Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Kuukauden verran kesti että tuli palautusohjeet Iscootterille jossa oli vikaa heti uudesta lähtien akussa. Aluksi sanottiin että laittavat uuden mittarin, akun ja vika korjaantuu sillä. Heti kuukauden päästä tulee ohjeet miten palautan skootin ja saan rahat takaisin :) Ei voi kyllä kehua Gearbestin takuuhommia kun kestää näin kauan..
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Mielenkiinnosta... Onko tuossa lampussa joku selkeästi lautailun kannalta muista poikkeava ominaisuus? Pyrkii nimittäin olemaan noissa ATEX-vermeissä hinnassa reipasta lisää vs normaalit.
Lisäksi tuolla on vielä tuollainen "HUOM! iLH8R EI OLE SAATAVILLA kuluttaja-asiakkaille".
Itsellä on tuollainen ja on pirun tehokas! Varmasti jeesusteippi ja joku lamppu ajaa saman asian. Kerran olen sitä käyttänyt pyöräillessä :)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
Kuukauden verran kesti että tuli palautusohjeet Iscootterille jossa oli vikaa heti uudesta lähtien akussa. Aluksi sanottiin että laittavat uuden mittarin, akun ja vika korjaantuu sillä. Heti kuukauden päästä tulee ohjeet miten palautan skootin ja saan rahat takaisin :) Ei voi kyllä kehua Gearbestin takuuhommia kun kestää näin kauan..
Viivettähän noissa on mutta yllättävän hyvin ovat lopulta itsellä toimineet kunhan saavat ne haluamansa videot. Oikeastaan kaikesta on aina pakko olla video, olkoon asia aivan mikä tahansa. Mutta jos palauttaa jotain pitää, se ottaa kyllä aikaa melkoisesti. Ja palautustakin kannattaa itse seurata. Yhdestä tuotteesta sain kyselyn jälkeen rahat takaisin ja lopputuloksena jättivät palautuksen noutamatta. Sain sen sitten reilu puoli vuotta myöhemmin takaisin "muutamalla" lisätarralla varustettuna.

Vaihtoehtona on toki aina hankkia Suomesta mutta toki siinä maksaa sitten extraa.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Viivettähän noissa on mutta yllättävän hyvin ovat lopulta itsellä toimineet kunhan saavat ne haluamansa videot. Oikeastaan kaikesta on aina pakko olla video, olkoon asia aivan mikä tahansa. Mutta jos palauttaa jotain pitää, se ottaa kyllä aikaa melkoisesti. Ja palautustakin kannattaa itse seurata. Yhdestä tuotteesta sain kyselyn jälkeen rahat takaisin ja lopputuloksena jättivät palautuksen noutamatta. Sain sen sitten reilu puoli vuotta myöhemmin takaisin "muutamalla" lisätarralla varustettuna.

Vaihtoehtona on toki aina hankkia Suomesta mutta toki siinä maksaa sitten extraa.
Jep. Oli vain huonoa tuuria tuon laudan kanssa. Kaikenhuippu eilen tuli palautusohjeet ja tänään laittoivat viestiä vie lauta mielellään nopeasti postiin.. Tilasin suomesta ninebotin kun meni järki tuon viallisen laudan rangen kanssa.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
En todellakaan ostaa tuon hintaista otsalamppua. Löytyy jo valmiiksi kunnon otsalamppu, mutta se sokaisee kaikki vastaantulijat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Ykköskohta pätee samalla tavalla myös mm. polkupyöriin ja moottoripyöriin – oleta että ihan kaikki kanssakulkijat ovat kuurosokeita idiootteja. Olet aina altavastaajana minkä tahansa kaksipyöräisen puikossa autoja vastaan. Mutta muuten olen vähän eri mieltä tuosta autoteiden välttämisestä: siellä on tosiaan se ja sama oletko moottoripyörällä vai sähköpotkulaudalla liikkumassa, jos auto ajaa päälle, mutta onneksi ajoradalla sentään noudatetaan edes jotenkin liikennesääntöjä. Sitä kautta liikenteessä on sitten ihan eri tavalla koherenssia ja ennakoitavuutta toisin kuin kevyen liikenteen väylillä, missä ihmiset pomppii yleensä vailla mitään liikenteeseen liittyvää koulutusta ja sääntöjen seurantaa aivan miten sattuu katsomatta ympärilleen.

Välillä tulee fiilis, että tarvitsisi lautaankin sivupeilit ja jonkun jogurttipurkista leikatun räpättimen pinnojen väliin pitämään ääntä.
Olen kyllä tuosta autotiestä ihan samaa mieltä. Siellä on huomattavasti helpompaa kun liikennettä voi ennakoida. Kevlillä taas ihmiset hyppii laidasta laitaan täysin varoittamatta ja koirankusettajat virittelevät niitä ansanarujaan kun piski menee miten sattuu. Pyöräilijäkin saattaa ihan yhtäkkiä vaihtaa kevlillä puolta täysin ilman mitään syytä. Aivan täysin mahdotonta ennakoida mitä tapahtuu ja ainut tapa päästä näistä ohi turvallisesti on pudottaa nopeus about samalle tasolle ohitettavan kanssa. Bonuksena saat joka tapauksessa vihaiset katseet päälle menit ohi miten vaan. Jos hidastat kohdalla niin "hiivit" hiljaa yllättämään. Jos soitat kelloa niin taas säikähdetään ja mulkoillaan. Semmonen pikkulasten pinnaräpätin olis kyllä varmasti kova sana

Ajoradalla tulee ajettua perus reiteillä muutamassa kohdin kun 30kmh / 40kmh rajoitukset ja lauta pysyy ongelmitta mukana sekä kevlit täyttä kuraa. Matka taittuu paljon näppärämmin eikä tarvitse pelätä milloin joku hyppää alle. Ja ei, en aja kevlillä kuin sen about max 25kmh
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 866
Olen kyllä tuosta autotiestä ihan samaa mieltä. Siellä on huomattavasti helpompaa kun liikennettä voi ennakoida. Kevlillä taas ihmiset hyppii laidasta laitaan täysin varoittamatta ja koirankusettajat virittelevät niitä ansanarujaan kun piski menee miten sattuu. Pyöräilijäkin saattaa ihan yhtäkkiä vaihtaa kevlillä puolta täysin ilman mitään syytä. Aivan täysin mahdotonta ennakoida mitä tapahtuu ja ainut tapa päästä näistä ohi turvallisesti on pudottaa nopeus about samalle tasolle ohitettavan kanssa. Bonuksena saat joka tapauksessa vihaiset katseet päälle menit ohi miten vaan. Jos hidastat kohdalla niin "hiivit" hiljaa yllättämään. Jos soitat kelloa niin taas säikähdetään ja mulkoillaan. Semmonen pikkulasten pinnaräpätin olis kyllä varmasti kova sana

Ajoradalla tulee ajettua perus reiteillä muutamassa kohdin kun 30kmh / 40kmh rajoitukset ja lauta pysyy ongelmitta mukana sekä kevlit täyttä kuraa. Matka taittuu paljon näppärämmin eikä tarvitse pelätä milloin joku hyppää alle. Ja ei, en aja kevlillä kuin sen about max 25kmh
Kelloa voi soittaa vaikka 200metriä ennen kohtaamista. Silloin ei säikähdä niin helposti ja ehtii väistämään
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
onko kukaan bongannu hydraulista levyjarrukittiä g30maxiin? muutama vaijerilla toimiva näyttäs löytyvän, mutta hydraulisessa ois tuntuma huomattavasti parempi...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
14
Tämä Augmentin es210 uusimmalla firmiksellä hyvin helposti unlockattavissa nopeus 36km/h.. Lightblue toolilla koodia sisään niin ihmeitä tapahtuu. Mut heti jos yhdistää orkkis-appia niin resetoituu..
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
468
Onko kukaan kohdannut nineboteilla takarenkaasta naksuvaa ääntä? Kyseessä E22E ja epäilen laakeria. Ääni syntyy vain painon ollessa laudalla ja liikkeessä. Rullaten ilman painoa ei naksutusta kuulu. Hieman epäsäännöllinen ääni, mutta pääasiassa aina naksaus/renkaan pyörähdys. Ääni siis kiihtyy vauhdin kasvaessa. Ei jaksaisi jo toista takuukeissiä laittaa, jos jollain olis korjausvinkkiä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Onko kukaan kohdannut nineboteilla takarenkaasta naksuvaa ääntä? Kyseessä E22E ja epäilen laakeria. Ääni syntyy vain painon ollessa laudalla ja liikkeessä. Rullaten ilman painoa ei naksutusta kuulu. Hieman epäsäännöllinen ääni, mutta pääasiassa aina naksaus/renkaan pyörähdys. Ääni siis kiihtyy vauhdin kasvaessa. Ei jaksaisi jo toista takuukeissiä laittaa, jos jollain olis korjausvinkkiä.
Ottaa laakerit ulos ja vaihtaa. 5-10€ halppislaakereilla ja 10-20€ laadukkailla SKF:n laakereilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 396
Skuuttien laakereista puheen ollen pitäisi M365 Pron eturenkaan laakerit vaihtaa. Vakiona tuossa on ilmeisesti SKF:n 6002 RS-mallia. Laakerikeskuksella näyttää olevan myynnissä myös 6002 2RSH/C3GJN-mallia, joka selitteen mukaan tarkoittaa "C3 = normaalia suurempi säteisvälys" ja "GJN = erikoisrasva, joka mahdollistaa korkeammat lämpötilat ja pidemmän käyttöiän. (esim. sähkömoottorit)"

Hintaa on tietysti enemmän mutta mietin onkohan toi yhteensopiva ja onko erikoisrasvoista mitään iloa skuuttikäytössä?
 
Liittynyt
09.07.2021
Viestejä
2
Tämä Augmentin es210 uusimmalla firmiksellä hyvin helposti unlockattavissa nopeus 36km/h.. Lightblue toolilla koodia sisään niin ihmeitä tapahtuu. Mut heti jos yhdistää orkkis-appia niin resetoituu..
Voisitko avata aloittelijalle miten tämä tehdään? Kiitos!
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
14
Voisitko avata aloittelijalle miten tämä tehdään? Kiitos!
Ok.
1. Lataa google playsta lightblue
2. Avaa lightblue (varmista et augment appi on force closed)
3. Valitse listasta augment.eco ja yhdistä siihen (varmista et skuutti on päällä)
4. Yhteyden saatuas paina state_sync
5. Hex write kohtaan sit koodi ja sen jälkeen write

BE50 ainaki vakionnopeudensäädin päällä, tais olla myös soundit..
0011 ilman vakionopeudensäädintä, ei ääniä..

Nää molemmat on parhaat omasta kokemuksesta, kummatkin unlockaa nopeuden 36km/h ... Ite painan 85kg menee suoralla noin. 30-32km/h.
Itelleni ongelma lähinnä et E-ABS on low tai olematon kummaskin ja tykkään et se on se maksimiarvo, mut ei löydy viälä....

Niin ja tosiaan, jos yhdistät sen augment-apin siihen lautaan niin ne kaikki arvot resetoituu niihin arvoihin mitä se appi ja sun asetukset ajaa...

Ilmeisesti toi lauta kumminki reportoi noi kilsat tohon appiin, vaikka ois ajanu ilman muilla asetuksilla.. Et leasing-sopimusta ajatellen en usko, et tosta on harmia kun se ei oo silleen läpinäkyvää.. Voin olla väärässäkin, en tiiä ajaako toi jotain logia sinne :D. Mut eihän tässä kajota laitteeseen mitenkään fyysisesti.
Eipä se augment mikään poliisikaan ole :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.07.2021
Viestejä
2
Ok.
1. Lataa google playsta lightblue
2. Avaa lightblue (varmista et augment appi on force closed)
3. Valitse listasta augment.eco ja yhdistä siihen (varmista et skuutti on päällä)
4. Yhteyden saatuas paina state_sync
5. Hex write kohtaan sit koodi ja sen jälkeen write

BE50 ainaki vakionnopeudensäädin päällä, tais olla myös soundit..
0011 ilman vakionopeudensäädintä, ei ääniä..

Nää molemmat on parhaat omasta kokemuksesta, kummatkin unlockaa nopeuden 36km/h ... Ite painan 85kg menee suoralla noin. 30-32km/h.
Itelleni ongelma lähinnä et E-ABS on low tai olematon kummaskin ja tykkään et se on se maksimiarvo, mut ei löydy viälä....

Niin ja tosiaan, jos yhdistät sen augment-apin siihen lautaan niin ne kaikki arvot resetoituu niihin arvoihin mitä se appi ja sun asetukset ajaa...

Ilmeisesti toi lauta kumminki reportoi noi kilsat tohon appiin, vaikka ois ajanu ilman muilla asetuksilla.. Et leasing-sopimusta ajatellen en usko, et tosta on harmia kun se ei oo silleen läpinäkyvää.. Voin olla väärässäkin, en tiiä ajaako toi jotain logia sinne :D. Mut eihän tässä kajota laitteeseen mitenkään fyysisesti.
Eipä se augment mikään poliisikaan ole :)
Iso kiitos,pitää kokeilla noilla ohjeilla. Minulla 2 Augmenttia,vanha ES10 jonka saa helposti kulkemaan 30km/h ja tuo ES210 joka muuten käyttööni sopiva laite mutta vauhtia saisi ripaus olla lisää.
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
38
Tilasin juuri E-Way E600 laudan. MAX versiosta täällä onkin puhuttu, mutta mitäs mieltä väki on täällä tästä non-MAX versiosta?

Ilmeisesti aika eri laudat, vaikka nimessä vaan pieni ero.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Lapsille ostin nämä puoleen hintaan. Oli ihan oikea tarjous :D ei mikää hobbyhalli keissi.

Nyt kokemuksesta voin sanoa että hyvin on akut kestäny ja vauhtia ihan riittävästi 15km/h. kokopäivän 4 lasta , 6-9v +(naapurin lapset) noilla leikkiny ja kerran välissä ladattu. Siihen hintaan olivat mitä mainioin ensisähköpotkulauta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 975
Omasta Xiaomi Pro 2 meni nyt ensimmäisen kerran rengas puhki ja uuden laittaminen oli kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Tuota hakua kokeilin, vaihteeksi ilman tulosta, niin voiko tähän asentaa helposti 10" hunajakenno renkaat? Helposti tässä yhteydessä(voin kuvitella, että tuommosen laittaminen on vielä työläämpää kuin tavallisen) siis ilman suurempia "modauksia"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Omasta Xiaomi Pro 2 meni nyt ensimmäisen kerran rengas puhki ja uuden laittaminen oli kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Tuota hakua kokeilin, vaihteeksi ilman tulosta, niin voiko tähän asentaa helposti 10" hunajakenno renkaat? Helposti tässä yhteydessä(voin kuvitella, että tuommosen laittaminen on vielä työläämpää kuin tavallisen) siis ilman suurempia "modauksia"?
Ainakin normaalit ilmatäytteiset 10" renkaat saa laitettua, joten uskois et noi täyskumitkin menee. 10" renkaat vaatii pari 3d tulostettua palikkaa (saa vaikka aliexpressistä) ja etulokarin alle pienemmällä kannalla olevan ruuvin. Ei muuta.

