Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Sehän on aika laaja kysymys, voiko sähköpotkulautailla talvella. Jonkun talvikeli on sama kuin kesäkeli, paitsi on kylmempää ja likaisempaa. Joku lumeton talvi eteläisessä kaupungissa tietenkin menee siinä missä kesä, kunhan pukeutuu sään mukaan ja käyttää sopivia laseja tai visiiriä. Renkaat käyvät tietyn rajan jälkeen liukkaammiksi vaikka ei olisi liukasta ja kenties heikoiksikin, mutta akun viilenemiseen meno lopullisesti tyssää jos pakkanen on kova. En osaa sanoa, miten kovassa pakkasessa pääsisi kohtuudella jos lähtee lämpimällä akulla, mutta ainakin ajopeli tai akku pitäisi pysähtyessä saada taas sisälle.

Lumihangessa tai oikeasti liukkaalla jäällä ajaminen kannattanee suoraan unohtaa. Hoidetulla talvisella KLV:llä voi ajaa. Minä en halua koska olen nössö ja tissiposki.

Ainakin toimintamatka talviajossa vähenee, etenkin jos sitä varten yrittää saada lisäpitoa vaihtamalla renkaat. Tätä ehkä kompensoi tai on kompensoimatta se, että joutuu ajamaan keskimäärin varovaisemmin välttääkseen katkaisemasta leukaa ja ranteita.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 560
Sehän on aika laaja kysymys, voiko sähköpotkulautailla talvella. Jonkun talvikeli on sama kuin kesäkeli, paitsi on kylmempää ja likaisempaa. Joku lumeton talvi eteläisessä kaupungissa tietenkin menee siinä missä kesä, kunhan pukeutuu sään mukaan ja käyttää sopivia laseja tai visiiriä. Renkaat käyvät tietyn rajan jälkeen liukkaammiksi vaikka ei olisi liukasta ja kenties heikoiksikin, mutta akun viilenemiseen meno lopullisesti tyssää jos pakkanen on kova. En osaa sanoa, miten kovassa pakkasessa pääsisi kohtuudella jos lähtee lämpimällä akulla, mutta ainakin ajopeli tai akku pitäisi pysähtyessä saada taas sisälle.

Lumihangessa tai oikeasti liukkaalla jäällä ajaminen kannattanee suoraan unohtaa. Hoidetulla talvisella KLV:llä voi ajaa. Minä en halua koska olen nössö ja tissiposki.

Ainakin toimintamatka talviajossa vähenee, etenkin jos sitä varten yrittää saada lisäpitoa vaihtamalla renkaat. Tätä ehkä kompensoi tai on kompensoimatta se, että joutuu ajamaan keskimäärin varovaisemmin välttääkseen katkaisemasta leukaa ja ranteita.
Outoa kyllä perinteinen peilijää itsessään ei ollut liukkainta/hankalinta koska se oli ennalta-arvattavaa. Pahempaa oli ajaa sopivan tiukasti muotonsa pitävässä lumessa jolloin jompikumpi pää lähti alta tai lumessa joka yhtäkkiä saattoikin upottaa eturenkaan. Ja rangehan tuosta toki romahti mutta se oli varsin odotettavissa. Lisäksi etuvedossa/sähköjarru edessä oli ongelmaa hiukan siinä että sähköjarru ei oikein tajunnut miten toimia liukkaalla vaan veti itseltä pari kertaa keulan alta ja kerran kaaduinkin sen takia kun lauta lähti alta jarruttaessa kävelyvauhdissa kun yritin ohittaa koiranulkoiluttajaa.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
6
Nimenomaan tuo markkinointi pikku laitteesta "palveluna" on se persesilmä, koska eihän siihen nyt fiksumpi harhaudu uskomaan. Sehän ei olekaan enää ollenkaan edullista, jos maksaa jatkuvaa liisiä kuukausittain(neljännesvuosittain tms) ja 130 euroa vuodessa lisää vuosittaisesta päivityksestä. Tekee jo noin 40 euroa joka kuukausi jostain, mitä käyttää 3-6 kuukautta.
Hintahan on paremmalle mallille
24kk ajalle, 1 erä
574.80€ / maksu (23.95€/kk) jonka jälkeen voit ostaa laudan hintaan 29e

603.80€ laudasta kahden vuoden All-inclusive huollolla joka kattaa jarrut, renkaat ja akun. Onhan tuo halpa kun lauta jää itselle.

Vai onko tässä jäänyt itsellä joku oleellinen seikka huomioimatta miksei tämä olisi hyvä ostos?

ES 210

Nopeus kmh
25
Paino
14.2
Akku Wh
360Wh
Teho
450W / 48V
Rengas
10"

Toinen vaihtoehto olisi:

Xiaomi Mi Pro 2
Paino: 14,2 kg
Enimmäisnopeus: 25 km/h
Toimintamatka: 45 km
Nousukulma enintään: 20 %
Akkukapasiteetti: 12800mAh 474Wh
Moottorin teho: 300 W
Renkaan koko: 8″

Kumpikohan olisi järkevämpi valinta vai olisiko vielä joku vaihtoehto?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 560
Hei jos joku muuten haluaa ostaa tuossa kuun loppupuolella Zero 10:n niin itsellä tulossa myyntiin kun saan kortin takaisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
603.80€ laudasta kahden vuoden All-inclusive huollolla joka kattaa jarrut, renkaat ja akun. Onhan tuo halpa kun lauta jää itselle.

Vai onko tässä jäänyt itsellä joku oleellinen seikka huomioimatta miksei tämä olisi hyvä ostos?
Olen nimenomaan samaa mieltä, kuten varsin selkeästi yllä ilmaisin.

Tarkoitin(ja sanoin) että jatkuvana palvelunahan se ei enää olekaan niin edullista, jos käyttää päivitysoptiota eli vaihtaa vuosittain, ideaalisti siis alkukesästä. Se tekee noin neljä kymppiä kuussa läpi vuoden eikä itselle jää mitään ajokkia paitsi aikanaan yksi lopettaessa tilauksen.

Tosin Augment ei ole ihan saman laatuinen härpäke kuin Pro 2. Es10 on aavistuksen laiska muuli, 210 ilmeisesti riittävän ripeä. Lisäksi akkuliitin on kai mennyt uusiksi - vanha vähän marginaalisen oloinen. Olen vanhaankin ihan tyytyväinen, ja uudessa ärsyttäisi lyhyempi mitta. Ehkä silti vaihtaisin päikseen. T: Augment-käyttäjä. Augmentin killer feature on se irtoakku. Jos sitä ei arvosta tai käytä, ei kannata. Toki laaja takuu on sekin jollekin tärkeä, mutta minusta vähäisempi ero muihin kuin akku, joka on markkinoilla varsin yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Nyt kävin e-way e600 maxilla vetämässä työmatkan ja takapyörä vähän jumputtaa... onko muilla ollut uutena tälläista? Voisiko johtua kumista, joka hakee vielä paikkaa ja muotoa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 560
Nyt kävin e-way e600 maxilla vetämässä työmatkan ja takapyörä vähän jumputtaa... onko muilla ollut uutena tälläista? Voisiko johtua kumista, joka hakee vielä paikkaa ja muotoa?
Joillakin on ollut moista ja ollut suoraan viallisia tehtaalta. Moottoria yms paskana suoraan paketista/pienillä kilometreillä. Omassa ei moisia ollut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Nyt kävin e-way e600 maxilla vetämässä työmatkan ja takapyörä vähän jumputtaa... onko muilla ollut uutena tälläista? Voisiko johtua kumista, joka hakee vielä paikkaa ja muotoa?
Jossain FB-ryhmässä oli samanlainen tilanne ja lauta taisi mennä muistaakseni takuuseen, kun ei sille oikein mitään itse voi tehdä.
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Laitoin huoltoon viestiä ja kysyin kauan tuollaisessa menee. Kaupanpurkua harkitsen, jos menee pitkään... Harmi kun ei ole oikein vastaavaa markkinoilla.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
384
Aika vakuuttavan näköinen peli tuollainen Meeko 3.0 Pro ja aika näpäkkään tarjoushintaan vieläpä. Meeko Pro 3.0

Tuli YouTubessa vastaan Biisonimafian testi tuosta niin pitihän se pelleily katsoa.

Lyhyesti oleellisia: Hinta 850€ (nyt 665€), kulkee 40kmh, kantama 40km. 500W moottori. Ostettaessa kuristettu 25kmh:n mutta ohjelmallisesti pääsee sen purkamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Nyt kävin e-way e600 maxilla vetämässä työmatkan ja takapyörä vähän jumputtaa... onko muilla ollut uutena tälläista? Voisiko johtua kumista, joka hakee vielä paikkaa ja muotoa?
Oli täälläkin ihan just viesti aiheesta, eli pyörä kierossa. Voihan se jumputtaa vähän siksikin että sen kuuluu. Huono on.

Sehän kävi heti keväällä ensimmäisten saapuessa, että ovat ihan hirveää helvetin ripulipaskaa, johon ei kannata työntää käsiään. Ennakkotilausvaiheessa tuote vaikutti houkuttelevalta mutta arveluttavalta. Varmistui huonoksi ja kalliiksi. G30 on joka tavalla parempi vaikka pelataan inferiöörillä pääjännitteellä. Ikävää mutta näin kävi. Huonosti toimiva palopommi. Kakkaa. Surkea vaikka miten korjaisivat. 260 euron kovakumimopo melkein tonnilla, js mahdollinen miljoonan palovahinko alimman laatutason kutistesukka-akkupasketilla. Äkkiä ulos ja jos ei kukaan osta, serriin. Hyi. Sontaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Aika vakuuttavan näköinen peli tuollainen Meeko 3.0 Pro ja aika näpäkkään tarjoushintaan vieläpä. Meeko Pro 3.0

Tuli YouTubessa vastaan Biisonimafian testi tuosta niin pitihän se pelleily katsoa.

Lyhyesti oleellisia: Hinta 850€ (nyt 665€), kulkee 40kmh, kantama 40km. 500W moottori. Ostettaessa kuristettu 25kmh:n mutta ohjelmallisesti pääsee sen purkamaan.
Onko kenelläkään tälläisesta kokemusta? Vaikuttaa paperilla ihan hyvältä.
 

kryptonian

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
559
Onko muilla sellaista ongelmaa, etä Ninebot G30:n renkaat haluaa kokoajan alkaa vuotaa ilmaa? Silleen, että saataan päästä Turun keskustasta Jimmsille, ja takas mutta parin tunnin tai 12h:n jälkeen eturengas onkin jo taas tyhjä vaikka siinä on ollut 4 baaria ilmaa?

Se ei sihise tai mitään sellaistakaan joten en osaa yhtään sano miten se heittää ilmansa pihalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Onko muilla sellaista ongelmaa, etä Ninebot G30:n renkaat haluaa kokoajan alkaa vuotaa ilmaa? Silleen, että saataan päästä Turun keskustasta Jimmsille, ja takas mutta parin tunnin tai 12h:n jälkeen eturengas onkin jo taas tyhjä vaikka siinä on ollut 4 baaria ilmaa?

Se ei sihise tai mitään sellaistakaan joten en osaa yhtään sano miten se heittää ilmansa pihalle.
Kyllä ne näyttävät vuotavan normaalikäytössä, mutta vähällä ajolla vain viikkojen välein täytyy lisätä. Ilmeisesti tubelessin luontainen vuoto joka töyssystä on niin pienessä tilavuudessa merkittävä.

Jos molemmat vuotavat, niin kai siinä vikaa on. En äsken lukenut kunnolla, koska tulin pubista. Sori siitä. Onko 4 barin täyttö oikeasti luotettavasti mitattu?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Lähinnä ärsyttäviä nämä kaapatut termit. Ei taida missään skuutissa olla jarrutusenergian talteenottovauhtipyörää. Kun mainosmiesten sanoja sitten parin rikkinäisen puhelimen kautta toistetaan ja puhutaan eri merkin vehkeistä ja eri kolmannen osapuolen softista, ei enää kukaan tiedä mitä jokin pöhkö lyhenne tällä kertaa tarkoittaa. Siispä on aloitettava käsitteiden määrittelystä tai selkeiden sanojen käytöstä.

Moottorijarrutus on tärkeää normaalissa skuutissa, jossa on yksi mekaaninen jarru. Tämä ajo-ominaisuuksien, ei energiansäästön takia.

Automaattinen moottorijarru kaasua löysätessä tai alamäkeen rullatessa on lähinnä rasittava. Autossa tällainen 1-poljinmoodi voi olla aivan mainio jos tykkää, pesukoneen moottorin päällä seistessä regeneroidun energian ollessa vähäistä ja kiihtyvyyden olematonta tämä ei ole kivaa. Vapaarullaus ja tarvittaessa jarruttelu ajajan päätöksellä on järkevämpää. Tämä lienee suurin syy ko. ominaisuuden muuttelemiseen.

Lisäksi edellä mainittu ylikuormittumisen ja vaurion mahdollisuus joissakin malleissa.
Oikein hyvä postaus kyllä. Aika rasittavaa, miten samasta asiasta on loputtomasti eri termejä vaikka asia on sama.

Ja tosiaan, tästäkin aiheesta voidaan olla montaa mieltä. Osa pitää siitä pakollisesta jarrusta, osa ei. Valitettavasti valinnan vapautta ei useinkaan jätetä. Ei myöskään omassa laudassa.

Itsellä on tämän hetken firmiksessä moottorijarru yhdessä mekaanisen kanssa ja säätö niin, että sähköinen ottaa kiinni hieman ennen mekaanista. Vastaavasti kaasussa on jollakin tasolla (johon en ole tällä hetkellä tyytyväinen) sähköinen. Eli jos alamäessä kaasua kevyesti, moottori pyrkii jarruttamaan. Kaasu vapaana mennään rullaamalla.

Eli kunhan saisi järkevän jarrun kaasuun (kun muutakaan metodia ei ole tarjolla) sopivassa kohdassa ja vapaalla rullaus niin pärjäisi. Kyllä se alamäkien energian talteen otto lopulta on aivan ok olemassa. Ei yksittäisessä jarrutuksessa välttämättä mutta omassa ajossa on kilometri ylös ja sama alas. Merkitsee jo aika paljon, jos saa energiaa talteen vs lämmittää jarrut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Aika vakuuttavan näköinen peli tuollainen Meeko 3.0 Pro ja aika näpäkkään tarjoushintaan vieläpä. Meeko Pro 3.0

Tuli YouTubessa vastaan Biisonimafian testi tuosta niin pitihän se pelleily katsoa.

Lyhyesti oleellisia: Hinta 850€ (nyt 665€), kulkee 40kmh, kantama 40km. 500W moottori. Ostettaessa kuristettu 25kmh:n mutta ohjelmallisesti pääsee sen purkamaan.
Jos tuote on kunnolla rajoitettu 25 km/h, niin sehän tietysti kiinnostaa. Se vaan vähän epäilyttää, että kuvien perusteella dekki on liian lyhyt ja painoksi ilmoitetaan 15,5 kg. Tähän massaan ei sovi, että samaan aikaan järkevän hintaisessa skuutissa olisi oikeasti hyvä akkukapasiteetti(kuluttajavehkeiden 20-30 km pidempi käyttömatka), luja runko ja asiallinen rakenne. Se vaan ei varsinkaan halvimmilla palopommikennoilla ole mahdollista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
M365 pro-kuulumiset pitkästä aikaa, kuukauteen ei kuitenkaan päässyt ajamaan mutta nyt...

Renkaan vaihto on kuulemma niin helppoa muttei se sitä ole. Eturengas oli sekä puhki, että loppuun ajettu. Otti aikaa ja vaivaa vaihtaa.
Ihan jo renkaan irroitus on oma hommansa. 10 kpl 2,5mm kuusiokoloa akseliin kiinni pääsemiseksi. Ei, ei todellakaan ole järkeä.
Sisärengas? No ei todellakaan pois paikoiltaan tuosta vaan koska pala muovia moottorin kaverina. Joko annat puukkoa oikein huolella tai moottori auki (=laakeri pois paikoiltaan). Ei järkevää mutta näin kuitenkin. Itse valitsin moottorin avaamisen koska kuitenkin pari tonnia takana niin hyvä katsoa moottori ja laakerit.

Ja tosiaan ensimmäinen eturengas parin tonnin kohdalla, takarenkaita pari tähän mennessä.

Ja niin moneen kertaan puhutut jarrut. Ei mitään ongelmaa. Kun niitä jarruja ihan oikeasti säädetään ja tiedetään, mitä tehdään, ei pienintäkään ongelmaa. Ei tarvitse kiukutella, miten vaan toinen pala kuluu jne koska ongelmaa ei vain ole.
Huomenna laitetaan viimein paikalleen toinen (täällä toki torpattu) satula ja katsotaan sen jälkeen. Isommat palat, molemmat puolet liikkuvat, hydraulinen vaikka toki vaijeri satulaan jne.

Kokeilin mielenkiinnosta myös jarrumatkaa mutta koska mittaa ei ollut mukana, en voi sanoa varmaksi mitään. Pitänee uusiksi ja mitata mutta joka tapauksessa omasta mielestäni aivan riittävää normaaliin liikenteeseen. Olen varsin vakuuttunut user errorista, jos ei laillisista nopeuksista lautaa saa pysähtymään laudan omilla jarruilla.

Kiinasta tilattu takalokari ei vieläkään ole tullut, puolitoista kuukautta matkalla. Epäilin taannoin ilkivallaksi rikkoutumista mutta vaihtoa vaatii joka tapauksessa.

Pienenä huomiona ajoin autolla toiseen suuntaan ja laudalla takaisin. Lauta kertoi vähemmän kilometrejä joten pitänee tarkistaa gepsillä. Ajallisesti ja ajatuksena kuitenkin pitäneet paikkansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Kokeilin mielenkiinnosta myös jarrumatkaa mutta koska mittaa ei ollut mukana, en voi sanoa varmaksi mitään. Pitänee uusiksi ja mitata mutta joka tapauksessa omasta mielestäni aivan riittävää normaaliin liikenteeseen. Olen varsin vakuuttunut user errorista, jos ei laillisista nopeuksista lautaa saa pysähtymään laudan omilla jarruilla.
Näinhän se on. Etenkin kun puhutaan järjestelystä, jossa edessä on moottorijarru ja takana mekaaninen jarru. Hydraulinen satula tai peräti hydraulinen jarrupiiri olisi tavallaan plussaa vaikka jälkimmäinen onkin mahdollisesti lisää paapomista ja periaatetasollakin huolenaihe. Parempi tuntuma on silti tietysti aina hyvä juttu. Pysähtymismatkaa ei paljon voine parantaa takajarrua parantamalla pilaamatta jarrutusvakautta, ainakaan mikäli jarrutusteho on jo valmiiksi siedettävä. Etuakselillahan ajoneuvo yleensä pysähtyy, noin pääasiassa.

