Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 412
Ei 250W nimellistehon pyörät tarvitse vakuutusta. Vaikka painavat yli 25kg jos avustus lakkaa 25km/h nopeudessa. Kiinalaiset vain tykkäävät markkinoida isoilla luvuilla ja DJI ei näemmä ole poikkeus.
Yli 25 kg pyörässä ei myöskään saa olla kaasukahvaa.

1000W ei tartte vakuutusta kaasukahvankaan kanssa, jos pyörä on max 25 kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 615
Tuo säännöstelyviidakko 250-1000W alueella on tosiaan itselle melko tuntematon.
Lähinnä mainitsin infona, koska ketju käsittelee otsikon mukaisesti max 250W laitteita, mutta kiinnostuneita saattaa silti löytyä.

Nykyinen "työsuhde-liisari" kun tulee aikoinaan päätökseen, niin mielenkiintoista nähdä miten markkinat ovat kehittyneet, nyt kun DJI tuo vähän innovointia alalle.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
363
Bosch, Brose ja Shimano ovat myös nimellistehon puolesta 250W. Sama kuin tuo DJI, mutta kaikki pystyvät yli 250W tehoihin hetkellisesti. Kiinalaiset vain tykkäävät markkinoida ja joskus hieman venyttää arvoja, että vaikuttaisivat ylivoimaiselta. Ei sitten oikeissa testeissä kuitenkaan suorituskyky ole aina vastannut odotuksia. Eivät huonoja moottoreita ole, mutta suorituskyky ei välttämättä vastaa paperilla olevia arvoja.

ZF:n uusi moottori on oikeasti innovatiivinen ja aika pieni tehoon nähden.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 615
Bosch, Brose ja Shimano ovat myös nimellistehon puolesta 250W. Sama kuin tuo DJI
Näköjään, eivät vain ymmärrettävästi videolla DJI:n edustajan kanssa moista kehdanneet mainita (tai sitten meni ohi).
Löytyy tieto pikkupräntistä, kun hieman kaivelee
105 N·m is the sustainable torque output of the DJI Avinox Drive Unit. The DJI Avinox Drive Unit has a rated power of 250 W.

ZF vaikuttaa myös mielenkiintoiselta, tuohon kun saisi vielä tuon DJI:n kompaktin akun yhdistettyä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
787
Kellään kokemusta noista sqlabin satuloista? Maksaa ainakin ihan helvetisti joten luulis olevan hyviä. Canyonin jäykkäperässä menossa jo kolmas satula ja yksikään niistä ei toimi meikän hanurin kanssa
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
349
Kellään kokemusta noista sqlabin satuloista? Maksaa ainakin ihan helvetisti joten luulis olevan hyviä. Canyonin jäykkäperässä menossa jo kolmas satula ja yksikään niistä ei toimi meikän hanurin kanssa
Ihan sama paljonko se satula maksaa, jos se ei sovi sun perseelle, se ei sovi.

Itsellä ollut kanssa aina ongelmia satulan kanssa ja nykyisen pyörän mukana tullut on ollut ensimmäinen missä ei perseeseen satu edes 50km jälkeen, no se satula hajosi ja ajattelin että ostan paremman, niin pakko oli käydä hakemassa se alkuperäinen halppis takaisin, ei vain perse kestä. Parasta asiassa on että alkuperäinen satula maksaa 20€
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 628
Nämä nykyajan satulat. Mun 30+ vuotta vanhassa Helkamassa on sata kertaa mukavampi satula kuin Specialized Turbo Como SL:ssä. En tiedä mikä siinä on niin vaikeita.

Jotain retromallisia jousitettuja satuloita on myynnissä mutta eipä niitä uskalla ostaa testaamatta.
 
Liittynyt
25.06.2024
Viestejä
4
Kysymys tämän pyörän FitNord Agile Sähköpyörä (280Wh akku) - Kuntokauppa.fi akun lataamisesta. Miten nuo akut suhtautuvat pakkasella lataamiseen? Ko pyörästä akkua ei saa kovinkaan helposti irti ja tarkoitus olisi käyttää pyörää työmatka-ajoon myös talvella. Ajattelin latailla pyörää puolilämpimässä tallissa, jossa lämpötila on kovalla pakkasella jossain n. -10 celsiuksen korvalla. Pitääkö pyörä kuitenkin saada huoneenlämpöön lataukseen, tai säilytykseen?
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
349
Kysymys tämän pyörän FitNord Agile Sähköpyörä (280Wh akku) - Kuntokauppa.fi akun lataamisesta. Miten nuo akut suhtautuvat pakkasella lataamiseen? Ko pyörästä akkua ei saa kovinkaan helposti irti ja tarkoitus olisi käyttää pyörää työmatka-ajoon myös talvella. Ajattelin latailla pyörää puolilämpimässä tallissa, jossa lämpötila on kovalla pakkasella jossain n. -10 celsiuksen korvalla. Pitääkö pyörä kuitenkin saada huoneenlämpöön lataukseen, tai säilytykseen?
Se akku hajoaa jos sitä lataa pakkasessa, fiksuissa järjestelmissä tämä on estetty ihan BMS toimesta, mutta tiedä näistä merkittömistä sitten miten toimii.

Ei kannata 280Wh akulta odottaa kovin montaa kilometriä toimintamatkaa talvisissa olosuhteissa. Muutenkin renkaat luokkaa sirkkelinterät, niin noita ei pelasta edes nastarengas.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
493
Ei kannata 280Wh akulta odottaa kovin montaa kilometriä toimintamatkaa talvisissa olosuhteissa. Muutenkin renkaat luokkaa sirkkelinterät, niin noita ei pelasta edes nastarengas.
Jep. Puolisolla on Trek 250Wh akulla ja kesällä nippanappa 50km range, jos käyttää alhaisinta avustustasoa. Ei ajele talvella sillä ollenkaan, mutta voisi karkeasti sanoa, että range varmasti pahimmillaan noin puolittuu silloin.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
349
Jep. Puolisolla on Trek 250Wh akulla ja kesällä nippanappa 50km range, jos käyttää alhaisinta avustustasoa. Ei ajele talvella sillä ollenkaan, mutta voisi karkeasti sanoa, että range varmasti pahimmillaan noin puolittuu silloin.
Ainakin puolittuu jo pelkän pakkasen takia, lisäksi jos lunta+nastarenkaat, niin vastus on jo melkoinen.

Omalla 830Wh akulla ajan kesällä 150km yhdellä akulla, talvella 50km tekee tiukkaa, kyseessä pari vuotta vanha pyörä ja akku kuin uusi. Viime talvena oltiin kaverin kanssa ajamassa ja hänellä oli 540Wh akku ja se hyytyi 20km kohdalla. Toki vuokraamon sähköläski, mutta talvella akkua kuluu järkyttävät määrät jos haluaa pitää nopeutta yllä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
974
Mikäs olisi hyvä ja luotettava pulju akkupakettien ostoon? Hakusassa olisi vähintään 48V 20Ah paketti. Liittimet kotelot yms. löytyy jo.
 
Liittynyt
25.06.2024
Viestejä
4
Se akku hajoaa jos sitä lataa pakkasessa, fiksuissa järjestelmissä tämä on estetty ihan BMS toimesta, mutta tiedä näistä merkittömistä sitten miten toimii.

Ei kannata 280Wh akulta odottaa kovin montaa kilometriä toimintamatkaa talvisissa olosuhteissa. Muutenkin renkaat luokkaa sirkkelinterät, niin noita ei pelasta edes nastarengas.
Kiitti vastauksesta, olisi pitänyt sittenkin panostaa edes siihen irrotettavaan akkuun. Pitää kehitellä jotain...

PS. tuo akku on kyllä ihan onneton jo näin kesäkelilläkin. Kaverin kanssa ajettiin vajaa 40km lenkki, niin yksi pykälä jäljellä. Tosin avustus ei ollut pienimmällä, kuin ihan loppumatkassa vasta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
653
Liekkö oikea ketju kysellä, mutta..

Meillä on ollut pienehkön taloyhtiön (lukitussa) portaikossa pari sähköpyörää koskematta pidemmän aikaa. Kävimme nyt kyselemään niille omistajia sekä nykyisistä että entisistä asukkaista, mutta kukaan ei ilmoittanut omakseen. Eivät ole runkonumeron perusteella myöskään ilmoitettu varastetuksi, joten poliisin sanoin voi toimittaa löytötavaroihin tai toimia taloyhtiön ohjeistuksen mukaan.

No, ohjeistusta meillä ei ole, mutta sijaintinsa puolesta jäävät yhtiön omistukseen. Paitsi että. Meillä ei luonnollisesti ole noihin latureita, ei akkujen avaimia eikä toiseen sen tarvitsemaa näyttöä.

Viimeisimmän näyttää saavan varaosana, varmaan vaikka rtechiltä. Sama pyörä kaipaa myös muutoin aika paljon huoltoa, voi olla syy miksi hylätty. Mutta onko noille akkujen lukoille mitään helppoa temppua? Sarjoitetut avaimet saisi ilmeisesti jos olisi kuitti/yksi avain josta kooodi, mutta tässä tapauksessa ei ole. Akut saa toki ladattua paikallaan ollessaankin; kävin verkkiksestä hakemassa tuollaisen 4in1 -laturin, niin näkee missä kunnossa akut ovat. Mutta onko noihin lukkoihin jotain ”yleisavaimia” tai muuten hyväksi todettuja käytäntöjä, jolla saisi irrotettua lukkoa rikkomatta? Toki vaihtoon se lukkopesä varmaan menee joka tapauksessa, jos haluaa akun irrottamista hyödyntää..

Mielenkiintoisesti meillä on useamman taloyhtiön yhteisellä sisäpihalla kolmaskin sähköpyörä, joka seisoi ulkona paikallaan ainakin pari vuotta säiden armoilla. Sitäkään ei ollut ilmoitettu varastetuksi, mutta oli sentään lukittu. Siitä vaan on ohjauslaitteet hajonneet/ruostuneet/hapettuneet, joten lienee ongelmajätettä akkuineen. ”Partio hakee jos ehtii, mutta voitte itsekin toimittaa löytötavaroihin” :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 091
Liekkö oikea ketju kysellä, mutta..

Meillä on ollut pienehkön taloyhtiön (lukitussa) portaikossa pari sähköpyörää koskematta pidemmän aikaa. Kävimme nyt kyselemään niille omistajia sekä nykyisistä että entisistä asukkaista, mutta kukaan ei ilmoittanut omakseen. Eivät ole runkonumeron perusteella myöskään ilmoitettu varastetuksi, joten poliisin sanoin voi toimittaa löytötavaroihin tai toimia taloyhtiön ohjeistuksen mukaan.

No, ohjeistusta meillä ei ole, mutta sijaintinsa puolesta jäävät yhtiön omistukseen. Paitsi että. Meillä ei luonnollisesti ole noihin latureita, ei akkujen avaimia eikä toiseen sen tarvitsemaa näyttöä.

Viimeisimmän näyttää saavan varaosana, varmaan vaikka rtechiltä. Sama pyörä kaipaa myös muutoin aika paljon huoltoa, voi olla syy miksi hylätty. Mutta onko noille akkujen lukoille mitään helppoa temppua? Sarjoitetut avaimet saisi ilmeisesti jos olisi kuitti/yksi avain josta kooodi, mutta tässä tapauksessa ei ole. Akut saa toki ladattua paikallaan ollessaankin; kävin verkkiksestä hakemassa tuollaisen 4in1 -laturin, niin näkee missä kunnossa akut ovat. Mutta onko noihin lukkoihin jotain ”yleisavaimia” tai muuten hyväksi todettuja käytäntöjä, jolla saisi irrotettua lukkoa rikkomatta? Toki vaihtoon se lukkopesä varmaan menee joka tapauksessa, jos haluaa akun irrottamista hyödyntää..

Mielenkiintoisesti meillä on useamman taloyhtiön yhteisellä sisäpihalla kolmaskin sähköpyörä, joka seisoi ulkona paikallaan ainakin pari vuotta säiden armoilla. Sitäkään ei ollut ilmoitettu varastetuksi, mutta oli sentään lukittu. Siitä vaan on ohjauslaitteet hajonneet/ruostuneet/hapettuneet, joten lienee ongelmajätettä akkuineen. ”Partio hakee jos ehtii, mutta voitte itsekin toimittaa löytötavaroihin” :)
Yleensähän hylätyksi epäillyt pyörät on tapana laputtaa ja merkitä siihen, että yhteys tahoon x ja että pyörä hävitetään y päivämäärään mennessä. Sen jälkeen möisin pyörät torifi:ssä tms ja laittaisin rahat taloyhtiön kevättalkoiden juomabudjettiin.

Laillista? Tuskin täysin mutta jos kyse on päivänselvästi hylätyistä pyöristä niin ei niiden perään välttämättä kannata nähdä isompaa vaivaa ja alkaa nysväämään muotoseikoista.

Kunnon poranterällä voi kokeilla porata niitä lukkoja auki, ellei siellä ole karkaistua haittaa estämässä sitä. Eli vähän parempi koboltti tms seosteinen poranterä ja sillä voisi lukkosylinterin poistaa ja korvata uudella.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
528
Liekkö oikea ketju kysellä, mutta..

Meillä on ollut pienehkön taloyhtiön (lukitussa) portaikossa pari sähköpyörää koskematta pidemmän aikaa. Kävimme nyt kyselemään niille omistajia sekä nykyisistä että entisistä asukkaista, mutta kukaan ei ilmoittanut omakseen. Eivät ole runkonumeron perusteella myöskään ilmoitettu varastetuksi, joten poliisin sanoin voi toimittaa löytötavaroihin tai toimia taloyhtiön ohjeistuksen mukaan.

No, ohjeistusta meillä ei ole, mutta sijaintinsa puolesta jäävät yhtiön omistukseen. Paitsi että. Meillä ei luonnollisesti ole noihin latureita, ei akkujen avaimia eikä toiseen sen tarvitsemaa näyttöä.

Viimeisimmän näyttää saavan varaosana, varmaan vaikka rtechiltä. Sama pyörä kaipaa myös muutoin aika paljon huoltoa, voi olla syy miksi hylätty. Mutta onko noille akkujen lukoille mitään helppoa temppua? Sarjoitetut avaimet saisi ilmeisesti jos olisi kuitti/yksi avain josta kooodi, mutta tässä tapauksessa ei ole. Akut saa toki ladattua paikallaan ollessaankin; kävin verkkiksestä hakemassa tuollaisen 4in1 -laturin, niin näkee missä kunnossa akut ovat. Mutta onko noihin lukkoihin jotain ”yleisavaimia” tai muuten hyväksi todettuja käytäntöjä, jolla saisi irrotettua lukkoa rikkomatta? Toki vaihtoon se lukkopesä varmaan menee joka tapauksessa, jos haluaa akun irrottamista hyödyntää..

Mielenkiintoisesti meillä on useamman taloyhtiön yhteisellä sisäpihalla kolmaskin sähköpyörä, joka seisoi ulkona paikallaan ainakin pari vuotta säiden armoilla. Sitäkään ei ollut ilmoitettu varastetuksi, mutta oli sentään lukittu. Siitä vaan on ohjauslaitteet hajonneet/ruostuneet/hapettuneet, joten lienee ongelmajätettä akkuineen. ”Partio hakee jos ehtii, mutta voitte itsekin toimittaa löytötavaroihin” :)
Meillä 50 asunnon taloyhtiössä alkoi pyöräkellari täyttyä. Laitoimme ilmoituksen, että kaikkien pitää 5 viikon aikana liputtaa pyöränsä, muuten lähtee kierrätykseen. Näitä sitten kertyi 30 kpl, osa romuja ja osa ihan tip top kunnossa. Kierrätyskeskus haki ilmaiseksi (pääkaupunkiseudulla ainakin).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
653
Yleensähän hylätyksi epäillyt pyörät on tapana laputtaa ja merkitä siihen, että yhteys tahoon x ja että pyörä hävitetään y päivämäärään mennessä. Sen jälkeen möisin pyörät torifi:ssä tms ja laittaisin rahat taloyhtiön kevättalkoiden juomabudjettiin.

Laillista? Tuskin täysin mutta jos kyse on päivänselvästi hylätyistä pyöristä niin ei niiden perään välttämättä kannata nähdä isompaa vaivaa ja alkaa nysväämään muotoseikoista.

Kunnon poranterällä voi kokeilla porata niitä lukkoja auki, ellei siellä ole karkaistua haittaa estämässä sitä. Eli vähän parempi koboltti tms seosteinen poranterä ja sillä voisi lukkosylinterin poistaa ja korvata uudella.
Meillä on sen verran pieni yhtiö, että nuo omien tilojen fillarit oli nopeasti kyselty asukkaiden whatsapp-ryhmässä. Pihan osalta pitäisi laputus tehdä kaikkien telineiden osalta, mutta siitä saa tuosta vastaava yhteinen parkkihalliyhtiö huolehtia.

Näiden kahden osalta pitää lähinnä arvioida minkä verran kannattaa nähdä vaivaa, vai myydäänkö vaan varaosiksi. Kunhan ei kuluja tule hävittämisestä :lol:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 337
Meillä on sen verran pieni yhtiö, että nuo omien tilojen fillarit oli nopeasti kyselty asukkaiden whatsapp-ryhmässä. Pihan osalta pitäisi laputus tehdä kaikkien telineiden osalta, mutta siitä saa tuosta vastaava yhteinen parkkihalliyhtiö huolehtia.

Näiden kahden osalta pitää lähinnä arvioida minkä verran kannattaa nähdä vaivaa, vai myydäänkö vaan varaosiksi. Kunhan ei kuluja tule hävittämisestä :lol:

Tuossa on pyöräliiton ohjeistus taloyhtiöille.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 415
Viestejä
4 314 654
Jäsenet
72 030
Uusin jäsen
snowman233

Hinta.fi

Ylös Bottom