Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
157
Meidän firma tarjoaa vain sopimusta Electrobikeen.
Mitäs kommentteja tästä? Just riittäs hankintaraja.
Yamahan kamoista ei itselläni kokemusta, mutta tuskin niissäkään mitään kummempaa vikaa. Suosittelisin vielä harkitsemaan perus kaupunki/retkipyörää. Käyttötarkoitusta ei nyt kummemmin mainittu, mutta työmatkoihin ja satunnaiseen perusmetsäpolkuajoon voisi ihan hyvin mennä etujousellinen retkipyöräkin, esim. Husqvarna Tourer T1 Gent 27.5" - Sähköretkipyörä - Harmaa. Osasarja ei toki laadukkain, mutta varaosat pitäisi olla halpoja. Jousikeula eli ei säätövaraa kummemmin, mutta huoltovapaampi niin säästää rahaa. Onko ihan absoluuttisesti hintansa arvoinen niin ei ehkä, mutta jos valikoima vain yksi kauppa niin se rajoittaa. Ja suosittelen käymään koeajamassa, se kertoo paljon, jos ei suuremmin ole kokemuksia näistä.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
909
thanks kommenteista. Harmi kun firma vaan yhteen liikkeeseen tehnyt sopparin. Nykyään ajelen maastoa Konan n 1000€ etujousto maasturilla. Olis mukava päästä myös täpäriä kokeilee. Joo vaihteiden säädöt onnistuu vain Shimanolla.
Pitänee nyt harkita josko ihan omalla tahalla hankkisi vaikka sit jonkin muun.
En ole kysynyt, että jos erotuksen maksaisi itse, niin onnistuisikohan se.

Oliskohan tossa firmassa jotain hankkimisen arvoista?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 258
Joo vaihteiden säädöt onnistuu vain Shimanolla
Onnistuu ne tietenkin myös Sramin vaihteilla, mutta jos on halvinta osasarjaa, valmistajasta riippumatta, niin eihän ne tietenkään niin helppoja ja varmatoimisia ole, kuin paremmat sarjat.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
thanks kommenteista. Harmi kun firma vaan yhteen liikkeeseen tehnyt sopparin. Nykyään ajelen maastoa Konan n 1000€ etujousto maasturilla. Olis mukava päästä myös täpäriä kokeilee. Joo vaihteiden säädöt onnistuu vain Shimanolla.
Pitänee nyt harkita josko ihan omalla tahalla hankkisi vaikka sit jonkin muun.
En ole kysynyt, että jos erotuksen maksaisi itse, niin onnistuisikohan se.

Oliskohan tossa firmassa jotain hankkimisen arvoista?

Löytyy tuolta valmistajan kalliimpia malleja mutta äkkiä katsottuna jos maksat tuonne sen 5000-6000€ niin saatko niin ison edun että kannattaa? Tuohon hintaluokkaan löytyy suoraan ostamalla monesta liikkeestä todella paljon vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Yamahan kamoista ei itselläni kokemusta, mutta tuskin niissäkään mitään kummempaa vikaa. Suosittelisin vielä harkitsemaan perus kaupunki/retkipyörää. Käyttötarkoitusta ei nyt kummemmin mainittu, mutta työmatkoihin ja satunnaiseen perusmetsäpolkuajoon voisi ihan hyvin mennä etujousellinen retkipyöräkin, esim. Husqvarna Tourer T1 Gent 27.5" - Sähköretkipyörä - Harmaa. Osasarja ei toki laadukkain, mutta varaosat pitäisi olla halpoja. Jousikeula eli ei säätövaraa kummemmin, mutta huoltovapaampi niin säästää rahaa. Onko ihan absoluuttisesti hintansa arvoinen niin ei ehkä, mutta jos valikoima vain yksi kauppa niin se rajoittaa. Ja suosittelen käymään koeajamassa, se kertoo paljon, jos ei suuremmin ole kokemuksia näistä.
Tähän toisenlainen kokemus, itsellä shimano XT toisessa ja toisessa
Tuohon hintaan voisi todeta että "hirveä kokonaisuus"

Siis jos et saa alennusta mieti kahdesti. Äkkiä katsottuna Sram SX vaihteisto joka on halvin sarja ja sanon tämän siksi että kokemusta NX sarjasta joka vaatii melkoisesti kaljaa että saa säädettyä kohdalleen ja on kuitenkin pykälää parempi. Akku 630wh joka riittää. Moottori ja näyttö on halvempaa Yamahaa. Jousitus halvimmasta päästä, keula varsinkin.

