Kautium
IOdootti
- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 11 153
Keskustelua, kokemuksia ja suosituksia sähköavusteisista polkupyöristä ja muista uuden lainsäädännön sallimista sähkökulkineista, sekä näiden rakennussarjoista ja asennuksesta.
Omien kokemusten mukaan max. 250W moottorilla (ja max. 25km/h nopeudessa) avustava sähköfillari toimii mainiona ylämäkiavustimena ja helpottaa myös kuntoilussa, kun voi pitää yllä haluttua vastusta tasaisemmin. Työmatkaa voi taittaa tarvittaessa vähemmällä hikoilulla, mutta toisaalta mikään ei estä ajamasta silloinkin reippaammin yli avustusrajan.
Loistava keksintö kerrassaan, kunhan vain ostaa (tai rakentaa itse) kunnollisen, eikä näpertele halvimpien kiinalaisten rakennussarjojen ja muilta komponenteiltaan heikkotasoisen fillarin kanssa.
Vuonna 2016 on alkanut näkymään liikenteessä kaikenlaisia muitakin sähkökulkineita. Osa järkevämpiä ja osa sitten vähän vähemmän järkeviä (ja se näkyy myös tilastoissa), mutta hienoa on joka tapauksessa huomata, ettei lainsäätäjä ole jämähtänyt täysin paikoilleen.
Finlex:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151609
Trafi:
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/3777/sahkoiset_liikkumisvalineet_liikenteeseen_vuoden_alusta
Muuta mielenkiintoista luettavaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1448609839/64bdf0c2cb631a843234b354d677aea0/19111-Rautavirta_Kevyet_ajoneuvot_ja_nopeat_traktorit.pdf
Omien kokemusten mukaan max. 250W moottorilla (ja max. 25km/h nopeudessa) avustava sähköfillari toimii mainiona ylämäkiavustimena ja helpottaa myös kuntoilussa, kun voi pitää yllä haluttua vastusta tasaisemmin. Työmatkaa voi taittaa tarvittaessa vähemmällä hikoilulla, mutta toisaalta mikään ei estä ajamasta silloinkin reippaammin yli avustusrajan.
Loistava keksintö kerrassaan, kunhan vain ostaa (tai rakentaa itse) kunnollisen, eikä näpertele halvimpien kiinalaisten rakennussarjojen ja muilta komponenteiltaan heikkotasoisen fillarin kanssa.
Vuonna 2016 on alkanut näkymään liikenteessä kaikenlaisia muitakin sähkökulkineita. Osa järkevämpiä ja osa sitten vähän vähemmän järkeviä (ja se näkyy myös tilastoissa), mutta hienoa on joka tapauksessa huomata, ettei lainsäätäjä ole jämähtänyt täysin paikoilleen.
Finlex:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151609
Trafi:
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/3777/sahkoiset_liikkumisvalineet_liikenteeseen_vuoden_alusta

Muuta mielenkiintoista luettavaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1448609839/64bdf0c2cb631a843234b354d677aea0/19111-Rautavirta_Kevyet_ajoneuvot_ja_nopeat_traktorit.pdf
Viimeksi muokattu: