Säästäminen ja sijoittaminen (osakkeet, rahastot, ETF:t...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä voitolla on tekemistä verovapaanMYYNNIN kanssa? Myynti kuin myynti ja käsittääkseni S-osuuden myynti on luovutus siinä kuin Olvin osakkeen myynti.
No ei, ellei myynnistä ole syntynyt voittoa. Ja jos on syntynyt voittoa, niin mikäli voitto jää alle 1000€, ei tästä voitosta tarvitse maksaa 30% veroa.

Edit: eli @Maxwell, myy vain 100€ pääomasijoituksesi pois. Ei huolta veroseuraamuksista.

Ja ollaanhan samalla viivalla että tässä on kyse omistusten myymisestä, ei mistään kuluttaja/b2b taxfree kaupasta?

Mulla ei ole ollu euroakaan käteistä mukana varmaan kymmeneen vuoteen ja kertaakaan ei ole ostokset kassalle jääneet. Sen verran harvassa on tilanteet että kortti ei käy niin otan riskin ja jos jää kassalle niin jää. En rupee mitään käteistä mukana roikottamaan, ei ole enää tätä päivää.
Lounaspaikassa paloi sulakkeet kassajärjestelmästä niin vain käteisellä sai ruokaa. pari kertaa on ollut tilanne että jollain pankilla oli järjestelmät kaatuneet sen verran että ei ole kortit toimineet. Eilen oli ABC polttoaineautomaatin joku järjestelmän osa kaatunut niin ettei korttimaksut menneet läpi mutta käteisellä sai tankattua. Kännykän kuoren alla on aina 50€ siltä varalta että jossain on joku bitti poikittain. Ei tartte roikottaa kun pysyy siellä itsekseen. paksuutta ja painoa ei tule havaittavasti lisää. lisäksi on google pay ja yksi kortti kännykkäkotelossa. Näillä on pärjännyt. Kirpputoreilla joskus joutunut käyttämään käteistä ja jossain lasten koulu/harrastusjutuissa. Niihinkin kyllä nykyään löytyy monesti mobilepay tms nykyään.

No ei, ellei myynnistä ole syntynyt voittoa. Ja jos on syntynyt voittoa, niin mikäli voitto jää alle 1000€, ei tästä voitosta tarvitse maksaa 30% veroa.

Edit: eli @Maxwell, myy vain 100€ pääomasijoituksesi pois. Ei huolta veroseuraamuksista.

Ja ollaanhan samalla viivalla että tässä on kyse omistusten myymisestä, ei mistään kuluttaja/b2b taxfree kaupasta?
Kannattaa lukea sitä verolainsäädäntöä ja sitten vielä ymmärtää lukemansa ennenkuin alkaa neuvomaan muita.

Kannattaa lukea sitä verolainsäädäntöä ja sitten vielä ymmärtää lukemansa ennenkuin alkaa neuvomaan muita.
No korjaa nyt ihmeessä jos sinulla on tarkempaa tietoa kysyjälle ja minulla väärää informaatiota. Ei tuollainen vinoilu auta kai yhtään ketään? Oman tietoni varassa kommentoin enkä toistaiseksi ole koskaan aikaisemmin veroasioissa töppäillyt mutta olen enemmän kuin avoin oppimaan uutta jos väärinymmärrystä on.

No korjaa nyt ihmeessä jos sinulla on tarkempaa tietoa kysyjälle ja minulla väärää informaatiota. Ei tuollainen vinoilu auta kai yhtään ketään? Oman tietoni varassa kommentoin enkä toistaiseksi ole koskaan aikaisemmin veroasioissa töppäillyt mutta olen enemmän kuin avoin oppimaan uutta jos väärinymmärrystä on.
Tosta verovapaasta tonnin myynnistä on jauhettu täällä jo kyllästymiseen asti.

Luepa nyt se viestisi ajatuksella uudelleen ja mieti mikä siinä on metsässä. Alle 5 minuutissa pitäisi keksiä jos vähänkään googlea käyttää tai lukee täältä 3 viimeistä sivua.

Tosta verovapaasta tonnin myynnistä on jauhettu täällä jo kyllästymiseen asti.

Luepa nyt se viestisi ajatuksella uudelleen ja mieti mikä siinä on metsässä. Alle 5 minuutissa pitäisi keksiä jos vähänkään googlea käyttää tai lukee täältä 3 viimeistä sivua.
En edelleenkään ymmärrä, joten voisitko selittää?

Itse olen ollut siinä käsityksessä että verovuoden aikana voi myydä omistuksiaan verovapaasti 1000€ voittoon saakka. Ja tämän ylittävästä osasta, kannetaan sitten se pääomavero.

Maxwell kysyi että liittyykö osuuskaupan liittymismaksu jotenkin tuohon 1000€ rajapyykkiin, että tuleeko se huomioida, niin mielestäni ei tarvitse. 100€ on 100€. Jos ”ostit” eli maksoit osuuskaupan jäsenyyden 100€:lla eilen, ja luovut jäsenyydestäsi niin että 100€ liittymismaksu sinulle palautetaan, et sinä ole mitään myynyt.

En edelleenkään ymmärrä, joten voisitko selittää?

Itse olen ollut siinä käsityksessä että verovuoden aikana voi myydä omistuksiaan verovapaasti 1000€ voittoon saakka. Ja tämän ylittävästä osasta, kannetaan sitten se pääomavero.
Verovuoden aikana myynnin arvo voi olla enintään 1000e ja voiton määrällä ei ole merkitystä. Ja jos myynti menee yli tuon 1000e, niin silloin maksetaan koko voitosta verot eikä vain tämän ylittävästä myynnistä.

• Tykkää
Reactions: miu
Verovuoden aikana myynnin arvo voi olla enintään 1000e ja voiton määrällä ei ole merkitystä. Ja jos myynti menee yli tuon 1000e, niin silloin maksetaan koko voitosta verot eikä vain tämän ylittävästä myynnistä.
Totta! Kiitos. Nyt ymmärsin mikä alkuperäisessä kirjoituksessani oli pielessä.

Kylläpäs FED:in alustava viestintä ensi vuoden koronlaskuista kiskaisi kurssit laskusuuntaan. Taisi tämän vuoden huiput tulla jo nähtyä syksyllä ainakin oman salkun osalta ja sijoitusvuoden lopputulos jäänee vähän laimeammaksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 020
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom