Se oli jonkinsortin massapsykoosi niillä. Ei se mulle oikein koskaan selvinnyt mikä juurisyy oli. Piirtelivät käppyröihin viivoja ja hokivat, että maailmanloppu tulee. Liekö sitten sp500 siinä kohtaa noussut liian pitkään vai ehkä joku trauma dot com kuplan ja 2008 asuntokuplan jäljiltä mikä nousi pintaan.
En tiedä mikä se vaihtoehto sitten olisi jos sp500/amerikka/apple,google,microsoft,coca cola,... ei ole mahdollisuuksia. Mä olen nyt satsannut osinko etf:iin. Ei tietty osingoilla tule tekemään maksimivoittoja, mutta ihan terve lisä hajautusta ja "varmempaa" tuottoa kuukausittain/kvartaaleittain. Mitään all in liikkeitä en tekis. Olisko se sitten 5%,10% tai enemmän sp500:een ehkä parempi kysymys kuin all in/all out.
Jos/Kun tuilee odotettu sp500 korjausliike kevään aikana niin siinä kohtaa todennäköisesti nappaan hieman lisää sp500:sta kyytiin.
Jos katsoo vain käppyröitä ja "arvoa" ilman syvempää analyysiä niin all in OMXH25. En uskaltais näin tehdä.
Joo, all in liikkeet on yleensäkin huono ajatus.
Sinänsä kyllä tulee mieleen että voisko tasapainotettu S&P 500 olla tällä hetkellä turvallisempi valinta kuin normi? Ja varmaan noi sun osinko-etf:t on nekin hyvää hajautusta.