Kysymys kotilatauksesta, vaikkakin hybridille mutta sopinee aiheeseen? Tuli hieman kiireinen autohankinta edellisen jakopään luovutettua, ja nyt pitäisi viritellä parempaa latausta plugin-hybridille. Auton mukana tuli Audin oma Compact Charger, jolla on nyt muutama päivä ladattu suko-pistorasiasta tarkoituksellisesti rajatulla 1,8 kW teholla. Laturi ja auto mahdollistaisivat myös 3,6 kW latauksen, mutta totesin että 90-luvun 16A-pistorasiasta lienee parempi ottaa vähän pienempiä virtoja. Rasia itsessään näyttäisi olevan kunnossa, mutta ehkä parempi näin?
Se kysymys on: koska tuossa laturissa on suko-pistokkeen tilalle pikaliittimellä vaihdettavissa 3-vaihepistoke (tulee mukana), niin kannattaisiko vain asennuttaa 3-vaihepistorasia talliin (sähkötaulussa on tilaa ja vapaita sulakkeita) ja käyttää ainakin toistaiseksi tuota laturia? Tiedän varsin hyvin, että jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi etähallinta, kuormanhallinta, pörssiohjaus yms. mutta toistaiseksi uskoisin tuonkin riittävän. Periaatteessa mikään ei estä menemästä suoraan syvään päähän, mutta kiinteästi asennettu asema ei taida tuoda mitään etua? Päinvastoin joskus voisi olla tallissa tarvetta muullekin voimavirralle (en tiedä vielä mille...), jolloin pistorasiaa voisi käyttää tarvittaessa muuhunkin. Valmiiseen pistorasiaan voi sitten kytkeä aseman halutuilla ominaisuuksilla, kunhan siihen sellainen tulee hankittua.