Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Jep. Tämänkin mainoksen lukemiseen tarvittaisiin maksullinen tilaus. Nyt joku roti Mamulehti.

toi lisäakkuhan on joku 800kwh
Ei sentään tainnut olla. 800 Wh kuulostaa oikeammalta. :D
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Kaabo mantis pro, ruvennut polttelemaan.. jos sit ens keväänä päivittäis.. vai tuleeko näistä laudoista Black fridayna jotain tarjouksia?
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
813
Joo katoin kans muutamat videot ja kovin helpolta näyttää, vaikea uskoa :D Onko tämä oma malli jotenkin eri mallia kun tässä on tuo vapautus klipsu sellainen leveä eikä tommonen pitkä puikula kuten tuossa videossa. Millanen sulla?

Jotenkin luulen että täristää saman verran kuin tuo m365 pro jossa sisäkumi renkaat, saas nähdä. Kevyt se on ja menee pieneen tilaan, sitten kun menee :p Nuo oli syyt ostaa tälläinen toiseksi skuutiksi ja tietty sekin että tälle luvataan kantavuudeksi 120kg :thumbsup:

Paljos tämän todellinen range on jos vauhtia sitä 25kmh jos elopainoa 80kg?
Mulla se klipsu on samanlainen kun tossa videossa, 15mm leveä.
Sähköpostista löyty vielä linkki tohon meidän kugooseen: KUGOO S1 Folding Electric Scooter 350W Motor LCD Display Screen 3 Speed Modes Max 30km/h - White

Ja kyllä se enemmän selvästi täristää, mitä ilmarenkailla olevat. Ei kuitenkaan liikaa, kun ajattelee laudan hintaa. Ja ei ainakan tarvi pelätä kumien rikkoutumista. Ja jotenkin "kivempi" ajaa kun m365pro.


Ainakin itse n. 100kilosena, pääsin hyvin 6,5km matkan suuntaansa, eli 13km. Muutama jyrkempi mäki ja ei tarvinnut kun 5-10 kertaa pysähtyä, muuten sai "kaasu" pohjassa ajaa.
Laudan oma mittari näyttää allani tasaisella 27km/h, en muista putooko nopeus miten kovin akun vähetessä.
Uskoisin, että saattais sen 20kilometriäkin päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
996
Onko jotain ratkaisua M365 etupyörän täyttämiseen? Ostin vehkeen käytettynä, joten mitään adapteria ei ole. Tuonne aukkoon on hankala mitään täyttölaitetta saada.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Onko jotain ratkaisua M365 etupyörän täyttämiseen? Ostin vehkeen käytettynä, joten mitään adapteria ei ole. Tuonne aukkoon on hankala mitään täyttölaitetta saada.
Sillä mukana alkujaan tulleella letkunpätkällä ei liian suurta käyttöarvoa ole mutta toki jotain.

Sopivalla pumpulla, kuten täällä monesti mainittu Xiaomi, et edes tarvitse mitään adapteria. Mutta toki sellaisiakin on olemassa.
Itse tilasin joskus vuosi sitten nuo: US $2.07 19% OFF|4pcs/set Car Truck Caravan Tyre Wheel Valve Extensions Extender Caps Stem Chrome|cap stem|cap capchrome caps - AliExpress On varaa hukata pari ja silti riittää mukana kuljetettavaksi jotta saa missä vaan ilman. Vastaavia saa toki myös Suomesta, hintataso luonnollisesti eri.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
11
Onko jotain ratkaisua M365 etupyörän täyttämiseen? Ostin vehkeen käytettynä, joten mitään adapteria ei ole. Tuonne aukkoon on hankala mitään täyttölaitetta saada.
Saiskohan sitä muovia helposti irti vai pitääkö koko pyörä irroittaa?

Itse laittaisin (laitoin) Xiaomin pumpun tilaukseen (esim US $34.55 21% OFF|Xiaomi Mijia Portable Electric Pump Air Compressor Smart Digital Tire Sensor Mi Inflatable Treasure for Motorcycle Car Soccer|Smart Remote Control| - AliExpress) ja sit vaa jollain konstilla kerran ilmaa sinne että pärjää siihen asti että pumppu tulee, joku foorumilainen varmaan lainaa adapteriaan tarvittaessa (vaikka minä jos Helsinki ja Taka-Töölö on lähellä)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 065
Onko jotain ratkaisua M365 etupyörän täyttämiseen? Ostin vehkeen käytettynä, joten mitään adapteria ei ole. Tuonne aukkoon on hankala mitään täyttölaitetta saada.
Ostat vaan sen Xiaomin akkupumpun jonka kanssa täyttelet m365 renkaita. Sillä täyttäminen käy vähän turhankin helposti ;)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
316
Onko jotain ratkaisua M365 etupyörän täyttämiseen? Ostin vehkeen käytettynä, joten mitään adapteria ei ole. Tuonne aukkoon on hankala mitään täyttölaitetta saada.
Iskaripumpulla ja ei tartte mitään adapteria eikä ilmat pakene.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Iskaripumpulla ja ei tartte mitään adapteria eikä ilmat pakene.
Vaikka tästä olikin aiemmin puhetta, niin kiitos silti vielä ideasta. En olisi muuten hoksannut että väline on sopiva(ja parhaimmillaan) potkulaudan ilmakumeihin, vaikka asteikko näennäisesti ei olekaan pienille paineille tarkka. Eihän se oikeasti tarvitse.

5.5 hp kompressori ja auton jalkapumppu tuntuivatkin aika kömpelöiltä venttiilinpidikkeineen, tavallisessa fillaripumpussa ei ole mittaria ja huoltoasemalle ajaminen varta vasten olisi aika pöhveliä. Olisi myös melko kaulapartavegaaninen olo, jos olisin tilannut kiinalaiselta huijarilta 30-50 eurolla akkukäyttöisen pumpun tätä varten. Sen saatan vielä tehdä jos harkinta muuttuu, mutta nyt ei ole tarvetta.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
316
Vaikka tästä olikin aiemmin puhetta, niin kiitos silti vielä ideasta. En olisi muuten hoksannut että väline on sopiva(ja parhaimmillaan) potkulaudan ilmakumeihin, vaikka asteikko näennäisesti ei olekaan pienille paineille tarkka. Eihän se oikeasti tarvitse.

5.5 hp kompressori ja auton jalkapumppu tuntuivatkin aika kömpelöiltä venttiilinpidikkeineen, tavallisessa fillaripumpussa ei ole mittaria ja huoltoasemalle ajaminen varta vasten olisi aika pöhveliä. Olisi myös melko kaulapartavegaaninen olo, jos olisin tilannut kiinalaiselta huijarilta 30-50 eurolla akkukäyttöisen pumpun tätä varten. Sen saatan vielä tehdä jos harkinta muuttuu, mutta nyt ei ole tarvetta.
Sinähän se et muuten tässä asiaa kysynyt vaan asiaa kysyi nimimerkki DaKyy.
On muuten yllättävänkin tarkka, mutta toki riippuu iskaripumpusta ja ei taevitse ylipumpata kuten Xiaomin akkupumpulla jotta paineet ei karkaa kun venttiilistä irrottaa ja silloin menee todella taas arpapeliksi paljonko sitä ilman painetta oikeasti onkaan laudassa.
Ei sitä akkukäyttöistä pumppua ole pakko kiinalaiselta huijarilta tilata, sitä saat suomestakin mistä kaikki sellaiset kannattaakin ostaa mihin haluaa "oikean" takuun.
Jossakin törmäsin myös juttuun että Xiaomin akkupumppu ei passaisi suoraan Xiaomi M365 Pro etuventtiiliin?
Olisikohan tuo korjattu pumppuun vai onko vaan väärää informaatiota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 065
ei taevitse ylipumpata kuten Xiaomin akkupumpulla jotta paineet ei karkaa kun venttiilistä irrottaa ja silloin menee todella taas arpapeliksi paljonko sitä ilman painetta oikeasti onkaan laudassa.
Ei mee arpapeliksi, ei karkaa ilmat kun käyttää xiaomin akkupumppua ja toiseksi, sopii heittämällä m365 pron etupyörän venttiiliin. Se on kuin olis jo tehtaalla mietitty asia että tehdään tälle skuutille sopiva pumppu jonka asiakas toivottavasti (tajuaa) ostaa :thumbsup: :)

@Tonnin Seteli
Ei musta ainakaan tuntunut what ever kaulapartaiselta vegaanilta kun tämän ostin. Tuli tosi hyvä fiilis että kerrankin helppo pumpata tämän skuutin renkaita, sen verran tapeltu asian kanssa. Onneksi rahalla siitäkin selvisi :cool:
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Sinähän se et muuten tässä asiaa kysynyt vaan asiaa kysyi nimimerkki DaKyy.
On muuten yllättävänkin tarkka, mutta toki riippuu iskaripumpusta ja ei taevitse ylipumpata kuten Xiaomin akkupumpulla jotta paineet ei karkaa kun venttiilistä irrottaa ja silloin menee todella taas arpapeliksi paljonko sitä ilman painetta oikeasti onkaan laudassa.
Ei sitä akkukäyttöistä pumppua ole pakko kiinalaiselta huijarilta tilata, sitä saat suomestakin mistä kaikki sellaiset kannattaakin ostaa mihin haluaa "oikean" takuun.
Jossakin törmäsin myös juttuun että Xiaomin akkupumppu ei passaisi suoraan Xiaomi M365 Pro etuventtiiliin?
Olisikohan tuo korjattu pumppuun vai onko vaan väärää informaatiota.
haha.. vielä jaksat näistä iskaripumpuista jauhaa :DD joka on tarkoitettu nimensäkkin perusteella iskareille koska paineet pitää olla niin kovat.. akkupumput renkailla yms ja iskaripumput iskareille. kiitos
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
316
haha.. vielä jaksat näistä iskaripumpuista jauhaa :DD joka on tarkoitettu nimensäkkin perusteella iskareille koska paineet pitää olla niin kovat.. akkupumput renkailla yms ja iskaripumput iskareille. kiitos
Parasta mitä voit saada juurikin Xiaomin kumeihin, samalla tavallahan täällä jauhetaan akkupumpusta, eikö niitä vaihtoehtoja saisi kertoa?
Tiesitkö että Xiaomissa pitää juurikin olla paineet kovat ja mielellään jopa tarkat?
Enää ei yllätä miksi porukka valittelee kun kumet puhkeilee ja painetta ei vaan ole tarpeeksi.
En edelleenkään sano että se Xiaomin akkupumppu olisi huono, mutta parempiakin on.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Parasta mitä voit saada juurikin Xiaomin kumeihin, samalla tavallahan täällä jauhetaan akkupumpusta, eikö niitä vaihtoehtoja saisi kertoa?
Tiesitkö että Xiaomissa pitää juurikin olla paineet kovat ja mielellään jopa tarkat?
Saa tietenkin ja mielipiteesi on kuultu usemman kerrankin jo.
Alkaa tosin jo kuulostaa, että täytät lasten uimarenkaatkin iskaripumpulla tai sitten trollaat huolella.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
316
Saa tietenkin ja mielipiteesi on kuultu usemman kerrankin jo.
Alkaa tosin jo kuulostaa, että täytät lasten uimarenkaatkin iskaripumpulla.
Iskaripumppu ei ole hyvä autonrenkaisiin eikä tosiaankaan lasten eikä aikuisten ilmalla täytettäviin vesivälineisiin, vaatii myös adapterin luultavasti siihen tarkoitukseen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 065
Enää ei yllätä miksi porukka valittelee kun kumet puhkeilee ja painetta ei vaan ole tarpeeksi.
Tätä olen miettinyt jo vuosi sitten kun skuuttini hommasin kun sillon jo sanottiin että renkaat ei kestä, ainakaan non pro mallissa. Varmasti suurin syy tuo että ei ole osattu laittaa riittävästi/oikeita paineita kun se niin hankalaa on ollut ja sitten sinne on vaan jäänyt sinneppäin painetta ja oho, taasko se rengas puhkesi.
Luulisi että Xiaomi olisi ottanut koppia yleisiltä palstoilta kuinka heidän skuuttien renkaita on niin vaikea täyttää. Se mukana tullut letkun pätkäkin on kyllä semmonen MEH että...

Joo, jokanen saa täyttää millä haluaa renkaansa :) :thumbsup:
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
Laita ilman sisäkumia, jos vaan mahdollista. On yksi hajoava osa vähemmän. Jos rengas ja vanne soveltuu tubeless käyttöön, niin hommaa sopiva venttiili vaan vanteeseen. Näissä on niin reilut rengaspaineet, että pitäis kyllä pysyä kumin vanteella ihan hyvin ilman sisustakin. Ja jos ei meinaa muuten pysyä, niin on olemassa myös liimaa jolla liimataan renkaan jalkaosa vanteeseen, tätä löytyy varmasti jokaisesta rengasliikkeestä joka tekee raskaankaluston rengastöitä. Jos kuitenkin laitat sisuksen, niin kannattaa laittaa talkkia pääli- ja sisäkumin väliin, estää sisuksen kiinni tarttumisen ja puhki hankautumisen.;)
Osaatko sanoa onko kuinka paljon "pehmeämpi" ajaa, kuin täyskumirenkailla? Alkuperäiset M365 vanteet, renkaat, kaikki tällä hetkellä, eli en tiedä miten ne soveltuu...
Helsingin keskusta-kantakaupunki alueella ajellessa on tienpinnassa vaikka ja mitä yllätyksiä, jonka takia ajattelin tuota 8" sisäkumi - 10" ulkokumi settiä, niiden väliin sitä muovisuikaletta jota kuulemma maastopyörissä varsinkin käytetään... sit jos ei noilla ja tarpeeks suurilla paineilla pysy ehjänä niin jotain tiivisteainetta sisäkumiin vähän. :lol: Toki autoalan ihmiseltä tuli suoraan vinkki pelkkään ulkokumiin ja sen täyttö saniteettisilikoonilla. Täyskumiset renkaat ei oo millään muotoa vaihtoehto, muutaman kerran kun Tierin vehkeillä ajellut niin saa kohta olla jatkuvasti paikkailemassa hampaita kun edelliset paikat ropisee vauhdilla alas. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
996
Kiitos kaikille vastanneille.
Mitäs siellä renkaissa pitäisi painetta olla? Tuohon renkaaseen oli merkitty maksimipaineeksi 50 psi, eli vajaat 3,5bar.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Osaatko sanoa onko kuinka paljon "pehmeämpi" ajaa, kuin täyskumirenkailla? Alkuperäiset M365 vanteet, renkaat, kaikki tällä hetkellä, eli en tiedä miten ne soveltuu...
Helsingin keskusta-kantakaupunki alueella ajellessa on tienpinnassa vaikka ja mitä yllätyksiä, jonka takia ajattelin tuota 8" sisäkumi - 10" ulkokumi settiä, niiden väliin sitä muovisuikaletta jota kuulemma maastopyörissä varsinkin käytetään... sit jos ei noilla ja tarpeeks suurilla paineilla pysy ehjänä niin jotain tiivisteainetta sisäkumiin vähän. :lol: Toki autoalan ihmiseltä tuli suoraan vinkki pelkkään ulkokumiin ja sen täyttö saniteettisilikoonilla. Täyskumiset renkaat ei oo millään muotoa vaihtoehto, muutaman kerran kun Tierin vehkeillä ajellut niin saa kohta olla jatkuvasti paikkailemassa hampaita kun edelliset paikat ropisee vauhdilla alas. :D
Jos renkaan kyljessä lukee tubeless se soveltuu käytettäväksi ilman sisusta ja tube type taas vaatii sisärenkaan. En ole umpikumisella ajanut, niin en osaa sanoa. Itsellä tossa maxissa on 3bar rengaspaineena ja kyllä sillä kaikki pienemmätkin kuopat ja töyssyt tiestä löytää. Tosin täällä landella ei kovin kummoiset tiet ole muutenkaan, kun autollakin saa reikiä väistellä kokoajan.:lol: Noi paikka-aineet ei yleensä hirveän hyvin/pitkään toimi sisärenkaallisissa, mutta ei niistä haittaakaan ole. Itse enemmän tota raskasta kalustoa tehneenä en osaa fillarin paikka-aineista niin tarkasti sanoa. Tubeless käyttöön soveltuvaa kyllä löytyy työkoneisiin joka paikkaa vähän isommatkin reijät.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
316
Kiitos kaikille vastanneille.
Mitäs siellä renkaissa pitäisi painetta olla? Tuohon renkaaseen oli merkitty maksimipaineeksi 50 psi, eli vajaat 3,5bar.
3 barin paineella olen ajellut jo vuoden sepeliä, hiekkatietä ja asfalttia, vieläkin eturengas puhkeamatta, takarengas puhkesi kun laitoin typerää antipuncture nauhaa joka toimi päinvastoin mitä piti eli viilteli sisäkumen rikki, mahdollisesti liian pientä tai isoa oli tuo laittamani nauha.

2.5-3 bar. on sopiva ainakin omien kokemusten mukaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Sinähän se et muuten tässä asiaa kysynyt vaan asiaa kysyi nimimerkki DaKyy.
Joo, en. Lurkkasin vaan ideoita ja huutelin vähän sivusta. Sehän on vähän niinkuin foorumien ja lautojen idea, että keskustelut ja neuvot eivät turhaan jää kahdenvälisiksi. Auttaa myös tekniikan hankinnassa ja käytössä ihan markkinatilanteen ja valikoiman hahmottamisesta asti. En esimerkiksi olisi huomannut koko Augment-lautojen olemassaoloa ellei niistäkin olisi joku ensin kysellyt - tai huudellut, en muista kumpi oli ensin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Kiitos kaikille vastanneille.
Mitäs siellä renkaissa pitäisi painetta olla? Tuohon renkaaseen oli merkitty maksimipaineeksi 50 psi, eli vajaat 3,5bar.
Mulla on edessä 3,5-4bar ja takana 4,5-5bar jopa koska olen n. ~100kg ja keväästä asti ajellut ilman puhkeamisia. Hyvin huomaa jos paineet laskenut ajan saatossa niin myös kulku hidastuu.

Ps. Renkaisiin lisätty myös slimet sisään.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 065
Mulla on 50 psi edessä ja 55 psi takana eli sitä 3,5bar paikkeilla ja noilla paineilla pitäs kantaa jotain 90-100kg kuormaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 971
Meinasi tulla kahteentörmäys auton kanssa.

Ajelin pitkää suoraa Hakkilan Keskon varastojen kohdalla pyörätiellä, kun yht'äkkiä vastaantulevasta liikenteestä autotieltä henkilöauto päätti koukata pyörätien yli Keskon varaston parkkipaikalle ilman vilkun käyttämistä ja melkoisella nopeudella.

Onneksi ei käynyt mitään ja ennätin tehdä lukkojarrutuksen paria metriä ennen törmäystä, mutta meinasi silti lurahtaa lusikallinen housuun.

Kuljettana oli joku hiton Irakilaisen näköinen partaveijari.

melkein-kolari.PNG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Ehdin kotiin räpeltämään ja lisäsin Augmentiin ilmaa iskaripumpulla. Toimii. Asteikon tarkkuus toki jättää toivomisen varaa, mutta ei paha. Takarenkaan venttiiliin oli aika hankala saada kierrettyä niin pitkälle, että venttiili aukesi. Eturenkaaseen meni melko kiltisti.

Nyt kokeeksi reilu 3 eteen ja 3,5 taakse. Olen tähän saakka ajanut vakiopaineella 2,4 bar ongelmitta, mutta kilometrejä on vasta kymmenissä joten sehän ei kerro mitään. Olen läski, joten ajattelin kuitenkin siirtyä käyttämään kovempaa painetta kulkuvastuksen ja rengasrikon vaaran vähentämiseksi.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Ehdin kotiin räpeltämään ja lisäsin Augmentiin ilmaa iskaripumpulla. Toimii. Asteikon tarkkuus toki jättää toivomisen varaa, mutta ei paha. Takarenkaan venttiiliin oli aika hankala saada kierrettyä niin pitkälle, että venttiili aukesi. Eturenkaaseen meni melko kiltisti.

Nyt kokeeksi reilu 3 eteen ja 3,5 taakse. Olen tähän saakka ajanut vakiopaineella 2,4 bar ongelmitta, mutta kilometrejä on vasta kymmenissä joten sehän ei kerro mitään. Olen läski, joten ajattelin kuitenkin siirtyä käyttämään kovempaa painetta kulkuvastuksen ja rengasrikon vaaran vähentämiseksi.
Sama ongelma itsellänikin, siis ei se ettei kerkeäisi räpeltämään, vaan se että olen läski 100kg.:rofl: Noissa mun max:in renkaissa kyllä lukee että 3,8 bar paineilla kantavat 100kg/kpl, eli yhteensä sen 200kg, niin eiköhän tässä pärjätä.;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 020
Ehdin kotiin räpeltämään ja lisäsin Augmentiin ilmaa iskaripumpulla. Toimii. Asteikon tarkkuus toki jättää toivomisen varaa, mutta ei paha. Takarenkaan venttiiliin oli aika hankala saada kierrettyä niin pitkälle, että venttiili aukesi. Eturenkaaseen meni melko kiltisti.

Nyt kokeeksi reilu 3 eteen ja 3,5 taakse. Olen tähän saakka ajanut vakiopaineella 2,4 bar ongelmitta, mutta kilometrejä on vasta kymmenissä joten sehän ei kerro mitään. Olen läski, joten ajattelin kuitenkin siirtyä käyttämään kovempaa painetta kulkuvastuksen ja rengasrikon vaaran vähentämiseksi.
Itse laitoin 4 bar eteen ja taakse ja hyvin on kestänyt, reilusti kevyemmin kulkee kun aiemmin. Painoa n. 110 kg
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Laitoin tohon sen jonkun shmax firmiksen. Nyt menee sen 27km/h tasasella, mut jaksaa vetää mäet 20-22km/h vauhdilla, joihin normisti hyytyi 15km/h vauhtiin tai alle. Tuntuu olevan ihan riittävä mulle, nyt kun sai vääntöä hieman lisää. ;) Vauhtia en kaipaa yhtään enempää.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Täälläkin nyt tuo nelisen kiloa ollut Augmentissa ja hyvin rullaa. Kohta parisatkua mittarissa ja ei tuota vekotinta kyllä oikein osaa moittia. 22km ajoin eilen yhdellä latauksella valot päällä ff-moodissa vakkaria vasten (eli ns.täysiä) ja yksi palkki jäi vielä akun varaustilaa kummittelemaan. Repun kanssa +-110kg oli kuormaa. Loppuvaiheessa alkoi hieman nopeus hiipua tutussa pitkässä mäessä, mutta ei häiritse itseäni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Olen myös jokseenkin tyytyväinen Augment 10:een. Mäennousukykyä ja kiihtyvyyttä kyllä hieman moitin, mutta en osaa hyvin vertailla. Kai se sinnepäin vastaa ilmoitettua teholukemaa, mutta kuulopuheen perusteella tämä on nusumpi kuin moni muu nimellisesti 350/700 W kone.
 

silence?

Vuoristoneuvos
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Osaatteko sanoa mitä markkinoilla olevaa skoottia nämä Tier:in vuokraskoottit vastaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Olen myös jokseenkin tyytyväinen Augment 10:een. Mäennousukykyä ja kiihtyvyyttä kyllä hieman moitin, mutta en osaa hyvin vertailla. Kai se sinnepäin vastaa ilmoitettua teholukemaa, mutta kuulopuheen perusteella tämä on nusumpi kuin moni muu nimellisesti 350/700 W kone.
Eipä laudan nimellistehosta voi aina päätellä koska samasta moottorista voi ulosmitata 350-2000w firmiksen säädöistä riippuen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
Jos renkaan kyljessä lukee tubeless se soveltuu käytettäväksi ilman sisusta ja tube type taas vaatii sisärenkaan. En ole umpikumisella ajanut, niin en osaa sanoa. Itsellä tossa maxissa on 3bar rengaspaineena ja kyllä sillä kaikki pienemmätkin kuopat ja töyssyt tiestä löytää. Tosin täällä landella ei kovin kummoiset tiet ole muutenkaan, kun autollakin saa reikiä väistellä kokoajan.:lol: Noi paikka-aineet ei yleensä hirveän hyvin/pitkään toimi sisärenkaallisissa, mutta ei niistä haittaakaan ole. Itse enemmän tota raskasta kalustoa tehneenä en osaa fillarin paikka-aineista niin tarkasti sanoa. Tubeless käyttöön soveltuvaa kyllä löytyy työkoneisiin joka paikkaa vähän isommatkin reijät.
Okei, täytyy katsella noita sisäkumittomiakin, en oo vielä saanut aikaseks uusia tilattua, puhjenneen renkaan osalta sain alkuperäiseltä omistajalta mukana tulleen varakumin.

MUTTA nyt seuraava ongelma on se, että millä pirulla toi varakumin venttiili pitäis saada vanteen aukosta läpi?!?! Puhjennut kumi ei luikahtanut yhtä näppärästi pois paikoiltaan niin kuin youtube-videoissa, vaan jouduttiin pilkkomaan kumi ympäriltä palasiks ja väkivalloin repimään/vetämään venttiili ulkokautta pois paikoiltaan. Nyt ei saada sitä uutta paikalle millään. Fysiikan lait tulee jo vastaan.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
988
MUTTA nyt seuraava ongelma on se, että millä pirulla toi varakumin venttiili pitäis saada vanteen aukosta läpi?!?! Puhjennut kumi ei luikahtanut yhtä näppärästi pois paikoiltaan niin kuin youtube-videoissa, vaan jouduttiin pilkkomaan kumi ympäriltä palasiks ja väkivalloin repimään/vetämään venttiili ulkokautta pois paikoiltaan. Nyt ei saada sitä uutta paikalle millään. Fysiikan lait tulee jo vastaan.
10mm poralla reikää isommaksi jos ei meinaa muuten onnistua. Se vanne on niin pehmeää et menee millä vaan poralla kuin voihin.
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
Tokassa kuvassa näkyy kuinka ”pitkälle” venttiili menee, kunnes ottaa vanteen ns. takareuna vastaan. Sivusuunnassa ei mee edes tuotakaan vähää. Ottaa ekan kuvan reiässä näkyvään muoviosaan kiinni, mutta moottorinavausvideoita kun katseltiin, niin ihan oikeassa paikassa tuo muovikappale on, oikein päin. Venttiili vain tuntuu olevan järjettömän pitkä, mutta jos sitä lyhentäisi yhtään, ei rengasta saisi enää mitenkään täytettyä.

1A3287FA-67F3-4E53-8CB9-FD4E638405E4.jpeg
33F20BAD-43EA-46D8-B073-F2329A6429D5.jpeg
 

Liitteet

Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
10mm poralla reikää isommaksi jos ei meinaa muuten onnistua. Se vanne on niin pehmeää et menee millä vaan poralla kuin voihin.
Tätä mietin jo eilen että rouhis tuota muovia pois, mutta ei raaskis kun ei oma laite ole jne. mutta kai se on pakko. Ja kun kyseessä on vain palanen muovia, millä ei muuta virkaa ole. Yritettiin et ois ottanut kokonaan sen tuolta pois, mutta eipä tuo moottorin kansikaan aukea millään.
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
Tähän kun sais taustalle soimaan sen taivaallisen ”HAAAAAAAAAA” äänen!

Ulkokumi temppuilee tällä hetkellä, mut taidan jättää suosiolla sen kohta kotiutuvan kumppanin huoleks!
8D59D90F-1AE8-463E-924E-732C5E607F3D.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Eipä laudan nimellistehosta voi aina päätellä koska samasta moottorista voi ulosmitata 350-2000w firmiksen säädöistä riippuen.
Juuri tämä. Aika monessa on ilmoitettu moottorin nimellisteho ja kokonaisuuden suurin hetkellinen teho, joka on olevinaan tavallisesti tasan kaksi kertaa nimellisteho. Tämä jälkimmäinen ei useinkaan ilmeisesti ihan vastaa totuutta.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Tähän kun sais taustalle soimaan sen taivaallisen ”HAAAAAAAAAA” äänen!

Ulkokumi temppuilee tällä hetkellä, mut taidan jättää suosiolla sen kohta kotiutuvan kumppanin huoleks!
Yleensä päälikumi laitetaan puoliksi vanteelle ja sen jälkeen vasta sisus. Voihan sen tietty erijärjestyksessäkin tehdä, mutta on vaan hankalempaa. Päälikumia laittaessa se jalkaosa pitää saada sinne vanteen uraan ja jos sisus jää tässä vaiheessa vanteen ja päälikumin jalkaosan väliin, niin jollei tule reikää, niin ainakin lyhentää sisuksen elinaikaa huomattavasti koska se aina vähän vaurioituu. Toista puolta päälikumista laittaessa on hyvä kikka laittaa sisukseen vähäsen ilmaa, niin se hakeutuu ulommas ja irti vanteesta, eikä jää niin helposti väliin. Ja tarkkana vaan niiden rautojen/ruuvimeisselien kanssa ettei jää sisus niiden ja vanteen väliin, koska silloin tulee varmasti reikä. Vähän tuli myöhässä tää viesti, mutta kuinka asennus onnistui?
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
7
Yleensä päälikumi laitetaan puoliksi vanteelle ja sen jälkeen vasta sisus. Voihan sen tietty erijärjestyksessäkin tehdä, mutta on vaan hankalempaa. Päälikumia laittaessa se jalkaosa pitää saada sinne vanteen uraan ja jos sisus jää tässä vaiheessa vanteen ja päälikumin jalkaosan väliin, niin jollei tule reikää, niin ainakin lyhentää sisuksen elinaikaa huomattavasti koska se aina vähän vaurioituu. Toista puolta päälikumista laittaessa on hyvä kikka laittaa sisukseen vähäsen ilmaa, niin se hakeutuu ulommas ja irti vanteesta, eikä jää niin helposti väliin. Ja tarkkana vaan niiden rautojen/ruuvimeisselien kanssa ettei jää sisus niiden ja vanteen väliin, koska silloin tulee varmasti reikä. Vähän tuli myöhässä tää viesti, mutta kuinka asennus onnistui?
Juu laitoin ulkokumin ensin osittain paikoilleen, sitten vasta sisäkumin välistä. Tuo tosiaan ois voinut helpottaa että ilmaa ois vähän laittanut, kun tuntui ulkokumi aina karkailevan ”liiallisen liikkumavaran” takia. :D Omat kädet ja lusikat vaan loppu, joten päätin luovuttaa. Talkkia ei kaapista löytynyt, joten kävin meikkilaatikostani hakemassa puuteria. :lol:
Päiväunilta herätessä ulkokumi oli löytänyt paikalleen ja renkaassa ilmaa. :p Kellarin pumpussa kuulemma painemittari rikki, täytyy käydä ennen seuraavaa ajoa huoltoasemalla kattomassa vielä paineet. :)

Kiitoksia avuista ja vinkeistä! :giggle:
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Juu laitoin ulkokumin ensin osittain paikoilleen, sitten vasta sisäkumin välistä. Tuo tosiaan ois voinut helpottaa että ilmaa ois vähän laittanut, kun tuntui ulkokumi aina karkailevan ”liiallisen liikkumavaran” takia. :D Omat kädet ja lusikat vaan loppu, joten päätin luovuttaa. Talkkia ei kaapista löytynyt, joten kävin meikkilaatikostani hakemassa puuteria. :lol:
Päiväunilta herätessä ulkokumi oli löytänyt paikalleen ja renkaassa ilmaa. :p Kellarin pumpussa kuulemma painemittari rikki, täytyy käydä ennen seuraavaa ajoa huoltoasemalla kattomassa vielä paineet. :)

Kiitoksia avuista ja vinkeistä! :giggle:
Eiköhän se puuterikin siellä toimi.:lol: Se ideahan on vain siinä, ettei kaksi kumia hankaa niin kovin toisiaan vasten ja puhkea sen takia. Hyvä että onnistui.;)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 961
Parasta mitä voit saada juurikin Xiaomin kumeihin, samalla tavallahan täällä jauhetaan akkupumpusta, eikö niitä vaihtoehtoja saisi kertoa?
Tiesitkö että Xiaomissa pitää juurikin olla paineet kovat ja mielellään jopa tarkat?
Enää ei yllätä miksi porukka valittelee kun kumet puhkeilee ja painetta ei vaan ole tarpeeksi.
En edelleenkään sano että se Xiaomin akkupumppu olisi huono, mutta parempiakin on.
On kyllä melkoinen ristiretki X:n pumppua kohtaan. On vähän pakko lainata koska haluaisin mieluusti vastaukset pariin seikkaan, eli:
Miksi juuri Xiaomissa pitää olla tarkat paineet?
Onko muissa laudoissa eri?
Mikä on se tarkka paine Xiaomin osalta?
Miten saavutat tarkan paineen hehtaaritarkkuudella olevalla iskaripumpun mittarilla?
Tiedätkö Xiaomin pumpussa käytetyn paineanturin tyypin ja speksit mahdollisine heikkouksineen?
Eikö valmistajan x lauta ja saman valmistajan x pumppu kuitenkin oletuksena voisi olla paras vs valmistajan x lauta ja valmistajan y pumppu joka on tarkoitettu käyttöön z?

Kyllä, myös omasta mielestä vähän kärkkäästi sanottu mutta Xiaomin laudan omistajan olen oikeasti kiinnostunut jos syystä tai toisesta vaaditaan esim tuota erityistä tarkkuutta.

Sinne minkä tahansa laudan renkaaseen saa muuten lähes millä tahansa pumpulla sen soveliaan paineen eikä joku kymmenys suuntaan tai toiseen vaikuta vielä merkittävästi. Vika on suurimmaksi osaksi siinä laudan käyttäjässä, joka ei tarkista paineita millään laitteella eikä millään tarkkuudella.
Ja toisaalta, omasta mielestäni huomion arvoinen seikka se, miten moni on pitänyt Xiaomin pumppua hyvänä. Tekkiläisistä moni on hyvinkin tekniikkaorientoitunutta joten kriteerit hyvälle tuotteelle ovat varsin kireät. Kehuja ei siis tule aivan tyhjästä.

Loppupeleissä koko keskustelu pumpuista on vähän turhaakin. Voisi vaan todeta "pitäkää huoli riittävistä paineista" ja jokainen hoitaa asian omalla tavallaan. Koskee käytännössä kaikkia ilmakumisia laitteita ja kyllähän moni edelleen varsinkin ne fillarin kumit täyttää ihan näppituntumalla ilman sen suurempia ongelmia.

Mulla on 50 psi edessä ja 55 psi takana eli sitä 3,5bar paikkeilla ja noilla paineilla pitäs kantaa jotain 90-100kg kuormaa.
Hifistely on jäänyt eli käytännössä sama molempiin. Joka tapauksessa tuo kolmen ja puolen luokka on renkaissa ollut. En ole oikein kokenut tarpeelliseksi ainakaan matalampia käyttää.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 971
MAX-G30 ja ei ole tarvinnnut huolestua jostain venttiilinkoosta yms. ja 1300km takana.

Etunakki tyhjeni ja kun rykäsin sen Bilteman paikka-aineen, loppui senkin huolet.

Ainiin. Etutangon lukitusvipu vähän rämisi. Meni sentin nippusiteellä kuntoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 402
Viestejä
4 285 308
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom