Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.Tai vaan täyttää koneella ja meilaa perille![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.Tai vaan täyttää koneella ja meilaa perille![]()
Sähkösopimukset on hieman arpapeliä jos näitä peilaa vaikka viimeiset 5v tähän päivään.Yksittäisiä piikkejä ei kannata katsella, mutta argumentoit samalla asialla pörssisähkön edullisuuden puolesta![]()
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.
PDF:ssä lukee, että tarjous on voimassa 30.6.2023 asti. Ei kellonaikaa! Enkä minä mistään nettisivuloista tiedä, nettinörtit tehkööt mitä hyvänsä. Minä täytän paperisen kaavakkeen.Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.
Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
Joo edelleen on riskejä liittyen sähkön hintaan, joten kukaan ei tarjoa sähköä kiinteään viiden sentin hintaan vaikka pörssihinnat siinä main pyörisivätkin. Todennäköisesti kiinteissä 6kk sopimuksissa pyöritään tuossa 10 sentin pinnassa. Jos haluaa sähköä halvemmalla, pitää ottaa riskiä. Pörssisähköllä kuitenkin todennäköisesti voittaa pitkässä juoksussa samasta syystä kuin miksi vakuutuksen ottaminen ei ole ilmaista. Riskin realisoituessa on kuitenkin jonkun verran mahdollista optimoida omaa kulutustaan.Täytyy myöntää olleensa väärässä. Keväällä kirjoitin ettei kannata tehdä sopimusta 10 sentin hinnalla, että kyllä ne hinnat sieltä vielä kesään mennessä alas tulee. En uskonut että paljoa, mutta oma veikkaus oli että 7-8 sentin nurkille olisi tullut tarjontaa. Vikaan meni, siihen ne hinnat jämähti 10 sentin paikkeille. No, sen osalta olen edelleen samaa mieltä, ettei 10 sentillä kannata tehdä sopimusta kahdeksi vuodeksi.
Lopputulemana otin myös itse Koillis-Satakunnan Sähkön (lyhenne taitaa muuten olla logon mukaan KoSS, KSS olisi Kouvolan Seudun Sähkö) 6 kk @ 9,30 snt/kWh syyskuun lopusta maaliskuun loppuun. Sähkön käyttö on nyt minimissään, ja silti viikon pörssin keskiarvo 9,08 snt/kWh. Ei herätä tippaakaan luottamusta siihen, mitä hinta tulee talvella olemaan. KoSS/Ksat 6 kk määräaikaisella takkiin tuskin tulee millään montaakaan senttiä.
Sopimuksen teko epäonnistui ensimmäisellä klikkauksella, sivu herjasi virheestä. Toisella yrityksellä meni läpi ja automaattinen sopimusvahvistus ehtoineen kilahti lähes välittömästi sähköpostiin.
Kyllä. onpas paska mäihä ku päivästä jää kiinni.Höh, tuli hylky KSS:ltä, "Syynä peruuntumiselle on saamamme ilmoitus nykyisen sopimuksen jatkumisesta määräaikaisena.". Liittyneekö sitten siihen kun nykyinen sopimus on päättymässä 30.9. ja viimeinen päivä johon tämän sai laitettua alkamaan taisi olla 28.9.?
Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.
Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksunaPKS:llä voisi tehdä vuodeksi kiinnityksen 1.10.2023 - 30.9.2024 välille 9,09 senttiä/kWh. Ja kyllähän tuo noiden Syksy 2023 (8,71 senttiä/kWh) + Talvi 2024 (11,6 kWh) taitaisi myös ihan hyvän hintainen?
Eikun näköjään noiden yli vuoden kiinnityksien hinnat vaihteleekin käytön mukaan, tuolla demo-sivulla OmaPKS - Etusivu on vähän eri hinnat mitä mulle näytti. Syksy+Talvi kyllä näyttää samaa hintaa molemmissa.
Hintoja spoiler tägissä
![]()
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.
Mikäs siinä on niin ja näin?
Jos ensin mainostavat(?), että tarjous päättyy 30.6., mutta sitten päättävätkin lopettaa tarjouksen virkistyspäivän takia jo kello 13 pelkällä ilmoituksella etusivuillaan.
Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.

Itse kuulun venyttelijöihin ja onneksi sain tilauksen läpi. En tiedä se vaan kuuluu omaan perfektionismiin, että kaikki pitää vetää just eikä melkein. En vain tajua miksi tuollaiset tarjoukset vedetään kesken kaiken pois.Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Esimerkiksi siksi että siellä ei ole mitään automaattia joka näitä napsii pois päältä klo 23:59.Itse kuulun venyttelijöihin ja onneksi sain tilauksen läpi. En tiedä se vaan kuuluu omaan perfektionismiin, että kaikki pitää vetää just eikä melkein. En vain tajua miksi tuollaiset tarjoukset vedetään kesken kaiken pois.
No tämä, mutta "kun mulla on oikeus". Tai pahimmilaan "lakimieheni ottaa yhteyttä"![]()
Jos osataan nettilomake tehdä, niin pitäisi myös osata tehdä siihen simppeli päivämäärän/ajan tarkistus. Ja oli miten hyvänsä, niin mielellään poistaisivat tarjouksen nettisivuilta tarjouksen päättymisen jälkeen eikä ennen.Esimerkiksi siksi että siellä ei ole mitään automaattia joka näitä napsii pois päältä klo 23:59.
Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Miksi et tee sitä itse?Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .
Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Miksi et tee sitä itse?
Ja eikö noissa päätöksissä kestä jo suurinpiirtein ensi kesään saakka joka tapauksessa.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .
Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?
Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.Eikös tuo ollu määräaikainen tarjous, jota muutettiin kesken kaiken....
Mielestäni kaikilla oli aikaa koko päivän ajan, kunnes yhtäkkiä ilmoitetaan että aspa sulkeutuukin 13.00 !!!
Joillekkin pieni ja mitätön asia, toiselle iso, ja periaatteellinen !
Mä ajattelin ottaa tämän, kiinnitykset vaihtelee näköjään 10 min välein. Mitäköhän tuo oman käytön vaikutus käytännössä tarkoittaa?Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?
Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.
Oikeasti? Montako tuhatta valitusta olet jo tehnyt kun olet lukenut / kuullut että kaupassa on tuote X saatavilla sen päivän ja mennyt 23:59 rämpyttämään ovea "kiinni on" ja vetänyt itkupotku raivareita..
Eli eiköhän se jo järkikin sano että jos liike on suljettu se tarjous on ohitse kyseiseltä päivältä ja jos tarjous loppuu kyseisenä päivänä sitä ei enää myöhemmin saa. Odotan kyllä mielenkiinnolla raporttia mitä vastaavat sinulle kun soitat sinne maanantaina ja kerrot kantasi... jotenkin luulen että eivät ole samaa mieltä.
Enkä ala tästä enempää puhumaan ketjussa, odotan maanantaita ja raporttia sinulta, sittenhän tuo selviää olinko oikeassa ja tarjous loppui silloin vai olinko väärässä ja kyseessä oli virhe heidän taholtaan ja saat sopimuksen...
Koska miksi nyt yritys saisi itse jotain päättää?Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaanEiköhän olisi aika kaivaa kaikki vanhat Jimmsin ja Verkkokaupan aikasidonnaiset tarjoukset esiin ja aloittaa ulina niistäkin?Koska miksi nyt yritys saisi itse jotain päättää?
Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.Eiköhän tätä tarjousaika-juttua nyt ole riittävästi väännetty tässä ketjussa, sen voisi pikku hiljaa lopettaa. Asianosaiset jatkakoot vääntöä suoraan ko. firman ja/tai KKV:n kanssa.
Ketjun aiheeseen liittyen ajattelin pistää vinkin. Nyt on varmaan liikkeellä sopimuksen vaihtajia, joilla on edellinen pitkä määräaikainen voimassa.
Jos teette uuden sopparin netissä ja jos teillä on aloitusaikana vanha määräaikainen voimassa eri firmasta, käykää heti tilauksen jälkeen irtisanomassa vanha sopimus. Muuten uusi firma ei pysty vahvistamaan uutta sopimusta, ja pahimmassa tapauksessa se edullinen tarjous meni sitä myötä sivu suun.
Minulle oli vähällä käydä näin. Tilasin Lumpeelta 6kk sopimuksen, mutta 2 viikon kuluttua tuli ilmoitus, että tilausta ei voitu vahvistaa, koska aloituspäivälle oli edellinen määräaikainen sopimus voimassa. Tässä välissä koko tuote (6 kk vuosisähkö) oli jo poistunut valikoimasta, ja Lumme aluksi meinasi, että en enää saa sitä.
Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty![]()
Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.
Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaan
En kyllä käsitä, mikä siinä on niin outoa, että on vaikka alkuviikosta huomannut tarjouksen ja miettinyt, että tekee sopimuksen perjantaina, jos vaikka hyvällä tuurilla olisi tullut parempi soppari muilta. Sillä mikään ei viittaa tarjouksen loppumiseen keskellä päivää, ellei aikaa ole eksplisiittisesti mainittu. Töissäkäyvillä tämä sopparin luonti menisi luonnollisesti iltapäivälle.
Kuluttujaneuvonnan resurssien säästämisen toivominenkin ihan turhaa jeesustelua, kannattaa mennä vaikka tuonne tarjousalueelle päivystämään, siellä on ihan yleinen konsensus, että valitetaan oli euromäärä mikä tahana. Suurella sähkönkäyttäjällä tulee tästä sopimuksesta merkittävät säästöt verrattuna toiseksi halvimpaan kiinteään, joten ihan ymmärrettävää, että oikeuksiaan haetaan sitten vaikka kuluttajaneuvonnan kautta, ellei KSAT sitten hyväksy suoraan sopimuksentekoa.
Etusivulla näkyy heillä tällainen postaus:
![]()
Tämä on kyllä yleinen näky tällä foorumilla: ilmaistaan joku älytön omaa argumenttia tukeva kommentti saatesanoilla: "jätän keskustelun tähän" tsp.Omalta osalta lopetan tarjouskeskustelun tähän lainaukseen yhtiön nettisivuilta:
Määräaikaista eivät.Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...
Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Tuo oli julkaistu 29.6 nettisivulla.Ei tainnut edes nettisivuilla lukea mitään ennen, kun tarjousketjussa ei yhtään mainintaa keneltäkään.
"Profiilivaikutus lasketaan kalenterikuukausittain seuraavasti: asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo. " Ihanan selkeätäJa sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.
Edit. Poistettu vanha unohtunut lainaus.
Ota sopimusVoisivat lanseerata seuraavaksi hedelmäpeli -sopimuksen. Pyöräytät joka kuukausi rullia ja hinta määräytyy sen mukaan miten tuuri käy. Ja joka tuhannes saa yllätysvoiton toki.
(ihan kusetusta nuo nykysopparimallit)
Siis ongelmako oli siinä, että olit laittanut liian aikaisin alkamaan uuden sopimuksen? Ei tuossa mitään ongelmaa pitäisi tulla, jos ei mene laittamaan sen uuden sopparin alkua päällekkäin vanhan määräaikaisen kanssa eli kannattaa vain tarkistaa sen määräaikaisen sopparin viimeinen päivä ja seuraavalle päivälle alkamaan se uusi niin ei tule mitään ongelmaa.Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...
Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Parin sadan euron hyöty verrattuna mihin?...
Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty![]()
Tuo oli julkaistu 29.6 nettisivulla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.