Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 389
Mikähän on tällä hetkellä se paras tarjous 6kk kiinteähintaisesta sähkösopparist taikka sitten pörssisähköstä?

Vähän kahden vaiheilla, että ottaako minkälaisen sopparin. Puulla lämpenee talo ja käyttövesi. Välillä kyllä lämmitän 3000l varaajaa sähköllä, jos ei nappaa lämmitys puulla. ILP jauhaa 24/7.

Ottaisin pörssin. 6kk 0€/kk maksulla Lumpeelta. Jos kulutus on esim. tuo 900 kWh/kk, niin 4€/kk maksulla se tarkoittaa 0,44snt/kWh on kk-maksun osuus. Mikäli pienempi kulutus niin vielä suurempi merkitys sillä kk-maksulla.
 
Liittynyt
22.08.2023
Viestejä
6
Meikä uutena asiakkaana kirjautui tuonne Oma Lumme palveluun pankkitunnuksilla, ja näytti ettei mitään sopparia olisi.
Noh, näköjään kuitenkin pitää ensin luoda Oma Lumme tunnukset ( pankkitunnuksilla ).
Kiitos vinkistä. Olin aiemmin käynyt vain pankkitunnuksilla katsomassa, mutta ei löytynyt edes asiakkuutta niin jäi siihen. Nyt tein Lummetunnuksen, mutta eipä sieltä sopimusta löytynyt. Osoitetietoni siellä kyllä näkyi, joten on sinne sen verran tietoja tilauksesta tallennettu ainakin.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
722
Itsellä perusmaksuton pörssisähkö tällä hetkellä ilman aikarajaa.
Hieman takaraivossa kutkuttelisi mieli kiinnittää perusmaksuttomaan ja kulutusvaikutuksettomaan 12 kk diiliin hintaan 9,9 snt mutta hieman liian pitkälle pätkälle tuntuu tuo, vaikka talvi tulossa.



1692987214838.png

Noh, tarkkaillaan nyt vielä mikä tilanne...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 137
Mikähän sopimus kannattaisi ottaa pieneen taloyhtiöön, noin parin neliön kokoiseen jakamotilaan, kulutus n. 40-100kWh/kk? Saako näitä kuluttajasopimuksia As Oy:lle mistään? Ei kiinnosta nuo kulutusvaikutushimmelit tai vastaavat, vaan joko pörssi tai kiinteä määris. Kulutus koostuu sähkölämmityksestä ja valaistuksesta johon ei mitään hienoja ohjauksia ole eikä tule.

Tällä hetkellä sopimus on (alv 0%) 4,84€/kk ja 13,64c/kWh toistaiseksi voimassaolevana.
Vastaan itse itselleni, jos jollakin on vastaava pienyrityksen tai taloyhtiön hankinta edessä: Louna Vakio taloyhtiölle – Turku Energia

6,99c/kWh
Perusmaksu:1,89 €/kk
Hinta alv:0 %
Määräaikainen 12 kk

Ei ollenkaan hullumpi diili, vertautuu ihan kuluttajien sopimuksiin, joten tuolla mennään nyt ensi syksyyn. Säästö taloyhtiön aiemmin tekemään sopimukseen on ainakin selvä. Tositteita tulee tuplaten kun siirto ja energia menee eri laskuille mutta eiköhän kirjanpitäjä selviä.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
658
Keskiviikkona otettu yöllä Lumme 8,3 eikä vahvistusta vielä tullut. Tein tunnukset omalumpeeseen ja siellä näkyi tietysti hinnaksi 8,4. Kiitokset kuvasta laitoin sen sähköpostin liitteeksi.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
678
Vastaan itse itselleni, jos jollakin on vastaava pienyrityksen tai taloyhtiön hankinta edessä: Louna Vakio taloyhtiölle – Turku Energia

6,99c/kWh
Perusmaksu:1,89 €/kk
Hinta alv:0 %
Määräaikainen 12 kk

Ei ollenkaan hullumpi diili, vertautuu ihan kuluttajien sopimuksiin, joten tuolla mennään nyt ensi syksyyn. Säästö taloyhtiön aiemmin tekemään sopimukseen on ainakin selvä. Tositteita tulee tuplaten kun siirto ja energia menee eri laskuille mutta eiköhän kirjanpitäjä selviä.
Tuolla kulutuksella säästö tosin menee kirjanpitäjälle. Joku ne dokumentit myös kerää ja säilöö..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 316
Keskiviikkona otettu yöllä Lumme 8,3 eikä vahvistusta vielä tullut. Tein tunnukset omalumpeeseen ja siellä näkyi tietysti hinnaksi 8,4. Kiitokset kuvasta laitoin sen sähköpostin liitteeksi.
Broidi teki 22.8 Lumme- diilin ja viime yönä oli tullut sopimusvahvistus siitä. Siellä on vain ruuhkaa aspassa.
 
Liittynyt
27.01.2019
Viestejä
40
Kauankos muilla on kestänyt saada tilausvahvistus Lumpeelta? Maanantaina täytin sen kuuluisan linkin kautta 8,3c sopparin. Vahvistus luvattiin parissa arkipäivässä, mutta ei ole näkynyt...
Viikko meni ja viesti oli että hylätty sopimus , koska nykyinen sopimus on voimassa yli 90vrk joka oli paska puhetta koska se päättyy 30.9.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
930
Viikko meni ja viesti oli että hylätty sopimus , koska nykyinen sopimus on voimassa yli 90vrk joka oli paska puhetta koska se päättyy 30.9.
Toki tuon oikaisit, miten se edennyt?

Keskiviikkona 23.8. tein sopparin alkamaan 2.10. (se 8.3c/kWh) ja samalla irtisanoin Turku Energian sopparin loppumaan 1.10. , millainenhan vääntö tässä on vielä luvassa… Tilausvahvistusta ei ole vielä tullut eikä Oma Lumme palvelussa näy mitään (löytyy sieltä tili entuudestaan).
 
Liittynyt
27.01.2019
Viestejä
40
Toki tuon oikaisit, miten se edennyt?

Keskiviikkona 23.8. tein sopparin alkamaan 2.10. (se 8.3c/kWh) ja samalla irtisanoin Turku Energian sopparin loppumaan 1.10. , millainenhan vääntö tässä on vielä luvassa… Tilausvahvistusta ei ole vielä tullut eikä Oma Lumme palvelussa näy mitään (löytyy sieltä tili entuudestaan).
Soittoa nykyiselle myyjälle josta vahvistus ,että loppumassa 30.9 eikä heihin olla oltu missään yhteydessä Lumpeelta päin? Nykyinen teki paremman tarjouksen mitä Lumpeen 8.3 eli jäin sinne.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 169
Jos tilannetiedot kiinnostaa, niin itse tilasin Lumpeen 8,3c 12 kk -sopparin tiistaina (mutta alkaisi vasta 1.4. nykyisen Lumme-määriksen päätyttyä). Tilausvahvistusta ei tähän mennessä ole tullut eikä OmaLumpeeseen ole ilmestynyt uutta sopimusta (mutta tuli se "Pyyntösi on vastaanotettu", joten tiedän etten itse mokannut).
 

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Vastaan itse itselleni, jos jollakin on vastaava pienyrityksen tai taloyhtiön hankinta edessä: Louna Vakio taloyhtiölle – Turku Energia

6,99c/kWh
Perusmaksu:1,89 €/kk
Hinta alv:0 %
Määräaikainen 12 kk

Ei ollenkaan hullumpi diili, vertautuu ihan kuluttajien sopimuksiin, joten tuolla mennään nyt ensi syksyyn. Säästö taloyhtiön aiemmin tekemään sopimukseen on ainakin selvä. Tositteita tulee tuplaten kun siirto ja energia menee eri laskuille mutta eiköhän kirjanpitäjä selviä.
Kuullostaa hyvälle taloyhtiölle! Asiaan liittyen kysyn, että onko jollakin mitään kokemuksia Veni Energia nimisestä firmasta? Tekee myös soppareita taloyhtiöiden kanssa, ei ilmeisesti suoraan kuluttajille, kun en ole kertaakaan kuullutkaan tästä. Taloyhtiön hallitus harkitsee tuota firmaa, jonka soppari olisi 2 vuotinen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 137
Kuullostaa hyvälle taloyhtiölle! Asiaan liittyen kysyn, että onko jollakin mitään kokemuksia Veni Energia nimisestä firmasta? Tekee myös soppareita taloyhtiöiden kanssa, ei ilmeisesti suoraan kuluttajille, kun en ole kertaakaan kuullutkaan tästä. Taloyhtiön hallitus harkitsee tuota firmaa, jonka soppari olisi 2 vuotinen.
Meillä on pieni seitsemän erillistalon taloyhtiö, jossa halutaan pitää asuminen edullisena mutta silti kaikki remontit ajallaan. Isännöitsijän vuoro kiertää 5-10v välein.

Tuo Veni vaikuttaa ihan vain konsulttifirmalta joka tuottaa kaikenlaista pöhinädataa saataville, varmasti ok jollekin Realian kokoiselle lafkalle mutta jos taloyhtiö on vähänkään pienempi, ottakaa vain suoraan sähkösopimus joltain tunnetulta yhtiöltä.
 
Liittynyt
18.01.2018
Viestejä
106
Täyttelin eilen myös tuon Lumme-energian 8,30snt/kWh tarjouksella kupongin ja sain sähköpostiin vain tämän:


Odotellaas nyt sitten vielä päivä ja katsotaan mitä ne sitten mulle sieltä sanovat :D Onneksi on vielä 31.12.2023 saakka 4,89snt/kWh sopimus. Voi olla, että eivät suostu edes myymään sen takia mulle tota uutta sopimusta, kun tuntuu olevan tämä 3kk alkamisajankohta nyt trendaava yritysten kesken.. Pitäähän sitä nyt koittaa.. Kuitenkin vuositasolla 36000kWh kulutus ja tällä sopimuksella tulisi ~~ 1230€ sähkölle vuodessa lisähintaa. Kulutus kuitenkin pääsääntöisesti painottuu lämmityskaudelle:


Mielummin tällä, kuin pörssisähköllä nyt talven ylitse. Olisi karmeaa alkaa maksamaan 4,89snt--> 50snt pörssisähköstä tammikuun ensimmäisestä päivästä lähtien :D

Suora lainaus toukokuulta Lumme aspasta kun otin 9 sentin puolivuotista talveksi:
"Koska myyjänvaihdosta voidaan ilmoittaa vasta 90 vuorokautta ennen sopimuksen aloitusta, saat vahvistuksen aikaisintaan elokuussa. "

Mitään ei tosiaan kysymättä kuulunut.

Joten jos asia ressaa yhtään samoin kun itseä niin penää sähköpostilla sitoutumista lumpeen päästä.
Vois kuvitella että he ilmoittaa 14pv sisällä jos eivät aio sopimusta tehdä. Mutta mistäs asiakas sen arvaa ovatko ottamassa yhteyttä vai ei.
Lienee paras itse karhuta vastausta ettei jää löyhään hirteen kun oma 14pv peruutusaika loppuu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
704
Kuullostaa hyvälle taloyhtiölle! Asiaan liittyen kysyn, että onko jollakin mitään kokemuksia Veni Energia nimisestä firmasta? Tekee myös soppareita taloyhtiöiden kanssa, ei ilmeisesti suoraan kuluttajille, kun en ole kertaakaan kuullutkaan tästä. Taloyhtiön hallitus harkitsee tuota firmaa, jonka soppari olisi 2 vuotinen.
Meillä taloyhtiössä käytössä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Viime vuoden kriisitalven kovin kuukausi oli luokkaa 14-15snt/kwh ja tammikuussa oli 10snt luokkaa, huhtikuussa jo 6snt, touko/kesä 5snt.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
492
Vastaan itse itselleni, jos jollakin on vastaava pienyrityksen tai taloyhtiön hankinta edessä: Louna Vakio taloyhtiölle – Turku Energia

6,99c/kWh
Perusmaksu:1,89 €/kk
Hinta alv:0 %
Määräaikainen 12 kk

Ei ollenkaan hullumpi diili, vertautuu ihan kuluttajien sopimuksiin, joten tuolla mennään nyt ensi syksyyn. Säästö taloyhtiön aiemmin tekemään sopimukseen on ainakin selvä. Tositteita tulee tuplaten kun siirto ja energia menee eri laskuille mutta eiköhän kirjanpitäjä selviä.
Eikö tuohon tule taloyhtiölle alvit päälle?
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 375
Suora lainaus toukokuulta Lumme aspasta kun otin 9 sentin puolivuotista talveksi:
"Koska myyjänvaihdosta voidaan ilmoittaa vasta 90 vuorokautta ennen sopimuksen aloitusta, saat vahvistuksen aikaisintaan elokuussa. "

Mitään ei tosiaan kysymättä kuulunut.

Joten jos asia ressaa yhtään samoin kun itseä niin penää sähköpostilla sitoutumista lumpeen päästä.
Vois kuvitella että he ilmoittaa 14pv sisällä jos eivät aio sopimusta tehdä. Mutta mistäs asiakas sen arvaa ovatko ottamassa yhteyttä vai ei.
Lienee paras itse karhuta vastausta ettei jää löyhään hirteen kun oma 14pv peruutusaika loppuu.
Tulee tosiaan vasta kun 90 vrk on siirtoon se tilausvahvistus.

Silloin vasta myös nykyinen sähköoperaattorisi saa tietää lähdöstä. Jos haluaa kuulla vastatarjouksen ja hyväksyä se, siirtoa ei kannata tehdä ennen 90 vrk. Tällöin raukeaa peruutusoikeus 14 vrk Lumme.

Toki jos tilaa 100 vrk, niin saattaa ehtiä perumaan mikäli nykyinen myyjäsi ehtii reagoida nopeasti siirtoon.
Jos taas tilaat 120 vrk päähän siirron niin se peruutusaika ehtii kulua, etkä voi enää tarjousta hyväksyä. Minulle Vattenfall olisi antanut hyvänkin.
Kuukausimaksut 4,50 eur kk 12 kk puoleen hintaan, muu hinta Lumpeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 171
Tulee tosiaan vasta kun 90 vrk on siirtoon se tilausvahvistus.
Eikö etämyynnissä tilausvahvistus pidä toimittaa heti ja niin että siitä näkyy mm. peruutusehdot?

Minilex:
"Ostajalle tulee toimittaa sopimuksen tekemisen jälkeen tilausvahvistus. Vahvistuksessa on oltava kaikki edellä vaaditut tiedot, peruuttamislomake sekä peruuttamisohjeet. Kuluttajalla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä tai tavaran vastaanottamisesta. Mikäli myyjä ei ole antanut peruutusoikeutta koskevia tietoja, pitenee palautusaika 14 päivästä 12 kuukauteen."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 820
Jos tilannetiedot kiinnostaa, niin itse tilasin Lumpeen 8,3c 12 kk -sopparin tiistaina (mutta alkaisi vasta 1.4. nykyisen Lumme-määriksen päätyttyä). Tilausvahvistusta ei tähän mennessä ole tullut eikä OmaLumpeeseen ole ilmestynyt uutta sopimusta (mutta tuli se "Pyyntösi on vastaanotettu", joten tiedän etten itse mokannut).
Miksi? Sanoisin että aika varmasti huhtikuussa on halvempaakin tarjolla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Miksi? Sanoisin että aika varmasti huhtikuussa on halvempaakin tarjolla.
Ei ehkä huhtikuussa mutta tuskin silloin niin kylmääkään on että olisi pakko solmia pidempää sopimusta vaan voisi mennä pörssillä ja katsoa miten paljon hinnat laskevat kesän aikana.
Itse en viitsinyt riskeerata ja otin Lumpeen tarjoaman 3,99€/kk + 8.1senttiä kWh sopimuksen alkaen joulukuun alusta 2023.
Sillä ajatuksella että tuskin 2024 kesällä täysin ilman kuukausimaksua saa sopimusta ja tuskin hirmuisesti alle 7 senttiä kWh sopimuksia tulee. Aika näyttää teinkö tyhmästi ja saako pörssisähköllä koko talven jatkuvasti 24% veroilla alle 8 senttiä kWh + alle 3,99€/kk.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 169
Miksi? Sanoisin että aika varmasti huhtikuussa on halvempaakin tarjolla.
Jottei tarvitse sen kummemmin miettiä (aloin katsella tarjontaa vain päivää aiemmin), ja itse en usko että maaliskuuhun mennessä tulisi juuri tuon edullisempia määräaikaisia kiinteähintaisia. Ja tietysti sillä varauksella että 2 viikkoa aikaa perua jos alkaisi tuntua typerältä.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
930
Miksi? Sanoisin että aika varmasti huhtikuussa on halvempaakin tarjolla.
Joo, lokakuu omasta mielestä paras aika lyödä 12kk määräaikainen kiinni (ainakin täällä lapissa) niin tietää mitä talvena tulee maksettua. Kesällä uudestaan tarkkailla miten hinnat kehittyy ja uutta sopparia sen mukaan tilaukseen.

Toiset menee pörssillä läpi vuoden, mutta ite haluan vapauden ladata plugaria kun tarve ja lämmittää saunan kun lapset sitä tahtoo - vaihtoehtona toki kellon lisäksi tuijottaa päivän/tunnin hintaa, mutta pahalta tuntuisi sanoa ”tänään ei saunota, huomenna jos heräätte 4.00 niin olis 6.00 asti aikaa saunoa tai sitten huomenna 15.00-16.00 ja jos ei kelpaa niin katsellaan sopivaa saumaa.

Saunottu viimeiset 13v ainakin viisi kertaa viikossa talvisin (kesäisin ehkä kerran viikkoon, rannalla aina kun keli sallii) ja plugari latauksessa aina kun olen kotona - mielellään maksan ennakoitavasta sähkölaskusta vaikka optimoinnilla pörssi olisikin kenties halvempi.

(197m2 omakotitalo, suora sähkölämmitys + ilmalämpöpumppu)
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Toiset menee pörssillä läpi vuoden, mutta ite haluan vapauden ladata plugaria kun tarve ja lämmittää saunan kun lapset sitä tahtoo - vaihtoehtona toki kellon lisäksi tuijottaa päivän/tunnin hintaa, mutta pahalta tuntuisi sanoa ”tänään ei saunota, huomenna jos heräätte 4.00 niin olis 6.00 asti aikaa saunoa tai sitten huomenna 15.00-16.00 ja jos ei kelpaa niin katsellaan sopivaa saumaa.

Saunottu viimeiset 13v ainakin viisi kertaa viikossa talvisin (kesäisin ehkä kerran viikkoon, rannalla aina kun keli sallii)
Mistä tuollainen uskomus ettei pörssillä voisi saunoa kun haluaa? Kuulostaa toi sun ajatus, noh, suoraan sanoen vähän enemmän kuin tyhmälle :rofl:. Mikäli sähkön riittävyydessä on ongelmia, se koskee samalla lailla kaikkia asiakkaita.

Iltaisin saunominen laskee keskihintaa varsinkin talvella ja korkeiden hintojen aikaan, joten jokapäivä saunojien keskihinta tahtoo pörssissä olla alle yleisen keskihinnan. Toki sauna on pieni osa laskua sähkölämmittäjille ja täyssähköautoilijoille, mutta ihan yleisesti olisi hyvä ymmärtää miten sähkön hinta muodostuu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
587
Keskustelun perusteella osa ihmisistä lievittää ahdistustaan sillä, että haluaa sähkölaskun olevan ennakoitavissa. Ja on jopa valmis maksamaan siitä. Itse kuulun myös tähän joukkioon. Sitten osaa ihmisistä selvästi ahdistaa se, että kaikki eivät halua tehdä samaa ratkaisua kuin joka heille itselleen on järkevä, ja/tai ahdistaa ajatus siitä, että joku käyttää tietoisesti enemmän sähköön rahaa, kuin fiksusti toimimalla olisi pakko.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
587
Mistä tuollainen uskomus ettei pörssillä voisi saunoa kun haluaa? Kuulostaa toi sun ajatus, noh, suoraan sanoen vähän enemmän kuin tyhmälle :rofl:. Mikäli sähkön riittävyydessä on ongelmia, se koskee samalla lailla kaikkia asiakkaita.

Iltaisin saunominen laskee keskihintaa varsinkin talvella ja korkeiden hintojen aikaan, joten jokapäivä saunojien keskihinta tahtoo pörssissä olla alle yleisen keskihinnan. Toki sauna on pieni osa laskua sähkölämmittäjille ja täyssähköautoilijoille, mutta ihan yleisesti olisi hyvä ymmärtää miten sähkön hinta muodostuu.
No totta kai pörssisähkön kanssa voi saunoa koska huvittaa, jos vain sähköä töpselistä ylipäätään riittää jaeltavaksi. Ja tähän asti on riittänyt. Mutta huonolla aikaa saunomalla voi tulla aika hyvin hintoihinsa, etenkin jos harrastaa viidesti viikossa saunomista.

Vähän nyt tuntuu että pörssisähkö alkaa olla jo itsetarkoitus, jossa ei muka olisi mitään käytännön rajoitteita. Totta kai useimmat talouttaan vahtivat ihmiset miettii, koska eniten sähköä käyttäviä laitteitaan käyttää, jos hinta on liian kova.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
930
Mistä tuollainen uskomus ettei pörssillä voisi saunoa kun haluaa? Kuulostaa toi sun ajatus, noh, suoraan sanoen vähän enemmän kuin tyhmälle :rofl:. Mikäli sähkön riittävyydessä on ongelmia, se koskee samalla lailla kaikkia asiakkaita.

Iltaisin saunominen laskee keskihintaa varsinkin talvella ja korkeiden hintojen aikaan, joten jokapäivä saunojien keskihinta tahtoo pörssissä olla alle yleisen keskihinnan. Toki sauna on pieni osa laskua sähkölämmittäjille ja täyssähköautoilijoille, mutta ihan yleisesti olisi hyvä ymmärtää miten sähkön hinta muodostuu.
Hienosti katkaisit mun viestin lainauksen xD Voin toki sytykkeiden/tuohen sijaan sytyttää takan seteleillä, eihän sitä mikää estä - jos mun pointti meni ohi niin ohitit sen ihan tarkoituksella ( ratakiskoa: poistit lainauksesta tietoisesti kohdan joka vie sun vastauksesta pohjan).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.02.2020
Viestejä
13
Minulla on 24kk spoimus vaihtoturvalla oomilla otettuna viime heinäkuussa. Toissapäivänä yli tunnin jonotuksen jälkeen chätissa sain ihmispalvelijan paikalle. Sanoin, että haluan vaihtaa sopimuksen määräaikaiseen 12kk sopimukseen hintaan 9.98. Koitti ujuttaa jotain hiilineutraalia 1.7 kwc lisänä, sanoin että pelkkä 12kk ilman mitään lisiä. mitään vaihtoturvaa. No, joudun maksamaan vaihtoturvan käyttämisestä kertaluontoisen maksun 27e vähän päälle. No, mökki kyseessä ja ilpillä peruslämpö. Mutta. Nyt kun tein 'uuden määräaikaisen sopimuksen', eikös minulla ole periaatteessa 14 vuorokauden peruutusoikeus, jos alkaisi tikuista asiaa ja vaihtaisi halvempaan jos semmoisia näkyisi? Vaihdoin samalla pärssisähkön kerrostaloon lumpeelle 8.55.oomin chatbot ei osannut peruutusasiasta sanoa mitään. Oomilla oli kaikkinensa lähes 16ckw ennen muutosta.
Itsellä myös viime elokuussa otettu 24kk soppari vaihtoturvalla. Minulle sanottiin, ettävaihtoturvalla saa vain ja ainoastaan uuden 24kk sopparin. Syy oli se, että tuohon aikaan kun vaihtoturvan otin, niin tuota 12kk sopparia ei ollut edes olemassa.. Eli onkohan nyttten asiakaspalvelijasta kiinni, miten saa? Haluaisin meinaan itsekin tuon 12kk sopparin nyt ja maksan mielellään loppuosan vaihtoturvasta kertasummana.
 
Liittynyt
12.02.2020
Viestejä
13
Minulla on 24kk spoimus vaihtoturvalla oomilla otettuna viime heinäkuussa. Toissapäivänä yli tunnin jonotuksen jälkeen chätissa sain ihmispalvelijan paikalle. Sanoin, että haluan vaihtaa sopimuksen määräaikaiseen 12kk sopimukseen hintaan 9.98. Koitti ujuttaa jotain hiilineutraalia 1.7 kwc lisänä, sanoin että pelkkä 12kk ilman mitään lisiä. mitään vaihtoturvaa. No, joudun maksamaan vaihtoturvan käyttämisestä kertaluontoisen maksun 27e vähän päälle. No, mökki kyseessä ja ilpillä peruslämpö. Mutta. Nyt kun tein 'uuden määräaikaisen sopimuksen', eikös minulla ole periaatteessa 14 vuorokauden peruutusoikeus, jos alkaisi tikuista asiaa ja vaihtaisi halvempaan jos semmoisia näkyisi? Vaihdoin samalla pärssisähkön kerrostaloon lumpeelle 8.55.oomin chatbot ei osannut peruutusasiasta sanoa mitään. Oomilla oli kaikkinensa lähes 16ckw ennen muutosta.
Itsellä myös viime elokuussa otettu 24kk soppari vaihtoturvalla. Minulle sanottiin, ettävaihtoturvalla saa vain ja ainoastaan uuden 24kk sopparin. Syy oli se, että tuohon aikaan kun vaihtoturvan otin, niin tuota 12kk sopparia ei ollut edes olemassa.. Eli onkohan nyttten asiakaspalvelijasta kiinni, miten saa? Haluaisin meinaan itsekin tuon 12kk sopparin nyt ja maksan mielellään loppuosan vaihtoturvasta kertasummana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15
Itsellä myös viime elokuussa otettu 24kk soppari vaihtoturvalla. Minulle sanottiin, ettävaihtoturvalla saa vain ja ainoastaan uuden 24kk sopparin. Syy oli se, että tuohon aikaan kun vaihtoturvan otin, niin tuota 12kk sopparia ei ollut edes olemassa.. Eli onkohan nyttten asiakaspalvelijasta kiinni, miten saa? Haluaisin meinaan itsekin tuon 12kk sopparin nyt ja maksan mielellään loppuosan vaihtoturvasta kertasummana.
Itse otin viimevuoden heinäkuussa 19.7,tlausvahvistus tuli 20.7. Sanoin ensin chätissä botille että haluan vaihtaa 12kk määräaikaiseen. Ihminen sitten tarjosi 12kk määräaikaista uusiutuvalla energialla, johon sanoin että pelkkä 9.98 hinta riittää, ei mitään lisiä koska ovat vapaaehtoisia. Minulla on myös 14vrk peruutusoikeus, ja tekisi mieli vaihtaa koko roska muualle. Otin toki kuvankaappaukset chätistä varalle.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 797
Mistä tuollainen uskomus ettei pörssillä voisi saunoa kun haluaa? Kuulostaa toi sun ajatus, noh, suoraan sanoen vähän enemmän kuin tyhmälle :rofl:. Mikäli sähkön riittävyydessä on ongelmia, se koskee samalla lailla kaikkia asiakkaita.

Iltaisin saunominen laskee keskihintaa varsinkin talvella ja korkeiden hintojen aikaan, joten jokapäivä saunojien keskihinta tahtoo pörssissä olla alle yleisen keskihinnan. Toki sauna on pieni osa laskua sähkölämmittäjille ja täyssähköautoilijoille, mutta ihan yleisesti olisi hyvä ymmärtää miten sähkön hinta muodostuu.
Nyt viime päivinä tulee kiva hintapiikki juurikin tuohon iltaan normaaliperheen saunomisaikaan. Yöllä ja keskipäivällä ollut halvempaa.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Nyt viime päivinä tulee kiva hintapiikki juurikin tuohon iltaan normaaliperheen saunomisaikaan. Yöllä ja keskipäivällä ollut halvempaa.
Mutta ei ne "piikitkään" ole kuin pääosin siinä vuorokauden keskihinnan tuntumassa jos tarkemmin katsoo, eikä juuri sähkölaskua kuukausitasolla nosta. Talvella piikit ajoittuu päiväaikaan, usein aamupäivään. Mulla sauna lämpesi viimeisen viikon aikana joka ilta, ja silti keskihintani tässä kuussa on reilu 7 senttiä.

Varsinkaan sähkölämmittäjälle se lasku muodostuu käytännössä yksinomaan lämmityksestä. Joillain merkittävää on lataus. Tyhmemmän kansanosan on juuri vaikea ymmärtää se, että vähän kuluttavilla laitteilla ei sen kellon käyttämisellä saavuteta oikeasti mitään merkittävää.

Pörssisähkön keskihinta oli viime talvena 6 - 9 senttiä. Tuollaiseen tuolla keksityillä "tänään ei saunota" - mantralla saadaan peheriidan lisäksi ehkä 10 % säästö keskihintaan. Joka päivä saunoja tosin saa siltikin 5% alle keskihintaista sähköä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
No totta kai pörssisähkön kanssa voi saunoa koska huvittaa, jos vain sähköä töpselistä ylipäätään riittää jaeltavaksi. Ja tähän asti on riittänyt. Mutta huonolla aikaa saunomalla voi tulla aika hyvin hintoihinsa, etenkin jos harrastaa viidesti viikossa saunomista.

Vähän nyt tuntuu että pörssisähkö alkaa olla jo itsetarkoitus, jossa ei muka olisi mitään käytännön rajoitteita. Totta kai useimmat talouttaan vahtivat ihmiset miettii, koska eniten sähköä käyttäviä laitteitaan käyttää, jos hinta on liian kova.
Minusta käyttöjärjestelmäsodan voisi lopettaa vaikka tähän. Sähkönmyyntisopimuksen valintaan vaikuttaa paitsi hinta niin myös ennustettavuus ja riskinhallinta. On aivan turha kiistellä siitä, minkä tekijän painottaminen on järkevintä. Vielä turhempaa on yrittää saada halpa näyttämään kalliilta tai heikosti ennakoitava helposti ennustettavaksi. On paljon parempiakin tapoja kuluttaa aikaa.
 
Liittynyt
05.09.2021
Viestejä
10
Heippa hei!

Onko vinkkejä yhtiöistä jotka pääkaupungissa tarjoaa pörssisähköä edullisella kuukausi-/perusmaksuhinnalla? Mielellään vaikka pari ekaa kuukautta ilmaisena. Edullisella tarkoitan jotain 0-3e/kk.

Oma 24kk määräaikainen soppari, jolla näppärästi ohitettiin koko viime vuosien sähkösekoilu on just päättymässä ja ajattelin pörssin napsia kokeiluun. Meillä on vaan niin kevyt kulutus kerrostalokömpässä (<3000kwh/a), että mieluummin maksaisi vaan siitä sähköstä kuin mitään kiinteitä maksuja.

Muutama viikko sitten törmäsin joihinkin tarjouksiin missä oli tosiaan joku 3kk veloituksetta, mutta nyt en löydä muita ilmaistarjouksia kun nuo pörssi+-käyttövaikutus -sopparit, joita en nyt jaksa alkaa edes ajattelemaan, kun kuulostaa ihan koijaukselta omaan käyttöön.

Vinkkejä otetaan vastaan, otetaan vastan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Heippa hei!

Onko vinkkejä yhtiöistä jotka pääkaupungissa tarjoaa pörssisähköä edullisella kuukausi-/perusmaksuhinnalla? Mielellään vaikka pari ekaa kuukautta ilmaisena. Edullisella tarkoitan jotain 0-3e/kk.

Oma 24kk määräaikainen soppari, jolla näppärästi ohitettiin koko viime vuosien sähkösekoilu on just päättymässä ja ajattelin pörssin napsia kokeiluun. Meillä on vaan niin kevyt kulutus kerrostalokömpässä (<3000kwh/a), että mieluummin maksaisi vaan siitä sähköstä kuin mitään kiinteitä maksuja.

Muutama viikko sitten törmäsin joihinkin tarjouksiin missä oli tosiaan joku 3kk veloituksetta, mutta nyt en löydä muita ilmaistarjouksia kun nuo pörssi+-käyttövaikutus -sopparit, joita en nyt jaksa alkaa edes ajattelemaan, kun kuulostaa ihan koijaukselta omaan käyttöön.

Vinkkejä otetaan vastaan, otetaan vastan.
Lumme, pörssi 6kk ilman perusmaksua.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 710
Heippa hei!

Onko vinkkejä yhtiöistä jotka pääkaupungissa tarjoaa pörssisähköä edullisella kuukausi-/perusmaksuhinnalla? Mielellään vaikka pari ekaa kuukautta ilmaisena. Edullisella tarkoitan jotain 0-3e/kk.

Oma 24kk määräaikainen soppari, jolla näppärästi ohitettiin koko viime vuosien sähkösekoilu on just päättymässä ja ajattelin pörssin napsia kokeiluun. Meillä on vaan niin kevyt kulutus kerrostalokömpässä (<3000kwh/a), että mieluummin maksaisi vaan siitä sähköstä kuin mitään kiinteitä maksuja.

Muutama viikko sitten törmäsin joihinkin tarjouksiin missä oli tosiaan joku 3kk veloituksetta, mutta nyt en löydä muita ilmaistarjouksia kun nuo pörssi+-käyttövaikutus -sopparit, joita en nyt jaksa alkaa edes ajattelemaan, kun kuulostaa ihan koijaukselta omaan käyttöön.

Vinkkejä otetaan vastaan, otetaan vastan.
Suurin osa sähkönmyyjistä myy sähköä mihin vain, myös pääkaupunkiseudulle. Viime vuonna kriisin aikana muutamat yhtiöt siirtyivät tarjoamaan sähköä ainoastaan yhtiön lähiseudun asiakkaille, mutta pääsääntöisesti voit ostaa sähkösi Helsinkiin vaikka Nuorgamista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
704

Ei nyt mikään edullinen kun 6kk 11,90snt/kwh + 3,49€/kk, mutta huvitti itseä kun Enefitillä 6kk määräaikainen on halvin määräaikaisista. Kotimaiset toimijat laittaneet toisinpäin hinnat.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 710
Heippa hei!

Onko vinkkejä yhtiöistä jotka pääkaupungissa tarjoaa pörssisähköä edullisella kuukausi-/perusmaksuhinnalla?
Suurin osa sähkönmyyjistä myy sähköä mihin vain, myös pääkaupunkiseudulle. Viime vuonna kriisin aikana muutamat yhtiöt siirtyivät tarjoamaan sähköä ainoastaan yhtiön lähiseudun asiakkaille, mutta pääsääntöisesti voit ostaa sähkösi Helsinkiin vaikka Nuorgamista.
 
Liittynyt
05.09.2021
Viestejä
10
Suurin osa sähkönmyyjistä myy sähköä mihin vain, myös pääkaupunkiseudulle. Viime vuonna kriisin aikana muutamat yhtiöt siirtyivät tarjoamaan sähköä ainoastaan yhtiön lähiseudun asiakkaille, mutta pääsääntöisesti voit ostaa sähkösi Helsinkiin vaikka Nuorgamista.
Njoo, pääsääntöisesti toki näin. En nyt nähnyt ongelmaksi ilmoittaa samalla minne ja millä kulutuksella ollaan sopparia hakemassa, siltä varalta että jotain erikoistarjouksia on rajatuille asiakasryhmille, mutta hyvä oikaisu/tarkennus toki. Tarkoitus nyt oli kuitenkin niitä tarjouksia löytää, oli se itse yhtiö sitten Nuorgamissa tai Keravalla.

Ja kiitos @Jaguafgeg tuosta, ei mikään kilpailuttaja tuota näyttänyt, johtuen varmaan korkeasta marginaalista (0,9). Se tietysti näissä varmasti on sääntönä - jostain se kate on revittävä. Täytyypi siis vielä ekselöidä, että olisiko tuo itselle halvempi kun matalamman marginaalin kk-maksullinen soppari. Kiitos tästä!

Toki saa laittaa vielä tietoa jos löytyy joku vastaava tarjous. Aika pirun pienistä summista tässä nyt enää omalla kohdalla puhutaan (periaatekysymys lähinnä tän 5 sentin sopparin jälkeen), mutta voinee nämä muitakin auttaa valinnassa!

EDIT. Kuten alla todettiin, tuo korkea marginaali olikin vaan tuossa EKO-sopimuksessa - normi pörssisoppari on 0,49c/kwh marginaalilla, mikä onkin jo kilpailukykyinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 374
Njoo, pääsääntöisesti toki näin. En nyt nähnyt ongelmaksi ilmoittaa samalla minne ja millä kulutuksella ollaan sopparia hakemassa, siltä varalta että jotain erikoistarjouksia on rajatuille asiakasryhmille, mutta hyvä oikaisu/tarkennus toki. Tarkoitus nyt oli kuitenkin niitä tarjouksia löytää, oli se itse yhtiö sitten Nuorgamissa tai Keravalla.

Ja kiitos @Jaguafgeg tuosta, ei mikään kilpailuttaja tuota näyttänyt, johtuen varmaan korkeasta marginaalista (0,9). Se tietysti näissä varmasti on sääntönä - jostain se kate on revittävä. Täytyypi siis vielä ekselöidä, että olisiko tuo itselle halvempi kun matalamman marginaalin kk-maksullinen soppari. Kiitos tästä!

Toki saa laittaa vielä tietoa jos löytyy joku vastaava tarjous. Aika pirun pienistä summista tässä nyt enää omalla kohdalla puhutaan (periaatekysymys lähinnä tän 5 sentin sopparin jälkeen), mutta voinee nämä muitakin auttaa valinnassa!
Marginaali on EKO pörssisopparilla 0,9 c/kWh, perinteisellä 0,49 c/kWh.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
552
Viimein sain lumpeen tsätissä korjautettua 8,4 -> 8,3. Ei vaatinut dokumentaatiota, muuta kuin ilmoituksen, vedottiin "järjestelmävirheeseen".
 
Liittynyt
28.08.2023
Viestejä
2
Auttakaa kallua. En ymmärrä miten pörssisopimus jossa on 1.5e/kk ja energiamaksu 0.39snt/kWh, on arvioitu vuosikustannus suurempi kuin sopimus jossa on 4e/kk ja 0.5snt/kwh.

Ei ole suuri ero mutta toi jälkimmäinen oli 1. Sijalla sahkonhinta.fi ja se 1.5e/kk oli vasta kolmas. Miten?

Olen siis muuttamassa kerrostalokämppään jossa kaukolämpö
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 448
Auttakaa kallua. En ymmärrä miten pörssisopimus jossa on 1.5e/kk ja energiamaksu 0.39snt/kWh, on arvioitu vuosikustannus suurempi kuin sopimus jossa on 4e/kk ja 0.5snt/kwh.

Ei ole suuri ero mutta toi jälkimmäinen oli 1. Sijalla sahkonhinta.fi ja se 1.5e/kk oli vasta kolmas. Miten?
Varmaan virhe, ehkä pörssisähkön referenssihinta erilainen eri yhtiöillä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 578
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom