Joo, tuohon Heritag-e-malliin viittasin. Lähinnä siinä tökki just tuo kierrejousitettu keula, pienempi akku ja Kiox 300 -näytön puute (tämä käsittääkseni tukee navigointia puhelimen kautta, mikä olisi iso plussa). Tuo 650 Wh akku sinänsä varmasti uudenkarheana riittäisi hyvin, mutta todennäköisesti pyörä tulee olemaan 5+ vuotta, niin ajattelin että isompi akku todennäköisesti kestäisi tarpeeksi hyvänä vielä vuosienkin käytön jälkeen. Ja sitten kun noita päivitysosia alkaa laskemaan, ollaan kuitenkin nopsaan tuon kalliimman pyörän hinnassa. 10-vaihteisuus sinänsä omissa kirjoissani olisi jopa plussaa, kun oletan että paksumpi ketju kestäisi paremmin käyttöä. (Kuten rivien välistä voi lukea, arvostan kestävyyttä ja huoltovapautta - siksi alumiinirunkoinen jäykkäperä olisi ollut ykkösvalinta.)
Tuon pyörän taustalla luuraa ilmeisesti italialainen Atala-pyörämerkki. Mitä niiden pyöriä joskus katsellut, niin hinta/laatu ei ole saanut ostohousuja jalkaan, niin siksi varmaan merkkiä kohtaan on kehittynyt ennakkoluuloja. Ja siksi sitten tätä GZR:ääkin tulee vähän siitä näkökulmasta mietittyä, vaikka omien selvittelyjen perusteella nuo molemmat mallit kestääkin hintavertailun muihin.
Tuo Progressiv-e on siis mulla tilattuna jo, mutta vähän tässä viime metreillä vielä mietityttää että onko järkeä, kannattaako.