Eli jos ostat tuon niin varaudu siihen että vaihteisto vaatii oikeasti päivityksen. (150-250€) jarrut, renkaat, kiekot kaikki sellaisia joiden kanssa voi tulla ongelmia jo tieajossa.

Sanon tämän siksi että varsinkin jos ensimmäistä pyörää ostat ja ei kokemusta säätämisestä niin mieti vielä.
Tähän toisenlainen kokemus, itsellä Shimano XT toisessa ja toisessa Sram SX,. Sram SX toiminut 4000km ilmaan mitään ongelmaa, ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään ja vaihdot toimii täysin ilman ongelmia, myös talvella. Shimano XT taas ollut ongellmallisempi, aina on joku vaihde missä viiveitä/ ei vaihda kunnolla. Tässä vaiheessa tykännyt enempi Sramista.

Tämän kokemuksen pohjalta en jättäisi SX takia ostamatta, ja jos sen nyt sattuisi olemaan syystä tai toisesta ongelmia, niin ei mahdoton kustannus päivittää.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
On meilläkin Sram NX sarjalla vaimo ajanut kohta 3000km. Todella tarkka säätää ja nyt kun kulunut niin pitää säätää pieneltä rattaalta vähän yli niin toimii vielä ok.

Mulla ei Shimanosta isoa kokemusta muuta kuin että joskus oli XT sarja 2x10 ja se toimi mutta vähän eri juttu kun pieni pakka.

Sram X01 eagle setti on ollut yhdessä Canyonin pyörässä ja se oli sellainen että kerran säädin kohdalleen ja ei mitään muuta säätöä edes ketjua vaihdettaessa.

Nyt Corratecissa on Sram GX eagle setti ja vaikuttaa aika asialliselta, huomattavasti jämerämpi ja tiukemman oloinen vaihtaja mitä NX.

Ei nuo kalliita osia ole vaihtaa ( No joo jos haluaa yläpäästä niin sitten kyllä) mutta ajattelin vaan tuota kokonaisuutta että jos pyörä maksaa nyt jo yli 4100e ja tähän aletaan vaihtaa osia niin äkkiä hinta nousee hurjasti.

Niin se vielä että tarkoitan aina täyttä sarjaa. Näitä myydään monesti sekalaisenakin ja yleensä markkinointi mielessä.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
thanks kommenteista. Harmi kun firma vaan yhteen liikkeeseen tehnyt sopparin. Nykyään ajelen maastoa Konan n 1000€ etujousto maasturilla. Olis mukava päästä myös täpäriä kokeilee. Joo vaihteiden säädöt onnistuu vain Shimanolla.
Pitänee nyt harkita josko ihan omalla tahalla hankkisi vaikka sit jonkin muun.
En ole kysynyt, että jos erotuksen maksaisi itse, niin onnistuisikohan se.

Oliskohan tossa firmassa jotain hankkimisen arvoista?

Verkkokaupassa olisi myös hintaansa aika ok vaihtoehto. Uusin Boschin tekniikka vaikka muuten aika peruspaketti. Ei kokemusta pyörästä mutta hinta on tarjouksessa tuo 4000e niin aika houkutteleva.

Tässä linkki L kokoon

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Verkkokaupassa olisi myös hintaansa aika ok vaihtoehto. Uusin Boschin tekniikka vaikka muuten aika peruspaketti. Ei kokemusta pyörästä mutta hinta on tarjouksessa tuo 4000e niin aika houkutteleva.

Tässä linkki L kokoon

Tavan mattimeikäläiselle oikein hyvä pyörä...
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Verkkokauppaa kannattaa seurata. On välillä rajuja tarjouksia. Mä ostin oman Corratecin viime syksynä myös sieltä. Oli pitkään että ei löydy ja yllättäen 1000e pois hinnasta ja varastossa.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
909
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Nuo kalleimmat Sramit on enemmän jo hifistelyä. Tässä jotain juttua vaihteistoista.

Niin ja laitapa hakuun vaikka Sram xx1 eagle axs niin selviää paljonko noista saa maksaa jos haluaa :btooth:

 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Tärkeimpänä mä pitäisin moottori ja akku pakettia. Jos uuden ostat niin takuut kuitenkin ja monta muuta osaa on helppo vaihdella ja löytyy halvallakin mutta moottori ja akku on ne mitkä on.

Sitten tietysti runko, kiekot, jousitus, vaihteet ja jarrut.

Oma mielipide että suurinpiirtein noin tärkeys järjestyksessä.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...
Tykkään tuunata ja parannella ostamiani tuotteita, johtuu tietenkin elektroniikan ja hienomekaniikankin tuotekehitystaustoista. Kypäräksi hankin pottamallisen Abus Skraper 3 Era:n talvivarustuksella, mihin kuuluu aukkojen peitelevyt, korvasuojat niskasuojineen ja sisäpipo. Erikseen piti ostaa kesävarustuksen pehmikkeet. Kypärän varustusta voi siis helposti säätää halutun suojaavuuden ja ilmavirran mukaiseksi.

Itseä haittasi normirillleillä ja aurinkolaseilla silmiin tuleva ilmavirta, samoin pöly ja hyönteisetkin. Keksin kokeilla visiiriaurinkolasien pleksien sopivuutta kypärääni. Irrotin niistä sangat, ja hyvin pleksit upposivat tiukasti kypärän etuosan rakoon. Tämän kokoinenkin visiiri ainakin tässä kypärässä suojaa oikein hyvin silmiäni ja estää sen silmiä valuttavan ilmavirrankin. Lisäksi rakenne on sen verran avoin, että kylmillä keleilläkään pleksi ei huurru.

Talvella ja normikäytössä on keltainen pleksi, mutta aurinkoisella on tumman harmaa, joka on liiankin peittävä. Tilauksessa on vaihtoehdoksi tulossa vaaleamman harmaa pleksi. Olen oikein tyytyväinen tähän tuunattuun kypärääni - ja etenkin kun alla voin pitää ihan normaaleja silmälasejani!

Tässä toimittajien yhteyksiä:

Kypärä

Kesäpehmusteet

Visiirit

IMG_5815.JPG

IMG_5817.JPG
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
909
järkevin upgrade on tosiaan vaihtaa gx vaihtaja ja vipu. nx/sx pakka kestää ajoa ihan hyvin ja sen upgrade sitten gx pakkaan vaatii vaparinkin uusinnan.
Ok. Kustannus n 150€ joten ei ihan mahdoton jos SX alkaa tökkii.
Eli en vaihteiden takia vielä Raymondia hylkää. Kommenttein perusteella Yamahan moottorikin ok.
Tohon keulaan en osaa kommetoida. Mulla nyt Konassa Rockshox 30 Silver Air 100mm. Menettelee mun rauhallisessa ajossa.(57v ei hyppyjä enää tee)
Miten tää vs Raymon Recon Silver 130mm?
Aikaisemmin oli puhetta hinnasta, joten ton pyörän saisi hintaa 3950€ ja kunnon lukon mukaan (tai talvirenkaat).

Varmaan moni tietääkin työsuhde pyörien verohelpotuksen, joka on keskimäärin 30%.( oman vero% mukaan)
Mutta muuta, joudut maksamaan vakuutukset ja rahoitusyhtiön kulut ja korot, josta seuraa että koko leasing kauden (tässä tapauksessa 50kk ) summa on 5000€, joten veroetu sulaa siihen. Voikin ajatella niinkin että saat työsuhdepyörän korottomalla maksuajalla. (tai muutten olla jokin lunastus kulu leasing ajan jälkeen)
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Liinun viestiin yllä että tähän samaan meillä kaatui vuosi sitten koko työsuhdepyörä juttu.

Yritys laski että hyöty työntekijälle on niin pieni ettei kannata. Kyselivät Leasing yrityksiltä ja lopuksi oli vaihtoehto että yritys ostaa pyörät itse mutta se kaatui sihteerin ylimääräiseen työhön ja monimutkaiseen sopimusrumbaan jos kalliita pyöriä.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Ok. Kustannus n 150€ joten ei ihan mahdoton jos SX alkaa tökkii.
Eli en vaihteiden takia vielä Raymondia hylkää. Kommenttein perusteella Yamahan moottorikin ok.
Tohon keulaan en osaa kommetoida. Mulla nyt Konassa Rockshox 30 Silver Air 100mm. Menettelee mun rauhallisessa ajossa.(57v ei hyppyjä enää tee)
Miten tää vs Raymon Recon Silver 130mm?
Aikaisemmin oli puhetta hinnasta, joten ton pyörän saisi hintaa 3950€ ja kunnon lukon mukaan (tai talvirenkaat).

Varmaan moni tietääkin työsuhde pyörien verohelpotuksen, joka on keskimäärin 30%.( oman vero% mukaan)
Mutta muuta, joudut maksamaan vakuutukset ja rahoitusyhtiön kulut ja korot, josta seuraa että koko leasing kauden (tässä tapauksessa 50kk ) summa on 5000€, joten veroetu sulaa siihen. Voikin ajatella niinkin että saat työsuhdepyörän korottomalla maksuajalla. (tai muutten olla jokin lunastus kulu leasing ajan jälkeen)
No kyl tolla rokkarin keulalla ajaa. Entrytason ilmakeulaksi laskisin, kestää kyllä rymistelyt mutta ei ole sieltä jämäkimmästä päästä. Ja tosiaan ainahan voi sitten jälkikäteen ostaa vaikka käytetyn uuden keulan jos tuntuu että jossakin osa-alueessa jää omassa ajossa vajaaksi.
Sähkötäpäreiden hinnat kohdannu sellasen inflaation että esim oman Cuben hinta oli 2019 syksyllä 4500e ja nyt samanlaisilla osilla olevasta Cubesta saa maksaa tonnin enemmän.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Muistetaan kaikki täällä että ostat minkälaisen pyörän tahansa niin pidä huoli ettei naapuri osta parempaa. :whistling:

Vakavasti todeten niin onhan tämä sellaista "tämä on parempi" fiilistelyä monesti että unohtuu se ajaminenkin mutta harrastukset on sellaisia, sihauttaa vielä yhden :btooth:
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Ja sitten ihan käytännön tasolla se, että vaikka kuvitellusti saisit koko pyörän ostohinnan korvauksena takaisin, niin se uusi korvaava vastaava pyörä pitää silti etsiä ja hankkia jostain. Jos pyörä on arjen liikkumisväline päivä- tai lähes päivätasolla, niin koituuhan tuosta automaattisesti ihan hitonmoinen ylimääräinen show. Ja siihen päälle se, että sitä omaa pyörää vastaavaa mallia ei ihan automaattisesti löydy varastosta siitä lähimmästä fillariliikkeestä tai edes välttämättä mistään verkkokaupasta.
Näiden luettelemiesi hankaluuksien lisäksi itselläni tulisi ongelmaksi omat tuunaukseni. Olen siis varustellut ja tuunannut omaa Tunturi E290 -sähkömaasturiani monella tavalla mieleisekseni. Suunnittelua ja työtunteja on kulunut lukuisia, lisäosia noin 1400 euron edestä mukaan luettuna teetettyjä sovitteitakin, samoin Lupinen SL -huippuvalot. Näitä osia on sitten pitänyt haalia kotimaan lisäksi Saksasta, Italiasta ja Kiinasta. Pyörästäni olen saanut juuri tarpeitani vastaavan - ja pari vuotta olen sillä ongelmitta nautiskellen ajellut. Ja kaikki tuunaukset on tehty hyvien tuotekehityskäytäntöjen mukaisesti, ei mitään purkka- ja jesarivirityksiä:)

Pyörääni olen tietenkin hankkinut kunnolliset lukitukset, mutta koskaan pyörää ei voi jättää valvomatta tai kunnolla rungosta lukitsematta. Hassua on myös se, että esim. arjen kauppavalintoja määrittelee se, että missä on kunnolliset mahdollisuudet runkolukitukselle. Lisäksi raahaan pyöräni toisen kerroksen asuntoni eteiseen, jossa onneksi on sopiva syvennys sen säilytykseen. Taloyhtiössä on ihan hyvä lämmin pyörävarasto, mutta vastaaviin on tässäkin kaupungissa murtauduttu. En sinne pyörääni uskalla jättää, ja lisäksi pyörävaraston ovessa on ikkuna, jotta varas voi aluksi kurkata, kannattaako tuonne murtautua. Kuitenkin tuntuu jotenkin oudolta, että pyöräilyjeni suurelta osin hallitsee kunnollisten lukituspaikkojen ja varastelumahdollisuuksien huomioiminen...

Jos nyt pyöräni varastettaisiin, niin olisi kuukausien homma rakennella vastaava mielipyörä, vaikka sen varsinaisen pyörän onnistuisi nopeastikin saamaan. Vakuutuksena on IF Laaja Plus, jossa on normilaajaa paremmat korvaukset ja ikävähennykset.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
909
Joo kyllä tuhansien eurojen pyörässä lukituksen pitää olla kunnossa. Esim työsuhdepyörän vakuutus edellyttää, että pyörässä putää olla sellainen lukko jolla saa kiinteesti kiinni johonkin telineeseen. Aika monella olen nähnyt tälläisiä taittolukkoja
 

Liitteet

Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Joo kyllä tuhansien eurojen pyörässä lukituksen pitää olla kunnossa. Esim työsuhdepyörän vakuutus edellyttää, että pyörässä putää olla sellainen lukko jolla saa kiinteesti kiinni johonkin telineeseen. Aika monella olen nähnyt tälläisiä taittolukkoja
Eipä nuo taittolukot ole mistään kotoisin. Ylivoimaisesti paras on kunnon u-lukko, vaatii rälläkän tai pullotunkin että aukeaa narkkarilla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 258
Mikä tahansa lukko antautuu akkurälläkällä, tai esim. Ryobi P592:lla, joka mahtuu kyllä reppuun, silloin ei ole väliä onko se lukko taittolukko, vaijeri, vai u-lukko.

Lähtökohtaisesti vakuutus kattaa, kunhan pyörä on lukittu.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Mikä tahansa lukko antautuu akkurälläkällä, tai esim. Ryobi P592:lla, joka mahtuu kyllä reppuun, silloin ei ole väliä onko se lukko taittolukko, vaijeri, vai u-lukko.

Lähtökohtaisesti vakuutus kattaa, kunhan pyörä on lukittu.
Rälläkällä kyllä, mutta u-lukkoon tarvii sellaisen ja se on äänekäs. Voimapihdeillä vaijerit yms taittolukot napsahtaa nopeasti poikki äänettömästi. Itselläni on u-lukon lisäksi levyjarruun laitettava hälytin joka on älyttömän kovaääninen ja alkaa ujeltamaan pienestäkin pyörään kohdistuvasta töytäisystä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Mikä tahansa lukko antautuu akkurälläkällä, tai esim. Ryobi P592:lla, joka mahtuu kyllä reppuun, silloin ei ole väliä onko se lukko taittolukko, vaijeri, vai u-lukko.

Lähtökohtaisesti vakuutus kattaa, kunhan pyörä on lukittu.

Kyllä ne antautuu, mutta joihinkin tarvii 4-5 laikkaa ja muutaman akun.

EDIT:
Tässä vielä toinen
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299

Kyllä ne antautuu, mutta joihinkin tarvii 4-5 laikkaa ja muutaman akun.

EDIT:
Tässä vielä toinen
Mitenhän nuo kestää pullotunkkia? Poliisikaverilta kuulin että narkeilta joutuu takavarikoimaan niitäkin nykyään kun aukovat oulussa u-lukkoja niillä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Pähkäillyt ostaa paikalliselta tunturi e290se mutta nyt löyty tämä vaihtoehdoksi. Mitenköhän pitkään pääsee tuossa pienemmällä 625 akulla pienemmällä avustuksella? Onko muutenkin parempi kuin tunturi. VAi olisi joku muu parempi vaihtoehto n. 3000€. Ja siis sähkömaasturi.


https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/sahkomaastopyorat/grandcanyon-on/grand-canyon-on-7/3398.html
Tunturi e290 pääsee Eco moodissa ehkä noin 80km kesällä, talvella vähemmän. Riippuu toki omasta polkemisen määrästä mutta alle 100km välein pitää ladata
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894

Kyllä ne antautuu, mutta joihinkin tarvii 4-5 laikkaa ja muutaman akun.

EDIT:
Tässä vielä toinen
Jos mun pitäisi pyörä jättää ulos/pyörävarastoon, niin tässä olisi mun lukko...
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Sähköpyörää varten ostin tämmöisen lukon. Kulkee repussa ja riittävän pitkä. En tiedä onko hyvä mutta toiminut. Löytyy myös New York sarjan lukot jotka vaativat erillisen "kärryn" kuljettamiseen jos pieni vitsi sallitaan. Linkit molempiin.


 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Pähkäillyt ostaa paikalliselta tunturi e290se mutta nyt löyty tämä vaihtoehdoksi. Mitenköhän pitkään pääsee tuossa pienemmällä 625 akulla pienemmällä avustuksella? Onko muutenkin parempi kuin tunturi. VAi olisi joku muu parempi vaihtoehto n. 3000€. Ja siis sähkömaasturi.


https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/sahkomaastopyorat/grandcanyon-on/grand-canyon-on-7/3398.html

Canyon on Ep8 moottorilla ja saa myös tuon 630wh akun. Eli jos itse näistä valitsisin antaisin painoarvon uudemmalla ja tehokkaammallekin koneelle. Muuten en osaa sanoa onko suurta eroa pyörissä.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Itellä on yalen u-lukon kaverina tämmönen jarrulevyssä, herättää hyvin ohikulkijoiden huomion aina kun itekkin ronklaa avainta sisään. Tuo 110db ujellus on todella kova
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
416
Pähkäillyt ostaa paikalliselta tunturi e290se mutta nyt löyty tämä vaihtoehdoksi. Mitenköhän pitkään pääsee tuossa pienemmällä 625 akulla pienemmällä avustuksella? Onko muutenkin parempi kuin tunturi. VAi olisi joku muu parempi vaihtoehto n. 3000€. Ja siis sähkömaasturi.


https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/sahkomaastopyorat/grandcanyon-on/grand-canyon-on-7/3398.html
Omalla hybridicubella, jossa on Boschin performance gen 4 moottori ja 625Wh akku olen ajanut pienimmällä avustuksella 161km. 10km olisi vielä jäänyt rangea ajotietokoneen mukaan. Ja toki lämpimällä kesäkelillä ja pinnoitetuilla pyöräteillä. Eipä näitä voi suoraan tietenkään verrata kun muuttujia on niin paljon
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Itse ajoin viimevuonna 6h ja 35km syötteen mäkisessä maastossa boschin gen3 performance line + powerpack 500
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Canyon on Ep8 moottorilla
Itse asiassa Grand Canyon uudistui juuri ja uusi versio on Boschin tekniikalla.

Noita Shimanon Ep8-versioita toki lienee varastossa edelleen mutta täytyy scrollata erikseen tuonne tuotesivun alareunaan jotta ne löytyy.
 
Liittynyt
07.07.2020
Viestejä
20
Itse asiassa Grand Canyon uudistui juuri ja uusi versio on Boschin tekniikalla.

Noita Shimanon Ep8-versioita toki lienee varastossa edelleen mutta täytyy scrollata erikseen tuonne tuotesivun alareunaan jotta ne löytyy.
Ensimmäistä pyörää tilaamassa tässä, kumpikos noista moottoreista sitten on parempi vaihtoehto?
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Ensimmäistä pyörää tilaamassa tässä, kumpikos noista moottoreista sitten on parempi vaihtoehto?

En usko että on mitään merkitystä kumman valitset. Tietysti kannattaa katsoa tarkkaan onko muuten jotain eroja pyörissä tai malleissa.

Itse ottaisin noista tämän kolmannen version kun 750wh akulla ja Boschin koneella.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
En usko että on mitään merkitystä kumman valitset. Tietysti kannattaa katsoa tarkkaan onko muuten jotain eroja pyörissä tai malleissa.

Itse ottaisin noista tämän kolmannen version kun 750wh akulla ja Boschin koneella.

Mm. tämä on sitten niitä aiemminkin mainittuja fillareita, joista ei saa akkua irti lainkaan, eli jos ei ole mahdollisuutta säilyttää pyörää sellaisessa paikassa, jossa sitä voi myös ladata, niin kannattaa katsella muita vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Screenshot_20230528-201933.png

Taitaa Cuben verkkokaupassa olla hövelit hinnat. Joku voi laittaa loton vetämää

Disclaimer: en siis kehota ketään ostamaan

Ylläpidon lisäys: linkki huijaussivustolle poistettu
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
848
Olkaapa tarkkana näissä huijauksissa. Mä törmäsin viime syksynä ulkomaiseen kauppaan joka möi useampaa sähköpyörää noin 500e-1000€ halvemmalla.

Aika uskottava mutta muutama epäilys heräsi heti.

-Maksut vain tilisiirtona
-Liikaa malleja "heti varastosta"
-Kaikki halvempi kuin kovimmat tarjoukset muualla.

Googletin liikkeen niin heti oli netti täynnä varoituksia ja joku kyselikin miten saa rahat takaisin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Jos ei ollut jollekin selvää niin huijaussivusto kyseessä eikä kannata laittaa lottoa vetämään.
Kieltämättä aidoimman näköinen huijaussivusto mitä olen nähnyt. Maksutapoinakin listaavat perinteiset luottokortit yms. Hyvä näistä on tiedottaa
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Noita keksittyjä kusetusdomaineja joiden nimessä on mukana jollakin tavalla myytävän tuotteen nimi, on alkanut näkymään viimeisen vuoden aikana ihan älyttömästi. Varmaankin taustalla on se, kun niitä voi luoda automaattisesti. Varsinkin muoti/urheilutarvikkeiden kohdalla näitä on ihan helvetisti ja porukka myös haksahtaa niihin, kun Googlen kautta niitä tarjotaan fiksusti hoidetun hakukoneoptimoinnin myötä ensimmäisten tulosten joukossa.

Mm. Petteri Järvinen oli niitä listallut harrastuspohjalta yhdessä vaiheessa.

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 360
Päädyin laittamaan kättä syvemmälle taskuun ja paikallisesta liikkeestä Tunturi eMAX CE tilaukseen. LeaderFoxin Brasaan verrattuna keula ja renkaat tuossa on ainaki heti kertaluokkaa paremmat. Rockshox Bluto Air 120mm vs. RST Guide 95mm ja renkaat Jumbo Jim 26x4.8 vs. CST 26x4”. Jos tuohon Leaderiin olisi päivittänyt saman keulan ja renkaat (taisi muuten olla siinä ei mahdu taakse 4.4" leveämpää kummia), niin olisi rahaa palanut yhtäkkiä lähemmäs 800e saksasta tilattunakin. Hintaeroa noilla oli alle 400e. Pienempi akku tuossa Tunturissa nyt on, mutta eiköhän senkin kanssa pärjää, 504Wh vs 720Wh. Painoa Tunturilla oli 4,5kg vähemmän, mutta on nuo fätit niin julmetun painoisia muutenkin, että en tiedä onko tuolla suurta merkitystä.
Tämä saapui myymälälle viime viikolla ja kävin lauantaina hakemassa. Tein pienen testilenkin myymälän läheisyydessä ja samalla meni sekä läskipyörä- että sähköpyörä neitsyys. Ensimmäinen ajatus oli, että no en nyt tiedä mikä tässä läskipyöräilyssä on niin hienoa, kun asfalttiteitä pitkin teki pienen lenkin. Tosin olihan se aika vekkuli tunne mennä jyrkkään ylämäkeen ja yrittää saada oma pääkoppa ymmärtämään, että ei tarvi hakea pienintä vaihdetta ja alkaa himmailla polkemista, vaan että antaa mennä vaan ja polje lujempaa niin avustus hyppää kunnolla mukaan. Kun lähdin myymälältä kotia kohti fatin selässä, niin tehdä n. tunnin lenkin pururatoja ja metsäpolkuja pitkin ja siellähän sitten alkoi hymy olla herkässä ja ymmärsi mistä tässä läskipyöräilyssä on kyse. Reitit oli tuttuja ja niitä on tullut jäykkäperäisellä Cubella tahkottua paljon, eli oli tiedossa mitkä kohdat on huonossa kunnossa ja niin kuravelliä että kannattaa vähän hidastella vauhtia. No läskipyörällä ei paljon tarvinnut jarrua painella eikä yhtään jännittänyt kun pyörä vain paineli menemään niinkuin olisi asfaltilla ajellut. Varmaan 95% reissusta ajoin eco-avustuksella, parit jyrkemmät mäet ajelin Trail asetuksella ja huvikseni kokeilin myös Boost asetusta yhdessä jyrkässä mäessä sillä seurauksella, että melkein keulin ympäri :)

Eco-asetus on aika kiva, tuntuu että saa kuitenkin itse hoitaa suurimman osan työstä vaikka sekin tarvittaessa kyllä avustaa jos oikein vauhdilla lähtee polkemaan. Off- ja Eco-asetuksen eron voisi kuvailla niin, että Off-asetuksella tuntui kun pyöräilisi vastatuuleen ja Eco-asetuksella saa mennä myötätuuleen. Yllättävän nopeasti ja helposti tuo 25 km/h tulee vastaan vaikka ajattelin läskpyörän olevan sen verran raskas poljettava, että ei noita nopeuksia kauaa jaksaisi. Ei mitään käsitystä minkälaisilla rengaspaineilla ja keulapaineilla mentiin, ne oltiin laitettu tehtaalla/liikkeessä valmiiksi ja iskaripumppua en vielä omista, mutta aika hyvältä tuntui tuollaisenaankin ajella. Rengaspaineet pitänee tarkistella ennen seuraavaa lenkkiä, mutta hyvin tuntui pitoa olevan eikä liian raskaalta tuntunut asfaltilla. E-Tube sovelluksen latailin ja ajoin moottoriin, näyttöön ja avustuksen-vaihtajaan firmispäivitykset. Nämä tein vasta lenkin jälkeen enkä ole sen jälkeen pyörällä ajanut, että en osaa sanoa tuliko mitään sellaisia muutoksia jonka huomaisi ajaessa.

Vielä pitäisi hankkia SKS:n Anywhere bottle cage adapterin, että saisi juomapullon kiinni, tuon aiemmin mainitun iskaripumpun (onko suosituksia tästä?) ja luultavasti pitäisi katsella pidennetty taka-akseli että saisi pyöräkärryn ja muksun mukaan lenkeille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 257
Vielä pitäisi hankkia SKS:n Anywhere bottle cage adapterin, että saisi juomapullon kiinni, tuon aiemmin mainitun iskaripumpun (onko suosituksia tästä?) ja luultavasti pitäisi katsella pidennetty taka-akseli että saisi pyöräkärryn ja muksun mukaan lenkeille.
Suosittelen xiaomin akkupumppua, sitä tulee pidettyä muutenkin mukana niin sillä pystyy säätämään jousenkin kivasti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 833
Viestejä
4 205 721
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom