Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.

Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
 
Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.
 
Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.

Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
PDF:ssä lukee, että tarjous on voimassa 30.6.2023 asti. Ei kellonaikaa! Enkä minä mistään nettisivuloista tiedä, nettinörtit tehkööt mitä hyvänsä. Minä täytän paperisen kaavakkeen. ;) (Ja lähetän sen sähköpostilla vielä tänään heille.)
 
Täytyy myöntää olleensa väärässä. Keväällä kirjoitin ettei kannata tehdä sopimusta 10 sentin hinnalla, että kyllä ne hinnat sieltä vielä kesään mennessä alas tulee. En uskonut että paljoa, mutta oma veikkaus oli että 7-8 sentin nurkille olisi tullut tarjontaa. Vikaan meni, siihen ne hinnat jämähti 10 sentin paikkeille. No, sen osalta olen edelleen samaa mieltä, ettei 10 sentillä kannata tehdä sopimusta kahdeksi vuodeksi.

Lopputulemana otin myös itse Koillis-Satakunnan Sähkön (lyhenne taitaa muuten olla logon mukaan KoSS, KSS olisi Kouvolan Seudun Sähkö) 6 kk @ 9,30 snt/kWh syyskuun lopusta maaliskuun loppuun. Sähkön käyttö on nyt minimissään, ja silti viikon pörssin keskiarvo 9,08 snt/kWh. Ei herätä tippaakaan luottamusta siihen, mitä hinta tulee talvella olemaan. KoSS/Ksat 6 kk määräaikaisella takkiin tuskin tulee millään montaakaan senttiä.

Sopimuksen teko epäonnistui ensimmäisellä klikkauksella, sivu herjasi virheestä. Toisella yrityksellä meni läpi ja automaattinen sopimusvahvistus ehtoineen kilahti lähes välittömästi sähköpostiin.
Joo edelleen on riskejä liittyen sähkön hintaan, joten kukaan ei tarjoa sähköä kiinteään viiden sentin hintaan vaikka pörssihinnat siinä main pyörisivätkin. Todennäköisesti kiinteissä 6kk sopimuksissa pyöritään tuossa 10 sentin pinnassa. Jos haluaa sähköä halvemmalla, pitää ottaa riskiä. Pörssisähköllä kuitenkin todennäköisesti voittaa pitkässä juoksussa samasta syystä kuin miksi vakuutuksen ottaminen ei ole ilmaista. Riskin realisoituessa on kuitenkin jonkun verran mahdollista optimoida omaa kulutustaan.
 
Höh, tuli hylky KSS:ltä, "Syynä peruuntumiselle on saamamme ilmoitus nykyisen sopimuksen jatkumisesta määräaikaisena.". Liittyneekö sitten siihen kun nykyinen sopimus on päättymässä 30.9. ja viimeinen päivä johon tämän sai laitettua alkamaan taisi olla 28.9.?
 
Höh, tuli hylky KSS:ltä, "Syynä peruuntumiselle on saamamme ilmoitus nykyisen sopimuksen jatkumisesta määräaikaisena.". Liittyneekö sitten siihen kun nykyinen sopimus on päättymässä 30.9. ja viimeinen päivä johon tämän sai laitettua alkamaan taisi olla 28.9.?
Kyllä. onpas paska mäihä ku päivästä jää kiinni.
 
Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.

Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?

PKS:llä voisi tehdä vuodeksi kiinnityksen 1.10.2023 - 30.9.2024 välille 9,09 senttiä/kWh. Ja kyllähän tuo noiden Syksy 2023 (8,71 senttiä/kWh) + Talvi 2024 (11,6 kWh) taitaisi myös ihan hyvän hintainen?

Eikun näköjään noiden yli vuoden kiinnityksien hinnat vaihteleekin käytön mukaan, tuolla demo-sivulla OmaPKS - Etusivu on vähän eri hinnat mitä mulle näytti. Syksy+Talvi kyllä näyttää samaa hintaa molemmissa.

Hintoja spoiler tägissä
1688138804590.png
 
PKS:llä voisi tehdä vuodeksi kiinnityksen 1.10.2023 - 30.9.2024 välille 9,09 senttiä/kWh. Ja kyllähän tuo noiden Syksy 2023 (8,71 senttiä/kWh) + Talvi 2024 (11,6 kWh) taitaisi myös ihan hyvän hintainen?

Eikun näköjään noiden yli vuoden kiinnityksien hinnat vaihteleekin käytön mukaan, tuolla demo-sivulla OmaPKS - Etusivu on vähän eri hinnat mitä mulle näytti. Syksy+Talvi kyllä näyttää samaa hintaa molemmissa.

Hintoja spoiler tägissä
1688138804590.png
Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
 
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.

Mikäs siinä on niin ja näin? :)
Jos ensin mainostavat(?), että tarjous päättyy 30.6., mutta sitten päättävätkin lopettaa tarjouksen virkistyspäivän takia jo kello 13 pelkällä ilmoituksella etusivuillaan.

Tokihan kaikki ovat harmistuneet siitä, että niiden varsinainen sopimuksen teko lomake ei vain toimi, niin ovat PDF:n ottaneet talteen, jolla saavat sitten varmasti tehtyä sen sopimuksen tämän päivän aikana.
 
Mikäs siinä on niin ja näin? :)
Jos ensin mainostavat(?), että tarjous päättyy 30.6., mutta sitten päättävätkin lopettaa tarjouksen virkistyspäivän takia jo kello 13 pelkällä ilmoituksella etusivuillaan.

Voihan noita aina tulkita miten haluaa, mutta tuskin hyväksyvät että käy naulaamassa toimiston oveen tulostetun sopimuksen ja laittaa tarkennuksen että naulattu kello 23:59,59 eli "kyseisen päivän aikana".
Vaikka kuinka vetoaa siihen että jotkut liikkeetkin ovat 24h auki ja vuorokausi vaihtuu vasta kello 24/00...
 
Eikai kukaan ole naulaamassa sinne mitään?
Tai mistä sitä tietää, mutta en usko.

Lähettämässä sähköpostia vielä tämän päivän puolella alkuperäisen tarjouksen mukaan.
 
Lomakkeessa mainitaan, että tähän päivään asti voimassa ja että lomakkeen voi skannattuna lähettää sähköpostillakin, ei mitään epäselvää.
 
Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Itse kuulun venyttelijöihin ja onneksi sain tilauksen läpi. En tiedä se vaan kuuluu omaan perfektionismiin, että kaikki pitää vetää just eikä melkein. En vain tajua miksi tuollaiset tarjoukset vedetään kesken kaiken pois.
 
No tämä, mutta "kun mulla on oikeus". Tai pahimmilaan "lakimieheni ottaa yhteyttä" :facepalm:

Eli kuluttajan ei pitäisi luottaa mihinkään ilmoitettuihin tarjouksiin ja yrityksen puolesta tolppien siirtely hoituu kotisivujen etusivulla?

Itselläni ei ole tässä dilemmassa mitään kiinni.
 
Kaikki ei tuohon pysty kun vanha soppari loppuu lokakuussa. Todnäk mennään riskillä ja pörssillä talven yli.
 
Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .

Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
 
Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .

Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Miksi et tee sitä itse?

Ja eikö noissa päätöksissä kestä jo suurinpiirtein ensi kesään saakka joka tapauksessa.
 
Miksi et tee sitä itse?

Ja eikö noissa päätöksissä kestä jo suurinpiirtein ensi kesään saakka joka tapauksessa.

Hän ei liene sähkösopimusten vapaustaistelija (olemassa oleva sopimus). Kenelläkään muullakaan ei liene tarvetta olla yhteyksissä, kun ovat sopimuksen hyväksyneet tänään.
 
Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .

Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?
 
Oho, unohdin itsekin ottaa kyseisen sähköliittymän. En päivän säästön takia, vaan en muka joutanut perehtymään asiaan. Noh, eipä tuo maailmaa kaada. Ei tainnut olla muita määräaikaisia tarjolla, siis ok hintaan?
 
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?

Eikös tuo ollu määräaikainen tarjous, jota muutettiin kesken kaiken....

Mielestäni kaikilla oli aikaa koko päivän ajan, kunnes yhtäkkiä ilmoitetaan että aspa sulkeutuukin 13.00 !!!

Joillekkin pieni ja mitätön asia, toiselle iso, ja periaatteellinen !
 
Eikös tuo ollu määräaikainen tarjous, jota muutettiin kesken kaiken....

Mielestäni kaikilla oli aikaa koko päivän ajan, kunnes yhtäkkiä ilmoitetaan että aspa sulkeutuukin 13.00 !!!

Joillekkin pieni ja mitätön asia, toiselle iso, ja periaatteellinen !
Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.
 
Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.

Eihän tässä nyt ole mitään mieltä alkaa syyttelemään kuluttajia siitä, että eivät hyväksyneet aiemmin tarjousta. Mitä jos tarjous olisi vedetty pois vaikka jo kolme päivää sitten, vieläkinkö symppaisitte firmaa?

Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?

Mitäpä jos käytettäisiin niitä julkisia palveluja, kun ne kerta ovat olemassa ja niistä maksetaan? Turha hyssytellä valtion puolesta, valtio on kasvoton. Antaa kyseisistä palveluista päättävien päättää onko minun asia riittävän tärkeä käsiteltäväksi vai ei. Kukin toimikoon, kuten oikein on. Oikeustajuani vastaan on vetää tarjous ennen sen päättymistä pois.

Ei siitä tule mitään, että tarjousaikoihin ei voi luottaa. Jos jollain jäi nyt tämä KSAT-sopimus solmimatta tuon venkuloinnin takia, niin suosittelen ottamaan yhteyttä ensin KSAT ja sitten viranomaisiin. Suomessa yrittäminen on sellaista, että lähes aina olet alakynnessä ja häviäjänä kuluttajaa vastaan, varsinkin jos koijaat kuluttajaa.
 
Joo, kyllähän perussääntö on se, että tarjous on voimassa ilmoitetun päivämäärän keskiyöhön asti, ellei muuta kellonaikaa ilmoiteta. (Tässä tapauksessa tosin sanamuoto kuului "30.6.2023 asti", minkä minä mieltäisin päättyväksi 29. ja 30. päivien välisenä keskiyönä.)

Ja spekulaatio tuosta päättymisajasta kello 13. Siellä piti ottaa joko ohjelmiston rajoitteiden tai osaamisen puutteen vuoksi käsin kampanja pois päältä, joten se piti hoitaa ennen asiasta vastaavan henkilön kotiinlähtöä. Ja tuon vuoksi en usko että alkavat tappelemaan eilisen aikana tulleiden sopimusten kanssa.
 
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.

Oikeasti? Montako tuhatta valitusta olet jo tehnyt kun olet lukenut / kuullut että kaupassa on tuote X saatavilla sen päivän ja mennyt 23:59 rämpyttämään ovea "kiinni on" ja vetänyt itkupotku raivareita..

Eli eiköhän se jo järkikin sano että jos liike on suljettu se tarjous on ohitse kyseiseltä päivältä ja jos tarjous loppuu kyseisenä päivänä sitä ei enää myöhemmin saa. Odotan kyllä mielenkiinnolla raporttia mitä vastaavat sinulle kun soitat sinne maanantaina ja kerrot kantasi... jotenkin luulen että eivät ole samaa mieltä.

Enkä ala tästä enempää puhumaan ketjussa, odotan maanantaita ja raporttia sinulta, sittenhän tuo selviää olinko oikeassa ja tarjous loppui silloin vai olinko väärässä ja kyseessä oli virhe heidän taholtaan ja saat sopimuksen...
 
Oikeasti? Montako tuhatta valitusta olet jo tehnyt kun olet lukenut / kuullut että kaupassa on tuote X saatavilla sen päivän ja mennyt 23:59 rämpyttämään ovea "kiinni on" ja vetänyt itkupotku raivareita..

Eli eiköhän se jo järkikin sano että jos liike on suljettu se tarjous on ohitse kyseiseltä päivältä ja jos tarjous loppuu kyseisenä päivänä sitä ei enää myöhemmin saa. Odotan kyllä mielenkiinnolla raporttia mitä vastaavat sinulle kun soitat sinne maanantaina ja kerrot kantasi... jotenkin luulen että eivät ole samaa mieltä.

Enkä ala tästä enempää puhumaan ketjussa, odotan maanantaita ja raporttia sinulta, sittenhän tuo selviää olinko oikeassa ja tarjous loppui silloin vai olinko väärässä ja kyseessä oli virhe heidän taholtaan ja saat sopimuksen...

Eiköhän olisi aika kaivaa kaikki vanhat Jimmsin ja Verkkokaupan aikasidonnaiset tarjoukset esiin ja aloittaa ulina niistäkin? :giggle: Koska miksi nyt yritys saisi itse jotain päättää?
 
Eiköhän tätä tarjousaika-juttua nyt ole riittävästi väännetty tässä ketjussa, sen voisi pikku hiljaa lopettaa. Asianosaiset jatkakoot vääntöä suoraan ko. firman ja/tai KKV:n kanssa.

Ketjun aiheeseen liittyen ajattelin pistää vinkin. Nyt on varmaan liikkeellä sopimuksen vaihtajia, joilla on edellinen pitkä määräaikainen voimassa.

Jos teette uuden sopparin netissä ja jos teillä on aloitusaikana vanha määräaikainen voimassa eri firmasta, käykää heti tilauksen jälkeen irtisanomassa vanha sopimus. Muuten uusi firma ei pysty vahvistamaan uutta sopimusta, ja pahimmassa tapauksessa se edullinen tarjous meni sitä myötä sivu suun.

Minulle oli vähällä käydä näin. Tilasin Lumpeelta 6kk sopimuksen, mutta 2 viikon kuluttua tuli ilmoitus, että tilausta ei voitu vahvistaa, koska aloituspäivälle oli edellinen määräaikainen sopimus voimassa. Tässä välissä koko tuote (6 kk vuosisähkö) oli jo poistunut valikoimasta, ja Lumme aluksi meinasi, että en enää saa sitä.

Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty :tup:
 
Eiköhän olisi aika kaivaa kaikki vanhat Jimmsin ja Verkkokaupan aikasidonnaiset tarjoukset esiin ja aloittaa ulina niistäkin? :giggle: Koska miksi nyt yritys saisi itse jotain päättää?
Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaan :sfacepalm:

En kyllä käsitä, mikä siinä on niin outoa, että on vaikka alkuviikosta huomannut tarjouksen ja miettinyt, että tekee sopimuksen perjantaina, jos vaikka hyvällä tuurilla olisi tullut parempi soppari muilta. Sillä mikään ei viittaa tarjouksen loppumiseen keskellä päivää, ellei aikaa ole eksplisiittisesti mainittu. Töissäkäyvillä tämä sopparin luonti menisi luonnollisesti iltapäivälle.

Kuluttujaneuvonnan resurssien säästämisen toivominenkin ihan turhaa jeesustelua, kannattaa mennä vaikka tuonne tarjousalueelle päivystämään, siellä on ihan yleinen konsensus, että valitetaan oli euromäärä mikä tahana. Suurella sähkönkäyttäjällä tulee tästä sopimuksesta merkittävät säästöt verrattuna toiseksi halvimpaan kiinteään, joten ihan ymmärrettävää, että oikeuksiaan haetaan sitten vaikka kuluttajaneuvonnan kautta, ellei KSAT sitten hyväksy suoraan sopimuksentekoa.
 
Eiköhän tätä tarjousaika-juttua nyt ole riittävästi väännetty tässä ketjussa, sen voisi pikku hiljaa lopettaa. Asianosaiset jatkakoot vääntöä suoraan ko. firman ja/tai KKV:n kanssa.

Ketjun aiheeseen liittyen ajattelin pistää vinkin. Nyt on varmaan liikkeellä sopimuksen vaihtajia, joilla on edellinen pitkä määräaikainen voimassa.

Jos teette uuden sopparin netissä ja jos teillä on aloitusaikana vanha määräaikainen voimassa eri firmasta, käykää heti tilauksen jälkeen irtisanomassa vanha sopimus. Muuten uusi firma ei pysty vahvistamaan uutta sopimusta, ja pahimmassa tapauksessa se edullinen tarjous meni sitä myötä sivu suun.

Minulle oli vähällä käydä näin. Tilasin Lumpeelta 6kk sopimuksen, mutta 2 viikon kuluttua tuli ilmoitus, että tilausta ei voitu vahvistaa, koska aloituspäivälle oli edellinen määräaikainen sopimus voimassa. Tässä välissä koko tuote (6 kk vuosisähkö) oli jo poistunut valikoimasta, ja Lumme aluksi meinasi, että en enää saa sitä.

Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty :tup:
Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.
 
Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.
Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...

Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
 

Liitteet

  • Lumme.png
    Lumme.png
    31,5 KB · Luettu: 162
Viimeksi muokattu:
Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaan :sfacepalm:

En kyllä käsitä, mikä siinä on niin outoa, että on vaikka alkuviikosta huomannut tarjouksen ja miettinyt, että tekee sopimuksen perjantaina, jos vaikka hyvällä tuurilla olisi tullut parempi soppari muilta. Sillä mikään ei viittaa tarjouksen loppumiseen keskellä päivää, ellei aikaa ole eksplisiittisesti mainittu. Töissäkäyvillä tämä sopparin luonti menisi luonnollisesti iltapäivälle.

Kuluttujaneuvonnan resurssien säästämisen toivominenkin ihan turhaa jeesustelua, kannattaa mennä vaikka tuonne tarjousalueelle päivystämään, siellä on ihan yleinen konsensus, että valitetaan oli euromäärä mikä tahana. Suurella sähkönkäyttäjällä tulee tästä sopimuksesta merkittävät säästöt verrattuna toiseksi halvimpaan kiinteään, joten ihan ymmärrettävää, että oikeuksiaan haetaan sitten vaikka kuluttajaneuvonnan kautta, ellei KSAT sitten hyväksy suoraan sopimuksentekoa.

Omalta osalta lopetan tarjouskeskustelun tähän lainaukseen yhtiön nettisivuilta:

Etusivulla näkyy heillä tällainen postaus:
356831755_816241496556733_2313011482507663678_n.jpg
 
Omalta osalta lopetan tarjouskeskustelun tähän lainaukseen yhtiön nettisivuilta:
Tämä on kyllä yleinen näky tällä foorumilla: ilmaistaan joku älytön omaa argumenttia tukeva kommentti saatesanoilla: "jätän keskustelun tähän" tsp. :D

Kuva postattu tarjouksen sulketumisen jälkeen, joten sillä ei ole mitään painoarvoa. Joillakin on mustaa valkoisella sähköpostin muodossa tai vähintään lomakkeella, joissa ei ole mitään mainintaa kellonajasta. Ei tainnut edes nettisivuilla lukea mitään ennen, kun tarjousketjussa ei yhtään mainintaa keneltäkään.

Mutta joo, toivottavasti joku sopimuksen tehnyt ilmoittelee saiko läpi, mielenkiinnolla odotan :) Harmi kun ei tullut itse tehtyä ihan viihdearvon vuoksi.
 
Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...

Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Määräaikaista eivät.
 
Eiköhän tässä VakaaWirta 6kk tarjouksessa ole kaikessa yksinkertaisuudessaan kyse vain siitä, että Koillis-Satakunnan Sähkö Oy:llä on jonkun verran omaa sähkön tuotantoa, toimivat myös siirtoyhtiönä ja kun asiakkaita on lähikunnista niin bisnekset sujuvat tosi hyvin: myydään itse tuotettua sähköä, myydään lähelle joten saadaan asiakkailta laskutettua myös sähkön siirtomaksut.

Nyt heidän 6kk tarjous lähti leviämään kulovalkean tavoin jolloin ongelmaksi ei tule pelkästään oman tuotannon kapasiteetti, jolloin he itsekin joutuvat ostamaan sähköä markkinoilta (=kalliisti) kun tuotantokapasiteetti ei riitä. Tämän lisäksi lihavat siirtomaksut menevät Carunan yms siirtoyhtiöiden viivan alle.

Ne ketkä ajattelivat odottaa viimeiseen asti perjantaina, tehdä sopparit töiden jälkeen niin harmi homma, mutta tällaista se joskus on.
 
Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.

Edit. Poistettu vanha unohtunut lainaus.
"Profiilivaikutus lasketaan kalenterikuukausittain seuraavasti: asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo. " Ihanan selkeätä :D (Priima tuotekohtaiset sopimusehdot | PKS)
 
Voisivat lanseerata seuraavaksi hedelmäpeli -sopimuksen. Pyöräytät joka kuukausi rullia ja hinta määräytyy sen mukaan miten tuuri käy. Ja joka tuhannes saa yllätysvoiton toki.

(ihan kusetusta nuo nykysopparimallit)
 
Voisivat lanseerata seuraavaksi hedelmäpeli -sopimuksen. Pyöräytät joka kuukausi rullia ja hinta määräytyy sen mukaan miten tuuri käy. Ja joka tuhannes saa yllätysvoiton toki.

(ihan kusetusta nuo nykysopparimallit)
Ota sopimus
älä lue sopimusehtoja
hämmästy sopimusehdoista
????
Valita että sopimuksessa kusetetaan, kun noudatetaan sopimusta
profit?
 
Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...

Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Siis ongelmako oli siinä, että olit laittanut liian aikaisin alkamaan uuden sopimuksen? Ei tuossa mitään ongelmaa pitäisi tulla, jos ei mene laittamaan sen uuden sopparin alkua päällekkäin vanhan määräaikaisen kanssa eli kannattaa vain tarkistaa sen määräaikaisen sopparin viimeinen päivä ja seuraavalle päivälle alkamaan se uusi niin ei tule mitään ongelmaa.

Edit: Jaa, nyt luin tuon aiemmankin viestin eli joo, ei sitä määräaikaisen lopetusta tosiaan voi uuden toimittajan harteille laittaa, kun siitä tulee ties mitkä sopimussakot asiakkaalle.
 
...
Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty :tup:
Parin sadan euron hyöty verrattuna mihin?
 
Tuo oli julkaistu 29.6 nettisivulla.

Itse tein sopimuksen yöllä, 30.6 noin klo:0.05 ja en kyllä huomannu mitään kellonaikaa missään.

Ja 19.6 mailissa jonka ole saanut, oli vain päivämäärä.

19.6 olin myös puhelimella yhteydessä, aspaan, jossa sanottin mihin asti tarjous voimassa, ei puhuttu kellonajasta mitään.....


Eikä meidän pidä taistella toisiamme vastaan, vaan eikö se ole kaikkien etu että jokaiselle löytyy halpa kiinteä soppari, ettei oltaisi kusessa kun hinnat nousee taas talvella.

Se tässä on pointtina !

Mutta itselläni on kiinteä soppari, ja toivottavasti löytyy hyvät muillekkin , ja aijon myös niitä säännöllisesti katella jos vaikka löytyy muillekin hyviä soppareita
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 063
Viestejä
5 061 433
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom