Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Edit. Poistettu vanha unohtunut lainaus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.
Oikeasti? Montako tuhatta valitusta olet jo tehnyt kun olet lukenut / kuullut että kaupassa on tuote X saatavilla sen päivän ja mennyt 23:59 rämpyttämään ovea "kiinni on" ja vetänyt itkupotku raivareita..
Eli eiköhän se jo järkikin sano että jos liike on suljettu se tarjous on ohitse kyseiseltä päivältä ja jos tarjous loppuu kyseisenä päivänä sitä ei enää myöhemmin saa. Odotan kyllä mielenkiinnolla raporttia mitä vastaavat sinulle kun soitat sinne maanantaina ja kerrot kantasi... jotenkin luulen että eivät ole samaa mieltä.
Enkä ala tästä enempää puhumaan ketjussa, odotan maanantaita ja raporttia sinulta, sittenhän tuo selviää olinko oikeassa ja tarjous loppui silloin vai olinko väärässä ja kyseessä oli virhe heidän taholtaan ja saat sopimuksen...
Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaanEiköhän olisi aika kaivaa kaikki vanhat Jimmsin ja Verkkokaupan aikasidonnaiset tarjoukset esiin ja aloittaa ulina niistäkin? Koska miksi nyt yritys saisi itse jotain päättää?
Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.Eiköhän tätä tarjousaika-juttua nyt ole riittävästi väännetty tässä ketjussa, sen voisi pikku hiljaa lopettaa. Asianosaiset jatkakoot vääntöä suoraan ko. firman ja/tai KKV:n kanssa.
Ketjun aiheeseen liittyen ajattelin pistää vinkin. Nyt on varmaan liikkeellä sopimuksen vaihtajia, joilla on edellinen pitkä määräaikainen voimassa.
Jos teette uuden sopparin netissä ja jos teillä on aloitusaikana vanha määräaikainen voimassa eri firmasta, käykää heti tilauksen jälkeen irtisanomassa vanha sopimus. Muuten uusi firma ei pysty vahvistamaan uutta sopimusta, ja pahimmassa tapauksessa se edullinen tarjous meni sitä myötä sivu suun.
Minulle oli vähällä käydä näin. Tilasin Lumpeelta 6kk sopimuksen, mutta 2 viikon kuluttua tuli ilmoitus, että tilausta ei voitu vahvistaa, koska aloituspäivälle oli edellinen määräaikainen sopimus voimassa. Tässä välissä koko tuote (6 kk vuosisähkö) oli jo poistunut valikoimasta, ja Lumme aluksi meinasi, että en enää saa sitä.
Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty
Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...Lumpeella on ihan täppä että lopettavat toisen sopparin jos sen täppäsi.
Ei tarvitse edes kaivaa mitään, mainitsepa muutama tarjous, jotka ovat olleet netissä saatavilla, "tarjous voimassa päivään x asti" ja jotka ovat päättyneet johonkin random konttorin tai kivijalan sulkeutumisaikaan
En kyllä käsitä, mikä siinä on niin outoa, että on vaikka alkuviikosta huomannut tarjouksen ja miettinyt, että tekee sopimuksen perjantaina, jos vaikka hyvällä tuurilla olisi tullut parempi soppari muilta. Sillä mikään ei viittaa tarjouksen loppumiseen keskellä päivää, ellei aikaa ole eksplisiittisesti mainittu. Töissäkäyvillä tämä sopparin luonti menisi luonnollisesti iltapäivälle.
Kuluttujaneuvonnan resurssien säästämisen toivominenkin ihan turhaa jeesustelua, kannattaa mennä vaikka tuonne tarjousalueelle päivystämään, siellä on ihan yleinen konsensus, että valitetaan oli euromäärä mikä tahana. Suurella sähkönkäyttäjällä tulee tästä sopimuksesta merkittävät säästöt verrattuna toiseksi halvimpaan kiinteään, joten ihan ymmärrettävää, että oikeuksiaan haetaan sitten vaikka kuluttajaneuvonnan kautta, ellei KSAT sitten hyväksy suoraan sopimuksentekoa.
Etusivulla näkyy heillä tällainen postaus:
Tämä on kyllä yleinen näky tällä foorumilla: ilmaistaan joku älytön omaa argumenttia tukeva kommentti saatesanoilla: "jätän keskustelun tähän" tsp.Omalta osalta lopetan tarjouskeskustelun tähän lainaukseen yhtiön nettisivuilta:
Määräaikaista eivät.Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...
Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Tuo oli julkaistu 29.6 nettisivulla.Ei tainnut edes nettisivuilla lukea mitään ennen, kun tarjousketjussa ei yhtään mainintaa keneltäkään.
"Profiilivaikutus lasketaan kalenterikuukausittain seuraavasti: asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo. " Ihanan selkeätä (Priima tuotekohtaiset sopimusehdot | PKS)Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.
Edit. Poistettu vanha unohtunut lainaus.
Ota sopimusVoisivat lanseerata seuraavaksi hedelmäpeli -sopimuksen. Pyöräytät joka kuukausi rullia ja hinta määräytyy sen mukaan miten tuuri käy. Ja joka tuhannes saa yllätysvoiton toki.
(ihan kusetusta nuo nykysopparimallit)
Siis ongelmako oli siinä, että olit laittanut liian aikaisin alkamaan uuden sopimuksen? Ei tuossa mitään ongelmaa pitäisi tulla, jos ei mene laittamaan sen uuden sopparin alkua päällekkäin vanhan määräaikaisen kanssa eli kannattaa vain tarkistaa sen määräaikaisen sopparin viimeinen päivä ja seuraavalle päivälle alkamaan se uusi niin ei tule mitään ongelmaa.Hmm, ei kyllä ollut siinä lomakkeessa jonka itse täytin. Olisin kyllä täpännyt...
Edit: Lomakkeessa on näköjään tällainen, ja sen kyllä täppäsin, mutta ei siis onnannut. Aspassa sanoivat, että voivat kyllä lopettaa vanhan sopimuksen jos se on toistaiseksi jatkuva. Ilmeisesti määräaikaista eivät pysty asiakkaan puolesta poikkaisemaan. Sinänsä loogista, kun siitä koituisi taloudellisia vaikutuksia = sopimussakko asiakkaalle, niin eivät varmaan voi sitä toisen puolesta tehdä.
Parin sadan euron hyöty verrattuna mihin?...
Aiemmin Lumpeen aspan kanssa käytyyn puheluun vedoten sain kuitenkin onneksi hoidettua asian niin, että peruin vanhan sopimuksen ja sain vielä tehtyä Lumpeen kanssa sopimuksen poistuneen tuotteen (6 kk @ 9,27 c/kWh) hinnalla. Nyt on ensi talveksi turvattu kohtuuhintainen sähkö, sopimussakon jälkeen tuosta jää vähintään parinsadan euron hyöty
Tuo oli julkaistu 29.6 nettisivulla.
Siellä se edelleen etusivulla seisoo julkaisupäivän kera. Tuskin sitä huomasit, jos et rullannut alaspäin vaan menit suoraan sopimuksen tekemiseen. Itse tein sopparin jo useamman päivää sitten, juuri sen takia että tarjouksen "räjähdettyä" oli selkeä vaara siitä, että firma vetää käsijarrusta.Itse tein sopimuksen yöllä, 30.6 noin klo:0.05 ja en kyllä huomannu mitään kellonaikaa missään.
Kerrotko vielä miten määräaikainen sopimus irtisanotaan ennen päättymistään? Voiko samaa soveltaa myös määräaikaiseen vuokrasopimukseen?Jos teette uuden sopparin netissä ja jos teillä on aloitusaikana vanha määräaikainen voimassa eri firmasta, käykää heti tilauksen jälkeen irtisanomassa vanha sopimus.
Kyllä sen pystyy purkamaan ehtojen puitteissa.Kerrotko vielä miten määräaikainen sopimus irtisanotaan ennen päättymistään? Voiko samaa soveltaa myös määräaikaiseen vuokrasopimukseen?
Kerrotko vielä miten määräaikainen sopimus irtisanotaan ennen päättymistään? Voiko samaa soveltaa myös määräaikaiseen vuokrasopimukseen?
Siellä se edelleen etusivulla seisoo julkaisupäivän kera. Tuskin sitä huomasit, jos et rullannut alaspäin vaan menit suoraan sopimuksen tekemiseen. Itse tein sopparin jo useamman päivää sitten, juuri sen takia että tarjouksen "räjähdettyä" oli selkeä vaara siitä, että firma vetää käsijarrusta.
Kuha ei kysyntä ylittäisi nyt tarjontaa.. Itse havahduin liittymien etsintään vasta tänään, joten tuo em. 6kk tarjous on unohdettava. Mahtaakohan olla järkevä napata jonosta vaan seuraavaksi edullisin vaihtoehto vai odotella vielä hetki?
Itse veikkaan että alle 10c ei enää saa mutta lottoahan tämä on. Keravan energia näköjään nostanut listoille 6kk 11,90c sopparin. Onhan se toki suolaista.Kuha ei kysyntä ylittäisi nyt tarjontaa.. Itse havahduin liittymien etsintään vasta tänään, joten tuo em. 6kk tarjous on unohdettava. Mahtaakohan olla järkevä napata jonosta vaan seuraavaksi edullisin vaihtoehto vai odotella vielä hetki?
Kukaan ei tiedä, jokaisen arvaus on yhtä hyvä kuin omasi. Itse ottaisin talven varalle minkä tahansa alle 10 snt/kWh sopimuksen. Futuurit taitaa pyöriä noin 8 sentin tienoilla joten mitään sen alle on turha jäädä odottamaan.Kuha ei kysyntä ylittäisi nyt tarjontaa.. Itse havahduin liittymien etsintään vasta tänään, joten tuo em. 6kk tarjous on unohdettava. Mahtaakohan olla järkevä napata jonosta vaan seuraavaksi edullisin vaihtoehto vai odotella vielä hetki?
Tietysti verrattuna siihen, että olisin jatkanut sillä vanhalla määräaikaisella sopimuksella talven yli.Parin sadan euron hyöty verrattuna mihin?
Ja millä päädyit tähän säästölaskelmaan, sulla on jotain tietoa talven hinnoista?Tietysti verrattuna siihen, että olisin jatkanut sillä vanhalla määräaikaisella sopimuksella talven yli.
Kyllähän sitä tietoa voi lukea sopimuksesta. Huomaa, että hänellä oli kallis määräaikainen, jonka hinta on kyllä varmasti selvillä. Siitä on helppo laskea. Ja omakin kulutus on varmaan suht hyvin tiedossa.Ja millä päädyit tähän säästölaskelmaan, sulla on jotain tietoa talven hinnoista?
Kyllä, onhan mulla aika tarkkakin tieto talven hinnoista:Ja millä päädyit tähän säästölaskelmaan, sulla on jotain tietoa talven hinnoista?
Älä ota. Keinottelijoita.Onko tästä hehku energiasta (GNP Energy) kokemuksia? 6kk diili olisi 10.35 snt per kWh.
Tilauslomake
hehkuenergia.fi
On tietysti myös mahdollista, että keväällä 2024 määräaikaisten hinnat ovat niin korkealla, että ne syövät talven säästöt. Elämä on riskejä täynnä.Kyllä, onhan mulla aika tarkkakin tieto talven hinnoista:
- vanhassa sopimuksessa sähkön hinta olisi 12,48 c/kWh
- uudessa sopimuksessa sähkön hinta on 9,27 c/kWh.
Talven kulutukseni on ollut vähintään 7,8 MWh, niin tuosta voit laskea että hyöty on vähintään 250€. Turku Energian sopimussakko on 50€.
(Lisäksi vanha sopimus olisi jatkunut elokuun loppuun 2024 asti, ja ennakoin että keväällä 2024 saa halvempaa sähköä kuin tuo 12,48 c joten keväältä ja kesältä tulee lisää säästöä, mutta tämä ei tietysti ole vielä 100% varmaa.)
Ehkä sähköauton omistajalle voisi sopia tämmönen helenin "Fiksu", jolla saisi ehkä tuota hintaa hieman edullisemmaksi lataamalla autoa öisin..Vuoden diili kinnostaisi myös, niin ei tarttiis tätä jokapäiväistä sähkönhintakyttäystä harrastaa enää... Mutta ei oikeen noi yli kympin diilit maistu.
Se se riski ainakin on.Markkinasähkö ja sähkön markkinahinta | Helen
Mikäs näissä oli se catch? Marraskuussa hinta ampuu +20c/kWh?
Turhaa nämä peloittelut. Lukekaa rivien välistä, että hätää ei ole kohta saadaan alle 10c diilei.Pelottelu talven hinnoista on ainakin alkanut.
Sähkön hinnat voivat pompata jälleen tähtiin – professori jyrähtää: ”Nyt ei saa jättää tätä tilannetta tähän”
Professori Peter Lundin mukaan yksi ratkaisu tilanteeseen olisi sähkömarkkinoiden toimintamekanismin päivittäminen.www.is.fi
Sähkön hinnat voivat nousta viime talven tavoin viraston linjauksesta huolimatta
Vaikka kovimmat sähkön hinnat ovat tulleet alas viime syystalven jälkeen, on sähkön hinta noussut jälleen keskusteluun.www.mtvuutiset.fi
Itsekään en usko että spot keskiarvot olisi talvella alle 10 snt, mutta mitenköhän paljon mahtaa talvella tulla ns. edullisia tunteja? Jos onnistuu kulutuksensa keskittämään niihin, voisi selvitä halvemmalla?Voi ehkä tietyllä yksityäisellä tunnilla laskea, mutta keskimääräinen suunta on ollut selkeästi ylöspäin. Sekä kiinteät että pörssihinta tulee nyt loppukesän/syksyn pyörimään siinä 10snt tuntumassa, mutta en näe mitään syytä sille, miten pörssihinta voisi olla tätä edullisempaa talvella.