- Estetty
- #10 051
Kyllä skuutillakin voi joutua erilaisiin onnettomuuksiin, jolloin tavallisesta kypärästä voi olla apua. Eli kuten sanoit, parempi kuin ei mitään. Esimerkiksi Helsingissä lääkärit on tainnut sanoa hoitoon tuotavien perusteella, että näillä yleensä kaadutaan suoraan eteen, jolloin kasvot ja leuka on suuremmassa vaarassa. Fillarilla taas tangonkin yli lentäessä kaadutaan usein vähän sivuttain. Skuuttia ajatellen siis joku maastopyöräilystä tuttu full face -kypärä olisi varmaan kaikkein paras, ja aina välillä näkeekin skuuttailijoilla näitä. Ne vaan voi monesta tuntua ylilyönniltä. Usein myös maksaakin enemmän.Pyöräilykypärä on suunniteltu pyöräilyä varten, oletus on se että tullaan ylhäältä holtittomasti ja lyödään pää.
Rullailussa tuota ajattelua pitää mielestäni muuttaa, koska siinä kaadutaan erilailla. Jos haluaa olla oikeasti suojassa niin se vaatii oikean kypärän ja vähintään rannesuojat, pyöräilykypärä luo vaan lopulta valheellisen turvallisuuden tunteen, tosin on sekin huomattavasti parempi kun ei mitään.
Deja vu tulee vähän muutenkin. Ihme että nämä turvapäivitykset tulevat aina aamuyön tunteina. Tai sitten ei...Tuli vähän deja vu tästä aiheesta tässä ketjussa omalta osaltani, mutta antaa mennä kuitenkin.
Ykköskohta pätee samalla tavalla myös mm. polkupyöriin ja moottoripyöriin – oleta että ihan kaikki kanssakulkijat ovat kuurosokeita idiootteja. Olet aina altavastaajana minkä tahansa kaksipyöräisen puikossa autoja vastaan. Mutta muuten olen vähän eri mieltä tuosta autoteiden välttämisestä: siellä on tosiaan se ja sama oletko moottoripyörällä vai sähköpotkulaudalla liikkumassa, jos auto ajaa päälle, mutta onneksi ajoradalla sentään noudatetaan edes jotenkin liikennesääntöjä. Sitä kautta liikenteessä on sitten ihan eri tavalla koherenssia ja ennakoitavuutta toisin kuin kevyen liikenteen väylillä, missä ihmiset pomppii yleensä vailla mitään liikenteeseen liittyvää koulutusta ja sääntöjen seurantaa aivan miten sattuu katsomatta ympärilleen.Kypärää tietysti pidän päässä mutta tässä kaksi vinkkiä mitä noudattamalla tuskin joudut kaatumaan kertaakaan:
1. Oleta että liikenteessä kaikki ovat idiootteja - hyvin usein ovatkin. Olen potkulautaillut nyt kolme vuotta ja tätä neuvon kaikille. Empiirinen tutkimukseni on osoittanut että valtaosa autoilijoista on idiootteja ja ainut kuka näiden kanssa loukkaantuu olet sinä. Vältän siksi autoteitä loppuun asti. Jos joku mummo ulisee että ajan pientareella jossa on yksi muu ihminen lisäkseni niin ei kiinnosta.
2. Se 25kmh kyllä riittää vauhdiksi. Jo muutamat kilometrit tunnissa saattavat tuottaa aivan erillaisia vammoja. Tilannenopeus ajamisessa on kaiken a ja o. Hidasta kunnolla niihin isoihin töyssyihin ja älä ohita ihmisiä täydellä vauhdilla.
Esimerkiksi Turussa missä asun, on tiet niin kapeita että tukit koko tien jos menet pööpöilemään autojen joukkoon. Tätä tietysti kompensoi se, että pyöräteitä löytyy paljon.Ykköskohta pätee samalla tavalla myös mm. polkupyöriin ja moottoripyöriin – oleta että ihan kaikki kanssakulkijat ovat kuurosokeita idiootteja. Olet aina altavastaajana minkä tahansa kaksipyöräisen puikossa autoja vastaan. Mutta muuten olen vähän eri mieltä tuosta autoteiden välttämisestä: siellä on tosiaan se ja sama oletko moottoripyörällä vai sähköpotkulaudalla liikkumassa, jos auto ajaa päälle, mutta onneksi ajoradalla sentään noudatetaan edes jotenkin liikennesääntöjä. Sitä kautta liikenteessä on sitten ihan eri tavalla koherenssia ja ennakoitavuutta toisin kuin kevyen liikenteen väylillä, missä ihmiset pomppii yleensä vailla mitään liikenteeseen liittyvää koulutusta ja sääntöjen seurantaa aivan miten sattuu katsomatta ympärilleen.
Välillä tulee fiilis, että tarvitsisi lautaankin sivupeilit ja jonkun jogurttipurkista leikatun räpättimen pinnojen väliin pitämään ääntä.
Turussa kuuluu ajaa autojen seassa fillarilla/skootilla etenkin keskustan alueella jos ei ole pyörätietä tarjolla. Eniten vituttaa juuri nämä hermannit jotka ajelevat jalkakäytävällä potkulautoineen.Esimerkiksi Turussa missä asun, on tiet niin kapeita että tukit koko tien jos menet pööpöilemään autojen joukkoon. Tätä tietysti kompensoi se, että pyöräteitä löytyy paljon.
Kuten sanottu, vain jos siellä jalkakäytävällä on selvästi tilaa. Huomannut että ei siellä kukaan muukaan pahimmissa paikoissa vedä autojen joukossa. Otan mielelläni vastaan kaiken kritiikin mitä tuosta tulee. En luota autoihin yhtä paljon kuin jalankulkijoihin.Turussa kuuluu ajaa autojen seassa fillarilla/skootilla etenkin keskustan alueella jos ei ole pyörätietä tarjolla. Eniten vituttaa juuri nämä hermannit jotka ajelevat jalkakäytävällä potkulautoineen.
Jos tuollaisella monesti melko kapealla väylällä ajelee 25 niin enpä yhtään ihmettele jos tulee huutoa. Eli järki käteen ja rauhallisemmin, seuraava ukko kun voi syystä tai toisesta horjahtaa alle tai muuta.Onko muille jalankulkijat alkanut jotain ulista? Itse paahdoin ohi jalankulkijasta täyttä 25km vauhtia vähän ennen liikenneympyrää johon hidastin ja ylitin, hän oli jalankulkijoiden puolella tietä eli ihan siis niinkuin pitää. Kuulin perästä kun ukko huutaa että pysähdy saatana. En jaksanut alkaa katsomaan mikä sen ongelma oli vai olisinko vahingossa tiputtanut jotain omaa omaisuutta. Oli kaikki kamat tallessa kun kotiin tulin niin kai se olisi vaan halunnut jotain meuhkata. Kypäräkin asiallisesti päässä.
Juuri näin. Ilmeisesti mitään sellaista ei tarvitse varoa, joka ei pidä ääntä.Välillä tulee fiilis, että tarvitsisi lautaankin sivupeilit ja jonkun jogurttipurkista leikatun räpättimen pinnojen väliin pitämään ääntä.
@Manala jo totesikin, että kaikkia tulee kohdella idiootteina. Tai ainakin itse teen pitkästi niin. Riippumatta siitä liikuntamuodosta joukossa on aina niitä, jotka eivät näe kuin itsensä. Kun en ainakaan itse halua jäädä kenenkään alle, en ajaa millään kenenkään yli enkä edes testata auton kestävyyttä toisen auton kanssa niin kyllä se oma varovaisuus vaan on paikallaan. Ja se, ettei luota liikaa niihin muihin.1. Oleta että liikenteessä kaikki ovat idiootteja - hyvin usein ovatkin. Olen potkulautaillut nyt kolme vuotta ja tätä neuvon kaikille. Empiirinen tutkimukseni on osoittanut että valtaosa autoilijoista on idiootteja ja ainut kuka näiden kanssa loukkaantuu olet sinä. Vältän siksi autoteitä loppuun asti. Jos joku mummo ulisee että ajan pientareella jossa on yksi muu ihminen lisäkseni niin ei kiinnosta.
Tie oli siis leveä ja jaettu pyöräilijöille ja jalankulkijoille. Itse oli ihan oikeassa laidassa pyörätietä ja tyyppi ihan toisessa laidassa jalkankulkijoiden puolta. Väliä oli siis koko tien leveys. Sillä oli varmaan jonku änkyräpäivä. Olisin ymmärtänyt jos olisi mennyt olkapäitä hipoen.Jos tuollaisella monesti melko kapealla väylällä ajelee 25 niin enpä yhtään ihmettele jos tulee huutoa. Eli järki käteen ja rauhallisemmin, seuraava ukko kun voi syystä tai toisesta horjahtaa alle tai muuta.
Edit tähän kohtaan: En tarkoita huutamisen ja kiroamisen olevan senkään oikea tapa hoitaa mitään asiaa. Ei mahdollisesti agressiivisen henkilön kanssa halua pysähtyä "keskustelemaan". Se ei tuota mitään hyvää.
Mutta kyllä noita huutelijoita on muutama kohdattu muttei montaa. Joltain pysäsin kysymäänkin, mikä ahdistaa ja "noi vehkeet pitäs kaikki kieltää". Kuului huutelevan seuraavalle samaa kun jatkoin matkaa.
Koirien ulkoiluttajat toki välillä ottavat itseensä, se turre kun kulkee toisella puolella ja isäntä toisella ja toki luurit korvilla. Teet aivan mitä vaan, ollaan naama solmussa. Sama silti ne koko pyörätien leveydeltä kävelevät. Aja rauhallisesti lähemmäs ja "josko ne huomaisivat" tuottaa aivan saman kuin kellonkin soitto. Pelästyvät kuitenkin ja lautailijan vika. Tosin aivan sama toimii fillarin kanssa, lauta tuntuu kuitenkin aiheuttavan enemmän mielipahaa.
Juuri näin. Ilmeisesti mitään sellaista ei tarvitse varoa, joka ei pidä ääntä.
Jaetun ymmärsin mutta tuo ainakin omasta mielestäni muuttaa alkuperäistä tarinaa huomattavasti enemmän siihen suuntaa, että jalankulkijalla oli paha olo aivan omaa syytään. Olettaen siis, ettei tuossa tilanteessa muita enää ollut mutta eipä sekään sivulliselle kuuluisi.Tie oli siis leveä ja jaettu pyöräilijöille ja jalankulkijoille. Itse oli ihan oikeassa laidassa pyörätietä ja tyyppi ihan toisessa laidassa jalkankulkijoiden puolta. Väliä oli siis koko tien leveys. Sillä oli varmaan jonku änkyräpäivä. Olisin ymmärtänyt jos olisi mennyt olkapäitä hipoen.
Skuutilla tulee kyllä hidastettua jokaista jalankulkijaa, lasta, koiraa lähestyessä ellei näytä siltä että ne kulkevat suoraa toista laitaa pitkin. Tällä tulee ajeltua huomattavsti varovaisemmin ja hitaammin kuin pyörällä. Kaikki reitit joita kuljen on onneksi jaettu pyörille ja jalankulkijoille niin saa aika rauhassa ajella.
Otsalamppu..Hei.
Omistan Vsett 9 laudan, jonka ajovalo on aiva paska koska se on sijoitettu niin matalalle ettei se valaise oikeastaan yhtään eteenpäin.
Löytyykö valmiita ratkaisuja tähän valaisupulvaan, vai vetäisenkö vain nippareilla jonkun akkukäyttöisen ledilampun riittävälle korkeudelle?
Mielenkiinnosta... Onko tuossa lampussa joku selkeästi lautailun kannalta muista poikkeava ominaisuus? Pyrkii nimittäin olemaan noissa ATEX-vermeissä hinnassa reipasta lisää vs normaalit.Otsalamppu..
ATEX Otsalamppu Ledlenser iLH8R, 300 lm suositus.
Itsellä on tuollainen ja on pirun tehokas! Varmasti jeesusteippi ja joku lamppu ajaa saman asian. Kerran olen sitä käyttänyt pyöräillessäMielenkiinnosta... Onko tuossa lampussa joku selkeästi lautailun kannalta muista poikkeava ominaisuus? Pyrkii nimittäin olemaan noissa ATEX-vermeissä hinnassa reipasta lisää vs normaalit.
Lisäksi tuolla on vielä tuollainen "HUOM! iLH8R EI OLE SAATAVILLA kuluttaja-asiakkaille".
Viivettähän noissa on mutta yllättävän hyvin ovat lopulta itsellä toimineet kunhan saavat ne haluamansa videot. Oikeastaan kaikesta on aina pakko olla video, olkoon asia aivan mikä tahansa. Mutta jos palauttaa jotain pitää, se ottaa kyllä aikaa melkoisesti. Ja palautustakin kannattaa itse seurata. Yhdestä tuotteesta sain kyselyn jälkeen rahat takaisin ja lopputuloksena jättivät palautuksen noutamatta. Sain sen sitten reilu puoli vuotta myöhemmin takaisin "muutamalla" lisätarralla varustettuna.Kuukauden verran kesti että tuli palautusohjeet Iscootterille jossa oli vikaa heti uudesta lähtien akussa. Aluksi sanottiin että laittavat uuden mittarin, akun ja vika korjaantuu sillä. Heti kuukauden päästä tulee ohjeet miten palautan skootin ja saan rahat takaisin Ei voi kyllä kehua Gearbestin takuuhommia kun kestää näin kauan..
Jep. Oli vain huonoa tuuria tuon laudan kanssa. Kaikenhuippu eilen tuli palautusohjeet ja tänään laittoivat viestiä vie lauta mielellään nopeasti postiin.. Tilasin suomesta ninebotin kun meni järki tuon viallisen laudan rangen kanssa.Viivettähän noissa on mutta yllättävän hyvin ovat lopulta itsellä toimineet kunhan saavat ne haluamansa videot. Oikeastaan kaikesta on aina pakko olla video, olkoon asia aivan mikä tahansa. Mutta jos palauttaa jotain pitää, se ottaa kyllä aikaa melkoisesti. Ja palautustakin kannattaa itse seurata. Yhdestä tuotteesta sain kyselyn jälkeen rahat takaisin ja lopputuloksena jättivät palautuksen noutamatta. Sain sen sitten reilu puoli vuotta myöhemmin takaisin "muutamalla" lisätarralla varustettuna.
Vaihtoehtona on toki aina hankkia Suomesta mutta toki siinä maksaa sitten extraa.
Olen kyllä tuosta autotiestä ihan samaa mieltä. Siellä on huomattavasti helpompaa kun liikennettä voi ennakoida. Kevlillä taas ihmiset hyppii laidasta laitaan täysin varoittamatta ja koirankusettajat virittelevät niitä ansanarujaan kun piski menee miten sattuu. Pyöräilijäkin saattaa ihan yhtäkkiä vaihtaa kevlillä puolta täysin ilman mitään syytä. Aivan täysin mahdotonta ennakoida mitä tapahtuu ja ainut tapa päästä näistä ohi turvallisesti on pudottaa nopeus about samalle tasolle ohitettavan kanssa. Bonuksena saat joka tapauksessa vihaiset katseet päälle menit ohi miten vaan. Jos hidastat kohdalla niin "hiivit" hiljaa yllättämään. Jos soitat kelloa niin taas säikähdetään ja mulkoillaan. Semmonen pikkulasten pinnaräpätin olis kyllä varmasti kova sanaYkköskohta pätee samalla tavalla myös mm. polkupyöriin ja moottoripyöriin – oleta että ihan kaikki kanssakulkijat ovat kuurosokeita idiootteja. Olet aina altavastaajana minkä tahansa kaksipyöräisen puikossa autoja vastaan. Mutta muuten olen vähän eri mieltä tuosta autoteiden välttämisestä: siellä on tosiaan se ja sama oletko moottoripyörällä vai sähköpotkulaudalla liikkumassa, jos auto ajaa päälle, mutta onneksi ajoradalla sentään noudatetaan edes jotenkin liikennesääntöjä. Sitä kautta liikenteessä on sitten ihan eri tavalla koherenssia ja ennakoitavuutta toisin kuin kevyen liikenteen väylillä, missä ihmiset pomppii yleensä vailla mitään liikenteeseen liittyvää koulutusta ja sääntöjen seurantaa aivan miten sattuu katsomatta ympärilleen.
Välillä tulee fiilis, että tarvitsisi lautaankin sivupeilit ja jonkun jogurttipurkista leikatun räpättimen pinnojen väliin pitämään ääntä.
Kelloa voi soittaa vaikka 200metriä ennen kohtaamista. Silloin ei säikähdä niin helposti ja ehtii väistämäänOlen kyllä tuosta autotiestä ihan samaa mieltä. Siellä on huomattavasti helpompaa kun liikennettä voi ennakoida. Kevlillä taas ihmiset hyppii laidasta laitaan täysin varoittamatta ja koirankusettajat virittelevät niitä ansanarujaan kun piski menee miten sattuu. Pyöräilijäkin saattaa ihan yhtäkkiä vaihtaa kevlillä puolta täysin ilman mitään syytä. Aivan täysin mahdotonta ennakoida mitä tapahtuu ja ainut tapa päästä näistä ohi turvallisesti on pudottaa nopeus about samalle tasolle ohitettavan kanssa. Bonuksena saat joka tapauksessa vihaiset katseet päälle menit ohi miten vaan. Jos hidastat kohdalla niin "hiivit" hiljaa yllättämään. Jos soitat kelloa niin taas säikähdetään ja mulkoillaan. Semmonen pikkulasten pinnaräpätin olis kyllä varmasti kova sana
Ajoradalla tulee ajettua perus reiteillä muutamassa kohdin kun 30kmh / 40kmh rajoitukset ja lauta pysyy ongelmitta mukana sekä kevlit täyttä kuraa. Matka taittuu paljon näppärämmin eikä tarvitse pelätä milloin joku hyppää alle. Ja ei, en aja kevlillä kuin sen about max 25kmh
Kyllä ne aina säikähtää vaikka kuinka kaukaa rimputat jos vain kuulevatKelloa voi soittaa vaikka 200metriä ennen kohtaamista. Silloin ei säikähdä niin helposti ja ehtii väistämään
Ottaa laakerit ulos ja vaihtaa. 5-10€ halppislaakereilla ja 10-20€ laadukkailla SKF:n laakereilla.Onko kukaan kohdannut nineboteilla takarenkaasta naksuvaa ääntä? Kyseessä E22E ja epäilen laakeria. Ääni syntyy vain painon ollessa laudalla ja liikkeessä. Rullaten ilman painoa ei naksutusta kuulu. Hieman epäsäännöllinen ääni, mutta pääasiassa aina naksaus/renkaan pyörähdys. Ääni siis kiihtyy vauhdin kasvaessa. Ei jaksaisi jo toista takuukeissiä laittaa, jos jollain olis korjausvinkkiä.
Voisitko avata aloittelijalle miten tämä tehdään? Kiitos!Tämä Augmentin es210 uusimmalla firmiksellä hyvin helposti unlockattavissa nopeus 36km/h.. Lightblue toolilla koodia sisään niin ihmeitä tapahtuu. Mut heti jos yhdistää orkkis-appia niin resetoituu..
Ok.Voisitko avata aloittelijalle miten tämä tehdään? Kiitos!
Iso kiitos,pitää kokeilla noilla ohjeilla. Minulla 2 Augmenttia,vanha ES10 jonka saa helposti kulkemaan 30km/h ja tuo ES210 joka muuten käyttööni sopiva laite mutta vauhtia saisi ripaus olla lisää.Ok.
1. Lataa google playsta lightblue
2. Avaa lightblue (varmista et augment appi on force closed)
3. Valitse listasta augment.eco ja yhdistä siihen (varmista et skuutti on päällä)
4. Yhteyden saatuas paina state_sync
5. Hex write kohtaan sit koodi ja sen jälkeen write
BE50 ainaki vakionnopeudensäädin päällä, tais olla myös soundit..
0011 ilman vakionopeudensäädintä, ei ääniä..
Nää molemmat on parhaat omasta kokemuksesta, kummatkin unlockaa nopeuden 36km/h ... Ite painan 85kg menee suoralla noin. 30-32km/h.
Itelleni ongelma lähinnä et E-ABS on low tai olematon kummaskin ja tykkään et se on se maksimiarvo, mut ei löydy viälä....
Niin ja tosiaan, jos yhdistät sen augment-apin siihen lautaan niin ne kaikki arvot resetoituu niihin arvoihin mitä se appi ja sun asetukset ajaa...
Ilmeisesti toi lauta kumminki reportoi noi kilsat tohon appiin, vaikka ois ajanu ilman muilla asetuksilla.. Et leasing-sopimusta ajatellen en usko, et tosta on harmia kun se ei oo silleen läpinäkyvää.. Voin olla väärässäkin, en tiiä ajaako toi jotain logia sinne . Mut eihän tässä kajota laitteeseen mitenkään fyysisesti.
Eipä se augment mikään poliisikaan ole
Ainakin normaalit ilmatäytteiset 10" renkaat saa laitettua, joten uskois et noi täyskumitkin menee. 10" renkaat vaatii pari 3d tulostettua palikkaa (saa vaikka aliexpressistä) ja etulokarin alle pienemmällä kannalla olevan ruuvin. Ei muuta.Omasta Xiaomi Pro 2 meni nyt ensimmäisen kerran rengas puhki ja uuden laittaminen oli kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Tuota hakua kokeilin, vaihteeksi ilman tulosta, niin voiko tähän asentaa helposti 10" hunajakenno renkaat? Helposti tässä yhteydessä(voin kuvitella, että tuommosen laittaminen on vielä työläämpää kuin tavallisen) siis ilman suurempia "modauksia"?
Eli järkevämpää olis ihan mukavuuden nimissä ottaa kuitenkin ihan ilmatäytteiset renkaat. Miten mie muistelen lukeneeni täältä, tai jostain muualta, että tuommonen hunajakenno ei juurikaan poikkeaisi ilmatäytteisestä ajomukavuuden kannalta? Et viittis laittaa linkkiä noihin "palikoihin"? En keksi millä hakussanalla noita ettisin.
Ei se E-wau nyt mikään huono ole, kunhan ei osu maanantaikappale kohdalle (tai se päätä päiviään väkivalloin). Mutta kyllä se G30 on laadukkaampi vehe kaikinpuolin, ja hyvin jaksaa yli 100kg lastilla liikkua, ja rangeakin riittää 30km+. T. yli 100kg jäbäSanokaas nyt palautanko E600 laudan ja tilalle G30 MAX? Ei kai toi E way ihan lelu kuitenkaan ole. 600W moottori tuossa eniten houkuttaa. G30 kuitenkin 200€ kalliimpi vielä.
t. yli 100kg jäbä
Mulla on nyt molemmat ollu viikon verran, ja myyn e600 pois vaikka siinä on selkeästi enemmän tehoa ja vääntöä ja sen huomaa, lisäksi se kuljee lujempaa vaikka molemmissa mittari näyttää 25kmh. G30 max ii akku riittää pidemmälle, lisäksi se ei nitise, natise ja pauku kuin e600. Huolimatta takajousituksesta e600:n umpikumit on selkeästi epämukavemmat ajaa, jokainen pyörätien halkeama tuntuu kyllä. G30 max ii on huomattavasti laadukkaamman oloinen, toki tässäkin etujousitus voisi olla, ehkä se tulee joskus hankittua (käytän maksimi rengaspaineita eli 55psi). E600 lisäksi pätkii bluetooth yhteyttä ja siitä ei aina saa lukkoa pois päältä vasta kuin useamman yrityksen jälkeen, säädöt appsin kautta on monipuolisemmat kuin g30:ssa. Sanoisin että jos on paljon mäkiä ja tykkää tehoista niin e600, mutta akun kustannuksella ja mukavuuspainoitteiseen g30 max. Itselle ei riittänyt e600 range, 15km jälkeen yksi pykälä akkua maximinopeudella pyörätietä pitkin (painoa 110kg), joten e600 lähtee myyntiin.Sanokaas nyt palautanko E600 laudan ja tilalle G30 MAX? Ei kai toi E way ihan lelu kuitenkaan ole. 600W moottori tuossa eniten houkuttaa. G30 kuitenkin 200€ kalliimpi vielä.
t. yli 100kg jäbä
Kannattaa ehkä suosiolla miettiä rengasta vanteineen niin jää vanha vanne ilmakumeja varten ja vaihto alle on tarvittaessa nopeampaa. Mitä noita itse katselin varaosien puolelta jokin aika sitten niin vanne ei enää maksanut suhteessa kovin paljoa lisää, tyyliin parikymppiä vaan. Tiedä sitten onko noissa eri kokoisia keskireikiä tms. mikä pitäisi ottaa huomioon...Omasta Xiaomi Pro 2 meni nyt ensimmäisen kerran rengas puhki ja uuden laittaminen oli kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Tuota hakua kokeilin, vaihteeksi ilman tulosta, niin voiko tähän asentaa helposti 10" hunajakenno renkaat? Helposti tässä yhteydessä(voin kuvitella, että tuommosen laittaminen on vielä työläämpää kuin tavallisen) siis ilman suurempia "modauksia"?
Ainakin itsellä piti käydä sinne eri ajoprofiilien alle (Configissa) tekemässä se Throttle Moden alle se käppyrä miten se reagoi, muuten ei mene mihkään. Myös muistaaNoniin, G30 korkattu ja otettu käyttöön.
Heti ekana tuli todettua että oli tuo ohjaustanko aivan päin sitä itseään, sama ongelma kuin tässä.
Noh, onneksi nopea suoristaa.
Pari ruuvia auki, tanko suoraan ja ruuvit takas kiinni.
Motonetista lähti matkaan myös lukko.
Pitää aika törkeetä kolinaa ajaessa, onko joku keksinyt tähän jotain poppakonstia?
Biltemasta kävin myös nappaamassa tuon puhelinpidikkeen jota täällä pariin kertaan mainostettu.
Last but not least; jäätävä firmware kikkailu heti käyntiin. Oikeastaan vain sen takia, että halusin saada käyttöön tuon 0 km/h lähtönopeuden.
Latasin Androidille tuon ScooterHacking Utilityn, sillä SHFW sisään.
Päivitys meni läpi ihan hienosti.
Mutta päivityksen jälkeen ei kaasu reagoinut ollenkaan? Pistin config -välilehdeltä defaultitkin pariin kertaa mutta ei siltikään. Ja lautaa käynnistin välissä uudelleen.
Muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko tässä nyt jotain mitä en vaan ymmärtänyt tuon softan käytöstä?
Softalla sain toki orginaali DRV:n sisään ja kaasu toimi taas ihan normaalisti.
EDIT:
Lisäyksenä vielä että kun tuo SHFW oli asennettuna niin Config -välilehdellä tehdyt muutokset valui kyllä lautaan esim. Dashboardin idle tietoa kun muutti.
Minkäkokoiset laakerit rullalaudoissa ja potkulaudoissa on? G30 taisi olla 6001.G30 Maxin etulaakerit alko rahisee ja vikisee, eli pitäisi uudet vaihtaa. Onko noi laakerit samanlaisia kuin rullalaudoissa ja perinteisissä potkulaudoissa vai jotain muuta kokoa?
No tästähän se oli kiinni, kiittiAinakin itsellä piti käydä sinne eri ajoprofiilien alle (Configissa) tekemässä se Throttle Moden alle se käppyrä miten se reagoi, muuten ei mene mihkään. Myös muistaa
tehdä sen muuallekin kuin pelkän yhden moodin alle (sport, Drive ja Eco)
Näemmä noi 6001 taitaa olla juuri sopivat eteen ja 6003 ois sitte taakse.Minkäkokoiset laakerit rullalaudoissa ja potkulaudoissa on? G30 taisi olla 6001.
Hyvä homma, itse aluksi tuota kans ihmettelin kun ei liikkunut mihkään.No tästähän se oli kiinni, kiitti