Jarrujen ennakoitavasti toimiessa pitäisi pysähtymismatka olla 25 km/h -> 0 km/h kohtalainen. Olen asennoitunut niin, että useimmissa tilanteissa lauta pitää voida pysäyttää myös pelkällä lokasuojajarrulla, jos sähköt ja vaijeri pettäisivät samaan aikaan mutta pää toimii. Siinä äärimmäisessä poikkeustilassakin törmäysnopeus olisi pieni, ja alleajaminen estettäisiin tahallaan kaatumalla. Ei sovi kaahata.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Näinhän se on. Etenkin kun puhutaan järjestelystä, jossa edessä on moottorijarru ja takana mekaaninen jarru. Hydraulinen satula tai peräti hydraulinen jarrupiiri olisi tavallaan plussaa vaikka jälkimmäinen onkin mahdollisesti lisää paapomista ja periaatetasollakin huolenaihe. Parempi tuntuma on silti tietysti aina hyvä juttu. Pysähtymismatkaa ei paljon voine parantaa takajarrua parantamalla pilaamatta jarrutusvakautta, ainakaan mikäli jarrutusteho on jo valmiiksi siedettävä.

Jarrujen ennakoitavasti toimiessa pitäisi pysähtymismatka olla 25 km/h -> 0 km/h kohtalainen. Olen asennoitunut niin, että useimmissa tilanteissa lauta pitää voida pysäyttää myös pelkällä lokasuojajarrulla, jos sähköt ja vaijeri pettäisivät samaan aikaan mutta pää toimii. Siinä äärimmäisessä poikkeustilassakin törmäysnopeus olisi pieni, ja alleajaminen estettäisiin tahallaan kaatumalla. Ei sovi kaahata.
Olen jälleen aivan samaa mieltä. Se oman laudan tunteminen on merkittävä seikka.

Tottakai, takana tehokkaampi jarru tietää pyörää lukkoon mutta järki siinäkin. Saan tottakai omassakin lukkoon mutta tuntumaa parantaakseni uusi satula.
Vastaavasti tehokkaampi jarru edessä aiheuttaisi auttamatta ongelmia. Moni ajaa jopa reilussa etunojassa joten kerrasta lukkoon -etujarru ei todellakaan auta. Ja ilman etunojaakin on vaikea varautua reiluun jarruun edessä jos asia ei ole tuttu.

Ja aivan samaa ajattelen myös itse. Lauta tulee saada pysäytettyä vaikka lokaria polkemalla jos muu ei auta. Sähkön varaan ei voi laskea juuri mitään joten käytännössä todella monessa laudassa on vain yksi jarrupiiri ja siinä kaikki. Tosin monessa laudassa edes se toimiva sähköinen ei vaan ole merkittävän tehokas.

Kaahaamisestakin samaa mieltä. Todella valitettavaa, miten täälläkin osa lähinnä kehuu vaaran aiheuttamisella. Lailliset nopeudet ja järkevä tilannenopeus minimoi kuitenkin suuren osan vahongoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Ja ilman etunojaakin on vaikea varautua reiluun jarruun edessä jos asia ei ole tuttu.
Juuri näin. Siksi hitaassa ajossa takapoljinjarru on noviisille ihan kohtalainen ratkaisu - se pakottaa painonsiirtoon, eikä etupyörän lukkiutuminen on pelkona.

Sähköiseen jarruun ei tosiaan ole luottaminen, mutta toisaalta eipä siihen yhteen mekaaniseen kiinan vaijerijarruunkaan. Kuitenkin nämä tarjoavat ihan hyvän yhteisvarmuuden, jos ajetaan nätisti. Augmentissa on vielä näiden lisäksi nahkaa vasten -mallinen poljinjarru. Se viimeistään pelastaa, jos sen olemassaolon muistaa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Juuri näin. Siksi hitaassa ajossa takapoljinjarru on noviisille ihan kohtalainen ratkaisu - se pakottaa painonsiirtoon, eikä etupyörän lukkiutuminen on pelkona.

Sähköiseen jarruun ei tosiaan ole luottaminen, mutta toisaalta eipä siihen yhteen mekaaniseen kiinan vaijerijarruunkaan. Kuitenkin nämä tarjoavat ihan hyvän yhteisvarmuuden, jos ajetaan nätisti. Augmentissa on vielä näiden lisäksi nahkaa vasten -mallinen poljinjarru. Se viimeistään pelastaa, jos sen olemassaolon muistaa.
Jälleen samaa mieltä...

Oikeassa olet takajarrusta. Painonsiirrolla on merkitystä joka tapauksessa, oli jarruratkaisu mitä tahansa. Muutoinkin moni on käyttänyt perinteistä lautaa joten sieltä tuttu ratkaisu.
Samaten tottakai siihen mekaaniseen jarruun on luotettava, sähköinen on vain apu, ei sillä saavuteta mitään merkittävää jarrutehoa.

Mutta todella vaikea ymmärtää, miksi porukka ei pidä niistä jarruista huolta. On kyllä varsin kirjavaa settiä ollut taas tässä ketjussa. Se nyt vaan on lopulta vain ja ainoastaan käyttäjän vika, jos ei jarruja pidetä kunnossa. Kaikki muu on seliseliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Samaten tottakai siihen mekaaniseen jarruun on luotettava, sähköinen on vain apu, ei sillä saavuteta mitään merkittävää jarrutehoa.
Itse asiassa etuvetolaudalla alamäkeen äkkitilanteessa taitaa moottorijarru tehdä aika paljon ja takapyörän levy vähemmän, etenkin jos en ole ihan tilanteen tasalla. Ja taas kerran juuri tästä syystä pitää ajaa ennakoivasti. Samoin kuin ajaisin takajarrullisella jopolla. Ei voi luottaa siihen että ajatuksella pysähdytään, vaan oletetaan että sähköjarru kusee.

Jarrut täytyy tosiaan pitää kunnossa. Augmentissakin koko paska piti purkaa ja säätää levyjarru alusta alkaen. Paketista otettuna ei saanut millään kuntoon, välys oli mitä oli ja säätäessä alkoi laahata. Ihan työpöydällä kalujen kanssa vasta sai ajettavaksi, kun ensin purki kokonaan.

G30 rumpu on helpommasta päästä. Se joko toimii tai on paskana tai loppuunajettu, eli yleensä toimiessaan riittää että mutteri säädetään sopivalle pienelle tyhjäliikkeelle. On vieläpä etupään mekaaninen jarru ja takapään moottorijarru, eli takapää vähän avustaa kovassa jarrutuksessa tai sitten takapää jarruttelee vähän hitaassa jarrutuksessa tyydyttävän metromaisen volinan kera. Etujarru toimii ellei yhtäkkiä hajoaisi. Aivan namu ratkaisu. :love2:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Itse asiassa etuvetolaudalla alamäkeen äkkitilanteessa taitaa moottorijarru tehdä aika paljon ja takapyörän levy vähemmän, etenkin jos en ole ihan tilanteen tasalla. Ja taas kerran juuri tästä syystä pitää ajaa ennakoivasti. Samoin kuin ajaisin takajarrullisella jopolla. Ei voi luottaa siihen että ajatuksella pysähdytään, vaan oletetaan että sähköjarru kusee.
Olet oikeassa ja saman olen täällä kertonutkin. Ei, se sähköinen jarru ei todellakaan saa olla mitä tahansa vaan ennakoitava.
Ainoa kerta siis laudalla kaatuen on ollut kävelyvauhtia alamäkeen ja sähköjarru puraisi irtohiekan kohdalla pyörän jumiin.

Mutta ei, ei tuo oman laudan sähköinen ainakaan tällä hetkellä ihmeitä tee ja jos laudassa ei vastuskuormaa ole, ei edes voi tehdä. Akkuun ei voi syöttää kaikkea joten vastus on käytännössä pakollinen. Ja joka tapauksessa käytös tulisi olla ennakoitava tai mieluusti erillisesti ohjattava. Näinhän ei monessakaan laudassa ole. Luotetaan vaan "ei se asfaltilla tuolla teholla mitään harmia"

G30 rumpu on helpommasta päästä. Se joko toimii tai on paskana tai loppuunajettu, eli yleensä toimiessaan riittää että mutteri säädetään sopivalle pienelle tyhjäliikkeelle. On vieläpä etupään mekaaninen jarru ja takapään moottorijarru, eli takapää vähän avustaa kovassa jarrutuksessa tai sitten takapää jarruttelee vähän hitaassa jarrutuksessa tyydyttävän metromaisen volinan kera. Etujarru toimii ellei yhtäkkiä hajoaisi. Aivan namu ratkaisu. :love2:
Otetaas tuo muokkauksesisi myös...

Vaikea sanoa, mitä on G30 rumpu, koska omakohtaista kokemusta ei ole. Mutta omasta mielestäni missään laudan jarrussa ei ole mitään ongelmaa, jos niitä oikeasti halutaan ja jaksetaan säätää.
Paras jarru on joka tapauksessa se toimiva jarru ja tästä tuntuu olevan kovin montaa kantaa. Lähinnä valitusta, miten jarrut eivät toimi. Omasta mielestäni varsinkin uutena toimineiden jarrujen kohdalla tulee käyttäjän ymmärtää tehdä jotain, jos jarruvoima katoaa.

Itse pidän levyjarrua paljon helpompana kaikkineen mutta tottakai, tästäkin voidaan olla montaa mieltä. En vaan itse jaksa rumpujen purkamista vs todella helppo käsiksi pääsy ja tarkistusmahdollisuus.

Mutta tuossakaan ei se sähköinen kuitenkaan tee ihmeitä. Kyllä laudassa saisi olla kaksi mekaanista mutta toisaalta porukka ajelee turvallisesti? tuplaa sallitusta millä vain jarruilla jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Ainoa kerta siis laudalla kaatuen on ollut kävelyvauhtia alamäkeen ja sähköjarru puraisi irtohiekan kohdalla pyörän jumiin.
Periaatteessa se on aika hyvä idea, että kevyessä hitaassa sähköajoneuvossa on yhdessä pyörässä veto(ja moottorijarrutuskyky) ja toisessa mekaaninen jarru. Yhä kannatan sitä minimalismin takia, kun paino on yleensä mieluiten 15 kg kevyessä ja noin 20 kg pitkällekin kantavassa, 25 kg extreme-ratkaisussa jossa on jousitukset ja iso akku, eikä haluta menna kovasti yli laillisen nopeuden. Nämä suunnilleen ovat realistiset rajat kun mennään näillä nykyisillä suunnittelurajoilla. Pikalataus muuttaisi kaiken, tai toisaalta aivan uusi akkutekniikka tai polttokennolla tapahtuva vauhdissa lataus. Viimemainittu kiihottaisi eniten, vielä kun se tehdään niin että se on teknisesti erillinen eli edelleen ajetaan sähköllä, ladataan vaan erikseen kannettavissa olevalla alkoholipolttokennolla. Fuck yeah! Rajoittamaton käyttömatka.

Moottorijarru voi olla ja tietääkseni käytännössä aina on vähän arvaamaton, kun se halvalla tehdään. Tämä on juuri se ongelma etuvedossa, joka on sekin tavallaan ihan kätevä ratkaisu niin skuutissa kuin hatchbackissakin. Kyllä se G30 vaan on parempi kuin Augment tai Pro 2. Se on kuin mersu vs. Datsun. :D
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Periaatteessa se on aika hyvä idea, että kevyessä hitaassa sähköajoneuvossa on yhdessä pyörässä veto(ja moottorijarrutuskyky) ja toisessa mekaaninen jarru. Moottorijarru voi olla ja tietääkseni käytännössä aina on vähän arvaamaton. Tämä on juuri se ongelma etuvedossa, joka on sekin tavallaan ihan kätevä ratkaisu niin skuutissa kuin hatchbackissakin. Kyllä se G30 vaan on parempi kuin Augment tai Pro 2. Se on kuin mersu vs. Datsun. :D
Tottakai, ideana oikein mainio. Mutta mitä tehokkaampi sähkö, sitä suuremmalla syyllä tulisi olla erillinen käyttö tai jarrussa jarruvoiman mukaan säätyvä.

Ja tottakai moottorijarru on arvaamaton jos siitä ei ole mitään tuntumaa. Ei todellaakaan olisi vaikea toteuttaa absia tuollaiseen jos vain halua olisi.
Mutta mitä paremmuuteen tulee, siitä voidaan olla edelleen montaa mieltä. Jos sähköjarru edessä on pahasta, mitä on mekaaninen samassa paikassa? Hyvällä kelillä tottakai ok mutta huonolla ja osaamattomalle todella paha.

Mieluusti ottaisin ihan lailliseenkin lautaan jarrut eteen ja taakse. Osaa kommenteista lukien ei merkitystä ja laudalla voi ajella millaisia tahansa nopeuksia miettimättä mitään. Melkoinen ero siis ajatusmalleissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 308
Tottakai, ideana oikein mainio. Mutta mitä tehokkaampi sähkö, sitä suuremmalla syyllä tulisi olla erillinen käyttö tai jarrussa jarruvoiman mukaan säätyvä.
Joo, se saisi olla erillinen. Tosin esimerkiksi G30D sehän on, kun vasen kaasukahva toimii moottorijarrulle. Ja kun käyttää käyttöjarrua, se on mekaanista ja vain takajarrutus volisee sieltä moottorilta päin. Sehän on aika tyydyttävä sähkövedon ääni.

Tänään muuten D-mallin kahvaisella Maxilla ajaessa eukko ihmetteli ensin, miksi kone hyytyi. Seuraavalla kerralla tajusi, että vasempaan kahvaan ripustettu käsiväskyhän se oli. Silti hyvä ominaisuus, user erroria moinen. Niinhän traktorionnettomuuksiakin sattuu, koska idiootit ripustavat vaikka etukuormaajan hydraulivivun varteen eväskasseja ilman, että käyttöpaine disabloidaan tai siihen on edes mahdollisuutta. Darwinia.
Ja tottakai moottorijarru on arvaamaton jos siitä ei ole mitään tuntumaa. Ei todellaakaan olisi vaikea toteuttaa absia tuollaiseen jos vain halua olisi.
Kai niissä periaatteessa jotain absia onkin, mutta ongelma tulee jo ennen kun ollaan lähellä lukkiutumista normaaliajossa. Se kun jarrutellaan ensin "20%" ja sitten "40%" ja seuraavassa nykäyksessä melkein 90% täydestä pidosta.
Mieluusti ottaisin ihan lailliseenkin lautaan jarrut eteen ja taakse. Osaa kommenteista lukien ei merkitystä ja laudalla voi ajella millaisia tahansa nopeuksia miettimättä mitään. Melkoinen ero siis ajatusmalleissa.
Juu, sehän olisi kunnon ajajan näkökulmasta kiva kun molempiin päihin olisi hienot hydraulilevyt absilla ja dynamiittisella ajonpöräytyksellä ja vaikka millä magialla. Kuitenkin 25 km/h ja 1 kW tehorajalla olen itse niin nihilisti, että haluaisin mieluiten kevyimmän mahdollisen ratkaisun ilman hifistelyä. Ei huvita kantaa grammaakaan portaissa tai taitella senttiäkään autoon, jos se ei ole akkupakettia, elossapitävää rungon lujuutta tai essentiellejä varusteita. Se siis saisi olla ihanteellisesti veto molemmissa pyörissä ja mekaaninen laadukas vaijerijarru etupyörässä hyvällä tuntumalla ja laadukkaalla satulalla. Lisäksi takalokasuojajarru hätäpaskana.

Tilanne muuttuu täysin, jos aletaankin puhua muusta kuin 25 km/h polkupyörän säännöillä ajettavasta kompaktista kulmaraudasta. Jos tulevaisuuden maailmassa ajetaan seisten kohellettavilla mopoilla tai seisten rässittävillä MX-sähkökevareilla, niin minähän olen all in, vaikka tiedän että vakuutusmaksut nousevat taivaaseen. Fuck yeah.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Kai niissä periaatteessa jotain absia onkin, mutta ongelma tulee jo ennen kun ollaan lähellä lukkiutumista normaaliajossa. Se kun jarrutellaan ensin "20%" ja sitten "40%" ja seuraavassa nykäyksessä melkein 90% täydestä pidosta.
En lopulta tiedä, onko jossakin laudassa oikeasti toimivaa absia. tuntuu pitkälti olevan ihan vaan vakiovoimaa ja siinä se. Järkevämpi olisi varsin helppo toteuttaa jos siihen olisi halua.
Toisaalta monesti asfaltti alla joten ei ongelmaa. Ongelmaksi nousevat meikäläiset soratiet ja varsinkin talvikelit.

Juu, sehän olisi kunnon ajajan näkökulmasta kiva kun molempiin päihin olisi hienot hydraulilevyt absilla ja dynamiittisella ajonpöräytyksellä ja vaikka millä magialla. Kuitenkin 25 km/h ja 1 kW tehorajalla olen itse niin nihilisti, että haluaisin mieluiten kevyimmän mahdollisen ratkaisun ilman hifistelyä. Ei huvita kantaa grammaakaan portaissa tai taitella senttiäkään autoon, jos se ei ole akkupakettia, elossapitävää rungon lujuutta tai essentiellejä varusteita. Se siis saisi olla ihanteellisesti veto molemmissa pyörissä ja mekaaninen laadukas vaijerijarru etupyörässä hyvällä tuntumalla ja laadukkaalla satulalla. Lisäksi takalokasuojajarru hätäpaskana.
En kyllä kaipaa kertomaasi magiaa enkä kaipaa sen paremmin absia (siis mekaaniseen) tai hydrauliikkaa tai oikeastaan muutakaan. Paino merkitsee kuten kerroit ja ennakointi vielä enemmän.
En oikeastaan jaksa välittää vedostakaan vaikka tottakai molemmat pyörät vetävinä olisi mukava. Toisaalta nostaa painoa joten onko sen arvoista?

Järkevä jarru molemmissa pyörissä ei kuitenkaan liikaa painoa nostaisi. Ihan mieluusti ottaisin sellaisen, vaikka senkin tarpeellisuus on jo ammuttu alas.
Samalla toki kiinnostaa, onko levy vs rumpu kevyempi. Itse sanoisin levyn olevan sitä ja tosiaan edelleen pidän itse levyä merkittävästi parempana kaikin puolin.

Tilanne muuttuu täysin, jos aletaankin puhua muusta kuin 25 km/h polkupyörän säännöillä ajettavasta kompaktista kulmaraudasta. Jos tulevaisuuden maailmassa ajetaan seisten kohellettavilla mopoilla tai seisten rässittävillä MX-sähkökevareilla, niin minähän olen all in, vaikka tiedän että vakuutusmaksut nousevat taivaaseen. Fuck yeah.
Tottakai, juuri näin. Valitettavasti monen maailma on nut jo kertomasi ja kaikki tulevat vielä kärsimään, Ei niin mukavaa mutta valitettavan totta.
Näkyy tässäkin ketjussa aivan liian hyvin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Tämähän on täysin identtinen kuin alkuperäinen m365, ainakin spekseiltään :zoom:
Alkuperäisestä M365:stä erona lienee se mainittu uusi lukitus taittokohdassa, moottori 250W->300W, takajarru uusi, uudempi (v3?) kontrolleri, edellisen version takalokarisysteemi, 3 ajomoodia alkuperäisen kahden sijaan, vähän suojauksia paranneltu esim. talvisäilytystä varten akun suhteen. Käytännössä kuitenkin originaali M365, 1S ja kolmonen ovat kuitenkin kokolailla samat.

Omissa toiveissa oli pakasta vedettynä kymppituumaiset kiekot, 500W moottori, levyjarrut molemmissa pyörissä, kunnollinen ajovalo, autentikoiva bluetooth, jne. pientä.
Ei sitten toiveista toteutunut yksikään, kun Xiaomi vain pienin muutoksin tuo uutena mallina aina uudestaan. Kalliskin on!

Hyvä etten tutulle pariskunnalle ehdottanut tuon kolmosen odottamista. Ovat olleet oikein tyytyväisiä MAX:iin tässä kuukauden päivät ajelleena.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Jarrujen ennakoitavasti toimiessa pitäisi pysähtymismatka olla 25 km/h -> 0 km/h kohtalainen.
Omalla M365:llä on muutaman kerran joutunut tuosta 25km/h "vauhdista" pysähtymään arvaamattomasti toimineiden puusilmien takia.
Hätäisimmässä jarrutuksessa tuli vielä polkaistua mono tantereeseen ja reaktioajan jälkeen itse jarrutusmatka oli metreissä.
Ennakoivasti kun ajelee, niin harvoin tarvitsee mitään paniikkijarrutuksia. On silti hyvä tietää, että kyyti tarvittaessa pysähtyy nopeasti.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
176
Mitä toi nyt meinaa kun xiaomi mi 1s on roiskevesi suojattu mutta ei sais ajaa sateella? Tarvisin jokakelin menopelin. Miten tommone 1s jaksaa mennä 90kg kuskin kanssa mäkiä? Softattuna paremmin kun vakiona? Kiinnostais hinnan ja saatavuuden puolesta kyseinen härveli
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Mitä toi nyt meinaa kun xiaomi mi 1s on roiskevesi suojattu mutta ei sais ajaa sateella? Tarvisin jokakelin menopelin. Miten tommone 1s jaksaa mennä 90kg kuskin kanssa mäkiä? Softattuna paremmin kun vakiona? Kiinnostais hinnan ja saatavuuden puolesta kyseinen härveli
Pojan s1.stä testasin niin kyllähän se aika tehoton laite on vaikka en paina kuin reilu 70.. Omalla painolla augmentti menee vielä mäet max vauhtia mitä on vastaan tullut
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
384
Mitä toi nyt meinaa kun xiaomi mi 1s on roiskevesi suojattu mutta ei sais ajaa sateella? Tarvisin jokakelin menopelin. Miten tommone 1s jaksaa mennä 90kg kuskin kanssa mäkiä? Softattuna paremmin kun vakiona? Kiinnostais hinnan ja saatavuuden puolesta kyseinen härveli
Mä oon vähän puolueellinen tuon Pro2:n perään kun itse ajelen sillä.
Se olisi satanen lisää hintaan ja 15km parempi kantama. Tuo ilmoitettu kantama ei käytännössä koskaan toteudu, eli Pro2:n lupaama 45km on todellisuudessa jotakin 30km luokkaa kun S1:n luvattu 30km jää vastaavasti vähän alemmas.
Itsellä oli vähän kesäkiloja tullut joten 85:lla on tuntunut kyllä ylämäet välillä siltä että taluttaisinko. Kyllä ne kävelyvauhtia kovempaa menee (softattuna siis) mutta hölmön näköistä laudalla pikkuhiljaa nykiä kävelijän ohi. :D
Ja akun taso vaikuttaa hurjasti ylämäkien kiipeämiseen. Viimeisellä 30% akkua ylämäet on tosiaan aivan tuskaa ja viimeisen akkupalkin käydessä ei jaksa enää edes nousta, eli siinä mielessä vähän paremman kantaman lauta on perusteltu jos tulee ajettua sellaista matkaa joka on kantaman rajoilla.

Mitä tuohon IP54:n tulee niin se on roiskevesisuojattu joka suunnasta tulevilta roiskeilta.
Sateessa ajo on varmaan pikemmin pidon puolesta ilmoitettu, tai sitä varten ettei lammikoihin ajella. Tai mahdollisesti se että pienet roiskeet siitä jos auto roiskui lammikosta kuravedet päälle, niin se kestää sen, mutta jatkuva sateen rummutus näyttöpaneeliin ei tee hyvää, tai sateesta tulevat valumavedet jotka sitten tunkevat rakoihin.
Käytännössä ajoittaisen sateen laite kyllä kestää mutta varta vasten en sadekelillä lähtisi ajelemaan jos takuun mielii pitää.

Edit: Kesäkiloilla piti sanomani sitä että alkuun kun laitteen sain niin ajelin 80kg:na ja nyt hiljattain 85 ja päälle repullinen kamaa, virtapankki, lukko, Xiaomin taskukompura jne. Kaikkinensa varmaan vaatteiden lähemmäs 90. Jotenkin kyllä huomaa että vaikka vajaa kymppi ei paljoa ole painossa niin laite kyllä sen huomaa.
Siinä missä itsellä Pro2:lla 25km kahdensuuntainen työmatka tuottaa tuskaa niin varmaan joku 40kg kollega oma Essential-mallillaan (20km kantama) sanoi että tulo töihin (12.5km) ei tuntunut missään ja akkua oli reilusti jäljellä. Paluumatkalla pummasi vähän autokyytiä kaverilta ja loppumatkan veteli laudalla. Väitti että hyvin olisi voinut tulla takaisinkin koko matkan akun puolesta. Täysin en uskonut, mutta tuossa huomaa että tosissaan tuo paino tekee aika pirusti tuon laudan voimille.
Kun nyt tulisi vielä sateeton päivä tälle viikolle niin lähtisin laudalla kokeilemaan työmatkakantamaa ihan vain 25km/h maksimilla. Tuunattuna tullut tähän asti ajeltua tuolla 33kmh urku auki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
6
Onko kenelläkään tälläisesta kokemusta? Vaikuttaa paperilla ihan hyvältä.
Itse laitoin juuri tilaukseen, huonosti kyllä kokemuksia löytyy muualta kuin YouTube kommenteista joissa ei ainakaan haukuttu ole. Pari vuotta sitten saanut tuon PROn 500e, mutta hyvään hintaan se nytkin lähtee 695e postitettuna. Saa nähdä kauanko on toimitusaika
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Lueskelin, niin nuo fst:n akut eivät olisi mitään susipaskaa pommikennoa, vaan ihan käypää kennoa. Ilmeisesti pitää rajoitin poistaa liitin irroittamalla, mutta tästä en ole aivan varma. Mikäli puran kaupan, niin varmaan tuon ostan.
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Rajoitin poistettuna tuon Meekon range tippuu yli 70kg kuskilla n.20km luvatusta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 377
Rajoitin poistettuna tuon Meekon range tippuu yli 70kg kuskilla n.20km luvatusta.
Tää taitaa koskea melkein kaikkia sähköpotkulautoja. Valmistaja harvemmin ilmoittaa kantavuutta kaasu pohjassa ajettuna. Eli esim jos ajelet 15km/h, pääsee laudalla kuin laudalla yli puolet pidemmän matkan kuin että ajaisi 25km/h.
Huomannut itsekkin saman omalla potkulaudalla, kaasu pohjassa (28km/h) pääsee 15km mutta kun ajelee hieman kevyemmin (15-20km/h), niin saa 10km lisää kantavuutta. Se nopeus vaan syö ihan tolkuttomasti akkua.

Tätä kannattaa käyttää hyödyksi, eli jos epäilee että riittääkö akku loppumatkan vai meneekö taluttamiseksi, niin kannattaa suosiolla ajella hitaampaa jolloin kantavuus paranee huomattavasti ja luultavasti ei tarvitse taluttaa ollenkaan.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
6
"Vihreä
Päästötön: Pelkästään sähköllä ajava yksittäinen lataus voi kestää jopa 40 km - riippuen siitä, kuinka jännittävä narkkari olet."

Loistavaa käännöstyötä sivustolla

Ilmeisesti rajoitin lähtee katkaisemalla yksi johto, siihen voi väliin laitta napin mistä menee rajoitin päälle/pois, mikäli joutuu "ratsiaan"
Saan vielä tänään tarkat ohjeet rajoittimen poistoon. Torstaina viimeistään skuutti alla pääsee testaamaan muutenkin.
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Vähän hämärältä vaikutti tuo yritys. Kai se on laillinen ja sieltä laudan saa. 13ah akku tuossa sanotaan olevan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
918
Vähän tilannepäivitystä dhgate g30 Max säätöön:

Tänään tuli dhgatelta uusi seurantanumero 3.6 tilattuun lautaan yksärillä ja sanoivat, että lähetetty varastolta tulemaan. 17trackin mukaan tuote olis rekisteröity dpdnkin päässä, jos vaikka tällä kertaa saapuisi perille asti. :)
Muillakin jumittaa Virossa?
1627987061674.png
 
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
1
Onko tietoa kun huolto eikä aspa vastaa..2 vkoa vanha laite ja alusta asti sovellust näyttänyt tältä, e-way e350
C641E554-75F8-4D7D-AA82-B1911DD0D564.png
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
11
Muillakin jumittaa Virossa?
Eilen saapui itselle lauta. Oli hetken virossa odottamassa kun saapui sinne perjantaina. Maanantaina yöllä saapui suomeen, illalla Postnord kuljetti kotiovelle. Skuutilla ajeltu jo +30km ja hyvin toimii & lupaukset pitivät DHGatelta. Pitkä toimitusaika miinuksena (tilaus tehty 27.5.).
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
918
Eilen saapui itselle lauta. Oli hetken virossa odottamassa kun saapui sinne perjantaina. Maanantaina yöllä saapui suomeen, illalla Postnord kuljetti kotiovelle. Skuutilla ajeltu jo +30km ja hyvin toimii & lupaukset pitivät DHGatelta. Pitkä toimitusaika miinuksena (tilaus tehty 27.5.).
No ei yllätä, että oma lauta jumittaa. Niin mun säkää...

Jos painat sitä plussaa seurannan yläpuolelta, niin mitkä stepit sieltä löytyy?
1627993022727.png
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
11
No ei yllätä, että oma lauta jumittaa. Niin mun säkää...

Jos painat sitä plussaa seurannan yläpuolelta, niin mitkä stepit sieltä löytyy?
Tuossa kaikki vaiheet lähetyksestä.
Onko noi uudet tulleet laudat GEN1 vai GEN2 moottoreilla?
DHGatesta kaikki GEN2, sarjanumero alkaa 9. Myyjä myös vastannut sivuilla, että kaikki toimitettavat laudat ovat GEN2.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 661
Viestejä
4 220 885
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom