Nyt tuli vahvistus ksat 6kk soppariin jonka tein aamulla klo 5.30. Onneksi tein ennen duuniin lähtöä. En tiennyt mistään klo 13 tarjouksen päättymisestä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kesäkuun -23 keskihinta on 5,38 c/kWh (ALV 24%). 2020 oli muuten poikkeuksellisen halpa vuosi (koronashokki).Jos katsoo toteutuneita keskihintoja viime vuosilta:
![]()
Millä todennäköisyydellä palataan 2019-2020 hintoihin?
Jos taas hinnat palaa 2021 tasolle niin verrattuna tähän 9,3 snt/kWh sopimukseen:
Syyskuu: 1,77 snt halvempi
Lokakuussa 1,26 snt kalliimpi
Maraskuussa 1,35 snt halvempi
Joulukuussa 14,68 snt halvempi
Tammikuussa 2,95 snt kalliimpi
Helmikuussa 2,22 snt kalliimpi
Niin ihan kilpailukykyinen sopimus on verrattuna aikaan ennen sotakriisiä (2021 hinnat).
Nyt on helppo katsoa viime vuosien kulutukset ja voi kun tietää sähkön hinnan, voi jo nyt arvioida ja budjetoida mitä sähkö tulee maksamaan per kk, ja kuten täälläkin mainittu ei tarvitse katsoa voiko mennä saunaan tai lyödä 4090 tulille pelisession ajaksi.
olipas KoSSilta kovin tylsä ylläri kun olin asiassa tunnin myöhässä. Lähtivät kaiketi kotiin jo klo 13.
Täytä ja meilaa.
En tiedä missä klo: 13 on mainittu, mutta ei ainakaan tuossa. Aspa näytti menneen kiinni klo: 13
"Page not found"![]()
Lähtivät vetämään kaljaa myyntipomon piikkiin ennen kuin saa kenkää(, jos eivät ole muistaneet suojata myyntejään).
e: Ainakin itselle tästä siis tulee vähän ”hupsista saatana” fiilis, kun pikkupulju ainoana (?) on jäljellä tarjoamassa tähän hintaan.
Joo, en mä konkurssia pelkää ja kun en asu ko. lafkan omistajien alueella, niin evvk. Kunhan pohdin, että heidän pikkukampanja taisi saada ”vähän” suuremman yleisön kuin ajattelivat. Voivat tehdä ihan hyvänkin tilin, jos tuotantopuoli riittää kattamaan myynnin.Tosin kyseessä on yritys jolla on omaa sähköntuotantoa ja hoitavat alueellaan myös sähkönsiirron joten konkurssia kuten Lumon tapauksessa tuskin tarvitsee pelätä.
Huomionarvoista on että sähkönsiirtoa hoitaa sama yritys, ei ole perustettu mitään toista sähköverkot oy:tä tai Oomia vastaavaa viritystä sähkönmyyntiä varten jonka voi laittaa kiinni kun huomaa myyneensä liian halpoja sopimuksia.
Vaikka vähätuulisia jaksoja on myös talvella, talvisin kokonaisuudessaan tuulee enemmän. Mitään kolmenkuukauden tuulettomia jaksoja ei ole. Meillä on kaukolämmön ja teollisuuden yhteistuotantolaitoksia jotka jauhaa talvisin enemmän myös sähköä, nämä laitokset on hyvin pienellä liekillä kesällä. Kesän yksittäisiä 20c hintapiikkejä on turha katella, kun esim. Heinäkuu näyttää alkavan taas varsin maltillisissa hinnoissa (huomenna klo 15:00 spotti 0.01c/kwh.)Jos vähätuulisuus nostaa pörssisähkön hinnan _kesäkuussa_ ajoittain yli 20 sentin ja jatkuvasti lähemmäs 10 senttiä niin, mitä se tekee tammi-helmikuussa, kun on ankara talvi, ei tuule ja kova kulutus? Edelleen ottaisin 6kk määräaikaisen talven varalle, kesä 2024 voi olla taas tilanne toinen myös määräaikaisten sopimusten kanssa.
En tiedä tästä palvelusta mitään, mutta oli ensimmäinen mihin sai ladattua tuon PDF:n.
![]()
Smallpdf.com
smallpdf.com
vaihtoehtoinen
![]()
ksatTilauslomake.pdf
Hyvä sähkötarjous. Sähköä hyvään kotiin! Koillis-Satakunnan Sähkö Oy on lähikaupunkiensa ja kuntiensa omistama sähköyhtiö. Palvelemme ystävällisesti ja varmasti asiakkaitamme kaikissa sähköntoimitusta koskevissa asioissa. Tutustu kääntöpuolen Wirta -tuotteisiimme. Valitse sopivin ja tee tilaus...docdro.id
Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.Tai vaan täyttää koneella ja meilaa perille![]()
Sähkösopimukset on hieman arpapeliä jos näitä peilaa vaikka viimeiset 5v tähän päivään.Yksittäisiä piikkejä ei kannata katsella, mutta argumentoit samalla asialla pörssisähkön edullisuuden puolesta![]()
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.Paitsi että yhtiön sivuilla kerrottiin että tarjous loppuu kello 13 ja meilistä näkee että se on lähetetty reilusti sen jälkeen.
PDF:ssä lukee, että tarjous on voimassa 30.6.2023 asti. Ei kellonaikaa! Enkä minä mistään nettisivuloista tiedä, nettinörtit tehkööt mitä hyvänsä. Minä täytän paperisen kaavakkeen.Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.
Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
Joo edelleen on riskejä liittyen sähkön hintaan, joten kukaan ei tarjoa sähköä kiinteään viiden sentin hintaan vaikka pörssihinnat siinä main pyörisivätkin. Todennäköisesti kiinteissä 6kk sopimuksissa pyöritään tuossa 10 sentin pinnassa. Jos haluaa sähköä halvemmalla, pitää ottaa riskiä. Pörssisähköllä kuitenkin todennäköisesti voittaa pitkässä juoksussa samasta syystä kuin miksi vakuutuksen ottaminen ei ole ilmaista. Riskin realisoituessa on kuitenkin jonkun verran mahdollista optimoida omaa kulutustaan.Täytyy myöntää olleensa väärässä. Keväällä kirjoitin ettei kannata tehdä sopimusta 10 sentin hinnalla, että kyllä ne hinnat sieltä vielä kesään mennessä alas tulee. En uskonut että paljoa, mutta oma veikkaus oli että 7-8 sentin nurkille olisi tullut tarjontaa. Vikaan meni, siihen ne hinnat jämähti 10 sentin paikkeille. No, sen osalta olen edelleen samaa mieltä, ettei 10 sentillä kannata tehdä sopimusta kahdeksi vuodeksi.
Lopputulemana otin myös itse Koillis-Satakunnan Sähkön (lyhenne taitaa muuten olla logon mukaan KoSS, KSS olisi Kouvolan Seudun Sähkö) 6 kk @ 9,30 snt/kWh syyskuun lopusta maaliskuun loppuun. Sähkön käyttö on nyt minimissään, ja silti viikon pörssin keskiarvo 9,08 snt/kWh. Ei herätä tippaakaan luottamusta siihen, mitä hinta tulee talvella olemaan. KoSS/Ksat 6 kk määräaikaisella takkiin tuskin tulee millään montaakaan senttiä.
Sopimuksen teko epäonnistui ensimmäisellä klikkauksella, sivu herjasi virheestä. Toisella yrityksellä meni läpi ja automaattinen sopimusvahvistus ehtoineen kilahti lähes välittömästi sähköpostiin.
Kyllä. onpas paska mäihä ku päivästä jää kiinni.Höh, tuli hylky KSS:ltä, "Syynä peruuntumiselle on saamamme ilmoitus nykyisen sopimuksen jatkumisesta määräaikaisena.". Liittyneekö sitten siihen kun nykyinen sopimus on päättymässä 30.9. ja viimeinen päivä johon tämän sai laitettua alkamaan taisi olla 28.9.?
Jaahas meni tuo KSS 6kk tarjous sitten ohi. Odottelin tämän päivän loppuun, mutta näköjään loppu sit 13.
Tuota Helenin 12kk a 9,7c ei taida myöskään olla enää?
Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksunaPKS:llä voisi tehdä vuodeksi kiinnityksen 1.10.2023 - 30.9.2024 välille 9,09 senttiä/kWh. Ja kyllähän tuo noiden Syksy 2023 (8,71 senttiä/kWh) + Talvi 2024 (11,6 kWh) taitaisi myös ihan hyvän hintainen?
Eikun näköjään noiden yli vuoden kiinnityksien hinnat vaihteleekin käytön mukaan, tuolla demo-sivulla OmaPKS - Etusivu on vähän eri hinnat mitä mulle näytti. Syksy+Talvi kyllä näyttää samaa hintaa molemmissa.
Hintoja spoiler tägissä
![]()
Hankala heidän on tarjousta jättää tänään vastaanottamatta, kun lomakkeessa ei ole kellonaikaa. Toki tuo toiseen palveluun ladattu lomake on vähän niin ja näin, mutta kyllä se monelta varmaan omastakin koneesta selaimen välimuistista löytyy.
Mikäs siinä on niin ja näin?
Jos ensin mainostavat(?), että tarjous päättyy 30.6., mutta sitten päättävätkin lopettaa tarjouksen virkistyspäivän takia jo kello 13 pelkällä ilmoituksella etusivuillaan.
Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Itse kuulun venyttelijöihin ja onneksi sain tilauksen läpi. En tiedä se vaan kuuluu omaan perfektionismiin, että kaikki pitää vetää just eikä melkein. En vain tajua miksi tuollaiset tarjoukset vedetään kesken kaiken pois.Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Esimerkiksi siksi että siellä ei ole mitään automaattia joka näitä napsii pois päältä klo 23:59.Itse kuulun venyttelijöihin ja onneksi sain tilauksen läpi. En tiedä se vaan kuuluu omaan perfektionismiin, että kaikki pitää vetää just eikä melkein. En vain tajua miksi tuollaiset tarjoukset vedetään kesken kaiken pois.
No tämä, mutta "kun mulla on oikeus". Tai pahimmilaan "lakimieheni ottaa yhteyttä"![]()
Jos osataan nettilomake tehdä, niin pitäisi myös osata tehdä siihen simppeli päivämäärän/ajan tarkistus. Ja oli miten hyvänsä, niin mielellään poistaisivat tarjouksen nettisivuilta tarjouksen päättymisen jälkeen eikä ennen.Esimerkiksi siksi että siellä ei ole mitään automaattia joka näitä napsii pois päältä klo 23:59.
Henkilökohtaisesti en tajua miksi jengi venyttelee jonkun hikisen päivän takia. Sit tällaisten takia menettää koko tarjouksen.
Miksi et tee sitä itse?Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .
Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Miksi et tee sitä itse?
Ja eikö noissa päätöksissä kestä jo suurinpiirtein ensi kesään saakka joka tapauksessa.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?Mites ois kysymys kuluttaja asiamiehelle. Tarjouksen ilmoitetaan olevan voimassa vielä 30.6, mutta kesken tarjouksen, ilmoitetaan että tarjous päättyykin klo:13.00, kun laittavatkin aspan kiinni aikaisemmin .
Esim. Mulla mailissa viesti, jossa sanotaan että on voimassa 30.6 , eli koko päivän.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?
Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.Eikös tuo ollu määräaikainen tarjous, jota muutettiin kesken kaiken....
Mielestäni kaikilla oli aikaa koko päivän ajan, kunnes yhtäkkiä ilmoitetaan että aspa sulkeutuukin 13.00 !!!
Joillekkin pieni ja mitätön asia, toiselle iso, ja periaatteellinen !
Mä ajattelin ottaa tämän, kiinnitykset vaihtelee näköjään 10 min välein. Mitäköhän tuo oman käytön vaikutus käytännössä tarkoittaa?Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.Jos päättymiskellonaikaa ei ole erikseen ilmoitettu, voidaan olettaa että tarjous päättyy silloin, kun lafka sulkeutuu. Ja kyllä, ne aukioloajat voivat vaihdella. Edelleen ihan oma vika jättää viimeiseen päivään ja vitukutella asian kanssa.
Mitäpä jos jätetään kuluttaja-asiamiehelle aikaa ihan oikeisiin tapauksiin ja jengi alkaa täyttelemään niitä lomakkeita hyvissä ajoin?
Ja sen lisäksi tuossa on kulutusvaikutus, eli kiinnitetty hintakaan ei ole kiinteä hinta.Noihin hintoihin tulee vielä +0.45c/kWh toimitusmaksuna
Höpsis. Jos tarjoukselle on asetettu päättymispäivämäärä ilman kellonaikaa, niin tarjous on voimassa päivän loppuun saakka, eli keskiyöhön.
Oikeasti? Montako tuhatta valitusta olet jo tehnyt kun olet lukenut / kuullut että kaupassa on tuote X saatavilla sen päivän ja mennyt 23:59 rämpyttämään ovea "kiinni on" ja vetänyt itkupotku raivareita..
Eli eiköhän se jo järkikin sano että jos liike on suljettu se tarjous on ohitse kyseiseltä päivältä ja jos tarjous loppuu kyseisenä päivänä sitä ei enää myöhemmin saa. Odotan kyllä mielenkiinnolla raporttia mitä vastaavat sinulle kun soitat sinne maanantaina ja kerrot kantasi... jotenkin luulen että eivät ole samaa mieltä.
Enkä ala tästä enempää puhumaan ketjussa, odotan maanantaita ja raporttia sinulta, sittenhän tuo selviää olinko oikeassa ja tarjous loppui silloin vai olinko väärässä ja kyseessä oli virhe heidän taholtaan ja saat sopimuksen...