Mut sen verran voin kanssa sanoa et noitten 10" ilmatäytteisten paikalle laittaminen on tehtävissä käytännössä ilman työkaluja, se päälikumi menee paikalle tosi helposti. En täyskumeja oikeen suosittele ihan vaan sen takia et ilman jousia ne on ihan helvetin epämukavat. Omilla 10" renkailla Xiaomissa sain joku 1800km ajeltua ilman ongelmia, mitä nyt ilmanpaineet tsekkas kerran viikkoon. Jostain syystä niistä nimittäin ne tuppas tippumaan jo viikossa pikkasen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 975
Eli järkevämpää olis ihan mukavuuden nimissä ottaa kuitenkin ihan ilmatäytteiset renkaat. Miten mie muistelen lukeneeni täältä, tai jostain muualta, että tuommonen hunajakenno ei juurikaan poikkeaisi ilmatäytteisestä ajomukavuuden kannalta? Et viittis laittaa linkkiä noihin "palikoihin"? En keksi millä hakussanalla noita ettisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Eli järkevämpää olis ihan mukavuuden nimissä ottaa kuitenkin ihan ilmatäytteiset renkaat. Miten mie muistelen lukeneeni täältä, tai jostain muualta, että tuommonen hunajakenno ei juurikaan poikkeaisi ilmatäytteisestä ajomukavuuden kannalta? Et viittis laittaa linkkiä noihin "palikoihin"? En keksi millä hakussanalla noita ettisin.

Vaikka tosta. Kyl siinä on ihan selkeä ero ilmatäytteisen ja täyskumin välillä vaikka olis minkälaista hunajakennoa. Toki voihan niitä kokeilla, mut se asennusprosessi täyskumeille on sen verran vittumainen et en välttämättä pelkästä kokeilunhalusta lähtis yrittämään.
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
38
Sanokaas nyt palautanko E600 laudan ja tilalle G30 MAX? Ei kai toi E way ihan lelu kuitenkaan ole. 600W moottori tuossa eniten houkuttaa. G30 kuitenkin 200€ kalliimpi vielä.

t. yli 100kg jäbä
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
146
Sanokaas nyt palautanko E600 laudan ja tilalle G30 MAX? Ei kai toi E way ihan lelu kuitenkaan ole. 600W moottori tuossa eniten houkuttaa. G30 kuitenkin 200€ kalliimpi vielä.

t. yli 100kg jäbä
Ei se E-wau nyt mikään huono ole, kunhan ei osu maanantaikappale kohdalle (tai se päätä päiviään väkivalloin). Mutta kyllä se G30 on laadukkaampi vehe kaikinpuolin, ja hyvin jaksaa yli 100kg lastilla liikkua, ja rangeakin riittää 30km+. T. yli 100kg jäbä
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Sanokaas nyt palautanko E600 laudan ja tilalle G30 MAX? Ei kai toi E way ihan lelu kuitenkaan ole. 600W moottori tuossa eniten houkuttaa. G30 kuitenkin 200€ kalliimpi vielä.

t. yli 100kg jäbä
Mulla on nyt molemmat ollu viikon verran, ja myyn e600 pois vaikka siinä on selkeästi enemmän tehoa ja vääntöä ja sen huomaa, lisäksi se kuljee lujempaa vaikka molemmissa mittari näyttää 25kmh. G30 max ii akku riittää pidemmälle, lisäksi se ei nitise, natise ja pauku kuin e600. Huolimatta takajousituksesta e600:n umpikumit on selkeästi epämukavemmat ajaa, jokainen pyörätien halkeama tuntuu kyllä. G30 max ii on huomattavasti laadukkaamman oloinen, toki tässäkin etujousitus voisi olla, ehkä se tulee joskus hankittua (käytän maksimi rengaspaineita eli 55psi). E600 lisäksi pätkii bluetooth yhteyttä ja siitä ei aina saa lukkoa pois päältä vasta kuin useamman yrityksen jälkeen, säädöt appsin kautta on monipuolisemmat kuin g30:ssa. Sanoisin että jos on paljon mäkiä ja tykkää tehoista niin e600, mutta akun kustannuksella ja mukavuuspainoitteiseen g30 max. Itselle ei riittänyt e600 range, 15km jälkeen yksi pykälä akkua maximinopeudella pyörätietä pitkin (painoa 110kg), joten e600 lähtee myyntiin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Omasta Xiaomi Pro 2 meni nyt ensimmäisen kerran rengas puhki ja uuden laittaminen oli kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Tuota hakua kokeilin, vaihteeksi ilman tulosta, niin voiko tähän asentaa helposti 10" hunajakenno renkaat? Helposti tässä yhteydessä(voin kuvitella, että tuommosen laittaminen on vielä työläämpää kuin tavallisen) siis ilman suurempia "modauksia"?
Kannattaa ehkä suosiolla miettiä rengasta vanteineen niin jää vanha vanne ilmakumeja varten ja vaihto alle on tarvittaessa nopeampaa. Mitä noita itse katselin varaosien puolelta jokin aika sitten niin vanne ei enää maksanut suhteessa kovin paljoa lisää, tyyliin parikymppiä vaan. Tiedä sitten onko noissa eri kokoisia keskireikiä tms. mikä pitäisi ottaa huomioon...
 

mtee

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
21
Ei taida olla suomikaupoissa menossa lautatarjouksia? Ninebot by Segway Kickscooter MAX G30E II ja E-Way E-600 max tasoinen laite kiinnostaisi. Dnalla oli ja meni e-600 tarjous (oliko edes max) :/
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
28
G30 Maxin etulaakerit alko rahisee ja vikisee, eli pitäisi uudet vaihtaa. Onko noi laakerit samanlaisia kuin rullalaudoissa ja perinteisissä potkulaudoissa vai jotain muuta kokoa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 874
Ensimmäinen vesikeliajo eilen Zero 10X:llä: Selkä kypärää myöten ihan kurassa, vaikka rajoittelin kovimpia nopeuksia. Saako tuohon parempaa lokaria taakse ja ehkä myös eteen? Onneksi tuli tehtyä nuo hyvät vesieristykset sillä mustalla akryylimassalla. Teippailin vielä myös deckin kannen rakoja peittoon sähköteipillä ennen matkantekoa.

Johtuuko tuo levyjarrujen vinkuminen lähinnä jarrupalojen tyypistä? Aliexpresin jarrupalailmoituksia selatessa taisi tuoteselosteissa lukea, että metalliseosteiset palat ovat vinkumisalttiita ja ilmeisesti keraamiset eivät. Pitääkö tuo paikkansa?

Ilmeisesti oman skuuttini ECO/TURBO-nappi ei toimi: Mitään ei tunnu tapahtuvan. Taisi olla Redditistä kun luin, että pitäisi rajoittaa nopeudet alle 25 km/h, mutta näin ei tosiaankaan tapahdu. Onko mitään veikkauksia todennäköisestä syystä? Kaikki vapaat johdonpäät taitaa kuitenkin olla ainakin liitettynä akkutilassa. Saman yksikön viereinen SINGLE/DUAL-nappi toimii.

Mutta on kyllä todella kivaa tuolla ajelu. Ollut nyt jo pari viikkoa käytössä ja kilsoja taitaa olla joku kolmisensataa. Kaikkein suurin huolenaihe tuossa pommikuntoisena kansallispukuiselta käytettynä ostetussa vehkeessä oli akun kunto, mutta jaksaa tämmöisellä 80 kiloisella täydellä akulla noin 35 km ilman, että juuri miettii kaasun käyttöä, ts. 52V/23Ah-version akku taitaa olla ainakin melko lähellä sitä, mitä sen pitäisi olla.

Laitoin tuon pelin ennen käyttöönottoa aivan tikkiin: Purin paria liitoskohtaa lukuun ottamatta skuutin käytännössä osiin, putsasin ja huolsin, ja kasasin huolellisesti. Olisikin ollut täysi itsemurhavehje ennen tuon tekoa, koska esim. rungon kriittisistä rakennepulteista puuttui kokonaan noin 30-40 %, ja lopuista osa oli löysällä. Ehkä laitan kuvia projektista jossain vaiheessa. Kuten joku ehdottikin, niin itselle syntyi myös vahva käsitys siitä, että tuo on kasattu useamman yksilön osista, koska noiden pulttien ja ruuvien suuren määrän puuttumisen lisäksi osien ja palojen liitoksia oli tehty väärinpäin monessa kohtaa aina siellä, missä siihen oli 50/50-mahdollisuus. Joka tapauksessa lopputuloksena uskon tuon olevan osin jopa parempi kuin uusi siinä mielessä, että kaikki on käyty läpi ja siellä missä mahdollista olen käyttänyt parempia ja/tai kestävämpiä pultteja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Noniin, G30 korkattu ja otettu käyttöön.
Heti ekana tuli todettua että oli tuo ohjaustanko aivan päin sitä itseään, sama ongelma kuin tässä.
Noh, onneksi nopea suoristaa.
Pari ruuvia auki, tanko suoraan ja ruuvit takas kiinni.

Motonetista lähti matkaan myös lukko.
Pitää aika törkeetä kolinaa ajaessa, onko joku keksinyt tähän jotain poppakonstia?

Biltemasta kävin myös nappaamassa tuon puhelinpidikkeen jota täällä pariin kertaan mainostettu.

