta Augmentin omasta nettikaupasta? Kiinan päästä löytyi jotain, mutta näytti olevan sillä uudemmalla liitännällä ja tuohon kun ynnää tullit+muut synttärisetit, niin hinta lienee melkein samassa kuin Augmentin omassa kaupassa.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Kyllä on hankalaa mokoma laudan valinta, nää nyt pyörinyt viimeksi mielessä:
- xiaomi mi pro 2 (499€)
- e-way e-500 (550€)
- augment es 10 (n.550€)

E-way lupaa ip56 laudalleen
Ei oo helppoa valita :D
Eilen olin jo tilaamassa xiaomin, kunnes tuli taas mieleen augmentin helppous kahden vuoden huoltosopparin ansiosta :lol:
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Ei oo helppoa valita :D
Eilen olin jo tilaamassa xiaomin, kunnes tuli taas mieleen augmentin helppous kahden vuoden huoltosopparin ansiosta :lol:
Eipä tuolle ip56 kannata paljoa painoarvoa laittaa, monet lupaa tuota, mutta eivät kestä sadetta, kun taas jotku eivät lupaa ja kestävät sadetta ihan hyvin. Oman laudan olen silikonilla + teipillä tiivistänyt ja ajellut kaatosadessakin ilman ongelmia monesti. Ilman omia tiivisteitä, se olisi 100% hajonnut jo vesivaurioihin, niin akun, kontrollerin kuin näytön osalta.

Jos teet lyhyita reissuja, max 10km suunta, silloin e-way on luultavasti fiksuin koska tehokkain moottori noista, mutta oikea kantavuus jää todennäköisesti alle 25km. Jos teet pitkiä matkoja, niin augment koska silloin vaihtoakku / tehoakku on mahdollisuus + 2v huoltosoppari, joskin huollot olivat rajoitettu, oliko 1 per vuosi esim rengasvaihto. Ja jos haluat overall OK, eli ajelet työmatkoja ja välillä käyt seikkailemassa, silloin Xiaomi pro 2. Xiaomi on myös hyvä siitä että siihen voi ostaa kaiken mailman lisähärpäkkeitä jos rahaa löytyy (esim Rita lisäakku).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Ei oo helppoa valita :D
Eilen olin jo tilaamassa xiaomin, kunnes tuli taas mieleen augmentin helppous kahden vuoden huoltosopparin ansiosta :lol:
Nuo ovat kuitenkin jo niin lähellä G30 hintaa, että sitäkin kannattaa miettiä. Se on kuitenkin selvästi jämäkämpi peli, ja vie pidemmälle. Tällä hetkellä se kyllä näyttää maksavan suomikaupoissa noin 800-900, mikä on törkeä ylihinta, mutta viime syksynä G30D oli verkkokauppacomin kampanjassa noin 600 ja joku käyttäjä täällä tilasi kaukomailta amerikan/aasian mallin tätä halvempaan kokonaishintaan.

Nuo kaikki kolme ovat etuvetoisia, mikä tekee heti huomattavan tasoeron takavetoon. Jos on vähänkin irtonaista alustaa tai kun potkaisee vauhtia, etupyörä menettää pidon ja vetelee. Samoin takapyörän käyttöjarru ei mitenkään pärjää kunnon etujarrulle. Puhumattakaan vajaamittaisesta rengastuksesta tai jopa umpikumeista. Noista vaihtoehdoista vain Augmentissa on kooltaan vastaavat ilmapyörät kuin G30, eivätkä nekään ole ihan samaa laatua. Tämä siis olettaen ja koeajamatta mi pro 2 tai e-way. Arvelen, että kaikki vaihtoehdot ovat kyllä ihan kivoja ja käyttökelpoisia.

Vastaavasti paino on noissa kandidaateissasi kaikissa reilu 14 kg, ja sellaista on vielä ihan näppärä vetää taitettuna mukana ja tarvittaessa kantaa. G30 saisi selvän miinuksen tästä, sillä se on jo melkoinen norsu. 18,7 kg on oikeasti paljon enemmän yli 14,2 kg kuin luulisi. Ja augmenttihan ei paina oikein mitään jos akun irrottaa - tosin se on vähän hankalan muotoinen kantaa akun kanssa tai ilman. Silti, makuasioita ja pikkujuttujahan nämä. Kaikkien kanssa pärjää varmasti. Uusi augmentti on lisäksi sivujen mukaan 50mm lyhennetyllä putkella ja dekillä, joten saattaa olla yllättävän ketterä vrt. omaan käsitykseeni. Voisin myös arvata, että ajoasento olisi tällöin marginaalisesti parempi ja vakaus ihan vähän heikompi.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Eipä tuolle ip56 kannata paljoa painoarvoa laittaa, monet lupaa tuota, mutta eivät kestä sadetta, kun taas jotku eivät lupaa ja kestävät sadetta ihan hyvin. Oman laudan olen silikonilla + teipillä tiivistänyt ja ajellut kaatosadessakin ilman ongelmia monesti. Ilman omia tiivisteitä, se olisi 100% hajonnut jo vesivaurioihin, niin akun, kontrollerin kuin näytön osalta.

Jos teet lyhyita reissuja, max 10km suunta, silloin e-way on luultavasti fiksuin koska tehokkain moottori noista, mutta oikea kantavuus jää todennäköisesti alle 25km. Jos teet pitkiä matkoja, niin augment koska silloin vaihtoakku / tehoakku on mahdollisuus + 2v huoltosoppari, joskin huollot olivat rajoitettu, oliko 1 per vuosi esim rengasvaihto. Ja jos haluat overall OK, eli ajelet työmatkoja ja välillä käyt seikkailemassa, silloin Xiaomi pro 2. Xiaomi on myös hyvä siitä että siihen voi ostaa kaiken mailman lisähärpäkkeitä jos rahaa löytyy (esim Rita lisäakku).
Mä taas ymmärsin niin että renkaita paikataan niin monta kun tarvii, mutta kaatumisten yms aiheuttamia vain se 2kpl vuodessa:

Kuluvien osien kuten renkaiden ja akun vaihtaminen

Augment.Eco huoltotakuu kattaa myöskin kuluvat osat kuten renkaat, jarrut ja akun. Palvelumme ei kata kuluvien osien korjaamista, mikäli kuluminen on aiheutunut tämän sopimuksen ”Skuutin käyttäminen” -kohdan vastaisesta käytöstä. Vaihdamme Sopimusaikana käytössäsi olevan Skuuttiin akun uuteen, mikäli akun enimmäiskapasiteetti laskee alle 70 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Ilmoita mahdollisesta korjaustarpeesta ajoissa, jotta voimme esimerkiksi toimittaa sinulle korvaavat renkaat tai järjestää renkaiden vaihdon ajoissa. Voit tehdä ilmoituksen kuluvien osien korjaustarpeesta itsepalvelusivustomme kautta.

Vahingoista aiheutuneiden vaurioiden korjaaminen

Mikäli Skuutti vaurioituu, Sinun tai Käyttäjän toiminnasta johtuvan odottamattoman vahingon takia, Augment Palvelu kattaa niiden korjaamisen. Huomaathan, että Sopimukseen sisältyvien veloituksettomien vahinkokorjauksien määrä on rajoitettu maksimissaan kahteen tapaukseen vuosittain. Mikäli vahinkoja sattuu useampia, veloitamme vahinkojen korjaamisesta palveluhinnastomme mukaisen korjausmaksun. Palvelumme ei kata tahallisesti aiheutettujen vaurioiden korjaamista, eikä kolmannen osapuolen aiheuttamien vaurioiden korjaamista. Voit ilmoittaa Skuuttiin mahdollisesta vahingosta itsepalvelusivustomme kuten vioistakin. Älä käytä viallista tai vahingoittunutta Skuuttia. Sinun vastuullasi on, että käytössäsi oleva Skuutti on lakien mukaisessa kunnossa.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
renkaan koko on tuossa augmentissa tosiaa iso valtti noihin kahteen verrattuna. renkaan korjaukset on xiaomissa ehkä se isoin miinus mitä noita muiden juttuja on lukenut.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Jos teet pitkiä matkoja, niin augment koska silloin vaihtoakku / tehoakku on mahdollisuus + 2v huoltosoppari, joskin huollot olivat rajoitettu, oliko 1 per vuosi esim rengasvaihto. Ja jos haluat overall OK, eli ajelet työmatkoja ja välillä käyt seikkailemassa, silloin Xiaomi pro 2. Xiaomi on myös hyvä siitä että siihen voi ostaa kaiken mailman lisähärpäkkeitä jos rahaa löytyy (esim Rita lisäakku).
En oikein lähtisi kummallekaan tielle. Ne lisävarusteet maksavat kuitenkin niin paljon, että paremman aihion hinta tulee jo ylitettyä. Olen toki itsekin harkinnut Augmentiin toista akkua(isompaa kokoa, kunhan olisi edes hyllyssä). Tämä vain siksi, että vahinko on jo käynyt ja lyhyen toimintamatkan skuutti ostettu.

Jos meinaa kaivata pidempää käyttömatkaa, niin ostaa sitten ihmeessä alunperin sen G30 tai mikä se maksiakkuklooni oli, e-600.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
En usko että on takuuta.
Näin minäkin arvelisin, tai ainakin homma joka tapauksessa niin kankeaa etten edes yrittäisi.

Tämän riskin tosin olisin valmis ottamaan. Harrastajasta riippuen joko korjataan itse tai sitten ei. Kallista ja laajaa vikaa muuten takuun piiriin kuuluvasta syystä en pitäisi edes todennäköisenä. Jos ei korjata itse, on olemassa korjaamoja, jotka korjaavat rahalla. Osa ongelmista saattaa kuulua kotivakuutuksen piiriin jne. Suurin vaarahan ruumiinvammaa lukuun ottamattahan on toiselle aiheutettu liikennevahinko(uuden bemmin kylki ruvelle tms) ja se, että kallis kännimopo varastetaan. Vakuutukset kuntoon ja järki päähän ja huoli pois jostain takuusta tai tuleeko kerran elämässä satasen lasku yllättäen.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
yks vaihtoehto on kanssa ostaa käytetty m365 n.250€ hintaan, mutta vaikka hinta olisi puolet noista muista, niin väkisin miettii onko se sen arvoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Dhgatesta saa taas Ninebot G30P gen 2 mallin noin 490€ kotiinkuljetettuna, tuli noin viikossa ovelle. Linkistä löytyvän alekoodin avulla:

Kiitos, lähti tilaukseen! Ensimmäinen alennuskuponki oli myyty loppuun, toinen toimi onneksi.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
14
Moro!Pari viikkoa sitten tilattu Aliexpressistä Xiaomi pro 2 hintaan 388E kotiutui aamulla kotiin kannettuna.Kaikki meni hyvin ja tuli jopa DHL seurantakoodi....vaikka vähän itseä mietitytti mitä tulee jos tulee mutta tuli kyllä ihan aito oikea lauta.Enpä tiedä miten ne takuu hommat menis mutta sillain ajattelin että jos jotain tulee niin hoitelee itse....pari vuotta vanha normi 365 ni eipä siinä mitään ole ollut...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Suosituksia potkulaudasta? Pitäisi jaksaa siirtää mukavasti isoa käyttäjää 105kg ja mennä kasaan ilman työkaluja (niin että lähijunassa jaksaa pitää jaloissa). Rangeksi riittää hyvin vaikka vain 10km kun päivittäinen lataus on mahdollista.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
onkohan augmentin sivuille tullut typo, vai onko es one 10 tilalle tullut uusi malli es 210?
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Kyllähän tuo uusi vehje on spekseistä päätellen vaikka hämmentävästi sekaisin onkin päivitelty. Teho on 900w ja 48v järjestelmä, eli eri kuin ennen.
vähän on puolitiehen jäännyt tietojen päivitys, kaivamalla löytyy tämäkin sivu:

 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Näköjään kännykkäappikin tullut tuolle. Jos nyt oikein ymmärsin niin tuohon pitäisi pystyä 1,5 vuotta nykyisten omistaneet päivittämään ilmeiseksi siten että lähtee uusi sopimus käyntiin ja sen hinnasta vähennetään aiemmasta jo maksamasi summa. Tai sitten 125 euroa maksamalla onnistuu tuo sama jo vuoden omistuksen jälkeen. Itsellä tulisi kesäkuussa tuo vuosi täyteen, täytyypä harkita tuollaiseen päivittämistä kyllä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Suosituksia potkulaudasta? Pitäisi jaksaa siirtää mukavasti isoa käyttäjää 105kg ja mennä kasaan ilman työkaluja (niin että lähijunassa jaksaa pitää jaloissa). Rangeksi riittää hyvin vaikka vain 10km kun päivittäinen lataus on mahdollista.
Suosittelen Kugoo S1 Plus jos puolasta uskallat tilata etkä pelkää takuun puolesta. Jos menet pari sivua taaksepäin löydät lisää keskustelua tuosta. Itselläni on Kugoo S1 pro joka menee huomattavasti pienempään tilaan kuin esim Xiaomin M365 ja tuo S1 pro mahtuu helposti bussissa ja junassa jalkojen luokse mitä itse olen mennyt. S1 plus on lähinnä S1 pro uudempi malli jossa joitain ongelmia korjattu. S1 pro ja Plus käyttää samaa moottoria ja youtubesta löytyy videoita että jaksaa +100kg ihmisiä hyvin kuljettaa. Itse olen 80kg eikä loivat ylämäetkään pahemmin hidasta.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
14
Oliko muuten näis xiaomin potkulaudois mitään maakoodin vaihtokikkaa vai oliko se muissa merkeissä vaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Näköjään kännykkäappikin tullut tuolle. Jos nyt oikein ymmärsin niin tuohon pitäisi pystyä 1,5 vuotta nykyisten omistaneet päivittämään ilmeiseksi siten että lähtee uusi sopimus käyntiin ja sen hinnasta vähennetään aiemmasta jo maksamasi summa. Tai sitten 125 euroa maksamalla onnistuu tuo sama jo vuoden omistuksen jälkeen. Itsellä tulisi kesäkuussa tuo vuosi täyteen, täytyypä harkita tuollaiseen päivittämistä kyllä.
Minä taas käsitin vaihdon niin, että kun otat uuden 2 vuoden sopimuksen, palautat vanhan ja maksat palvelumaksua 29 euroa, pääset vanhan lopuista osareista eroon. Tämähän olisi Augmentille loistokauppa, asiakkaalle heikompi. Vaihtoehtona olisi maksaa se viimeinenkin noin 140 ja pitää skuutti. Kai siitä vielä 18 kk vanhanakin joku enemmän maksaa. :hmm:

Vai olenkohan lukenut ihan perssilmällä.

Edit. Lisäksi vaihto-oikeushan ei varsin potkulaudan omistajia koske, vaan palvelusopimuksen tilaajaa, joka ei omista vaan liisaa. Ainakin noin periaatteessa paperilla jos sopimus pitää. Sehän nyt on eri juttu, lasketaanko Augmentin tilaus oikeasti osamaksukaupaksi jos asiasta rupeaisi jostain syystä lakiteitse joku joskus riitelemään.
 
Viimeksi muokattu:

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Minä taas käsitin vaihdon niin, että kun otat uuden 2 vuoden sopimuksen, palautat vanhan ja maksat palvelumaksua 29 euroa, pääset vanhan lopuista osareista eroon. Tämähän olisi Augmentille loistokauppa, asiakkaalle heikompi. Vaihtoehtona olisi maksaa se viimeinenkin noin 140 ja pitää skuutti. Kai siitä vielä 18 kk vanhanakin joku enemmän maksaa. :hmm:

Vai olenkohan lukenut ihan perssilmällä.

Edit. Lisäksi vaihto-oikeushan ei varsin potkulaudan omistajia koske, vaan palvelusopimuksen tilaajaa, joka ei omista vaan liisaa. Ainakin noin periaatteessa paperilla jos sopimus pitää. Sehän nyt on eri juttu, lasketaanko Augmentin tilaus oikeasti osamaksukaupaksi jos asiasta rupeaisi jostain syystä lakiteitse joku joskus riitelemään.
Voi olla että tuli luettua huonosti, täytynee kysyä asiakaspalvelusta jossain vaiheessa kunhan tulee ajankohtaiseksi tuo.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Noniin... Alkaa hiuka enemmän kilsoja tulla ja pidempää reissua reppu selässä laudalla (M365 Pro) ja mietin päivitystä. Lähinnä kiihtyvyys, isommat renkaat ja en pistäisi tuota takaveto ja parempia jarrujen säätö ominaisuuksia pahitteeksi. Mites tuo E-Way E600 Max sijoittuu mihinkään? Ei tuttu merkki tai mitään hajua mutta mikä olisi se juttu jos myyn vanhan veke ja ostan max 800e hintaisen tilalle. Tällä hetkellä on E600 ennakkotilaus vetämässä jos onkin arvon raadin nimissä hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Noniin... Alkaa hiuka enemmän kilsoja tulla ja pidempää reissua reppu selässä laudalla (M365 Pro) ja mietin päivitystä. Lähinnä kiihtyvyys, isommat renkaat ja en pistäisi tuota takaveto ja parempia jarrujen säätö ominaisuuksia pahitteeksi. Mites tuo E-Way E600 Max sijoittuu mihinkään? Ei tuttu merkki tai mitään hajua mutta mikä olisi se juttu jos myyn vanhan veke ja ostan max 800e hintaisen tilalle. Tällä hetkellä on E600 ennakkotilaus vetämässä jos onkin arvon raadin nimissä hyvä.
E600 on vielä mysteeri. Riippuen kuinka maailmanlaajusesti sitä tullaan myymään ja näkeekö joku vaivaa sen verran että kehittää sille firmiksen muokkausta varten työkalut, niin se voi olla joko todella hyvä vehje tai sitten pahimmassa tapauksessa jää sellaseks millanen se on paketissa nostaessa. 48v akku ja tehokas moottori kuitenkin antaa vähän lupausta siitä et kovaa tolla pääsis tarvittaessa ja kiihtyvyys ja jaksaminen mäissä on kunnossa, mutta kukaan ei oikeen mitään osaa sanoa tai luvata vielä tässä vaiheessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
E600 on vielä mysteeri. Riippuen kuinka maailmanlaajusesti sitä tullaan myymään ja näkeekö joku vaivaa sen verran että kehittää sille firmiksen muokkausta varten työkalut, niin se voi olla joko todella hyvä vehje tai sitten pahimmassa tapauksessa jää sellaseks millanen se on paketissa nostaessa. 48v akku ja tehokas moottori kuitenkin antaa vähän lupausta siitä et kovaa tolla pääsis tarvittaessa ja kiihtyvyys ja jaksaminen mäissä on kunnossa, mutta kukaan ei oikeen mitään osaa sanoa tai luvata vielä tässä vaiheessa.
Onko teoriatasolla hajua että menis edes samat/enemmän kuin full "safe" limited custom flashatty M365 Pro jossa siis yhä 25kmh rajoitin mutta kiihtyvyys ja mäet työkalureppu kannossa on se juttu mitä kaipaa. Plus Xiaomi tarttisi renkaat, jarrupalat, ja jotain outoa etupäässä on kun eturengas vähän täristää eturengas ilmassa kaasu pohjassa (ei voi olla venttiilin paino noin paljoa).

Palvellut pirun hyvin jo 1400km mutta nyt kaipaisi enemmän rangea, tehoa, parempaa mukavuutta kanttareissa (isommat renkaat), jarru joka olisi mieluusti eturenkaassa (osaan kyllä siirtää painon taakse jarruttaessa), takavetoa jotta kaasun voisi avata aiemmin mutkassa esim hiekalla ilman että jos sutaisee niin keula on samantien alta ja paria muuta parannusta kuten parempi etuvalo joka saa virtansa akusta.

Tällä hetkellä olen menossa tuohon E600:aan. Onko tuo merkkinä miten tunnettu? Ei ilmeisesti kovin. Takuu nyt ainakin on 2v mikä on sinällään ihan hyvä merkki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Onko teoriatasolla hajua että menis edes samat/enemmän kuin full "safe" limited custom flashatty M365 Pro jossa siis yhä 25kmh rajoitin mutta kiihtyvyys ja mäet työkalureppu kannossa on se juttu mitä kaipaa. Plus Xiaomi tarttisi renkaat, jarrupalat, ja jotain outoa etupäässä on kun eturengas vähän täristää eturengas ilmassa kaasu pohjassa (ei voi olla venttiilin paino noin paljoa).

Palvellut pirun hyvin jo 1400km mutta nyt kaipaisi enemmän rangea, tehoa, parempaa mukavuutta kanttareissa (isommat renkaat), jarru joka olisi mieluusti eturenkaassa (osaan kyllä siirtää painon taakse jarruttaessa) ja paria muuta parannusta kuten parempi etuvalo joka saa virtansa akusta.

Tällä hetkellä olen menossa tuohon E600:aan. Onko tuo merkkinä miten tunnettu? Ei ilmeisesti kovin. Takuu nyt ainakin on 2v mikä on sinällään ihan hyvä merkki.
Teoriatasolla vetää kirkkaasti ohi ihan mistä tahansa M365 mallista. Käytännössäkin pitäis, koska se 48v akku ja 600/1200w moottori on kyllä aika jytky paketti tälleen vakionakin. Riippuu vaan ihan täysin siitä et paljonko sille moottorille oikeasti sitä virtaa syötetään vakiofirmiksellä. Jos siihen kuitenkin joku tekee ne custom firmikset, niin tälleen paperilta laskettuna toi lähtee kun vammanen makuupussista jos sisuskalut vaan kestää. Oletuksena et se akku tosiaan on se 48v ja täydessä latingissa sen 54v.

Toihan on Wilfan valmistama vehje tälleen loppujenlopuks. Mutta se on kyl niin lähellä Max G30 lautaa et veikkaan et aika vähän sillä on merkitystä et kuinka tunnettu merkki se on, nää on aika yksinkertasia laitteita loppujenlopuks ja jos G30 varaosat menee ees jokseenkin päikseen (eli renkaat, jarrut, yms kuluvat osat) niin toi E600 tulee kyllä olemaan hyvä vehje. Kysymysmerkkinä tulee sit olemaan et mites ne sähköosat sitten, jos ei moottoria tai controllereja tuu varaosina saataville niin sit on vähän ongelmallisempi tilanne. Tai no, moottoriks varmaan käy G30 moottorikin jos liittimet on vaan samat.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Teoriatasolla vetää kirkkaasti ohi ihan mistä tahansa M365 mallista. Käytännössäkin pitäis, koska se 48v akku ja 600/1200w moottori on kyllä aika jytky paketti tälleen vakionakin. Riippuu vaan ihan täysin siitä et paljonko sille moottorille oikeasti sitä virtaa syötetään vakiofirmiksellä. Jos siihen kuitenkin joku tekee ne custom firmikset, niin tälleen paperilta laskettuna toi lähtee kun vammanen makuupussista jos sisuskalut vaan kestää. Oletuksena et se akku tosiaan on se 48v ja täydessä latingissa sen 54v.

Toihan on Wilfan valmistama vehje tälleen loppujenlopuks. Mutta se on kyl niin lähellä Max G30 lautaa et veikkaan et aika vähän sillä on merkitystä et kuinka tunnettu merkki se on, nää on aika yksinkertasia laitteita loppujenlopuks ja jos G30 varaosat menee ees jokseenkin päikseen (eli renkaat, jarrut, yms kuluvat osat) niin toi E600 tulee kyllä olemaan hyvä vehje. Kysymysmerkkinä tulee sit olemaan et mites ne sähköosat sitten, jos ei moottoria tai controllereja tuu varaosina saataville niin sit on vähän ongelmallisempi tilanne. Tai no, moottoriks varmaan käy G30 moottorikin jos liittimet on vaan samat.
Eli tuo on tavallaan tehdasviritelty G30? Jos kyllä niin mitäs kaikkea ongelmaa niissä on ollut?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Eli tuo on tavallaan tehdasviritelty G30? Jos kyllä niin mitäs kaikkea ongelmaa niissä on ollut?
About joo, tehokkaammalla ja isommalla akulla + tehokkaampi moottori. Ei siinä sen enempää ongelmia tossa G30 oo kun muissakaan, hyvä vehje se on. En usko et tossa E600 tulee myöskään olemaan, mut se on tosiaan vielä parin päivän ajan pimennossa, tai oikeastaan siihen asti ennenkun joku naksauttaa koko roskan auki ja ottaa kuvia mitä se on syöny. Erityisesti itteä kiinnostaa se controlleri ja mitä siihen on laitettu kiinni, sen perusteella voi sit jo valaistunutta arvausta heittää et paljonko virtaa sen läpi kehtaa lykkiä ilman et tarttee kesken ajon ruveta taluttamaan vehjettä kotiin kun se controlleri otti ja sulikin. Toivottavasti ovat ylimitottaneet, mutta kun täydellisessä maailmassa ei eletä niin veikkaan et se tulee olemaan ton vekottimen heikoin lenkki sen suhteen et paljonko tehoa oikeasti saa irti. Toisaalta sekin on mahdollista et akun BMS on kyhätty siihen malliin et siinäkin jo itessään on rajotus et paljonko se antaa virtaa ulos... M365 Essentialin akun BMS on tollanen rajotus, joka täytyy ohittaa jos sen vehkeen haluu saada kulkemaan kovempaa, eli ei sekään ois ennennäkemätöntä näissä laitteissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Eli tuo on tavallaan tehdasviritelty G30? Jos kyllä niin mitäs kaikkea ongelmaa niissä on ollut?
Siltä se vaikuttaa. Lisäksi näyttäisi siltä, että sisäänrakennettu lataustehonlähde on karsittu. Plus erinomaiset renkaat vaihdettu huonoihin.

Ja erityisen kiinnostavaahan olisi se, onko se samalta linjalta tai edes samoilla piirustuksilla vaiko vain saman näköinen, ja missä määrin yhteensopiva. Parhaimmillaan kuulostaa hyvältä, vaikka toki kallis verrattuna edullisimpiin G30:n. Ja toki elektroniikan toiminta on erillinen kysymys vaikka mekaanista yhtäläisyyttäkin löytyisi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Siltä se vaikuttaa. Lisäksi näyttäisi siltä, että sisäänrakennettu lataustehonlähde on karsittu. Plus erinomaiset renkaat vaihdettu huonoihin.

Ja erityisen kiinnostavaahan olisi se, onko se samalta linjalta tai edes samoilla piirustuksilla vaiko vain saman näköinen, ja missä määrin yhteensopiva. Parhaimmillaan kuulostaa hyvältä, vaikka toki kallis verrattuna edullisimpiin G30:n. Ja toki elektroniikan toiminta on erillinen kysymys vaikka mekaanista yhtäläisyyttäkin löytyisi.
Mitäs meinaat renkaissa? Itsellä kun esim kaikkien haukkumat Xiaomin renkaat joiden pitäisi kuulema puhjeta metrin välein ovat kestäneet koko 1400km ilman yhtään puhkeamaa. Enkä ole säälinyt. Hiekkatiet, hiekoitetut tiet, lumi, jää, kohtuu kovat kanttarit. Pääasia on ollut pitää rengaspaineet kohdillaan ja joustaa polvilla kun näkee töyssyjä tulevan ja toimien siis itse jousituksena. Monen näkee ajavan noilla jalat suorina ties mistä kanttareista yms mutta itse joustan aina nuo jaloilla. Ehkä tuossa sitten on se ero miksi itsellä ei mitän muuta syytä vaihtoon kuin että alkaa rengas kulumaan toispuoleisesti (luontainen taipumus kallistaa hiukan enemmän vasemmalle puolelle).

Ja mitä tuohon latausvirtalähteen poistoon tulee niin tuo harmittaa. Olisi töissä enemmän kuin tarpeeksi noita latausjohtoja ja mahdollisuuksia mutta noh... Ehkä tuo extra range kompensoi enemmän kuin hyvin jos kestää edes sen 40km oikeaa ajoa.

EDIT: Ainakin mitä kuvista huomasin niin yksi mahtava lisäominaisuus mikä tuosta löytyy on jarruvaijerin säätö suoraan kahvasta kuten vanhoissa vannejarru fillareissa. Vituttaa säätää tuota venyvää vaijeria takapäästä kuusiokolon kanssa kun sen saaminen kohdalleen vaatii juuuuri eikä melkein osumisen jotta kahva on jämäkkä eikä tule liian lähelle itse stongaa ja vastaavasti ei laahaa levyä vasten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
... Vituttaa säätää tuota venyvää vaijeria takapäästä kuusiokolon kanssa kun sen saaminen kohdalleen vaatii juuuuri eikä melkein osumisen jotta kahva on jämäkkä eikä tule liian lähelle itse stongaa ja vastaavasti ei laahaa levyä vasten.
Itsellä kilsoja takana vasta 900, mutta vielä pystynyt säätämään pelkästään siitä mutterista johon muistaakseni menee 8mm kiintoavain.
Rengasrikkoja muutama jotka johtunut liian pienistä paineista. Samalla tuhonnut sisäkumit kun hapertuvat reunoilta kun lussuna ajellut.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Jep eli xiaomi pro2 tuli sitten hankittua ja onhan toi melkoinen tykki essentialiin verrattuna mikä oli ennen. Ilman hackkia jaksoin ajaa 0,6km ja tarvii kyllä sanoo että jos tän laudan ostaa niin toi customi firmis on kyl pakko laittaa se muuttaa laudan menohaluja melkoisesti. Ehkä tosin ostan vielä ton Ritan niin ilmeisesti sitten huiput on 45km/h nytten 34km/h ja jyrkätkin mäet menee 25km/h ja painoa ittellä se 80kg.
On kyllä huippu peli
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 788
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom