Sähköautojen latausverkosto ja lataaminen tien päällä

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 782
On kyllä aivan uskomatonta paskaa Liikennevirta Oy:n (eli Virran) touhu. Miten voi olla mahdollista että yhteen ja samaan yhtiöön on osunut kaikki osaamattomimmat työntekijät.

Asiakkuus heidän kanssaan on meillä ollut jatkuvaa tervanjuontia, kun tiketteihin vastaillaan ehkä muutaman kuukauden päästä ja vaikka tikettiin vääntää rautalangasta, mikä on vikana, niin vastauksena tulee joko a) kehotus ottaa latausasemasta virta pois ja laittaa takaisin tai b) kysymys että niin mikä se ongelma olikaan. Tämä siis siitäkin huolimatta että viestissä on kertonut että sähköjen pois ottamista on jo kokeiltu ja itse vika ja korjaus, joka tarvitaan on sekin viestiin rautalangasta väännetty. Yksikin tiketti kun ei ollut muutaman kuukauden väännöllä selvinnyt, laitoin viestiä toimitusjohtaja Palolalle. Sen jälkeen sentään hommaan tuli ryhtiä sen tiketin käsittelyn ajaksi. Ei valitettavasti yhtään pidemmäksi aikaa.

Ongelmahan on myös, että Virran aspassa työskentelee paljon ilmeisesti tekniikkaa täysin taitamattomia ulkomaalaislähtöisiä. Jälkimmäisessä ei sinällään ole mitään väärää eikä vikaa mutta kun eivät ne perhanat osaa välttämättä kunnolla edes englantia. Yritä siinä sitten ratkoa ongelmia kun ne pitäisi asiakaspalvelijoiden nimistä päätellen ratkoa unkariksi, bulgariaksi tai jollakin vastaavalla Itä-Euroopan kielellä.

Laskutus on toinen, itsellä on hallinnassa yksi saitti, johon on koko sen olemassaoloajan tulleet laskut puutteellisin viitetiedoin. Lasku on kuitenkin hyväksytty aina, koska ei ole jaksettu lähteä hyvityslaskurumbaan. Toki Virralle on joka kerta laitettu rautalangasta vääntäen, että seuraavaan laskuun laitettava nämä ja nämä viitteet. Ei vaan onnistu.

Ja jotenkin kirsikkana kakun päälle. Virta ilmoitti keväällä uudistavansa sopimusehtojaan ja yksi heidän "Customer Operation Specialisteista" lähetti lyhyen sähköpostin, jossa kerrottu että ehdot uudistuvat ja mukana oli suorilta linkki sähköiseen allekirjoituspalveluun. Eli ei laitettu edes sopimusluonnosta etukäteen tarkastettavaksi. Pyysin sen sitten pdf:nä ja totesin että ei hyvää päivää. Sopijaosapuolena aivan väärä yhtiö konsernista ja sopimusehdot Virralle todella edulliset, tilaajalle eivät. Sopimuksella Virralle olisi annettu suhteellisen mielivaltainen oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä tai hinnoittelua miten itse haluavat. Ei-kiireellisiin tiketteihin vastaamiseen ei oltu määritelty mitään vasteaikaa ja tästä huomautinkin että kokemukseen pohjautuen itse saattaisin jopa vaatia vasteaikoja ja niissä pysymisen sanktioimista. Sopimusehdotuksessa kovasti hehkutettiin myös positiivisen asiakaskokemksen tarjoamista, josta huomautin että emme valitettavasti ole sitä huomanneet.

Kysyin että mitä jos uutta sopimusta ei allekirjoita. Noh, kuulemma sitten palvelun tarjoaminen loppuu nykyisen sopimuksen päättymiseen elokuuhun 2024, eikä asemia voi enää Virran palvelun kautta käyttää. Totesin että emme allekirjoita uutta sopimusta ja ei haittaa vaikka operointi päättyy. Tuossa elokuun alussa siirrätin asemat huomattavasti asiakaspalvelukykyisemmälle ja hinta/laatusuhteeltaan paremmalle kilpailijalle ja ajattelin että se oli siinä. Noh, eipä ollut, vaan tänään esimies kyseli että mikäs tällainen Virran lasku hänelle tuli? Lasku seuraavan 12 kk ajan operoinnista. Ja laskun viitteet edelleen yhtä puutteelliset kuin aiemmillakin kerroilla. Sisäinen keskustelu näkyy Virralla puuttuvan kokonaan, kun myyjät touhuavat yhtä, laskutus toista ja asiakaspalvelu kolmatta. Laitoin laskun maksukieltoon, tein tuosta nyt reklamaation tikettijärjestelmän kautta ja totesin esimiehelle että totuttuun tapaan tuskin siihen kovin äkkiä reagoivat että ilmoittele sitten jos alkaa tulla karhukirjeitä.

Jos teille tulee eteen tilanne, että asennutatte latausasemia ja tarvitsette latausoperaattorin, niin valitkaa suosiolla eParking tai Plugit. Heillä homma toimii ja asiakkaan viesteihin reagoidaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 084
On kyllä aivan uskomatonta paskaa Liikennevirta Oy:n (eli Virran) touhu. Miten voi olla mahdollista että yhteen ja samaan yhtiöön on osunut kaikki osaamattomimmat työntekijät.

Asiakkuus heidän kanssaan on meillä ollut jatkuvaa tervanjuontia, kun tiketteihin vastaillaan ehkä muutaman kuukauden päästä ja vaikka tikettiin vääntää rautalangasta, mikä on vikana, niin vastauksena tulee joko a) kehotus ottaa latausasemasta virta pois ja laittaa takaisin tai b) kysymys että niin mikä se ongelma olikaan. Tämä siis siitäkin huolimatta että viestissä on kertonut että sähköjen pois ottamista on jo kokeiltu ja itse vika ja korjaus, joka tarvitaan on sekin viestiin rautalangasta väännetty. Yksikin tiketti kun ei ollut muutaman kuukauden väännöllä selvinnyt, laitoin viestiä toimitusjohtaja Palolalle. Sen jälkeen sentään hommaan tuli ryhtiä sen tiketin käsittelyn ajaksi. Ei valitettavasti yhtään pidemmäksi aikaa.

Ongelmahan on myös, että Virran aspassa työskentelee paljon ilmeisesti tekniikkaa täysin taitamattomia ulkomaalaislähtöisiä. Jälkimmäisessä ei sinällään ole mitään väärää eikä vikaa mutta kun eivät ne perhanat osaa välttämättä kunnolla edes englantia. Yritä siinä sitten ratkoa ongelmia kun ne pitäisi asiakaspalvelijoiden nimistä päätellen ratkoa unkariksi, bulgariaksi tai jollakin vastaavalla Itä-Euroopan kielellä.

Laskutus on toinen, itsellä on hallinnassa yksi saitti, johon on koko sen olemassaoloajan tulleet laskut puutteellisin viitetiedoin. Lasku on kuitenkin hyväksytty aina, koska ei ole jaksettu lähteä hyvityslaskurumbaan. Toki Virralle on joka kerta laitettu rautalangasta vääntäen, että seuraavaan laskuun laitettava nämä ja nämä viitteet. Ei vaan onnistu.

Ja jotenkin kirsikkana kakun päälle. Virta ilmoitti keväällä uudistavansa sopimusehtojaan ja yksi heidän "Customer Operation Specialisteista" lähetti lyhyen sähköpostin, jossa kerrottu että ehdot uudistuvat ja mukana oli suorilta linkki sähköiseen allekirjoituspalveluun. Eli ei laitettu edes sopimusluonnosta etukäteen tarkastettavaksi. Pyysin sen sitten pdf:nä ja totesin että ei hyvää päivää. Sopijaosapuolena aivan väärä yhtiö konsernista ja sopimusehdot Virralle todella edulliset, tilaajalle eivät. Sopimuksella Virralle olisi annettu suhteellisen mielivaltainen oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä tai hinnoittelua miten itse haluavat. Ei-kiireellisiin tiketteihin vastaamiseen ei oltu määritelty mitään vasteaikaa ja tästä huomautinkin että kokemukseen pohjautuen itse saattaisin jopa vaatia vasteaikoja ja niissä pysymisen sanktioimista. Sopimusehdotuksessa kovasti hehkutettiin myös positiivisen asiakaskokemksen tarjoamista, josta huomautin että emme valitettavasti ole sitä huomanneet.

Kysyin että mitä jos uutta sopimusta ei allekirjoita. Noh, kuulemma sitten palvelun tarjoaminen loppuu nykyisen sopimuksen päättymiseen elokuuhun 2024, eikä asemia voi enää Virran palvelun kautta käyttää. Totesin että emme allekirjoita uutta sopimusta ja ei haittaa vaikka operointi päättyy. Tuossa elokuun alussa siirrätin asemat huomattavasti asiakaspalvelukykyisemmälle ja hinta/laatusuhteeltaan paremmalle kilpailijalle ja ajattelin että se oli siinä. Noh, eipä ollut, vaan tänään esimies kyseli että mikäs tällainen Virran lasku hänelle tuli? Lasku seuraavan 12 kk ajan operoinnista. Ja laskun viitteet edelleen yhtä puutteelliset kuin aiemmillakin kerroilla. Sisäinen keskustelu näkyy Virralla puuttuvan kokonaan, kun myyjät touhuavat yhtä, laskutus toista ja asiakaspalvelu kolmatta. Laitoin laskun maksukieltoon, tein tuosta nyt reklamaation tikettijärjestelmän kautta ja totesin esimiehelle että totuttuun tapaan tuskin siihen kovin äkkiä reagoivat että ilmoittele sitten jos alkaa tulla karhukirjeitä.

Jos teille tulee eteen tilanne, että asennutatte latausasemia ja tarvitsette latausoperaattorin, niin valitkaa suosiolla eParking tai Plugit. Heillä homma toimii ja asiakkaan viesteihin reagoidaan.
Jooh, hyvää tekstiä kyllä. Omat havainnot oli vastaavaa luokkaa Fortumin kanssa silloin vielä tarjosivat latauspalveluita ja taloyhtiössä sellaista pidettiin. Tarjouksen, sopimuksen ja laskun välillä oli kaikissa virheitä ja ristiriitoja. Lopulta lopettivat palvelun tarjoamisen ja yrittivät irtisanoa sopimuksen 3 kk nopeammin kuin alkuperäisessä sopimuksessa oli annettu mahdollisuudeksi. Kaikki tuli kyllä pyytämällä kuntoon, mutta luulisi nyt tuollaiset perusasiat olevan kunnossa.

Mitä julkiseen latausverkostoon muutenkin tulee, niin poistin hiljattain Fortumin C&D sovelluksen kun nyt Rechargellakin on oma sovellus (joka oli aiemmin ainoa syy pitää C&D käytössä). Tuohon Fortumin umpisurkeaan sovellukseen kun on tuotu kaikki mahdolliset roaming-laturit joita ei saa edes piiloon ja viimeksi kun yritin Rechargea C&D:llä käyttää niin kahden luottokortin ja 20 yrityksen jälkeen lataus ei edelleenkään onnistunut.
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 782
Tuo Fortumin toimitilalatauspalvelun lopetus oli kyllä ja aika riman alitus, kun ilmoittivat vain että palveluntarjoaminen päättyy ja käytännössä jättivät asiakkaat oman onnensa nojaan. Olisivat edes sopineet jonkun kilpailevan operaattorin kanssa että hei, kontaktoitteko asiakkaamme, josko haluavat siirtyä teidän asiakkaaksi.

Ai niin, tuli tuosta Virrasta vielä yksi "hauska" sattumus mieleen. Tuossa kyseisessä saitissa oli kuormanhallinta-asetukset aivan sekaisin, kun asemien maksimilatausteho oli eri asemissa kaikkea 1,8 kW:n ja 22 kW:n välillä. Siinä meni 3-4 kuukautta, että nuo asetukset sai kuntoon. Olin samaan tikettiin laittanut myös että saitilla on kaksi latauspistettä, joiden tunnukset ovat ristissä ja kun tuo kuormanhallintaongelma oli korjattu, muistutin vielä lopuksi että tarkastatteko ja korjaatteko nuo ristissä olevat tunnukset. Aspan tyyppi vastasi että käsittelemme vain yhden asian/ongelman per tiketti, avaa tuolle asialle uusi tiketti. Siinä kohtaa totesin että annetaan olla, siinähän ne ovat olleet jo pidemmän aikaa ja aseman kanteen on tussilla merkitty että tämä asema x on oikeasti asema y, vaikka näytössä muuta lukeekin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 332
Viestejä
4 378 039
Jäsenet
72 762
Uusin jäsen
NoopiOFFICIAL

Hinta.fi

Ylös Bottom