Näköjään on nyt itsellänikin tullut tuo ”maaginen” 100 000€ salkku täyteen. Sijoittamisen aloitin marraskuussa 2016, eli reilut 9 vuotta tähän meni. Seligsonin rahastoihin aloitin ja 2020 keväällä aloitin nordnetin ETF kuukausisäästämisen, mitä olen 100% painolla jatkanut tähän päivään asti.
Itsellä tosiaan sijoittaminen on alkanut vuonna 2013. Olin silloin ollut jonkin aikaa työttömänä ja salkku oli tasan 0 euroa ja tilillä oli rahaa muutama tuhat euroa. Tuona vuonna pääsin töihin ja nyt siis 13 vuotta taas säästelty ja salkku on nyt 280.000 €. Tavoite että tänä vuonna menee 300.000 € rikki.
EDIT: Tarkennetaan vielä tuota, että miksi tosiaan vuonna 2013 salkku oli nolla ja tilikin melkein nolla. Olen siis aina ollut vähän sellainen velkaa karttava luonne, joten olin aika nopeasti maksellut asuntolainaa pois sen sijaan että olisin sijoittamisen aloittanut jo nuorempana. Ja tuossa kun jäin työttömäksi, niin sain edellisestä työpaikasta irtisanomiskorvauksen, jolla sitten kuittasin loput asuntovelasta ja ostin auton, koska työsuhdeauto meni työpaikan mukana. Eli tosiaan vuonna 2013 tili oli melkein nollilla, mutta samaan aikaan oli kuitenkin velaton asunto ja auto, joten elinkustannukset olivat pienet.
Viimeksi muokattu: