Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
5.5. loppuu vanha määräaikainen Vattenfallilla. Fortumilta tarjosivat nyt pörssisähköä Spot + marginaali (0,59c/kWh) ja 3kk ajaksi kk-maksu 4,90€/kk pois. Tuohon en nyt äkkiseltään ole tarttumassa kun esim. Väreeltä saa jo suoraan netistä halvemman spot + 0,39 c/kWh + 4,95€/kk. Kulutus meillä kesällä kuitenkin pyörii jossain 800-1000 kWh tietämillä koska taloudessa kaksi sähköautoa. Talveksi kuitenkin määräaikainen olisi mieltä rauhoittava ratkaisu, joten mistä kannattaa määräaikainen ottaa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
5.5. loppuu vanha määräaikainen Vattenfallilla. Fortumilta tarjosivat nyt pörssisähköä Spot + marginaali (0,59c/kWh) ja 3kk ajaksi kk-maksu 4,90€/kk pois. Tuohon en nyt äkkiseltään ole tarttumassa kun esim. Väreeltä saa jo suoraan netistä halvemman spot + 0,39 c/kWh + 4,95€/kk. Kulutus meillä kesällä kuitenkin pyörii jossain 800-1000 kWh tietämillä koska taloudessa kaksi sähköautoa. Talveksi kuitenkin määräaikainen olisi mieltä rauhoittava ratkaisu, joten mistä kannattaa määräaikainen ottaa tällä hetkellä.
Ja Heleniltä vielä halvemmalla.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
25
Mikä on ollut viimeisen 2 vuoden ikkunassa matalin tarjolla ollut pörssisähkön perusmaksu, ja mihin/millaiseen sopimukseen tätä on tarjottu?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 498
Onko joku onnistunut tinkaamaan Heleniltä parempaa sähkösopimusta kun tuo 4€/kk 7,99snt/kwh 24kk? Esim. matalammalla kuukausimaksulla? Etenkin tuo nykyistä korkeampi kk-maksu ei houkuta, kun aikanaan ehti tottua 0€/kk soppareihin.

E: soitin, ja helenin jäbä sanoi että tinkivaraa ei ole. Jos tässä aspa-puhelussa tehdään soppari, se on kalliimpi mitä tekstarilla saatu tarjous.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
sähköyhtiöt on nyt ottaneet linjan, että mitään henkilökohtaisia tarjouksia ei tehdä, olen kilpailuttanut läpi useita yhtiöitä ja noita soppareita on useampi kuin yksi joten olisi luullut, että sillä on jotain merkitystä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Taidan itse tarttua tuohon Helenin jatkotarjoukseen (3,99e/kk, 7,99s/kWh), omalla kohdalla vuosikulutus 2500-3000kWh, joten jos nyt kesäksi vielä sentin halpenee, niin ei ero niin kauhea ole. Enkä oikein usko että kuukausimaksut olisi paljoa muuttumassa noissa 24kk soppareissa.

Ei vaan jaksa alkaa taas stressaamaan kesäksi tuon kanssa, kerta kulutus omalla kohdalla on loppujen lopuksi aikas pientä vuositasolla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Taidan itse tarttua tuohon Helenin jatkotarjoukseen (3,99e/kk, 7,99s/kWh), omalla kohdalla vuosikulutus 2500-3000kWh, joten jos nyt kesäksi vielä sentin halpenee, niin ei ero niin kauhea ole. Enkä oikein usko että kuukausimaksut olisi paljoa muuttumassa noissa 24kk soppareissa.

Ei vaan jaksa alkaa taas stressaamaan kesäksi tuon kanssa, kerta kulutus omalla kohdalla on loppujen lopuksi aikas pientä vuositasolla...
Kesäks pörssi ja Helen alkamaan 3kk päästä? Vai onks siinä joku rajoitus?
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Mikä on ollut viimeisen 2 vuoden ikkunassa matalin tarjolla ollut pörssisähkön perusmaksu, ja mihin/millaiseen sopimukseen tätä on tarjottu?
Keravan energialta sai viime syksynä 0e/kk toukokuun loppuun, eli itselläni lokakuun alusta alkaen, joten 8kk ilman kuukausimaksua, mahdollisesti tämän sai jo aiemminkin. Toistaiseksi voimassa oleva ja marginaali 0,59 c/kWh.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 683
Omavoimalta saa priiman jollain 0,x €/kk perusmaksulla loppuvuodeksi. Spot + 0,45 snt/kWh ja/tai kiinnitykset jos haluaa. Jostain syystä ei näy sivuilla, mutta asiakaspalvelu tunnisti tarjouksen kun soitin. Väitti, että jossain Omavoiman sivuillakin se sama pitäisi olla (en löytänyt).
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
343
Omavoimalta saa priiman jollain 0,x €/kk perusmaksulla loppuvuodeksi. Spot + 0,45 snt/kWh ja/tai kiinnitykset jos haluaa. Jostain syystä ei näy sivuilla, mutta asiakaspalvelu tunnisti tarjouksen kun soitin. Väitti, että jossain Omavoiman sivuillakin se sama pitäisi olla (en löytänyt).
Toivottavasti on vielä saatavilla noin viikon päästä, kun olen joka tapauksessa siirtymässä PKSltä OmaVoimalle saman Priiman pariin heinäkuusta alkaen. Normaalistikin aavistuksen pienempi kiinnityshinta (0,088 snt/kWh) ja kk-maksu -0,55 €/kk. Pieni ero 20000 kWh/vuosi, mutta joka tapauksessa halvempi niin ei ole järkeä olla vaihtamatta.

Ja kuten @bowtie81 totesi niin sähköyhtiöt ei näytä antavan mitään tarjouksia tiskin alta. PKSsältä ei tippunut mitään kk-alennuksia erikseen kysyttäessä vaikka ilmeisesti vielä syksyllä tämä on ketjun mukaan onnistunut.
 
Liittynyt
28.03.2021
Viestejä
87
En löytänyt Omavoiman sivuilta mitään tarjoukseen viittaamaa. Minulle periaatteessa kävisi mikä tahansa kuukausimaksuton pörssisopimus jatkumaan kesällä Lummen ilmaisjakson jälkeen. Jossain vaiheessa olin kiinnostunut noista kiinnityksistä, mutta viime talvenakin tuli hoidettua ne pari nihkeämpää kuukautta Hehkun kiinteähintaisella ja siihen uusi Lummen pörssisoppari ilmaisilla kuukausimaksuilla heti perään.

Luin tämän kohdan tuolla Omavoiman sivuilla ja siihen loppui kiinnostus, kun on tekemällä tehty hankalaksi. Kuulostaa joltain Alexandria Pankkiiriliikkeen sijoitusviritykseltä, joka perustuu tähtien asentoon ja jolla ei ole päätä tai häntää.

"Kulutusvaikutus lasketaan kalenterikuukausittain matemaattisesti seuraavasti: Asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo."
 
Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
25
Toivottavasti on vielä saatavilla noin viikon päästä, kun olen joka tapauksessa siirtymässä PKSltä OmaVoimalle saman Priiman pariin heinäkuusta alkaen. Normaalistikin aavistuksen pienempi kiinnityshinta (0,088 snt/kWh) ja kk-maksu -0,55 €/kk. Pieni ero 20000 kWh/vuosi, mutta joka tapauksessa halvempi niin ei ole järkeä olla vaihtamatta.

Ja kuten @bowtie81 totesi niin sähköyhtiöt ei näytä antavan mitään tarjouksia tiskin alta. PKSsältä ei tippunut mitään kk-alennuksia erikseen kysyttäessä vaikka ilmeisesti vielä syksyllä tämä on ketjun mukaan onnistunut.
Noilla kulutuslukemilla saanet varmaankin tarjouksen nolla kk maksuilla.(toivottavasti)
Vaihdoin kilpailijalle ja parin päivän päästä tarjosivat ilman kk-maksua.
Tuo kiinitysero jäänee kuitenkin. tsemppiä.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
En löytänyt Omavoiman sivuilta mitään tarjoukseen viittaamaa. Minulle periaatteessa kävisi mikä tahansa kuukausimaksuton pörssisopimus jatkumaan kesällä Lummen ilmaisjakson jälkeen. Jossain vaiheessa olin kiinnostunut noista kiinnityksistä, mutta viime talvenakin tuli hoidettua ne pari nihkeämpää kuukautta Hehkun kiinteähintaisella ja siihen uusi Lummen pörssisoppari ilmaisilla kuukausimaksuilla heti perään.

Luin tämän kohdan tuolla Omavoiman sivuilla ja siihen loppui kiinnostus, kun on tekemällä tehty hankalaksi. Kuulostaa joltain Alexandria Pankkiiriliikkeen sijoitusviritykseltä, joka perustuu tähtien asentoon ja jolla ei ole päätä tai häntää.

"Kulutusvaikutus lasketaan kalenterikuukausittain matemaattisesti seuraavasti: Asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo."
Eikös Vattenfallilla ole vielä tarjous pörssisähköstä ilman kuukausimaksua 6kk? Tuntisähkö Mix on tuote.

Linkki Vattenfallin kampanjasivulle

Spot-hinta + 0,50 snt/kWh
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 683
Toivottavasti on vielä saatavilla noin viikon päästä, kun olen joka tapauksessa siirtymässä PKSltä OmaVoimalle saman Priiman pariin heinäkuusta alkaen. Normaalistikin aavistuksen pienempi kiinnityshinta (0,088 snt/kWh) ja kk-maksu -0,55 €/kk. Pieni ero 20000 kWh/vuosi, mutta joka tapauksessa halvempi niin ei ole järkeä olla vaihtamatta.

Ja kuten @bowtie81 totesi niin sähköyhtiöt ei näytä antavan mitään tarjouksia tiskin alta. PKSsältä ei tippunut mitään kk-alennuksia erikseen kysyttäessä vaikka ilmeisesti vielä syksyllä tämä on ketjun mukaan onnistunut.
Miksi viikon päästä? Hyväksyvät kyllä jo nyt aloituksen heinäkuulle. Mainos alesta tuli tekstarilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 683
En löytänyt Omavoiman sivuilta mitään tarjoukseen viittaamaa. Minulle periaatteessa kävisi mikä tahansa kuukausimaksuton pörssisopimus jatkumaan kesällä Lummen ilmaisjakson jälkeen. Jossain vaiheessa olin kiinnostunut noista kiinnityksistä, mutta viime talvenakin tuli hoidettua ne pari nihkeämpää kuukautta Hehkun kiinteähintaisella ja siihen uusi Lummen pörssisoppari ilmaisilla kuukausimaksuilla heti perään.

Luin tämän kohdan tuolla Omavoiman sivuilla ja siihen loppui kiinnostus, kun on tekemällä tehty hankalaksi. Kuulostaa joltain Alexandria Pankkiiriliikkeen sijoitusviritykseltä, joka perustuu tähtien asentoon ja jolla ei ole päätä tai häntää.

"Kulutusvaikutus lasketaan kalenterikuukausittain matemaattisesti seuraavasti: Asiakkaan toteutuneella sähkönkäytöllä painotetun spot-hinnan keskiarvosta vähennetään vastaavan kalenterikuukauden spot-hinnan aritmeettinen keskiarvo."
Ei pörssisähkössä ole mitään kulutusvaikutusta. Jos lähdet kiinnittämään jaksoa, niin sitten tulee kulutusvaikutus mukaan.
 
Liittynyt
16.04.2019
Viestejä
63
Omavoimalta saa priiman jollain 0,x €/kk perusmaksulla loppuvuodeksi. Spot + 0,45 snt/kWh ja/tai kiinnitykset jos haluaa. Jostain syystä ei näy sivuilla, mutta asiakaspalvelu tunnisti tarjouksen kun soitin. Väitti, että jossain Omavoiman sivuillakin se sama pitäisi olla (en löytänyt).
Tässä on kyseessä ilmeisesti sidosryhmille tarkoitettu etu 0,95€/kk.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
131
Pääsiäistarjous Lumme Energia
Kuukausimaksu ensimmäisen 6 kuukauden ajan 0 euroa uusille Pörssisähkö asiakkaille!
Voi laittaa alkamaan 6kk:n päähän.

Pörssisähkö - Pääsiäistarjous: 6kk ilman kuukausimaksuja!
Tämä olikin hyvä juttu. Olin tehnyt aikaisemmin pörssisopimuksen alkamaan 1.4. Sattui niin onnekkaasti, että vielä tänään onnistui viimeisellä päivällä 14vrk:n peruutusajan puitteissa perua aiempi sopimus pörssisähkö+3kk:n ilmainen perusmaksu tätä pääsiäistarjousta vastaan.
Pennejä, mutta... :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 683
Tässä on kyseessä ilmeisesti sidosryhmille tarkoitettu etu 0,95€/kk.

Voi olla, aspasta ei sanonut muuta kuin että täytyy olla uusi asiakas. Ei kyllä olla mitenkään "sidosryhmää" ko. laftaan mihinkään suuntaan, perusmarkkinoinnillta tuli tarjous eteen.

e: Ei se varmaan ihan tämäkään ole, kun tuossa ei ole kk-hinnalle päättymistä 2024 loppuun.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
439
Taidan itse tarttua tuohon Helenin jatkotarjoukseen (3,99e/kk, 7,99s/kWh), omalla kohdalla vuosikulutus 2500-3000kWh, joten jos nyt kesäksi vielä sentin halpenee, niin ei ero niin kauhea ole. Enkä oikein usko että kuukausimaksut olisi paljoa muuttumassa noissa 24kk soppareissa.

Ei vaan jaksa alkaa taas stressaamaan kesäksi tuon kanssa, kerta kulutus omalla kohdalla on loppujen lopuksi aikas pientä vuositasolla...
Otin mökille tuon saman. Muutama päivä olisi aikaa miettiä, että otanko kotiin 8,15 c/kWh vai mitä tekis.
 
Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
2
Laitoin juuri äsken alkamaan 1.7 kun edellinen 0€/kk pörssi loppuu silloin. Ainakin Lumpeen sovelluksessa näkyi että sopimus on alkamassa kuten olin halunnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Harmi että lummeella tuo marginaali noin kova, ihan muutaman euron ehkä ite voin säästää kesällä verrattuna nuo 0,38 + 4€/kk
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
842
Itellä Lumpeen pörssisähkö jonka ilmainen kuukausimaksu loppuu tämän kuun lopussa. Onko muita pörssisähkösoppareita joissa olisi kuukausimaksuton alku? Nordic Green Energyllä olisi 3kk -50% ja marginaali vähän alhaisempi kuin Lumpeella (0,49snt vs 0,45snt).
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
842
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
272
Kohta käännytään toukokuulle, missähän ne täälläkin povatut 6 sentin sopimukset viivyttelee?

Ennusteen mukaan kahden vuoden määräaikaisessa sopimuksessa kiinteä sähkön hinta on huhtikuussa sopimuksella 6,11 senttiä kilowattitunnilta. Heinäkuussa kilowattitunnin hinnan ennustetaan laskevan 6,03 senttiin ja lokakuussa 5,85 senttiin.
 
Liittynyt
06.07.2023
Viestejä
24
Niin, kuten tuossa taannoin kirjoitin niin määräaikaiset elävät ihan omaa elämäänsä futuurimarkkinahintoihin verrattuna. Jos ei ole erityisen korkea kulutusvaikutus niin miettisin todella pystyisikö itse hieman kantamaan riskiä hintojen suhteen.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
Tässä ei olla vielä huhtikuulla ja ei myöskään ole täyttä varmuutta OL3 paluusta linjoille.

Odotetaan huhtikuun lopulle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 565
Viestejä
4 166 550
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom