Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
2
How do I turn cruise control on / off? tuolta löytyy muut paitsi p05, koetin siitä etsiä netistä kanssa tietoa ja mistään ei löydy.

edit: Onpa kumma homma jos kieltivät mukamas kokonaan noiden muokkaamisen. Nehän mainostavat vakionopeudensäädintä ominaisuutena eikä se ole oletuksena päällä.
Mulla oli oletuksena päällä mut räplätessä sain sen otettua pois niin neuvoivat kyllä miten sain cruisen takaisin. Mut kielsivät tosiaan muuttamasta muita asetuksia eivätkä ruvennu kertoon mitä niistä tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
1
Miten tuosta Ninebot Es2L laudasta saa vaihdettua maan? En löydä nineflasherista semmoista et vois sen vaihtaa.
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1
Moro, olen etsinyt kaikkialta xiaomi356pro mallia, mutta mistään en löydä. Onko tosiaan loppunut joka paikasta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
En nyt tiedä. Itse ainakin jännitän tiettyjä lihaksia ja lähtiessä toki aina potkii vauhtia yms yms. Kyllä siinä jotain kaloreita palaa enemmän kuin istumisesta.
En minä sitä mene sanomaan, etteikö kännimop... sähköpotkulautailu olisi terveysvaikutteista hyötyliikuntaa. Kaipa se tekee hyvää koordinaatiolle ja ryhdille verrattuna siihen, että menisi joka paikkaan istuen henkilöautossa tai joukkoliikenteessä, kunhan ei hanki rasitusvammaa tai kaadu leukaansa katki.

Lukuarvo on kuitenkin aivan ulkoavaruudesta, kun ottaa huomioon sen, miten vähäisen lisäkulutuksen edes oikea, normaali kohtalainen kuntoliikunta aiheuttaa. Sehän ei ole mitään urbaanilegendaa, että liikunta on kehno laihdutuskeino energiatasetta katsoen, vaikka muuten aina kohtuudessa suositeltavaa.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla menee "kai" jalat väärin, kun olen oikeakätinen ja oikea jalka on takana ja vasen edessä?

Miten muilla? Oikea jalka on kyllä se vahvin millä esim. potkaisen palloa ja ehkä tasapainojuttu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
En minä sitä mene sanomaan, etteikö kännimop... sähköpotkulautailu olisi terveysvaikutteista hyötyliikuntaa. Lukuarvo on kuitenkin aivan ulkoavaruudesta, kun ottaa huomioon sen, miten vähäisen lisäkulutuksen normaali kohtalainen kuntoliikunta aiheuttaa. Sehän ei ole mitään urbaanilegendaa, että liikunta on kehno laihdutuskeino energiatasetta katsoen, vaikka muuten aina kohtuudessa suositeltavaa.
Heh! Olen ajanut 850km ja niistä varmaan yli 400km on enemmän tai vähemmän notkeassa kunnossa :dead:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Mulla menee "kai" jalat väärin, kun olen oikeakätinen ja oikea jalka on takana ja vasen edessä?

Miten muilla? Oikea jalka on kyllä se vahvin millä esim. potkaisen palloa ja ehkä tasapainojuttu.
En ole edes omaa lautaa ehtinyt hankkia, mutta kyllä se intuitiivisesti on vasen jalka edellä. Vasen jalka edellä mennään myös kahden käden ampuma-asetta käyttäessä - tai moottorisahatessa, vaikka nehän eivät molempikätisiä laitteita olekaan. Samoin se on vahvempi puoli paljain käsin tapahtuvassa kamppailu-urheilussa. Katseen fokuksen ja tilanhahmottamisen koettu keskilinja on hieman vasemmalle kallellaan, jos näin voi sanoa, ja toisaalta takaoikea nurkka takavasenta vahvempana on turvallisin jättää ikään kuin taakse.

Olen oikeakätinen ja oikea silmäkin on kai marginaalisesti hallitseva. "Jalkaisuutta" en edes yritä määritellä.

Oikeastaan persetuntuman lisäksi tämähän on ihan perusteltua jo siksi, että mahdollista jalkajarrua käytetään myös takajalalla. Osittain jopa kätisyydestä riippumatta; oikea jalkahan on normaalisti autoissa ja mopoissa tottunut käyttämään jalkajarrua, jollainen joissakin kännimopoissakin on.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
En ole edes omaa lautaa ehtinyt hankkia, mutta kyllä se intuitiivisesti on vasen jalka edellä. Vasen jalka edellä mennään myös kahden käden ampuma-asetta käyttäessä - tai moottorisahatessa, vaikka nehän eivät molempikätisiä laitteita olekaan.

Olen oikeakätinen ja oikea silmäkin on kai marginaalisesti hallitseva. "Jalkaisuutta" en edes yritä määritellä.
Joo tosiaan ampumisessakin vasen on se tukijalka, mutta lätkässä pelaan vasemmalta puolelta ja kalastuksessa hyrräkelassa kelaan oikealla kädellä ja heitän vasemmalta pisimmät heitot.

Kaveri kokeili mun lautaa ja näytti ensinnäkin tyhmältä ja vaaralliselta kun se piti kumpiakin lenkkareita tasan vierekkäin.

Sanoin sille, että mitä jos tulee pomppu, niin se on menoa :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Joo tosiaan ampumisessakin vasen on se tukijalka, mutta lätkässä pelaan vasemmalta puolelta ja kalastuksessa hyrräkelassa kelaan oikealla kädellä ja heitän vasemmalta pisimmät heitot.

Kaveri kokeili mun lautaa ja näytti ensinnäkin tyhmältä ja vaaralliselta kun se piti kumpiakin lenkkareita tasan vierekkäin.

Sanoin sille, että mitä jos tulee pomppu, niin se on menoa :D
Ampumisessahan se on ikään kuin pakko, ellei tarkoiteta jotain suoraan eteenpäin taktista ankkatyyliä rintapanssariin tukien. Lätkässä taas en joukkueurheiluidioottina edes tiedä, kumpi tarkoittaa vasenta ja oikeaa. Heittovapaa käyttäisin vain oikealta puolelta, eikä vasemmalta tulisi mitään.

Painopisteen osalta ajattelisin, että kai se vahvempi käsi pitäisi olla etenkin hypyssä, vaikeassa paikassa, vauhtiin potkaistaessa tms takajalan puolella, jotta hallinta on parempi. Periaatteessa pientareella ajaessa voisi olla eduksi, että luontainen katseen suunta on mahdollista pettävää reunaa kohti, vaikka toisaalta se on teoriassa pois ajoneuvoliikenteestä. :hmm:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ampumisessahan se on ikään kuin pakko, ellei tarkoiteta jotain suoraan eteenpäin taktista ankkatyyliä rintapanssariin tukien. Lätkässä taas en joukkueurheiluidioottina edes tiedä, kumpi tarkoittaa vasenta ja oikeaa. Heittovapaa käyttäisin vain oikealta puolelta, eikä vasemmalta tulisi mitään.

Painopisteen osalta ajattelisin, että kai se vahvempi käsi pitäisi olla etenkin hypyssä, vaikeassa paikassa, vauhtiin potkaistaessa tms takajalan puolella, jotta hallinta on parempi. Periaatteessa pientareella ajaessa voisi olla eduksi, että luontainen katseen suunta on mahdollista pettävää reunaa kohti, vaikka toisaalta se on teoriassa pois ajoneuvoliikenteestä. :hmm:
Vähän menee aiheen ohi, mutta kaksi kaveria kelaa vasemmalla kädellä oikeakätisenä avokelalla. Sitä en ymmärrä.

Nyt pitää startata potkulauta ja mennä käymään kaupassa. Kello 9 saa yli 2,8% juomaa ;)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Mulla menee "kai" jalat väärin, kun olen oikeakätinen ja oikea jalka on takana ja vasen edessä?

Miten muilla? Oikea jalka on kyllä se vahvin millä esim. potkaisen palloa ja ehkä tasapainojuttu.
Itse olen myös "viallisia". Oikea jalka takana enemmän ja olen oikeakätinen. Tosin olen jo junnuna oppinut käyttämään molempia käsiä eli esim hiiren käyttö vasemmalta puolelta onnistuu, ammun kiväärillä vasemmalta puolelta näön takia, pelaan lätkää molemmilta puolilta jne jne mikä sotkee kummasti.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
702
Itse olen myös "viallisia". Oikea jalka takana enemmän ja olen oikeakätinen. Tosin olen jo junnuna oppinut käyttämään molempia käsiä eli esim hiiren käyttö vasemmalta puolelta onnistuu, ammun kiväärillä vasemmalta puolelta näön takia, pelaan lätkää molemmilta puolilta jne jne mikä sotkee kummasti.
ei toi viallista oo. suurin osa jotka skeittaa tai lumilautailee laskettelee oikea jalka takana. se nimellisestikkin on regular asento.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
68
Inokim Quick R. Laudalla ajettu melkein 6200 kilsaa. Kokeilin viikolla maksimit rangen osalta ja aikalailla tasan 37 kilsaa tolla pääs nappi pohjassa, eli 30 - 31km/h.
 

Liitteet

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Onko näitä tehty vielä sellaisia, joilla kehtaisi ajella talvisinkin ja välikausisohjoissa? Nastarenkaat aika pakolliset, siispä miten hoituu renkaiden vaihto?

Edit: ainakin tämmöisiä löysin, onko näistä kokemusta kellään?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
ei toi viallista oo. suurin osa jotka skeittaa tai lumilautailee laskettelee oikea jalka takana. se nimellisestikkin on regular asento.
Kyllähän siellä goofyä on matkassa mutta automaattisesti vasenkätinen ei laske goofynä tai oikeakätinen reguna.
Potkulaudan kanssa varmasti vähän eri asia mutta kyllähän tuo sama sielläkin näkyy hyvin sujuvasti. Suurin osa tuskin silti kiinnittää asiaan mitään huomiota.

Onko näitä tehty vielä sellaisia, joilla kehtaisi ajella talvisinkin ja välikausisohjoissa? Nastarenkaat aika pakolliset, siispä miten hoituu renkaiden vaihto?
Suurempi ongelma saattaa olla löytää sopivat renkaat. Lähtisin melkein itse liikkeelle selvittäen, saako mikä kokoa riittävän karkeaa ja sellaista, jonka pystyy nastoittamaan. Ja vielä mieluusti joku muu kuin kaikkein kiinalaisin. Jos pienessä pakkasessa on täysin kiveä, ei sekään ajettavuutta paranna.
Umpikumiseen nastat toki saisi mutta eipä mikään sileäpintainen liikaa auta eikä kovin pitkillä piikeilläkään ole mukava ajaa.

Etu / takavetoon en ota kantaa mutta itse en lähtisi talvikelillä liikkeelle laudalla jossa on mekaaninen jarru vain eteen. Ja taas varsinkin etuvetoisessa sähköjarru tulisi saada varsin pienelle teholle tai mieluiten kokonaan pois päältä. Kyllä se etupyörän hallinta on syytä olla kokonaan itsellä jos aikoo oikeasti liukkaillakin keleillä ajaa.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Onko näitä tehty vielä sellaisia, joilla kehtaisi ajella talvisinkin ja välikausisohjoissa? Nastarenkaat aika pakolliset, siispä miten hoituu renkaiden vaihto?

Edit: ainakin tämmöisiä löysin, onko näistä kokemusta kellään?
Eit kukka ny mitiä lyijyakullisia meinaa. Niissä on painoakin melkoisesti akuista. Talvikeleihin varmaan ois paree, jos molemmat pyärät vetää tai ainakin takaa. Miten lienee akkujen kesto vaikkapa -20 pakkasissa?
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Hei miten ootte foorumilaiset hoitanu lautojenne ENSIMMÄISET latauskerrat? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa litium akku käytössä niin näillähän toi lataaminen on vähän tarkempaa vrt. Lyijyakkuihin. niin ooteko ladannut noi miten käytön jälkeen, ootteko ladannut niinkuin sivuilla lukee eli ennen kuin lähtee ihan uudella laudalla ensiajolle niin lauta ladataan 100%, ajetaan 10-20% pois ja ladataan takas 100%, tämä toistetaan 3-5 kertaa jonka jälkee latausta ei enään kannata nostaa sinne 100% vaan 20-80% väliin jos haluaa että akku kestää. Se on tiedossa että litium akkuja ei ikinä saa päästää tyhjäks tai voi ottaa damagee siitä, mutta entäs toi lataaminen? Ottaako akku damagee jos ei toimi niinkuin tossa aiemmin kirjottelin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Hei miten ootte foorumilaiset hoitanu lautojenne ENSIMMÄISET latauskerrat? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa litium akku käytössä niin näillähän toi lataaminen on vähän tarkempaa vrt. Lyijyakkuihin. niin ooteko ladannut noi miten käytön jälkeen, ootteko ladannut niinkuin sivuilla lukee eli ennen kuin lähtee ihan uudella laudalla ensiajolle niin lauta ladataan 100%, ajetaan 10-20% pois ja ladataan takas 100%, tämä toistetaan 3-5 kertaa jonka jälkee latausta ei enään kannata nostaa sinne 100% vaan 20-80% väliin jos haluaa että akku kestää. Se on tiedossa että litium akkuja ei ikinä saa päästää tyhjäks tai voi ottaa damagee siitä, mutta entäs toi lataaminen? Ottaako akku damagee jos ei toimi niinkuin tossa aiemmin kirjottelin.
Litium akku sinulla on puhelimessakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Hei miten ootte foorumilaiset hoitanu lautojenne ENSIMMÄISET latauskerrat? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa litium akku käytössä niin näillähän toi lataaminen on vähän tarkempaa vrt. Lyijyakkuihin. niin ooteko ladannut noi miten käytön jälkeen, ootteko ladannut niinkuin sivuilla lukee eli ennen kuin lähtee ihan uudella laudalla ensiajolle niin lauta ladataan 100%, ajetaan 10-20% pois ja ladataan takas 100%, tämä toistetaan 3-5 kertaa jonka jälkee latausta ei enään kannata nostaa sinne 100% vaan 20-80% väliin jos haluaa että akku kestää. Se on tiedossa että litium akkuja ei ikinä saa päästää tyhjäks tai voi ottaa damagee siitä, mutta entäs toi lataaminen? Ottaako akku damagee jos ei toimi niinkuin tossa aiemmin kirjottelin.
Tähän jatkoa: mikä on akun oikea säilytysvaraus talven yli?
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Tähän jatkoa: mikä on akun oikea säilytysvaraus talven yli?
Sähköpyörässä ja laudassa ollut aina noin 80% akkua kun jäänyt talvisäilytykseen, toki pyörällä tulee välillä heitettyä lenkkiä ihan talvella. Kesällä aina tyhjästä täyteen, latauselektroniikka huolehtii lopuista.

Ei ole rakettitiedettä, tärkeintä on ettei akku mene tyhjäksi sillä sitä se ei kestä
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Sähköpyörässä ja laudassa ollut aina noin 80% akkua kun jäänyt talvisäilytykseen, toki pyörällä tulee välillä heitettyä lenkkiä ihan talvella. Kesällä aina tyhjästä täyteen, latauselektroniikka huolehtii lopuista.

Ei ole rakettitiedettä, tärkeintä on ettei akku mene tyhjäksi sillä sitä se ei kestä
Onko näin myös ensimmäisillä latauskerroilla?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
20
Entisenä (lauta hajos ja rahat palautettiin) Ninebot es2 ja es4 (ostin lisäakun) omistajana päädyin nyt augment eco es one 10 omistajaksi(kiitos koodista). Mielestäni tämä on upgrade edelliseen lautaan sillä 10" ilmatäytteiset renkaat on huomattavan paljon mukavammat kadulla vaikka ninebotissa tuplajousitus olikin. Myös vakionopeuden säätö toimii mielestäni paljon paremmin. Akun kesto jää nyt nähtäväksi. Vähintään yhtä hyvin jaksoi eco jyrkemmät mäet ylös. Jarrut on hyvät ja niihin pystyy luottamaan paremmin. Ninebotin luokattoman huonot jarrut opettivat hyvin ennakoimaan tilanteita :) Bongo serie a -aplikaatiota en saanut toimimaan.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Ja toi ”ei ladata oikein” tarkoittaa esim, akku otetaan heti käyttöön ilman ensilatausta ja ladataan 100%iin vasta kun tyylii 20% jäljel ja ladataan aina 100% asti ku ladataan
oikein lataus tarkoittaa, akku joka ladataan ennen ensimmäistä ajoa 100% ja ajetaan se noin 60%:iin ja ladataan taas takas 100% toistetaan muutama-5 ensimmäistä latauskertaa Ja sen jälkee lataus aina 20-90% ja tietenki välil voi sinne 100% jos lähtee vaik pidemmälle ajolle.
jos noita akkujen käyttö tapaa vertaa niin kumpi akku tulis kestää pidempää? voiko akun tehoissa tai kapasiteetissa olla eroa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Ja toi ”ei ladata oikein” tarkoittaa esim, akku otetaan heti käyttöön ilman ensilatausta ja ladataan 100%iin vasta kun tyylii 20% jäljel ja ladataan aina 100% asti ku ladataan
oikein lataus tarkoittaa, akku joka ladataan ennen ensimmäistä ajoa 100% ja ajetaan se noin 60%:iin ja ladataan taas takas 100% toistetaan muutama-5 ensimmäistä latauskertaa Ja sen jälkee lataus aina 20-90% ja tietenki välil voi sinne 100% jos lähtee vaik pidemmälle ajolle.
jos noita akkujen käyttö tapaa vertaa niin kumpi akku tulis kestää pidempää? voiko akun tehoissa tai kapasiteetissa olla eroa?
Lataa nyt se vaan... Ihan turha häsätä ja sählätä. Älä lataa ellet tiedä tarvitsevasi kapasiteettia ja akku ei ole ihan vähissä. 50-80% lataus on optimi keston kannalta. Ei ole salatiedettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Tänään saapui ninebot max 1gen moottorilla ja ensi ajelut testattu, hyvin kulki "vakionakin" mutta vaihdoin melkeen samantien maagisen SN numeron ja USA nopeudet sisään + custom firmis (SHMAX). Huomenna lisää ajelua.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Suurempi ongelma saattaa olla löytää sopivat renkaat. Lähtisin melkein itse liikkeelle selvittäen, saako mikä kokoa riittävän karkeaa ja sellaista, jonka pystyy nastoittamaan. Ja vielä mieluusti joku muu kuin kaikkein kiinalaisin. Jos pienessä pakkasessa on täysin kiveä, ei sekään ajettavuutta paranna.
Umpikumiseen nastat toki saisi mutta eipä mikään sileäpintainen liikaa auta eikä kovin pitkillä piikeilläkään ole mukava ajaa.

Etu / takavetoon en ota kantaa mutta itse en lähtisi talvikelillä liikkeelle laudalla jossa on mekaaninen jarru vain eteen. Ja taas varsinkin etuvetoisessa sähköjarru tulisi saada varsin pienelle teholle tai mieluiten kokonaan pois päältä. Kyllä se etupyörän hallinta on syytä olla kokonaan itsellä jos aikoo oikeasti liukkaillakin keleillä ajaa.
Kiitos. Nuo asiat, jotka mainitsit, ovat varmasti ihan totta ja näistähän löytyykin vaihtoehtoja. Mulla ei siis ole itselläni minkäänlaista lautaa, ja kokemus näistä rajoittuu siihen, kun olen joskus ulkomailla kokeillut sellaista kaupungilla ollutta maksullista kuljetinta. Kunhan spekuloin mahdollisuutta korvata kaupungissa fillarilla tehtävät (lyhyehköt) työmatkat näillä myös talvikeleillä. Mitä enemmän asiaa tutkii niin sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että ainakin tässä maailman vaiheessa nämä ovat lähinnä kesävehkeiksi tarkoitettuja, ja taitaa olla se fillari tarkoituksenmukaisempi vehje tuohon?

Renkaiden kanssa järkevimmältä tuntuisi renkaan vaihto talvella nastoihin ja kesällä normiin (itse teen näin myös fillarissa) mutta onko se näissä jotenkin haasteellista? Jotenkin kuulostaisi itsari puuhalta ajella näillä talvisin ilman nastoja.

Mutta tuossa edellä ajoin ehkä eniten takaa sitä, onko näitä vielä kukaan luvannut tehdä sellaisiksi, että kestävät oikeasti suomalaisia elementtejä eli vettä eri muodoissaan? Mitä lueskelin tietoja näistä, niin näyttäisi järjestään valmistajat kertovan, ettei vempeleet lähtökohtaisesti kestä vettä, tai kestävät "ehkä" pientä tihkusadetta tms. Jos eivät vettä kestä, niin mitenkähän nämä välikausien loskakelit... lumisateet eri muodoissaan... sulamisvedet kun tuot reissun jälkeen vermeen sisälle lämpimään... Tuolla taaempana ketjussa näkyi jotain talvikuviakin olevan, mutta tosiaan hirveän montaa vuotta ei ole tainnut yksikään lauta nähdä vielä semmoista käyttöä (vai onko)? Ei sen luulisi älytöntä rakettitiedettä olevan tehdä näistä sen verran vesitiiviitä, että valmistaja kehtaisi sanoa kestävän elementtejä, siksi hiukan huolettaa kun sanovat ennemminkin päinvastaista.


Eit kukka ny mitiä lyijyakullisia meinaa. Niissä on painoakin melkoisesti akuista. Talvikeleihin varmaan ois paree, jos molemmat pyärät vetää tai ainakin takaa. Miten lienee akkujen kesto vaikkapa -20 pakkasissa?
Heh, en edes hoksannut, että noissa oli lyijyakku.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Lataa nyt se vaan... Ihan turha häsätä ja sählätä. Älä lataa ellet tiedä tarvitsevasi kapasiteettia ja akku ei ole ihan vähissä. 50-80% lataus on optimi keston kannalta. Ei ole salatiedettä.
Juuri näin. Akun käyttöikä - sikäli kun latausta ja purkua ei ole väärin mitoitettu ihan sikamaisella virralla tapahtuvaksi vaan ollaan jokseenkin akkukennojen spekseissä - määräytyy ensisijaisesti sen perusteella, paljonko käytetään(syklit) ja lisäksi etenkin vähemmällä käytöllä säilytyksestä.

Matalampi varaustila on säilytyksessä eduksi, kuten myös matalampi lämpötila, tiettyihin rajoihin saakka. Korkean lämpötilan ja korkean varaustilan yhteisvaikutus kertautuu, ja silloin akku itsestään vanhenee huomattavasti normaalia nopeammin.

Tyhjäksi ei mielellään akku saisi päästä ainakaan jäämään. Yleensä akkuja suositellaan pidempään (kuukausien) säilytykseen jättämään johonkin 40% tai 50% SOC. Alempi voisi ehkä olla parempi, mutta ongelmaksi voi tulla itsepurkautuminen akunhallinnan tai laitteessa kiinteästi olevan akun kanssa muun valmiuskulutuksen takia, koska edellinen kohta. Se on erityisen huono juttu jos varaus pääsee putoamaan tyhjään ja kuormitus jatkuu.

Sillä latausprotokollalla on vähemmän merkitystä. Kunhan ei ladata akun lämpötilan ollessa pakkasella.
Ei ole vaikutusta tuossa käytössä. Lipojen käyttöikä on muutenkin vain ~300 sykliä.
Juu. Lisäksi täytyy tarkentaa kaiken varalta epätietoisille, että syklit eivät tarkoita latauskertoja vaan valmistajan määrittelemää syvää purkua. Tätä voi yksinkertaistettuna verrata hypoteettiseen lyhytikäiseen ooppelin bensakoneeseen, joka ei kestä sataa tankkauskertaa vaan kestää polttaa 5 000 litraa polttoainetta.

Akku kestää siis tietyn määrän ladattua ja purettua kapasiteettia, eikä osittainen lataaminen ainakaan haittaa. Yleisesti kai jopa parantaa laskennallista syklikestoa, mikäli tiheästi ladattaessa ja purettaessa varaustila vaihtelee korkean ja korkeamman välillä. Tämä taas kuulostaa ristiriitaiselta verrattuna siihen mitä sanoin säilytyksestä, mutta ei ole. Tai toki se on suunnittelu- ja käyttökompromisseihin johtava dilemma, mutta näin homma toimii.

Mutta ei siitä tosiaan kannata murehtia. Kestää ikänsä, eikä normaalin käytön puitteissa kovin pahasti voi mennä vikaan. Sen verran näkisin vaivaa, että akku jäisi kausisäilytyksen ajaksi muuhun tilaan kuin tyhjä tai täysi. Uteliaisuudesta ensimmäisen talven aikana voisi pari kertaa tarkastaa tilanteen; onko merkittävää itsepurkautumista tapahtunut.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
6
Ajellut jonkin aikaa jo Ninebot MAX:lla, mutta ajattelin päivittää sarjanumeron jenkkiversioksi, jotta saa sen 30km/h irti. Päivittääkö tuo oikeasti vain sarjanumeron eikä fläshää customfirmistä, jotta voi saada edelleen päivityksiä Segway:ltä? Onko joku päivittänyt tuoreimpaan firmikseen sarjanumeron ja, jos on niin millä ohjelmalla? Nineflasherilla jossain vaiheessa ei enää pc:ltä onnistunut, mutta liekö korjattu, toinen vaihtoehto taisi olla XiaoFlasher.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Sarjanumeron päivitys riittää siihen, että saa kulkemaan 30km/h ja silloin vielä käsittääkseni saa päivitykset normaalisti. Customfirmiksellä sitten saa vähä räjähtävyyttä, varsinkin lähtöön. Itse käytin xiaoflasher/nineflasheria.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
64
Tänään saapui ninebot max 1gen moottorilla ja ensi ajelut testattu, hyvin kulki "vakionakin" mutta vaihdoin melkeen samantien maagisen SN numeron ja USA nopeudet sisään + custom firmis (SHMAX). Huomenna lisää ajelua.
Miten tuo SN numeron vaihto siis käytännössä tapahtuu? Latasitko tietokoneelle tai puhelimelle jonkin ohjelman ja jos latasit niin minkä? Kun numero oli vaihdettu, niin sen jälkeenkö latasit uuden firmwaren?

Pystyyyö tuon kaiken siis tekemään vaikka xiaoflasherilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Entisenä (lauta hajos ja rahat palautettiin) Ninebot es2 ja es4 (ostin lisäakun) omistajana päädyin nyt augment eco es one 10 omistajaksi(kiitos koodista).
Olisko vielä tuota koodia heittää, en jostakin syystä koodia nähnyt tuolla keskusteluissa? (tai sitten pitäisi käydä optikolla)
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
25
Onko kukaan ostanut ja asentanut lisä-akkua / vara-akkua M365 Pro -mallille? Jos olet ostanut/tilannut niin mistä? Oliko asennus helppoa / vaikeaa?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 376
Tuo Augment es one 10 vaikuttaisi erittäin hyvältä hinnakseen. Onko kukaan selvitellyt millä nimellä löytää varaosia tuohon kiinasta? Keskieuroopassa tuota myydään Blaupunkt ESC910 nimellä nähtävästi. Onkohan tuo Blaupunkt tuon laudan oikea valmistaja, vai onkohan tuostakin vielä joku oma ei-brändätty kiinaversio olemassa?
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Tuo Augment es one 10 vaikuttaisi erittäin hyvältä hinnakseen. Onko kukaan selvitellyt millä nimellä löytää varaosia tuohon kiinasta? Keskieuroopassa tuota myydään Blaupunkt ESC910 nimellä nähtävästi. Onkohan tuo Blaupunkt tuon laudan oikea valmistaja, vai onkohan tuostakin vielä joku oma ei-brändätty kiinaversio olemassa?
HX X8 pitäisi olla tuon alkuperäinen nimi. Amerikassa Levy Plus nimellä myös noita liikkeellä ja heillä on varaosia sun muuta niihin saatavilla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Tuo Augment es one 10 vaikuttaisi erittäin hyvältä hinnakseen. Onko kukaan selvitellyt millä nimellä löytää varaosia tuohon kiinasta? Keskieuroopassa tuota myydään Blaupunkt ESC910 nimellä nähtävästi. Onkohan tuo Blaupunkt tuon laudan oikea valmistaja, vai onkohan tuostakin vielä joku oma ei-brändätty kiinaversio olemassa?
Minustakin nämä vaikuttaa ainakin paperilla hyviltä, ja arvon tällä hetkellä tuon One 10 ja Carbon version välillä. Saman alennuksen näyttäisi saavan tuostakin koodilla. Onko ES One Carbonista kellään kokemuksia?
Hiukan houkuttaisi tuo kevyempi vaihtoehto, helpompi raahata vaikka hissittömässä talossa kenkäeteiseen. Mutta one 10 on varmasti monikäyttöisempi ajettavuuden suhteen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Onko kukaan ostanut ja asentanut lisä-akkua / vara-akkua M365 Pro -mallille? Jos olet ostanut/tilannut niin mistä? Oliko asennus helppoa / vaikeaa?
Ainakin kuvittelin täällä jonkun maininneen mutten ole varma. Itse en ole vielä, odottaa inspiraatiota. Ja toisaalta myös pitäisi jaksaa etsiä joku järkevä laukku akkua varten.

Liitokalan akkuja osa ainakin on käyttänyt. Niissä on vielä hintataso siedettävä eikä ihan sitä pahinta kuraa. Oikeasti laadukas taas maksaa.
Ja onhan tuosta varsin asiallisia ohjeita netissä olemassa. Tuo on ihan ok: Installing additional battery on Xiaomi Mijia M365 On kerrottu liittimien tyypit jne myös eli ei tarvitse arpoa eikä tehdä pysyviä muutoksia.
Varsin helppo homma joka tapauksessa jos yhtään työkaluja kädessä pysyy.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
HX X8 pitäisi olla tuon alkuperäinen nimi. Amerikassa Levy Plus nimellä myös noita liikkeellä ja heillä on varaosia sun muuta niihin saatavilla.

Aikaisemmissa kommenteissa joku mainitsi myös bongo series A, mikä näyttää myös samalta :hmm: :hmm:
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
11
Moro, olen etsinyt kaikkialta xiaomi356pro mallia, mutta mistään en löydä. Onko tosiaan loppunut joka paikasta?
itse olen kanssa tuota metsästänyt ja päädyin tilaamaan banggoodilta hintaan 423e alennuskoodilla BGBSXM365PCZ (ilmeisesti voimassa 24. päivä saakka). Eilen tilasin niin en osaa vielä toimituksesta tms sanoa mitään, lupaavat tosin noin viikossa.

Koodin löysin täältä New 2020 model: Xiaomi Scooter PRO 2 vs PRO

ilmeisesti pro2 malli ja muitakin uusia tulossa m365:ta ja prota korvaamaan, tosin päivitykset vaikutti melko mitättömiltä.
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
78
Nyt on näköjään myös Minimanissa loput sähköskootit alennuksessa


Nopean googlailun perusteella ovat vissiin Swoopin malleja (ES300/ES350/ES400)). Onko noista kellään kokemusta?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 850
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom