Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 445
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
No jaa.... Itse ajoin 45kmh+ maasturilla jossa semi keskeltä sileät katukumit ihan vain hetkellisiä huippuja kokeillessa. Eli luulisi kevyellä katupyörällä olevan helppo nakuttaa 50kmh+.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
6
Noniin tässä vähän rapsaa ensi kosketuksista Augmentiin.

Lauta saapui eilen ja latauksen jälkeen heti testiajolle. Rajoitin päällä nopeus tosiaan 25km/h, asetuksista rajoittimen poistamalla nopeus nousi 30km/h enimmillään. Laudan tuntuma todella mukava ja kiihtyi reippaasti. Jyrkimpiin mäkiin nopeus putosi 18km/h ja muutamalla avustus potkulla helposti takaisin 25km/h. Painoa itselle varusteiden kanssa noin 80kg. Jarruista kuuluu vähän outo rahina jarruttaessa, onkohan ominaisuus vai pitäisikö olla yhteydessä firman asiakaspalveluun asiasta?

Tänään sitten oli tosikoitoksen vuoro, työmatka. Matkaa töihin pyöräteitä pitkin kertyy 22km ja etukäteen hieman jännitti miten pärjää tuon koko matkan. Akun varaus näkyy Es 10 vain palkkoina, joten akun todellinen tilanne ei näy tarkasti. Matkaa ollessa jäljellä noin 6km varaus putosi yhteen palkkiin ja ajattelin jo että bussi kutsuu pian, mutta yhden tehokkaan jarrutuksen jälkeen näytössä näkyi taas kaksi palkkia ja usko asiaan palasi. Työpaikan pihalle päästessä yksi palkki akkua ja matkamittarissa 22km, ulkona lämpöä noin 11 astetta matkan aikana.

Summa summarum, hyvältä vaikuttaa! Ostamisen taka-ajatuksena oli korvata osa työmatka-ajosta laudalla ajettavaksi ja tähän selvästi Es pystyy. Syksyllä saapuvan sovelluksen myötä akun varauksen valvominen toivottavasti helpottaa ja tulossa oleva isomman kapasiteetin akku vaikuttaa myös kiinnostavalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 617
Taitaa vissiin olla laudat vähän kivenalla kun haaveilen tuosta Xioamin M365 laudasta mutta joka paikassa loppu.. olis näppärä työmatkalle ku duunikaverillaki on tommonen.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
170
30km/h pyöräilee suoralla nyt jokainen ripeästi pyöräilevä kaveri. Ja kyl pyöräilyä harrastava saa helposti +40km/h keskarin ainakin lyhyellä 10kilsan lenkillä.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
232
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
Tjoo näkyy suurinosa kokovartalo sukkahousuilijoista menevän ohi kun mode kakkosella 30-33km/h meen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
173
Noniin tässä vähän rapsaa ensi kosketuksista Augmentiin.

Lauta saapui eilen ja latauksen jälkeen heti testiajolle. Rajoitin päällä nopeus tosiaan 25km/h, asetuksista rajoittimen poistamalla nopeus nousi 30km/h enimmillään. Laudan tuntuma todella mukava ja kiihtyi reippaasti. Jyrkimpiin mäkiin nopeus putosi 18km/h ja muutamalla avustus potkulla helposti takaisin 25km/h. Painoa itselle varusteiden kanssa noin 80kg. Jarruista kuuluu vähän outo rahina jarruttaessa, onkohan ominaisuus vai pitäisikö olla yhteydessä firman asiakaspalveluun asiasta?

Tänään sitten oli tosikoitoksen vuoro, työmatka. Matkaa töihin pyöräteitä pitkin kertyy 22km ja etukäteen hieman jännitti miten pärjää tuon koko matkan. Akun varaus näkyy Es 10 vain palkkoina, joten akun todellinen tilanne ei näy tarkasti. Matkaa ollessa jäljellä noin 6km varaus putosi yhteen palkkiin ja ajattelin jo että bussi kutsuu pian, mutta yhden tehokkaan jarrutuksen jälkeen näytössä näkyi taas kaksi palkkia ja usko asiaan palasi. Työpaikan pihalle päästessä yksi palkki akkua ja matkamittarissa 22km, ulkona lämpöä noin 11 astetta matkan aikana.

Summa summarum, hyvältä vaikuttaa! Ostamisen taka-ajatuksena oli korvata osa työmatka-ajosta laudalla ajettavaksi ja tähän selvästi Es pystyy. Syksyllä saapuvan sovelluksen myötä akun varauksen valvominen toivottavasti helpottaa ja tulossa oleva isomman kapasiteetin akku vaikuttaa myös kiinnostavalta.
tuon 1 palkin jälkeen vielä tulee vilkkuva palkki jolla pääsee joitakin metrejä tosin vauhti tippui johonkin 20km/h ja kiihtyvyys nolliin (200m ajoin itse ennenkuin olin jo kotona joten en tarkkaa tiedä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Dodiih, Augment ES 10 One tilattu lisälaturilla. Kertamaksulla kun sain frendiltä hyvän koodin, nyt vasta huomasin että täälläkin on ollut jotain koodia tarjolla. No ei kai se paljon parempi ole. :D

Lisälaturi siksi, että työmatka 16-18 kilsaa hieman reitistä riippuen ja haluan ladata töissä. En aio tosin todellakaan joka päivä tota matkaa ajaa, ehkä välillä yhdistäen julkisiin (jotka ei oo kovin näppäriä kuin virasto-ja museokeskustaan Stadissa meneville). :)

Snadisti heräteostos. Skuuttia tehnyt mieli vuoden kaksii, nyt tuli aika. Talouden toinen auto menee hetkeksi pois uuden tieltä, niin katsotaan miten pärjätään yhdellä. Tosin testiolosuhteet surkeat, toinen auto seissyt maaliskuun alusta kun ollaan oltu etätyömoodissa. :p
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
1
Mitenkäs näissä laudoissa menee takuut. Esim jos tilaan EU alueelta espanjasta niin onko siihen täysi takuu voimassa Suomessa?

Tietenkin huolloissa voi joutua lähettelee ja kestää todella kauan.
Kaverini tilasi FLJ:n espanjasta ja toimitus kesti pari viikkoa. Kuulema suomalaisia hemmoja jotka niitä siellä myy ja on asiallista toimintaa. Vastaavat hyvin viesteihin. Nettikaupan osoitetta en nyt muista, mutta voin kysyä. Kyllä takuuasiat on EU:ssa aika pitkälti samat joka maassa.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
6
Onkohan joku päivittänyt Augmentiin firmwarea tuon Bongo series A sovelluksen kautta? Jos on niin vaikuttiko lautaan jotenkin?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
1
Liekö kukaan pohtinut mitä tapahtuisi jos Augmentin takana oleva yhtiö (Augment Bike Oy) menisi konkurssiin seuraavan kahden vuoden aikana? Noussut tässä kesän aikana välillä mieleen kun puntaroinut minkä laudan hankkisi (en siis ainakaan vielä ole ko. firman asiakas). Sopimusehdoissa näyttää lukevan, että lauta on sopimuskauden ajan firman omistama. Voisiko siis hypoteettinen konkurssipesä vaatia omansa pois, vaikka asiakas olisi maksanut tuon koko sopimuskauden etukäteen? Lopussahan on vielä se 29€ summa, ennen kuin laudan omistusoikeus siirtyy asiakkaalle. Oma epäluuloisuus kummunnut siitä, kun firma kuitenkin tarjoaa lautaa käytännössä samaan hintaan kuin jos ostaisi vastaavan omakseen kaupasta, ja siihen saa vielä kaiken lisäksi tarvittavat huollot päälle. Voiko kokonaiskuva olla kannattava?

En tunne konkurssikäytäntöjä, mutta lienee hyvin mahdollista että konkurssitilanteessa ne, jotka ovat maksaneet koko sopimuskauden etukäteen, saavat ainakin mahdollisuuden lunastaa laudan heti tuolla 29€ hinnalla. Kuluttajalla kuitenkin yleisesti ottaen hyvin vahva suoja, ja tässä skenaariossa lauta kuitenkin maksettu jo lähestulkoon kokonaan. Tällöin saamatta jäisi vain tuo huoltolupaus... Tämä siis puhtaasti spekulaatiota, en tiedä mikä olisi todellisuus.

Pahoittelut jos jonkun jo laudan tilanneen mielenrauha järkkyy. Hyvä diilihän tuo tuntuisi olevan muuhun markkinatarjontaan nähden mikäli sopimuskausi menee maaliin onnellisesti.

Edit: poistetaan netistä löytyneitä yhtiön talouslukuja, kun eivät ole aivan tuoreita.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 681
Liekö kukaan pohtinut mitä tapahtuisi jos Augmentin takana oleva yhtiö (Augment Bike Oy) menisi konkurssiin seuraavan kahden vuoden aikana? Noussut tässä kesän aikana välillä mieleen kun puntaroinut minkä laudan hankkisi (en siis ainakaan vielä ole ko. firman asiakas). Sopimusehdoissa näyttää lukevan, että lauta on sopimuskauden ajan firman omistama. Voisiko siis hypoteettinen konkurssipesä vaatia omansa pois, vaikka asiakas olisi maksanut tuon koko sopimuskauden etukäteen? Lopussahan on vielä se 29€ summa, ennen kuin laudan omistusoikeus siirtyy asiakkaalle. Oma epäluuloisuus kummunnut siitä, kun firma kuitenkin tarjoaa lautaa käytännössä samaan hintaan kuin jos ostaisi vastaavan omakseen kaupasta, ja siihen saa vielä kaiken lisäksi tarvittavat huollot päälle. Voiko kokonaiskuva olla kannattava?

En tunne konkurssikäytäntöjä, mutta lienee hyvin mahdollista että konkurssitilanteessa ne, jotka ovat maksaneet koko sopimuskauden etukäteen, saavat ainakin mahdollisuuden lunastaa laudan heti tuolla 29€ hinnalla. Kuluttajalla kuitenkin yleisesti ottaen hyvin vahva suoja, ja tässä skenaariossa lauta kuitenkin maksettu jo lähestulkoon kokonaan. Tällöin saamatta jäisi vain tuo huoltolupaus... Tämä siis puhtaasti spekulaatiota, en tiedä mikä olisi todellisuus.

Pahoittelut jos jonkun jo laudan tilanneen mielenrauha järkkyy. Hyvä diilihän tuo tuntuisi olevan muuhun markkinatarjontaan nähden mikäli sopimuskausi menee maaliin onnellisesti.

Edit: poistetaan netistä löytyneitä yhtiön talouslukuja, kun eivät ole aivan tuoreita.
Uskon, että konkurssipesä haluaa kyllä ne laudat myydä osamaksulla ostajille ennemmin, kuin vaatia niitä takaisin mikäli niin huonosti kävisi.
 
Liittynyt
09.08.2020
Viestejä
5
Segway ninebot g30 max tuli eilen ja hyvältä vaikuttaa. Jämäkän oloinen laite, jakso viedä meikäläistä 30 km/h pikku vastatuuleen vaikka painoa on se 110kg. Ihmettelin heti että miten se kulkee ton 30 kun piti mennä vaan 25 vakiona. Ite en oo tehny sille mitään. Kannattaako näissä ajaa toi akku aina tyhjiin ja sit laturiin vai voiko heittää laturiin vaikka ois 40% akkua jäljellä..mietin et kärsiikö akku ajan kanssa kun on lataillu niin että se ei ole ollu täysin tyhjä.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
515
Ei koskaan täysin tyhjäksi. Täyteen lataus (tai 90% mieluummin) vasta ennen ajelemaan lähtöä. Jos olet ajamatta useamman viikon niin lataa 70-80% eli älä säilytä pitkiä aikoja täynnä eikä varsinkaan tyhjänä (varastointilataus).
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 670
Noniin, sainpas tän ketjun taas kahlattua läpi kun ollut pitkään lukematta.

Itellä meni vähän ohi se miten se 12v lisäakku joku laitto omaan g30:seen ja myös ketä laittoi m365 prohon lisäakun??

Laitoitteko samalla tavalla kuin ite eli siihen vinopystyputkeen teline ja koteloon Liitokala tms merkkinen. Sitten custom romia sisään mikä on lisäakun kanssa pakollinen tai se yksi täppä mikä estää lataamasta orkkis akkua tästä uudesta.
Just m365 tools näytti et joku 46km ajettu ja jäljel joku 16km mut laitoin lataukseen :thumbsup: Omallani uskon pääseväni n 60km matkan nopeuden siitä hirveästi kärsimättä. Seilaa siis 25-28kmh välillä. Toki mittarivirheen kanssa... millä gps olette tuon oikean nopeuden testannut?

Sitten mitä tulee noihin fat läskiskoottereihin @SiB77 niin annoit kyllä aika huonon kuvan niistä sillon joskus. Ite en kyllä oikein ole samaa mieltä kanssasi.
Just alkuviikosta haettiin isälle tommonen Kontion Premium Red pack kaikilla herkuilla. Akkuhan tuossa mallissa on se 60v12ah ja itellä painoa joku 78kg. Akku oli silloin ladattu valmiiksi eli pystyin ajamaan laitteen kotiin n. 17km ja vielä jäi 2 palkkia 4:stä eli jopa vakio akulla sen +30km saattaa päästä. Tuohon on se ns tehoakku 60v20ah myös tilattu ja voin kertoa siitäkin jos jotakuta kiinnostaa. Sillähän pitäisi sitten lähemmäs 60km päästä.
Eipä tuota laitetta voi kiukkuiseksi sanoa, melko lepposa ja mukava ajaa, varsinkin kun voi istua kunnon jakkaralla. Myös takapenkki löytyy ja kokeiltu on lähes 200kg kuormaa kaksi päällä ja jaksoi liikkua. Kantama varmasti tuolloin kärsii. Kyllähän tolla poitsua paremmin kyyditti kuin mun m365 pro:lla jossa pikkusarvet pojallakin, ollut jo kauan :D

Se on toki fakta että niin kiinan vehje tuo on kuin vain olla ja voi, harakan varpaita joka paikassa ja laatu esim lattian akkukotelossa aika meh ja kun kurkkasi nopeuskontrolli luukun alle niin en mä tolla kyllä ajaisi edes pienessä tihkusateessa.
Muuten kyllä kiva laite mutta kun toi m365 pro vaan on niin kätevä niin en tiiä viittiskö moista läskiä ostaa, tekis kyllä mieli mutta...:hmm: Sähköläskipyöräkin kun löytyy myös :thumbsup:
20200814_102125.jpg


Sitten vielä lopuksi kuinka itellä tuo Liitokala on laitettuna, eikä estä taittamasta tuota ohjaustankoa kiinnitys salpaan :thumbsup::)
Vielä kun rengas tai renkaat puhkeisi ni saisi 10" renkaat alle jotka jo tuossa odottelisi hyllyssä korokepalojen kera. Kyllä prossa ainakin renkaat kestää, nyt joku 400km ajettu ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 196
Kilpasarjaa pukkaa. Alkaa tuntua siltä että kohta kaikilla on spotkikset. Joku Williams voisi tehdä tiliä sillä että myisi vaikka kisavehkeensä komponetteja muidenkin käyttöön.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
115
Joo litium akkua ei saa päästää tyhjäksi Ikinä, muuten ottaa damagee melko varmasti, ja kuten SiB77 sanoikin niin lataa akku mieluummin 90% kuin 100% ja sitä akkua voi ladata silloin ku haluaa (mitä monipuolisemmin akkua käyttää/latailee niin akku tykkää vain enemmän) koska ei ole kuin lyijyakku. Voit ja kannattaki ladata akku 100% noin 1-2 kuukauden välein, mutta suositus on että akun varaus pidetään siinä 30%-90%. Tällä tavalla akun käyttöikä pitenee huomattavasti vrt. Aina lataus 100%:iin ja sieltä irtoaakin ne tehot ihan yhtä lailla
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
47
@Mikkis70 @Janiv92

Tuskin näitä potkulautoja edes pystyy ajamaan tyhjäksi sillai et yksi kenno olisi täysin nollissa?

Akku käytön jälkeen ladataan täyteen koska ei vahingoita akkua ja on käytännöllisempää. Pitkäaikaisessa varastoinnissa suositellaan maksimissaan 80% varausta.

Lukekaa ja sisäistäkää mitä lataussykli tarkoittaa.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
115
@Mikkis70 @Janiv92

Tuskin näitä potkulautoja edes pystyy ajamaan tyhjäksi sillai et yksi kenno olisi täysin nollissa?

Akku käytön jälkeen ladataan täyteen koska ei vahingoita akkua ja on käytännöllisempää. Pitkäaikaisessa varastoinnissa suositellaan maksimissaan 80% varausta.

Lukekaa ja sisäistäkää mitä lataussykli tarkoittaa.
Ei pystykään koska (BMS) sammuttaa laitteen ennen kuin vahinkoa tapahtuu. Ei tarvii ladata joka käytön jälkeen, sitten vasta kun sille on tarvetta ja tuossa pidempi aikaisessa säilytyksessä parempi noin 50%
 
Liittynyt
14.08.2020
Viestejä
11
Nonii. Tuli itekki sit tilattua. Xiaomi 365 pro 2. Hobbyhallissa selkeesti halvin hinta tällähetkellä 549€. Esim elisalla 699€ ja verkkiksessäki. 639€. Työmatkoja pitäs huristella. Se 6km päivän noin suunnilleen. Eli pitäs varmaan juur viikko päästä. Painoa 85kg. Eroja tossa ei taida paljon olla pelkkään pro versioon. Takaloksu on ainaki kunnolla kiinni, ja pieni jatke lokasuojassa ettei kura lennä. Takalamppu vähän isompi ja etu polttimo taitaa olla 2w. Renkaista en tiedä onko täysin samat. Toimitusaika oli 3 viikkoa! En tiiä mistä tulee, kiinasta astikko ku kstää noin pitkään. Saa tässä pitkään odotella ja kuolata you tuben videoita, mitkä on kyllä tullu kaikki jo katottua :D
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
578
Joo litium akkua ei saa päästää tyhjäksi Ikinä, muuten ottaa damagee melko varmasti, ja kuten SiB77 sanoikin niin lataa akku mieluummin 90% kuin 100% ja sitä akkua voi ladata silloin ku haluaa (mitä monipuolisemmin akkua käyttää/latailee niin akku tykkää vain enemmän) koska ei ole kuin lyijyakku. Voit ja kannattaki ladata akku 100% noin 1-2 kuukauden välein, mutta suositus on että akun varaus pidetään siinä 30%-90%. Tällä tavalla akun käyttöikä pitenee huomattavasti vrt. Aina lataus 100%:iin ja sieltä irtoaakin ne tehot ihan yhtä lailla
Siitä ei kovin pitkälti ole kun kyselit aivan laidasta laitaan akun lataamisen osalta koska asia ei selvästi ollut millään tasolla tuttu. Joten en ehkä vielä lähtisi leikkimään mitään asiantuntijaa asian osalta.

@Mikkis70 @Janiv92

Tuskin näitä potkulautoja edes pystyy ajamaan tyhjäksi sillai et yksi kenno olisi täysin nollissa?

Akku käytön jälkeen ladataan täyteen koska ei vahingoita akkua ja on käytännöllisempää. Pitkäaikaisessa varastoinnissa suositellaan maksimissaan 80% varausta.

Lukekaa ja sisäistäkää mitä lataussykli tarkoittaa.
Juuri näin. Harvassa ovat ne lipot / li-ionit jotka saa helposti aivan tyhjiin. Ja moniko ajaa sillä potkulaudalla ainakaan usein edes siihen asti kunnes meno loppuu? Ei varmasti moni. Ja moniko tietää, mitä lataussykli tarkoittaa? Ilmeisesti aika moni ei tiedä.

Aikaisemmin jo ihmettelin, miksi joku edes vaivaa päätään asialla. Puhelimia ladatessa ei paljon prosentteja mietitä, läppärit roikkuvat aina latauksessa jne. Sitten yllättäen keksitään vastaavan akkuteknologian omaavan laudan olevan joku niin erikoinen laite, että sen lataaminen pitää suunnitella viikkoa etukäteen ja ladatessa vahtia vieressä jotta varmasti ei mene yhtään kymmenystä yli 90%. Tämä siitäkin huolimatta, että se lauta tai varsinkin sen akku on monen puhelinta halvempi ja monesti se puhelin vaihtuu suoraan uuteen kun akku kuolee.
Puhumattakaan monen robotti-imurista / ruohonleikkurista tms jotka asuvat suurimman osan ajasta laturissa. Enpä muista ketjua niiden akkujen eliniän miettimiselle.

Toisaalta jokainen toki tavallaan. Itse tulin hetki sitten kaupasta. Ajomatkaa tuli ehkä se kolmisen kilometriä ja himassa lauta takaisin lataukseen. Kyllä tuo on itselle kulutustavara joka vaihdetaan uuteen jos ikä tulee täyteen. Siihen asti itse päätän, milloin ja mihin kuljen eikä lauita sitä rajoita. Eli lauta majailee lähes aina laturissa kiinni kun on himassa. Kun liki joka päivä sillä liikkuu, en jaksa vaivata päätäni laturin irroittelulla, sitä varten on elektroniikka hoitamassa hommaa. Ja toisaalta, en myöskään mieti etukäteen laudalla liikkumista joten miksi ihmeessä rajoittaisin sitä miettien "akku säästyy kun en lataa vielä"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 900
Helppoussyistä ja varsin rajallisen toimintamatkan takia lataan myös lautani jokseenkin aina käytön jälkeen. Kovaa ajoa vaan.

Tosin siitä pyrin olemaan tarkka, että en jätä irrotettavaa akkua nyt kesällä parvekkeelle, jossa ajoneuvoa säilytän. Se olisi jo kohtuuton rasitus. Ilma yli 30 astetta ja musta patteri suorassa auringonvalossa täyteen ladattuna.

Optimointia voi ja ehkä kannattaa harrastaa sellaisilla vehkeillä, jotka siihen soveltuvat. Läppärissänikin olisi mahdollista rajoittaa lataus muistaakseni 85%, mutta joku älyn tonava on päättänyt että siinä tapauksessa tosiaan säästellään ja nopea lataus ei ole käytettävissä. Typerää. Muutenhan säästelyllä voisi saada akun kestämään lähellä alkuperäistä kapasiteettia omassa käytössäni sen 3 vuotta, jonka konekin ehkä on aktiivikäytössäni.

Mikään varaustilan kyttääminen ja muu paapominen ei sovi luonteelle. Kyllä se olisi laitteen suunnittelijan tehtävä mahdollistaa helppo ja tarkoituksenmukainen käyttö.

On muuten Augmentin lisävarusteet hinnoissaan. Uusi vakioakku 199, isompi vaihtoakku 299. Kännimopo itse sentään maksaa reilun 500. Taitaa jäädä päivittämättä, siinähän olisi jo Maxin hinta käytetty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
578
Helppoussyistä ja varsin rajallisen toimintamatkan takia lataan myös lautani jokseenkin aina käytön jälkeen. Kovaa ajoa vaan.

Tosin siitä pyrin olemaan tarkka, että en jätä irrotettavaa akkua nyt kesällä parvekkeelle, jossa ajoneuvoa säilytän. Se olisi jo kohtuuton rasitus. Ilma yli 30 astetta ja musta patteri suorassa auringonvalossa täyteen ladattuna.
....
Mikään varaustilan kyttääminen ja muu paapominen ei sovi luonteelle. Kyllä se olisi laitteen suunnittelijan tehtävä mahdollistaa helppo ja tarkoituksenmukainen käyttö.

On muuten Augmentin lisävarusteet hinnoissaan. Uusi vakioakku 199, isompi vaihtoakku 299. Kännimopo itse sentään maksaa reilun 500. Taitaa jäädä päivittämättä, siinähän olisi jo Maxin hinta käytetty.
En voi olla enemää samaa mieltä tuosta kovasta ajosta. Kyllä sen kulkupelin on tarkoitus palvella käyttäjää eikä toisin päin. Ja paljonko edes sillä ns sääteliäällä toiminnalla saisi lisää elinikää akulle? Aivan, ei loputtomasti mutta käyttömukavuus romahtaa melkoisesti.

Parvekkeen osalta ei itsellä ongelmia ole koska lauta majailee varastossa. Mutta jos betonikuutio ja parveke etelään niin varmasti toki jokin folioviritys. Kyllä se kuuma tappaa enemmän kuin moni lataus.

Kyttäämisen osalta ollaan myös niin samaa mieltä. Asia on juurikin noin!

Augmentista en tiedä mutta kyllä nuo akut maksavat joka lautaan varsin paljon vs koko laudan hinta. Mutta siitäkin huolimatta: onko se akun hinta oikeasti ongelma? On halvempi kuin lauta eikä varmasti mitenkään ylitsepääsemätön kenellekkään, jolla on varaa hankkia se 500+ euron lauta. Harva irroittaa puolta kiloa jos löysää ei oikeasti ole.
Ja kun vaikkapa tuon oman M365 Pron hinta on gen 2:n jo alle 600€ niin suurimmalle osalle tekkiläisistä taskuraha joten en näe ongelmaa. Omalla palkkaluokalla vähän taskurahaa enemmän mutta siitäkin huolimatta... Se lauta kestää pari, kolme vuotta aivan varmasti vaikka lataisi miten (hajonnee muualta kuin akusta) joten ei, en vaan näe mitään mieltä miettiä akkua sen paremmin. Täyteen vaan ja ajaa sen, mitä haluaa. Eiköhän se lauta ole juuri siihen tarkoitukseen hankittu. Siihen parin tonnin lautaan taas akku suhteessa vähemmän hankintahintaan verrattuna mutta ajaako monikin niillä akun aina kuiviin? Enpä usko joten pieni heikkeneminen ei tunnu missään.

Muutoinkin, kuten jo aikaisemmin olen kirjoittanut, nykyiset laudat ovat osin vielä kehitysversioita. Eli kyllä moni laittaa aivan tietoisesti rahansa kiinni beta-versioon joten realistinen eliniän odotus ei voi olla kymmentä vuotta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 900
Enhän mä sitä uuden akun tarvetta ressaa. Ei ole ongelma esimerkiksi 2,5 vuoden käytön jälkeen ostaa kahdella sadalla uutta tai kolmella sadalla parempaa. Ja toki akku on näin simppelissä ja kevyessä laitteessa aiheesta kallein osa. Sitä vain angstaan, että en taida sittenkään haluta nyt heti päivittää isompaan akkuun. Ellen sitten ala harrastaa jotain masokistisia pitkiä retkiä ja tarvitsen kaksi akkua.

Noin 850 yhteensä ei antaisi ihan parasta hinta-laatusuhdetta. Laite ei kuitenkaan ole ihan sen arvoinen IMO vaikka se ihan hyvä onkin ja tietyt vahvuudet löytyy.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 670
On muuten Augmentin lisävarusteet hinnoissaan. Uusi vakioakku 199, isompi vaihtoakku 299. Kännimopo itse sentään maksaa reilun 500. Taitaa jäädä päivittämättä, siinähän olisi jo Maxin hinta käytetty.
Mielestäni taas hyvinkin edullinen tuo vakio tai isompi akku. Ite näpräämällä Liitokala kaikkine telineineen makso jotain 150e ja aluksi piti olla tarkkana jännitteistä että molemmissa akuissa oli sama ennen ku naitti ne keskenään. Vieläkään ei voi tehdä niin että ajaa akut melko tyhjäksi ja ottaa pelkästään Liitokalan lataukseen erikseen koska eri jännite. Onneksi näillä sentään on kantamaa yhdessä hyvin ja voi molempia ladata samaan aikaan yhdellä laturilla orkkis laturi reiästä :thumbsup:

Jos nyt ei olis m365 prota ni kallistuisin kyllä tuohon Augmenttiin, juurikin ton kätevyyden takia että saa akun irti ja sisälle lataukseen +mahdollisuutta heittää reppuun toinen akku vieläkin pidempää pätkää varten.

Tuohon fat scootteriin maksaa teho/isompi akku sen 400euroa keskimäärin, onko sekään paljon? Köyhälle kaikki on kallista, muille samanhintaista ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
585
Nyt taisi käydä ohraisesti. 1500km takana ja yhtäkkiä eilen työmatkalla katkesi virrat laitteesta ja ei lähde enää päälle. Pitää kokeilla vielä, jos vetelee kaikki johdot irti ja laitaa takaisin, jos sattuisi auttamaan.

Joku tällainen mötikkä akun kontrolleriin yhdistävästä johdosta näyttänyt ottaneen osumaa ja savusi vähän :
IMG_20200815_163238.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2020
Viestejä
11
Mistähän löytyis laukku/kassikoukku Xiaomi m365 malliin. Googlesta ettiny, ni einakaan Suomen puljuista tunnu löytyvän? Ei taida sitä teippiäkään olla suomessa missään myytävänä, mikä tulee sisärenkaan ja ulkokumin väliin? Pitäs tilata tässä valmiiks enne ku lauta tulee. siihen tosin menee se 3 viikkoa, toivotaan et vähän vähemmän. Tossa pro 2 mallissa tulee muuten ulko ja sisäkumiki mukana, mitä noita unboksauksia oon kattonu. Pelkässä pro mallissahan sitä ei ollu mukana.

Uskaltaako tuolta tilata? Onko kukaan tilannu ja tuleeko miten nopeesti tuotteet perille? Banggood: Online Shopping for RC Cars, 3D Printer, Apparel & Home Decors
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 681
Mistähän löytyis laukku/kassikoukku Xiaomi m365 malliin. Googlesta ettiny, ni einakaan Suomen puljuista tunnu löytyvän? Ei taida sitä teippiäkään olla suomessa missään myytävänä, mikä tulee sisärenkaan ja ulkokumin väliin? Pitäs tilata tässä valmiiks enne ku lauta tulee. siihen tosin menee se 3 viikkoa, toivotaan et vähän vähemmän. Tossa pro 2 mallissa tulee muuten ulko ja sisäkumiki mukana, mitä noita unboksauksia oon kattonu. Pelkässä pro mallissahan sitä ei ollu mukana.
Ei kannata liikaa hobbyhallin lupauksiin luottaa.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
274
Nyt taisi käydä ohraisesti. 1500km takana ja yhtäkkiä eilen työmatkalla katkesi virrat laitteesta ja ei lähde enää päälle. Pitää kokeilla vielä, jos vetelee kaikki johdot irti ja laitaa takaisin, jos sattuisi auttamaan.

Joku tällainen mötikkä akun kontrolleriin yhdistävästä johdosta näyttänyt ottaneen osumaa ja savusi vähän :
Siis tossahan on sulake? Kato onko se palanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Dodiih, Augment ES 10 One tilattu lisälaturilla. Kertamaksulla kun sain frendiltä hyvän koodin, nyt vasta huomasin että täälläkin on ollut jotain koodia tarjolla. No ei kai se paljon parempi ole. :)
Eilen saapui Matkahuoltoon noudettavaksi ja tänään hain. Pikatestilenkki tehty. Frendillä Augment kulkee 30km ja alamäessä vielä kovempaa. Kuulemma 36km/h enkat alamäkeen. Itse pääsin maks 25km/h ja sama myös lievässä alamäessä. Ja frendi painaa enemmän. Massasta apua alamäessä, mut miten hiivatissa tasamaalla skuutit voivat olla erilaiset ja vielä jollain 15 kg painoerolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Kantokyky ei aina ole ihan se nimellinen, vaan ainakin Augment on hyvin jämäkän tuntuinen satakiloisen hyppiä ja varmasti sinänsä kestää ylikuormata. Mäennousukykyä se ylipaino oikeasti rajoittaa, eikä niinkään uhkaa rakenteita, ellei ihan rimpulasta ole kysymys. Ja rimpuloissahan yleensä on vähemmän kuin 100 kg nimellinen ajajan paino.
Omassa Augmentissani on tarra, jonka mukaan maksimi on 100kg.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 900
Omassa Augmentissani on tarra, jonka mukaan maksimi on 100kg.
Juu, niin on. Tämä selviää joka paikasta.

Yleensähän täyskokoisissa normaalivehkeissä ilmoitetaan nimellinen kuormauskyky 100 kg. Rimpuloissa usein vähemmän. Taitaa Augmentin kevytmallissakin olla pienempi suosituskuorma.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 670
Juu, niin on. Tämä selviää joka paikasta.

Yleensähän täyskokoisissa normaalivehkeissä ilmoitetaan nimellinen kuormauskyky 100 kg. Rimpuloissa usein vähemmän. Taitaa Augmentin kevytmallissakin olla pienempi suosituskuorma.
Ja sit jossain Kugoo S1 on 120kg painoraja...

Mikäs olis halvimmanpään skuuteista se parhain eli just 200e-300e? Mites just toi Kugoo S1 kun näyttää maksavan ~230e geekbuying tms :hmm: :)
 
Liittynyt
14.08.2020
Viestejä
11
Eihän tuolta banggoodista löydy edes omaa maakuntaa. Joutuu pistää siihen sit vaikka joku lappi vaikka on Varsinais-suomesta :D

Tuli sit sekoiltua tuolla sivulla ja tilasin vahingossa tuplana tuotteet. Eli sit ku joskus aikanaan tulee, ni olis ylimääränen laukkukoukku ja teippiä renkaan sisälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Juu, niin on. Tämä selviää joka paikasta.

Yleensähän täyskokoisissa normaalivehkeissä ilmoitetaan nimellinen kuormauskyky 100 kg. Rimpuloissa usein vähemmän. Taitaa Augmentin kevytmallissakin olla pienempi suosituskuorma.
Ei hitto. Pyydän anteeksi, muistin että Augmentin sivuilla painoraja oli vähintään 120 kg kilpailijoiden spekseihin verrattuna.

Kaksi ongelmaa enää:
- Miten rajoittimen saa pois/päälle (25km/h -> 30 km/h), selasin ketjua ja sain kuvan että tähän on joku kikka?
- näytön muovi on aivan täynnä hiusnaarmuja, kauttaaltaan ja pariin suuntaan. Oli valmiiksi kun poistin suojamuovin. Joku näyttösuoja tohon olisi poikaa, tai ehkä pitää ruinata uutta levyä (se muovi vaikuttaa aika pehmeältä)

Sitten vielä rengaspaineita ylös, vähän lisää heijstintarraa ja nähtävästi vanha fillarikypärä on sen verran vanhentunut että jotain slimmimpää tilalle. Ja hanskat.

Kysymys: mitäs otsavaloista mieltä pimeällä? (Riittävän alas osoittamaan, toki)
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 445
Otsavaloa on itse tarkoitus käyttää kun alkaa pimeä pimeä tulla. Toimii pyörällä niin miksi ei laudallakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 900
- Miten rajoittimen saa pois/päälle (25km/h -> 30 km/h), selasin ketjua ja sain kuvan että tähän on joku kikka?
Muistaakseni asetuksiin pääsee painamalla molempia nappeja vähän aikaa. Sen jälkeen käyttölogiikka selviää kokeilemalla. Muistaakseni P04 on nopeusrajoitin. Vaihda arvoksi FF. Asetuksista pääsi pois ainakin sammuttamalla laudan normaalisti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
227
Muistaakseni asetuksiin pääsee painamalla molempia nappeja vähän aikaa. Sen jälkeen käyttölogiikka selviää kokeilemalla. Muistaakseni P04 on nopeusrajoitin. Vaihda arvoksi FF. Asetuksista pääsi pois ainakin sammuttamalla laudan normaalisti.
Kiitos! Tuon päälle pieni googlaus ja Levyn supportista löytyi myös tietoa:
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
19
Dodiih, Augment ES 10 One tilattu lisälaturilla. Kertamaksulla kun sain frendiltä hyvän koodin, nyt vasta huomasin että täälläkin on ollut jotain koodia tarjolla. No ei kai se paljon parempi ole. :D

Lisälaturi siksi, että työmatka 16-18 kilsaa hieman reitistä riippuen ja haluan ladata töissä. En aio tosin todellakaan joka päivä tota matkaa ajaa, ehkä välillä yhdistäen julkisiin (jotka ei oo kovin näppäriä kuin virasto-ja museokeskustaan Stadissa meneville). :)

Snadisti heräteostos. Skuuttia tehnyt mieli vuoden kaksii, nyt tuli aika. Talouden toinen auto menee hetkeksi pois uuden tieltä, niin katsotaan miten pärjätään yhdellä. Tosin testiolosuhteet surkeat, toinen auto seissyt maaliskuun alusta kun ollaan oltu etätyömoodissa. :p
Mikä mahtaa olla toi koodi mikä täällä on pyörinyt? Ei löytynyt mitä pari sivua lueskelin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
244
Error 14 eli throttle hall error on nyt pukannut pari kertaa maxiin. Kilsoja vasta sata. Pitänee DNA:lta kysellä kuka näitä täällä huoltaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 023
Error 14 eli throttle hall error on nyt pukannut pari kertaa maxiin. Kilsoja vasta sata. Pitänee DNA:lta kysellä kuka näitä täällä huoltaa.
Onko sähköjarru ollut ylhäällä asti, siitä nuo valtaosin johtuvat. Eli jarru osittain päällä kun laudan laittaa päälle.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 670
Noniin, tuli sitten toiseksi skuutiksi hommattua m365 pro:n rinnalle tuo Kugoo S1 kun edullisesti sai eglobalista hintaan 233e :thumbsup: :) Katsotaan mimmonen peli sieltä tulee, ei ollut ainakaan hinnalla pilattu :thumbsup:
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
135

Tuolla mainitaan ES One 10:lle 120 kg painorajoitus.
En noista painorajoituksista paljoa huolehtis, ite painelen max 100kg laudalla, pojan kanssa, reppu selässä ja ostoskassi tangossa roikkuen. Heittämällä yli 150kg eikä näy missään, vähän laitoin kyllä lisää vääntöä firmwarella että ku meinas välillä hyytyä jyrkemmissä mäissä.

Edit: tällästä olen miettinyt jos ostais.
sais mahdollisesti jonkun lisäkorinkin viriteltyä kiinni mihin lyödä tavaraa sisään!
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
100 269
Viestejä
2 011 249
Jäsenet
41 676
Uusin jäsen
Tambapay

Hinta.fi

Ylös Bottom