Last but not least; jäätävä firmware kikkailu heti käyntiin. Oikeastaan vain sen takia, että halusin saada käyttöön tuon 0 km/h lähtönopeuden.
Latasin Androidille tuon ScooterHacking Utilityn, sillä SHFW sisään.
Päivitys meni läpi ihan hienosti.
Mutta päivityksen jälkeen ei kaasu reagoinut ollenkaan? Pistin config -välilehdeltä defaultitkin pariin kertaa mutta ei siltikään. Ja lautaa käynnistin välissä uudelleen.
Muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko tässä nyt jotain mitä en vaan ymmärtänyt tuon softan käytöstä?

Softalla sain toki orginaali DRV:n sisään ja kaasu toimi taas ihan normaalisti.

EDIT:
Lisäyksenä vielä että kun tuo SHFW oli asennettuna niin Config -välilehdellä tehdyt muutokset valui kyllä lautaan esim. Dashboardin idle tietoa kun muutti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5
Noniin, G30 korkattu ja otettu käyttöön.
Heti ekana tuli todettua että oli tuo ohjaustanko aivan päin sitä itseään, sama ongelma kuin tässä.
Noh, onneksi nopea suoristaa.
Pari ruuvia auki, tanko suoraan ja ruuvit takas kiinni.

Motonetista lähti matkaan myös lukko.
Pitää aika törkeetä kolinaa ajaessa, onko joku keksinyt tähän jotain poppakonstia?

Biltemasta kävin myös nappaamassa tuon puhelinpidikkeen jota täällä pariin kertaan mainostettu.

Last but not least; jäätävä firmware kikkailu heti käyntiin. Oikeastaan vain sen takia, että halusin saada käyttöön tuon 0 km/h lähtönopeuden.
Latasin Androidille tuon ScooterHacking Utilityn, sillä SHFW sisään.
Päivitys meni läpi ihan hienosti.
Mutta päivityksen jälkeen ei kaasu reagoinut ollenkaan? Pistin config -välilehdeltä defaultitkin pariin kertaa mutta ei siltikään. Ja lautaa käynnistin välissä uudelleen.
Muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko tässä nyt jotain mitä en vaan ymmärtänyt tuon softan käytöstä?

Softalla sain toki orginaali DRV:n sisään ja kaasu toimi taas ihan normaalisti.

EDIT:
Lisäyksenä vielä että kun tuo SHFW oli asennettuna niin Config -välilehdellä tehdyt muutokset valui kyllä lautaan esim. Dashboardin idle tietoa kun muutti.
Ainakin itsellä piti käydä sinne eri ajoprofiilien alle (Configissa) tekemässä se Throttle Moden alle se käppyrä miten se reagoi, muuten ei mene mihkään. Myös muistaa
tehdä sen muuallekin kuin pelkän yhden moodin alle (sport, Drive ja Eco)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
G30 Maxin etulaakerit alko rahisee ja vikisee, eli pitäisi uudet vaihtaa. Onko noi laakerit samanlaisia kuin rullalaudoissa ja perinteisissä potkulaudoissa vai jotain muuta kokoa?
Minkäkokoiset laakerit rullalaudoissa ja potkulaudoissa on? G30 taisi olla 6001.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Ainakin itsellä piti käydä sinne eri ajoprofiilien alle (Configissa) tekemässä se Throttle Moden alle se käppyrä miten se reagoi, muuten ei mene mihkään. Myös muistaa
tehdä sen muuallekin kuin pelkän yhden moodin alle (sport, Drive ja Eco)
No tästähän se oli kiinni, kiitti :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5
No tästähän se oli kiinni, kiitti :)
Hyvä homma, itse aluksi tuota kans ihmettelin kun ei liikkunut mihkään.
Meillä hommattiin itselle ja vaimolle kans parit tämmöiset menneellä viikolla ja nyt testiksi työmatkoja kulkenut 10km / sivu ja ihan tyytyväinen olen ollut. Yllättävän hyvin kuljettaa tämmöistä 100kg miestä.
Tietysti eroa on jonkinverran kun vaimo omallaan ajaa kun ei edes mäkiin hiljene vauhti (paino tietysti puolet omastani :) ).
Myös akun kesto ollut tuossa ihan positiivinen yllätys. Vähä riippuu miten ajaa mutta kyllä itse varmaan sinne 30-40km välille pääsee tarvittaessa.
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
Tilasin juuri E-Way E600 laudan. MAX versiosta täällä onkin puhuttu, mutta mitäs mieltä väki on täällä tästä non-MAX versiosta?

Ilmeisesti aika eri laudat, vaikka nimessä vaan pieni ero.
Itellä 500km ajettu e-600, ei ole ollu mitään ihmeellistä vielä.. appi on toiminut ihan ok, myös kingsoft tuner toimi. Ohjaustangon yläosasta kaikki ruuvit kannataa alkuunsa kiristellä pariin kertaan kunnolla ajon jälkeen, sekä takalokasuojan kaksi ruuvia. Renkaat hieman paranee kun sillä on ajettu pari kolmesataa km. Hyvällä alfaltilla on ihan kiva peli, kiihtyy hyvin ja jaksaa. Akun kesto vain sen 15-20km vauhdikasta ajoa. Itse sain kaupan päälle boxin, lukon ja kännykkätelineen. Mulla lauta natisi alkuunsa, mutta kun kirstin ne takalokasuojan ruuvit, natina loppui. Huollosta sai myös ohjeet silikonin suihkauttamiseen laudan takaosan ja lokasuojan yhtymäkohtaan. En tiedä oliko siitä kiinni, mutta natina loppui. Joku akkupäivitys-paketti vois olla hyvä tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
327
Tämä alkoi lupaavasti: uusi e-wau 6045frs alkoi vikaantumaan heti alussa. Noin 10minuutin ajelun jälkeen emolevy ylikuumenee... Onko muuta tehtävissä kun palautus / huolto?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ensimmäinen vesikeliajo eilen Zero 10X:llä: Selkä kypärää myöten ihan kurassa, vaikka rajoittelin kovimpia nopeuksia. Saako tuohon parempaa lokaria taakse ja ehkä myös eteen? Onneksi tuli tehtyä nuo hyvät vesieristykset sillä mustalla akryylimassalla. Teippailin vielä myös deckin kannen rakoja peittoon sähköteipillä ennen matkantekoa.

Johtuuko tuo levyjarrujen vinkuminen lähinnä jarrupalojen tyypistä? Aliexpresin jarrupalailmoituksia selatessa taisi tuoteselosteissa lukea, että metalliseosteiset palat ovat vinkumisalttiita ja ilmeisesti keraamiset eivät. Pitääkö tuo paikkansa?

Ilmeisesti oman skuuttini ECO/TURBO-nappi ei toimi: Mitään ei tunnu tapahtuvan. Taisi olla Redditistä kun luin, että pitäisi rajoittaa nopeudet alle 25 km/h, mutta näin ei tosiaankaan tapahdu. Onko mitään veikkauksia todennäköisestä syystä? Kaikki vapaat johdonpäät taitaa kuitenkin olla ainakin liitettynä akkutilassa. Saman yksikön viereinen SINGLE/DUAL-nappi toimii.

Mutta on kyllä todella kivaa tuolla ajelu. Ollut nyt jo pari viikkoa käytössä ja kilsoja taitaa olla joku kolmisensataa. Kaikkein suurin huolenaihe tuossa pommikuntoisena kansallispukuiselta käytettynä ostetussa vehkeessä oli akun kunto, mutta jaksaa tämmöisellä 80 kiloisella täydellä akulla noin 35 km ilman, että juuri miettii kaasun käyttöä, ts. 52V/23Ah-version akku taitaa olla ainakin melko lähellä sitä, mitä sen pitäisi olla.

Laitoin tuon pelin ennen käyttöönottoa aivan tikkiin: Purin paria liitoskohtaa lukuun ottamatta skuutin käytännössä osiin, putsasin ja huolsin, ja kasasin huolellisesti. Olisikin ollut täysi itsemurhavehje ennen tuon tekoa, koska esim. rungon kriittisistä rakennepulteista puuttui kokonaan noin 30-40 %, ja lopuista osa oli löysällä. Ehkä laitan kuvia projektista jossain vaiheessa. Kuten joku ehdottikin, niin itselle syntyi myös vahva käsitys siitä, että tuo on kasattu useamman yksilön osista, koska noiden pulttien ja ruuvien suuren määrän puuttumisen lisäksi osien ja palojen liitoksia oli tehty väärinpäin monessa kohtaa aina siellä, missä siihen oli 50/50-mahdollisuus. Joka tapauksessa lopputuloksena uskon tuon olevan osin jopa parempi kuin uusi siinä mielessä, että kaikki on käyty läpi ja siellä missä mahdollista olen käyttänyt parempia ja/tai kestävämpiä pultteja.
Kannattaa ite räpeltää siihen lokariin vaikka joku pidennys taakse jostain lerpakkeesta. Jarrupaloista paha sanoa, mut ite oon omiin hydraulisiin tilaillu vaan aliexpressistä jotain paloja. Ei oo vielä tarvinnu vaihtaa mut tuskin huonompia mitä vakiotkaan on, ei juurikaan itellä vingu vaikka varmaankin jotain halvinta materiaalia ovat.

Ei se Eco-nappi rajota 25kmh, mut kyllä sen nopeutta pitäis rajottaa ja samalla kiihtyvyyttä. Kyllä sen ihan huomattava ero pitäis olla. Paha sanoa mistä toikaan sit johtuu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei siitä juurikaan ole. Preferenssikysymys se enimmäkseen on, ite otin aika nopeesti kokonaan pois kun tykkäsin rullailla alamäet yms ilman kaasua ilman et se moottori junnaa vastaan. Jyrkistä alamäistä saattaakin jopa jotain saadakkin, mut niitä pitäis sit useempi olla. Tostakin on ollu kyllä juttua et pelkällä kerssillä rullatessa alamäkeen on controllereita paukkunu, et kai sekin on sit mahdollista. Toi oli itelle ainakin yks lisäsyy ottaa se kokonaan pois.

Ja ei se kers mun mielestä taluttaessa toimi, ei sillä et siihen sais talutettua järkevällä matkalla muutenkaan mitään fiksua määrää virtaa. Muistaakseni toimi kaasun vapauttamisesta pysähtymiseen asti. Jos toimis taluttaessa niin vakiolaudallahan olis aika ikävä lähteä liikkeelle kun pitää polkasta 5kmh vauhdit sitä sähköjarrua vastaan ekaks :hmm:
Kaksipiippuinen juttu, kun tykkään hidastaa moottorijarrulla risteyksiin ja muutenkin, ilman että tarvitsee välttämättä painaa jarrua juuri lainkaan pysähtyäkseen ennakoiden tilanteita.

Nythän se on Weak-modella, eli niin alhainen kuin voi olla DN2 firmiksellä.

Nyt uudella kontrollerilla kulkee enää noin 33, loivassa alamäessä 35 ja jyrkässä alamäessä 37 ja ihan selkeästi alkaa "jarruttamaan" 35 vauhdissa ja kun akun varaus tippuu 80%, niin on vaikea saada edes 33 vauhtia suorilla.

Kiihtyvyys on ennallaan, mutta kiipeää tietenkin huonommin ylämäkiin, kun ei saa alkuvauhtia samalla tavalla kuin ennen.

Luultavasti uudessa kontrollerissa on uudempi firmware, joka jarruttaa DN2 firmistä?

Pitänee koittaa laittaa tuolta vakio Vanilla firmis ja sitten puikottaa DN2 uudestaan sisälle ja katsoa muuttuuko tilanne.

Oli muuten vittumaista ajaa pari viikkoa kiinakopion kontrollerilla, jossa jarrukahvan painaminen vaikuttaa tasan ainoastaan edessä olevaan rumpujarruun, ei lainkaan moottorijarruun.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ostin G30E verkkokaupasta ja ajelin nyt muutaman päivää työmatkat sujuvasti. Uskaltaa varmaan pienessä sateessa ajella myös? Ja mitä kaikkea lisävarusteita suosittelette hankkimaan ja jos haluaa käyttää myös talvella baanalla niin jotain talvirenkaita laitteelle?
Uskaltaa helposti ja itse pesen monesti kylpyhuoneessa varovaisesti pikku käsisuihkulla harjan sekä rätin kanssa.

Painepesurit voi sitten olla nounou juttu ja jättäisin sikseen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
No nyt lauta taas kulkee ainakin rengas ilmassa 37-38 km/h.

ScooterHacking Utilityllä Vanillan stock firmis sisään ja sitten DN2 Ninebot-Flasher työkalulla Windowsissa :thumbsup:

Täytyy vielä käydä ottamassa testi ulkona.
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
38
No nyt lauta taas kulkee ainakin rengas ilmassa 37-38 km/h.

ScooterHacking Utilityllä Vanillan stock firmis sisään ja sitten DN2 Ninebot-Flasher työkalulla Windowsissa :thumbsup:

Täytyy vielä käydä ottamassa testi ulkona.
G30E II postissa. Tuotako firmistä suosittelet? Haluasin vain, että lauta lähtee liikkeelle kaasusta ja lisää vääntöä mäkiin. Ei haittaa vaikka range vähän tippuisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
G30E II postissa. Tuotako firmistä suosittelet? Haluasin vain, että lauta lähtee liikkeelle kaasusta ja lisää vääntöä mäkiin. Ei haittaa vaikka range vähän tippuisi.

Ite en suosittele ton äijän (nordbotin siis) kusisia firmiksiä käyttämään missään, duunaa omas niin tiiät tasan tarkkaan et mitä se on syönyt ja mitä ei. Voit halutessas nostaa virtarajoja ilman et kosket huippunopeuteen ja muutenkin tota kautta on aika näppärä säätää just haluamansa firmis, plussana se et kaikki on aika selkokielellä selostettu, toki jos kysymyksiä herää niin eiköhän täältäkin apua löydy. Muijan ninebotissa skulannu tuolta kokattu firmis jo kohta vuodenpäivät.

Jos mietityttää et mitä vittua sössötän niin: Nordbot – SCAM exposure
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Onhan tällä G30 II Maxilla ajo kivaa puuhaa. Työmatkaa tulee päivittäin tehtyä se 12-13km ja joskus kun hyvä keli kotimatkalla niin maisemareittiä kotiin.

Välillä hieman nuivaa suhtautumista tosin huomannut. Kuopiossa kun nämä laudat (Yksityiset ja vuokra) on oikeastaan tänä vuonna yleistynyt.

Alle vielä ankka kevennys.

1B00A05E-E242-49A6-88AC-5D0B3A0B6527.jpeg
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Onko joku muu augmentin omistava päivittänyt lautansa uusimpaan malliin, ja mitä olette tästä hyötyneet? Augment ei nettisivuillaan oikein kerro, mitä etua siitä pitäisi olla vrt. uuden palvelujakson aloittamiseen tyhjästä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 403
Viestejä
4 197 699
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom