finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Olen AI tuuletin. Mun on vaikea uskoa etteikö AI sekä robotiikka tule muuttamaan maailmaa isolla tavalla. Sitä en osaa sanoa realisoituuko AI voitoiksi salkussa muutaman vuoden vai kymmenen vuoden aikajanalla. Aika paljon saa alkaa tapahtumaan asioita, että myisin osakkeet pois versus, että silmät kiinni ja montuista yli. Salkkua tulen kuitenkin tasapainottamaan tarpeen mukaan, myyn jotain ja ostan toista tilalle.Mitkä on ne fundamentit jotka näyttää mielestäsi plussaa seuraaville neljälle vuodelle? Omaan silmään näyttää aika fundamentaaliselta katastrofilta mutta olen valmis kuulemaan perusteluja sille miksi olen väärässä.
AI härveleitä tulee käytettyä kuvankäsittelystä koodaukseen. Cursor ai on ... vakuuttava kuten on myös openai deep research+o3 mini high. Vuoden päästä ei hitainkaan enää epäile ai avustimien hyödyllisyyttä koodaushommissa. Viiden vuoden sisään itsenäiset agentit joille voi ulkoistaa tekemistä. Jos on kovin pessimistinen niin aikajanaksi 10v. 10v on aika lyhyt aika sijoittajan salkussa.
Klarna viime vuodelta esimerkkinä miten AI:n avulla saadaan parempaa asiakastukea ja markkinointia aikaan halvemmalla. AI:n käyttö heijastunee klarnan tyylisissä yrityksissä parempana tuloksentekokykynä.